Strona 38 z 97 PierwszyPierwszy ... 28 36 37 38 39 40 48 88 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 741 do 760 z 1929
Like Tree814Likes

Wątek: Lotnisko Modlin zamkniete od 22.12.2012

  1. #741
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie


    Polecamy

    O tym, że pas wymaga generalki pseudo zarząd wiedział od kwietnia 2012.
    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x
     

  2. #742

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Nowodworska.pl - Pas startowy nadal się wykrusza

    Przeczytaj sobie ten artykuł. Co prawda nie jest to tekst źródłowy, ale ufam, że autor pisał go mając przed nosem decyzje ITWL.

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    A ja mam jedno pytanie - jak Okęcie traktuje WiZZ i Ryanaira? Czy pobierają od nich opłaty, czy ci przewoźnicy korzystają z ogłoszonej w połowie grudnia 99% zniżki na nowouruchomione połączenia?
     

  3. #743
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Okęcie traktuje Wizz i Ryanaira jako połączenia przeniesione z modlina, nie zaś stałych czy nowych przewoźników operujących z WAW. Pisano o tym na facebookowym portalu lotniska chopina. Pisano też, że wobec LCC okęcie nie będzie stosować zadnych upustów i taryf ulgowych ponieważ chcą żeby wrócili do modlina. Tak więc za operacje tych linii z okęcia płaci póki co modlin ale jak długo będzie płacił jeżeli sprawa sie przeciągnie? Po drugie to gazeta nowodworska ma jakieś wtyki w ITWL, że raport poznała wcześniej niż WINB?
    egon.olsen and Rozalka like this.
     

  4. #744

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciej30 Zobacz posta
    Po drugie to gazeta nowodworska ma jakieś wtyki w ITWL, że raport poznała wcześniej niż WINB?
    Nie wiem. Moze jakies koneksje rodzinne albo kolezenskie. Moze ktos po prostu strescil ustnie ten report. W kazdym razie, jak na moje oko, informacje zawarte w tym artykule pochodza z tego wlasnie materialu. Nie wyglada na to, zeby dziennikarz mial wystarczajaca wiedze i wyssal to z palca.Mzoe kiedys poznamy ten raport (tak jak znamy raport z konca grudnia 2012).

    Mozna zawsze spytac Pani Anny Daniszewskiej (redaktor naczelna), ktora sie podpisala pod tym artykulem. redakcja@nowodworska.pl
     

  5. #745
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie

    Bronisławie ty mówisz o czasie teraźniejszym, a ja o prehistorii. Ja odnoszę się do:


    Cytat Zamieszczone przez azghar Zobacz posta
    Na jednym z największych portali można było przeczytać tezę, że: „Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych w kwietniu przedstawił sprawozdanie, z którego wynikało, że pas nie nadaje się do użytku”. Muszę rozczarować autora tej wypowiedzi. Otóż raport ITWL podsumowujący badania diagnostyczne nawierzchni lotniskowych, w tym drogi startowej, obejmujący również ocenę technologii oraz wykonanych napraw powstałych w wyniku uszkodzeń nawierzchni na drodze startowej w kwietniu 2012 r. jest pozytywny. Jak przypuszczam, wypowiadający dla portalu swoją opinię opiera na domysłach tudzież plotkach, bowiem gdyby miał za sobą lekturę raportu, to z pewnością nie odważyłby się na stawianie takiej tezy.
    Tu jest mowa o opinii Instytutu, która aczkolwiek pozytywna wymagała jednak utajnienia
    Kilka linków do artykułów :
    Wszyscy wiedzieli, że pas startowy w Modlinie to fuszerka. Ale lotnisko otworzyli

    Modlin z dziurami | zyciewarszawy.pl

    Poczytaj i zastanów się jakim cudem im te lotnisko otworzyli ?
    A na marginesie, szkoda, że P.Doradca znikła z wizji. Chociaż było wesoło.
    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x
     

  6. #746

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jest już nieoficjalna wypowiedź Erbudu. Wzmiankuja nawet o Komisji Europejskiej... No to zaczyna się....

