Troche juz chyba bez sensu o tym pisac.
https://www.instagram.com/igor.k.photo/
Trochę fotograficznej twórczości własnej... ;)
http://flyinglodz.blogspot.com/
Fotograficzna działalność lotnicza
Troche juz chyba bez sensu o tym pisac.
Mam takie luzne przemyslenie. W marcu 2004 gdy otwierano terminal Etiuda, PPL obiecalo solennie, ze Modlin bedzie czynny od pazdziernika 2004. Naprawde trzeba bylo czekac 8 lat. Teraz sytuacja jest zupelnie inna i nie mozna tego porownywac, ale nasuwa mi sie irracjonalne porownanie, ze zapowiedzi szybkiego uruchomienia Modlina nie nalezy brac powaznie. Dalbym baaardzo wiele, zebym sie mylil, ale jestem totalnie zawiedziony ta sytuacja... zarzad modlina wydaje sie byc po prostu nieudolny.
A mnie ciekawi, że w tv cisza na temat Modliła. Nie załapałem się na początek głównego wydania wiadomości, ale przez resztę nie było nawet wzmianki, potem oglądałem wiadomości na różnych innych kanałach i tylko pojawiało się krótkie info w paskach. Pani doradca/rzecznik zapadła się pod ziemię ze wstydu? A może news za świeży i będą go maglowali jutro?
Jak by nie patrzeć ktoś powinien za to co się dzieje beknąć.
ps. Mają teraz czas w EPMO żeby się przeszkolić (przynajmniej z teorii )
Betonowe nawierzchnie są trwalsze i droższe niż z asfaltobetonu. Tak samo jak betonowe autostrady są trwalsze i droższe niż asfaltowe. To że ktoś spieprzył wykonanie to inna sprawa.
Sądzę, że już prędzej Warszawa-Łódź lub znając tupet FR Central Polnish Airport Łódź-Warsaw. Ale póki co WMI deklaruje płacenie FR za latanie z WAW.
Zapewnę z dokapitalizowania spółki. Czytaj od podatnika.
A tak poza tym to chciałem powiedzieć: a nie mówiłem!
Cieszę się, że nikt nie zaryzykował zdrowia i życia ludzi, bo o to miałem największe obawy.
Zgadzam się, że ERBUD raczej palcem nie kiwnie, chyba że jest decyzja polityczna, ale to inna sprawa. Niemniej jednak WINB od początku kwestionował stan nawierzchni pasa startowego na wykonywanym odcinku i po wielu latach WMI proces wygra. A, że ERBUD i tak może się wtedy wywinąć od zapłaty to inna sprawa.
Weź już przestań...
W woj. mazowieckim od września ma funkcjonować Radom. A z Modlina taka jest Warszawa, jak z Krakowa Wrocław.
Do rozliczania mogą się dołożyć PPL. Ich własnością jest Okęcie i mogą zrezygnować z części opłat jako udziałowiec WMI.
A w Radomiu, gdyby miał od razu przejąć ruch z Modlina, to będzie niezła bardacha. Takiej przepustowości to oni sobie nawet nie wyobrażają. Na parę dni, to i owszem, ale na dłuższy czas?
No chyba, że FR będzie latać z Radomia, a W6 z Okęcia. Wtedy to może dadzą radę.
Nowy Dwór Mazowiecki (Modlin) jest częścią aglomeracji warszawskiej, co jest oczywiste chyba dla wszystkich.
Aglomeracja warszawska nie jest struktura sformalizowana, ale umowną.
Aglomeracja warszawska
Poza tym Nowy Dwór Mazowiecki jest częścią diecezji warszawsko-praskiej, co tylko dowodzi bardzo bliskich związków z Warszawą.
Diecezja Warszawsko-Praska
Modlin jest równie daleko położony od centrum jak Malpensa od Mediolanu czy Goleniów od Szczecina.