    Nieoficjalnie: Obsługa lotniska w Modlinie blokowała firmie Erbud bieżące utrzymanie pasa - Polska - Fakty w RMF24 - najświeższe wiadomości

    Dzieki za zwrócenie uwagi. Ciekawe jaka była oryginalna kwietniowa opinia ITWL. Ciekawe kto tu kłamie.
    A lotnisko otworzyli, bo pewnie wszystkim wydawało się, że jakoś to będzie, poza tym musieli by pewni, że będzie bezpiecznie (w końcu żadnego wypadku nie było, a latem i jesienią pas chyba sprawował się dobrze).

    Cytat Zamieszczone przez tawal Zobacz posta
    Bronisławie ty mówisz o czasie teraźniejszym, a ja o prehistorii. Ja odnoszę się do:



    Tu jest mowa o opinii Instytutu, która aczkolwiek pozytywna wymagała jednak utajnienia
    Kilka linków do artykułów :
    Wszyscy wiedzieli, że pas startowy w Modlinie to fuszerka. Ale lotnisko otworzyli

    Modlin z dziurami | zyciewarszawy.pl

    Poczytaj i zastanów się jakim cudem im te lotnisko otworzyli ?
    A na marginesie, szkoda, że P.Doradca znikła z wizji. Chociaż było wesoło.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 22-01-2013 o 19:39 Powód: UŻYWAJ FUNKCJI EDYCJI POSTÓW!
     

  7. #747
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tawal Zobacz posta
    Bronisławie ty mówisz o czasie teraźniejszym, a ja o prehistorii. Ja odnoszę się do:



    Tu jest mowa o opinii Instytutu, która aczkolwiek pozytywna wymagała jednak utajnienia
    Kilka linków do artykułów :
    Wszyscy wiedzieli, że pas startowy w Modlinie to fuszerka. Ale lotnisko otworzyli

    Modlin z dziurami | zyciewarszawy.pl

    Poczytaj i zastanów się jakim cudem im te lotnisko otworzyli ?
    A na marginesie, szkoda, że P.Doradca znikła z wizji. Chociaż było wesoło.
    Tym cudem bylo EURO 2012 i odtrabienie sukcesu naszych rzadzacych.I stara zasada:jakos to bedzie.
     

  8. #748

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Jeśli oficjalne stanowisko będzie jak tego gościa to łatwo nie będzie z naprawą-kto to zrobi, kto zapłaci, będą siebie oskarżać, pójdą do sądu a wiemy jak nasze sądy działają i ile czasu zajmie rozstrzygnięcie... czasu nie ma i prędzej lotnisko się ugnie by zapłacić za ponowny remont i zarabiać, nie stracić certyfikatu i zażąda kasy od Erbudu. Przepychanki między jedynymi, drugimi nie służą lotnisku, jak najwcześniejszemu otwarciu czy rozpoczęciu remontu.
     

  9. #749
    Awatar Razze

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie Re: Lotnisko Modlin zamkniete do konca roku.

    Cytat Zamieszczone przez maciej30 Zobacz posta
    Lotnisko będzie musiało zostać otwarte przed 22 czerwca, dlaczego? Ano dlatego, że zamknięcie portu lotniczego powyżej 6 miesiecy skutkuje tym, że musi przejść od początku procedurę certyfikacji, dlatego mam nadzieję, że do czerwca zostanie otwarte. Jeżeli lotnisko pozostanie zamknięte do czasu gruntownego remontu pasa, to któryś z LCC będzie musiał wyleciec do Łodzi bo powtórzę to po raz kolejny w WAW nie bedzie wolnych check - inów po wejściu Emiratów + Katarczyk codziennie od 1 lutego i obie linie będą operować w godzinach największego szczytu na okęciu, czyli w godzinach których FR i Wizz też mają najwięcej lotów, do tego dojdzie jeszcze Air Berlin i Aegan za chwiię. Nie widzę możliwosci dalszego pobytu obydwu LCC w WAW. Jest tez inna możliwość o której pisałem w innym wątku ale do tego zdaje się nikt nie kwapi a rozwiązanie jest dość proste. Na ten trudny okres dla warszawskiego lotniska należy zgrupować takie linie jak Lufthansa, Austrian, Swiss i SAS na stanowisach LOTu, wtedy jest szansa, że oba LCC będą mogły przetrwać na Okęciu do czasu uruchomienia ponownie modlina. Druga możliwość do FRanca wypada do łodzi.
    A bywałeś ostatnio na Okęciu czy ot tak sobie luźno dywagujesz? Bo jak ja ostatnio byłem 2 tygodnie temu to jakiś szalejących tłumów do całych dwóch check inow Ryanaira nie zauważyłem...

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
    Rozalka likes this.
     

  10. #750

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi o zarzuty Erbud, że zarządzający ich nie wpuszczał na pas kiedy chcieli... To chyba naturalne że ogon nie merdał psem.
     

  11. #751
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Jeżeli chodzi o zarzuty Erbud, że zarządzający ich nie wpuszczał na pas kiedy chcieli... To chyba naturalne że ogon nie merdał psem.
    Te same zarzuty padly przed chwila w Wiadomosciach na Polsacie. Do tego ITWL wg Polsatu to Ins Tech Wojsk Ladowych
     

  12. #752
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    [QUOTE=maciej30;...[/QUOTE]


    Macieju, ciężko czyta się twoje posty. Chociaż nie z powodu ich zawartości merytorycznej, bynajmniej...

    Dedykuję ci sygnaturę Liveeda do rozważenia.
    Roger, roger, but say again.
     

  13. #753

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mlodyy1985 Zobacz posta
    Jeśli oficjalne stanowisko będzie jak tego gościa to łatwo nie będzie z naprawą-kto to zrobi, kto zapłaci, będą siebie oskarżać, pójdą do sądu a wiemy jak nasze sądy działają i ile czasu zajmie rozstrzygnięcie... czasu nie ma i prędzej lotnisko się ugnie by zapłacić za ponowny remont i zarabiać, nie stracić certyfikatu i zażąda kasy od Erbudu. Przepychanki między jedynymi, drugimi nie służą lotnisku, jak najwcześniejszemu otwarciu czy rozpoczęciu remontu.
    Jeżeli nie zrobi Erbud w ramach gwarancji to zapewne nie zrobi tego za pieniądze bo nikt normalny nie powinien się na to zgodzić. A skoro nie Erbud to będzie przetarg. I jakoś nie sądzę, że można to rozstrzygnąć i wykonać w tak krótkim czasie. Dni uciekają szybciutko.
    No i jeszcze kwestia finansowania. Ktoś będzie musiał dosypać pieniędzy - nie wydaje mi się, żeby lotnisko było stać w tej chwili na kolejne 150 mln.
     

  14. #754
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez przemo-19 Zobacz posta
    Jeżeli nie zrobi Erbud w ramach gwarancji to zapewne nie zrobi tego za pieniądze bo nikt normalny nie powinien się na to zgodzić. A skoro nie Erbud to będzie przetarg. I jakoś nie sądzę, że można to rozstrzygnąć i wykonać w tak krótkim czasie. Dni uciekają szybciutko.
    No i jeszcze kwestia finansowania. Ktoś będzie musiał dosypać pieniędzy - nie wydaje mi się, żeby lotnisko było stać w tej chwili na kolejne 150 mln.
    jaki przetarg? nikomu nie zależy żeby to ciągnac w nieskonczoność.
     

  15. #755

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Odp: Lotnisko Modlin zamkniete do konca roku.

    Cytat Zamieszczone przez Razze Zobacz posta
    A bywałeś ostatnio na Okęciu czy ot tak sobie luźno dywagujesz? Bo jak ja ostatnio byłem 2 tygodnie temu to jakiś szalejących tłumów do całych dwóch check inow Ryanaira nie zauważyłem...

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
    Ja ostatnio lecialem z WAW 16.01.13 o 10.25 do STN i potwierdzam, ze nie bylo zadnych tlumow przy checkinach, z wyjatkiem czarterow. Przy gejtach, w nowej czesci w kierunku dawnej Etiudy bylo wrecz przerazliwie pusto, specjalnie zrobilem spacerek wzdluz wszystkich bramek.
     