Radom z kolei w żaden sposób nie jest częścią tzw. wielkiej Warszawy. Poza tym, nie sądzę, żeby Ryanair był wstanie zapełnić np.: 3 samoloty dziennie do Stansted z Radomia. Ilość pasażerów z Warszawy będzie tam mniejsza niż w Modlinie. Tak myślę.
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informac...tek,74108.htmlW czwartek zapadnie decyzja dotycząca otwarcia naprawionego doraźnie pasa startowego w Modlinie - dowiedział się portal tvnwarszawa.pl. Tymczasem tanie linie lotnicze Ryanair do 5 lutego przedłużyły swój pobyt na Lotnisku Chopina.
Zamknięty 22 grudnia 2012 roku z powodu usterek pas startowy na lotnisku Modlin przeszedł na przełomie tego i ubiegłego roku generalny remont. Wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego Jaromir Grabowski jeszcze nie zdecydował, czy dopuści go do ruchu.
- Jutro odbędą się oględziny drogi startowej - powiedział we wtorek w rozmowie z tvnwarszawa.pl Grabowski. - Spotkam się z władzami portu i wykonawcą remontu - zapowiedział. - Decyzję co do otwarcia pasa podejmę w czwartek - zastrzegł.
Ekspertyza wojskowych negatywna ak pisaliśmy juz na tvnwarszawa.pl, do inspektora wpłynęła w poniedziałek ekspertyza Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych. We wtorek Grabowski podał, że jest ona negatywna. Nie chciał jednak ujawnić szczegółów.
To jeden z szeregu dokumentów, na podstawie których inspektor wyda swoją decyzję. Na jego biuro trafiła np. ekspertyza z Politechniki Wrocławskiej, dotycząca pasa, a także szczegółowy opis mieszanek, które zostały użyte do uzupełnienia powstałych w nim ubytków.
Czytaj też: Lotnisko Modlin chce miliona od wykonawcy pasa.
Ryanair i Wizz Air na Okęciu do lutego
Tanie linie lotnicze Ryanair, które wcześniej korzystały z Lotniska Modlin, zapowiedziały właśnie, że do 5 lutego pozostaną na Lotnisku Chopina.
W oświadczeniu napisano:
"Dopóki lotnisko Warszawa Modlin nie otworzy tego pasa, Ryanair zamierza obsługiwać wszystkie loty do/z lotniska Chopina w Warszawie.
Wszyscy pasażerowie, którzy mają zarezerwowane loty pomiędzy 22/12/2012 a 05/02/2013 powinni udać się bezpośrednio na lotnisko Chopina w Warszawie.
Karty pokładowe z/do Warszawy Modlin będą obowiązywać na Lotnisku Chopina w Warszawie. SMS-y oraz e-maile ze szczegółami zmiany rezerwacji lub zwrotu pieniędzy zostały wysłane do wszystkich pasażerów dotkniętych tą sytuacją."
Wcześniej swój pobyt na Lotnisku Chopina przedłużył do 8 lutego Wizz Air.
To będzie chwila prawdy, za dobrze to nie wygląda i obawiam się czarnego scenariusza-całkowite zamknięcie, ale co robić? Jeśli spartolono robotę i będzie to niebezpiecznie do latania? Co obstawiacie?
@Romanter- skoro WMI to nie Warszawa(wprost nie, ale dla tanich linii tak) i jest oddalone od centrum Warszawy o 35 km to jak nazwać wiele lotnisk lowcostowych? Hahn-120km od Frankfurtu, Skavsta podobnie, Girona, Beauvis , Bergamo, Weeze też koło 70 km albo więcej... trochę mniej STN,LTN,CRL ale też koło 50 km. WMI przy tym źle nie wypada i jest dojazd pociągiem(docelowo pod terminal).