  16. #756

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez przemo-19 Zobacz posta
    A skoro nie Erbud to będzie przetarg.
    i wygra go podwykonawca Erbudu, jeden albo drugi

    tylko biednego stac na taka rorzutnosc
    bogaty nigdy na to by nie pozwolil
    sad but true
     

  17. #757
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bronislaw Zobacz posta
    Ja ostatnio lecialem z WAW 16.01.13 o 10.25 do STN i potwierdzam, ze nie bylo zadnych tlumow przy checkinach, z wyjatkiem czarterow. Przy gejtach, w nowej czesci w kierunku dawnej Etiudy bylo wrecz przerazliwie pusto, specjalnie zrobilem spacerek wzdluz wszystkich bramek.
    ile jeszcze trzeba powtarzać, że chodzi o braki w check - inach a nie o tłumy do odprawy twojego ryanaira.
     

  18. #758
    Awatar Adik_s

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPBK

    Unhappy Okiem inspektora nadzoru

    Śledzę ten wątek od dłuższego czasu i nie wiem co o nim myśleć, poza jednym: wszyscy w tym kraju znają się na budowie dróg i nawierzchni lotniskowych. Do tej pory nie zamierzałem się wtrącać, ale chyba już czas.
    Otóż znam dobrze firmę Bud-Invent - wielokrotnie z nimi współpracowałem, znam zarząd jak i sposoby działania. Jestem świadom, że w związku z tym, moja wypowiedź będzie odebrana jako stronnicza, ale zapewniam, że taka nie jest: obecnie Bud-Invent jest bezpośrednią konkurencją dla firmy, w której pracuję.

    Ale od początku: z decyzji WINB wynika, że powodem usterek nawierzchni pasa są domieszki kruszywa marglowego w składzie betonu. Margle mają tą wredną właściwość, że pęcznieją pod wpływem wody (nawet trzykrotnie) i rozsadzają materiał - sam miałem kiedyś problem, że po zimie "wysypało się" ok 50% powierzchni warstwy wiążącej pewnej ulicy, nadzorowanej nomen omen na zlecenie Bud-Inventu.
    Moim zdaniem, w przedmiotowej prawie prawdopodobne są takie scenariusze:

    Scenariusz 1. Obecność marglii nie została wykazana badaniach kruszywa w recepcie na mieszankę betonową lub zostało użyte inne kruszywo niż w recepcie, w rezultacie czego problem został stwierdzony dopiero po wykonaniu nawierzchni i pojawieniu się odprysków. Odpowiedzialność za taki stan rzeczy ponosiłby Wykonawca, chociaż winnym byłby dostawca betonu (bo nie wierzę w to, aby ktokolwiek z tak doświadczonej firmy jak E. kombinowałby z jakością betonu). Reasumując - opcja nr 1: producent betonu, dostarczając towar za (zapewne) najniższą możliwą cenę, oszczędza na lepszym kruszywie.

    Scenariusz 2: Domieszki margli były stwierdzone w kruszywie i pokazane wprost w składzie betonu, lecz SST (szczegółowa specyfikacja techniczna) zezwalała na ich użycie w mieszance. Jako że w naszym pięknym kraju "niedopuszczalne są jakiekolwiek zmiany SIWZ", gdyż naruszałoby to przepisy PZP i zasad uczciwej konkurencyjności, więc Zamawiający bronią się "rękoma i nogami" przed wprowadzaniem jakichkolwiek zmian w tym dokumencie. Dodatkowo taka zmiana obciążałaby projektanta (autora SST), który aby ratować swoją skórę również broniłby zapisów jak Częstochowy. W efekcie inspektor nie mógł nie zaakceptować mieszanki betonowej i nie odebrać robót wykonanych zgodnie z wymaganiami Zamawiającego. Reasumując opcję nr 2: nieskorygowany przez Zamawiającego błąd w dokumentacji.