Lotnisko będzie musiało zostać otwarte przed 22 czerwca, dlaczego? Ano dlatego, że zamknięcie portu lotniczego powyżej 6 miesiecy skutkuje tym, że musi przejść od początku procedurę certyfikacji, dlatego mam nadzieję, że do czerwca zostanie otwarte. Jeżeli lotnisko pozostanie zamknięte do czasu gruntownego remontu pasa, to któryś z LCC będzie musiał wyleciec do Łodzi bo powtórzę to po raz kolejny w WAW nie bedzie wolnych check - inów po wejściu Emiratów + Katarczyk codziennie od 1 lutego i obie linie będą operować w godzinach największego szczytu na okęciu, czyli w godzinach których FR i Wizz też mają najwięcej lotów, do tego dojdzie jeszcze Air Berlin i Aegan za chwiię. Nie widzę możliwosci dalszego pobytu obydwu LCC w WAW. Jest tez inna możliwość o której pisałem w innym wątku ale do tego zdaje się nikt nie kwapi a rozwiązanie jest dość proste. Na ten trudny okres dla warszawskiego lotniska należy zgrupować takie linie jak Lufthansa, Austrian, Swiss i SAS na stanowisach LOTu, wtedy jest szansa, że oba LCC będą mogły przetrwać na Okęciu do czasu uruchomienia ponownie modlina. Druga możliwość do FRanca wypada do łodzi.
No trudno, będą musieli na nowo certyfikować, czas gra na niekorzyść WMI- te pół roku to raz, dwa zniecierpliwienie linii lotniczych a trzy postępy w Radomiu( ruchu jak w WMI nie będzie ale przeniesienie części będzie pokiwaniem palcem władzom Modlina). I coraz gorsze sugestie:
Ważna decyzja w sprawie Modlina. To koniec lotniska?Jaromir Grabowski powiedział Informacyjnej Agencji Radiowej, że pas startowy jest źle naprawiony i nadal stanowi zagrożenie dla startujących i lądujących samolotów. Ostateczna decyzja zapadnie do końca tygodnia.
- Teoretycznie może zapaść decyzja unieważniająca zakaz w części dotyczącej użytkowania, ale ekspertyzy są niekorzystne. W praktyce oznacza to, że aż do zakończenia remontu generalnego zgody nie będzie - powiedział Grabowski.
Ostatnio lecialem z WAW do STN (Ryanair) i na Okeciu zauważyłem tylko jedno stanowisko check-in dla FR.
Czy czasami nie jest tak, ze duza czesc lecacych Ryanem lub Wizzem ma bagaz podreczny i odprawila sie przez internet i nie potrzeba dla nich za duzo stanowisk check-in?
A ja mam jedno pytanie - jak Okęcie traktuje WiZZ i Ryanaira? Czy pobierają od nich opłaty, czy ci przewoźnicy korzystają z ogłoszonej w połowie grudnia 99% zniżki na nowouruchomione połączenia?
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Juz nie ma co biadolić czy wyda zgodne i czy nie wyda. Wszystko wskazuje na to, że nie wyda i koniec.
Teraz tylko kwestia kiedy zrobia remont generalny i jak to zrobią. Na razie firma Erbud/Bud-Invent spartaczyła ten pas parokrotnie, a zarząd Modlina nie dopilnował, żeby pas był najpierw dobrze zrobiony, a potem, dobrze naprawiony. Nieudolność na każdym kroku i to wcale nie napawa optymizmem.
Oczywiście bardzo chciałbym, żeby zrobili to szybko i profesjonalnie, ale dotychczasowy przebieg wydarzen nie wzmacnia we mnie tej nadziei. Zarzad Modlina powinien zostać zmieniony, ponieważ moim zdaniem aktualny zarząd dopuścił do zaniedbań podczas budowy pasa oraz podczas kolejnych remontów, naraził firme na straty. To w końcu Pan Prezes podpisywał sie pod umowami i decyzjami więc on i zarząd odpowiada za całość. Dobry zarząd w normalnej firmie pilnowałby swojego interesu, nawet jeśli oznaczałoby to przychodzenie do pracy w sobote o 7.00 i "patrzenie na ręce" robotników.
Krótko mówiąc boje sie mieć nadzieję, tylko dlatego zeby później nie czuc goryczy zawodu.
Zakładki