    Oczywiście powyższe są tylko moimi domysłami, opartymi jednakże na fakcie, iż znam osobiście inspektora nadzoru, który nadzorował budowę nawierzchni pasa. Nie miałem okazji porozmawiać z nim o tej sprawie, ale nie uwierzę, że Pan Leszek odebrałby cokolwiek, co jest niezgodne z wymaganiami SST. Zresztą, z krótkiej rozmowy z szefostwem Bud-Inventu wynika również, iż śpią spokojnie.

    Resumując: prawda zazwyczaj leży po środku... Zapewne każdej ze stron (Zamawiający, Wykonawca i Nadzór) można przypisać jakieś niedopatrzenia, ale z całą pewnością nie jest to tak proste, jak "E. spieprzył robotę, a B-I nie dopilnował więc ich powieśmy"... A budowa dróg czy nawierzchni lotnisk, to nie chodnik z polbruku przed domem...
    aisle seat, leonid, shiver and 2 others like this.
    pozdrawiam,
    Adam
     

  19. #759
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie Odp: Lotnisko Modlin zamkniete do konca roku.

    Skoro tacy specjaliści przygotowywali przetarg, a później inni specjaliści dostarczyli beton i zrealizowali projekt, to chyba można było przewidzieć skutek użycia tych margli i pamiętać, że z Modlina do równika czy Sahary blisko nie jest.

    Uwielbiam ten wątek, tyle radości.

    Wysłane z mojego GT-I9100
     

  20. #760
    Awatar azghar

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA/EPMO

    Domyślnie


    Polecamy

    Adik - dzięki za obszerny i merytoryczny komentarz.
    Mam kilka pytań do Twoich wyjaśnień:
    1. Z tego co wiem, DS była hydrofobizowana a więc nie powinno dojść do rozsadzenia kruszywa marglowego - woda nie powinna się tam dostać. Jeśli się dostała, to wykonawca coś spartolił a nadzór tego nie zauważył.
    2. Czy w ramach nadzoru inwestycyjnego BUD INVENT nie powinien weryfikować składu betonu?
    3. Jak to możliwe, że usługę szacowaną na 7 500 000 zł BUD INVENT realizuje za 650 000zł. Czy jako osoba z doświadczeniem uważasz, że za ok. 700zł/mies. można profesjonalnie sprawować nadzór inwestycyjny nad tak dużą inwestycją (bo przecież chodziło nie tylko o drogę startową.
    ModlinLotnisko.pl - Informacje i Aktualności z Lotniska w Modlinie
     

Strona 38 z 97 PierwszyPierwszy ... 28 36 37 38 39 40 48 88 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 22-06-2013, 01:43
  2. 08-04-2013, 23:48
  3. 26-02-2013, 20:40
  4. 26-02-2013, 13:05
  5. 26-02-2013, 09:54
  6. 26-02-2013, 04:11
  7. 15-02-2013, 22:12
  8. 15-02-2013, 22:03
  9. 15-02-2013, 20:41
  10. 14-02-2013, 23:38
  11. 14-02-2013, 21:47
  12. 14-02-2013, 21:25
  13. 13-02-2013, 08:51
  14. 11-02-2013, 21:32
  15. 11-02-2013, 19:24
  16. 09-02-2013, 14:14
  17. 09-02-2013, 01:15
  18. 08-02-2013, 18:53
  19. 08-02-2013, 18:36
  20. 31-01-2013, 19:34
  21. 29-01-2013, 21:30
  22. 29-01-2013, 21:12
  23. 23-01-2013, 19:03
  24. 21-01-2013, 12:44
  25. 17-01-2013, 20:46
  26. 12-01-2013, 20:48
  27. 08-01-2013, 20:37
  28. 07-01-2013, 23:10
  29. 07-01-2013, 21:57
  30. 07-01-2013, 20:28
  31. 07-01-2013, 19:23
  32. 07-01-2013, 17:30
  33. 07-01-2013, 16:43
  34. 07-01-2013, 16:37
  35. 07-01-2013, 16:30
  36. 07-01-2013, 16:28
  37. 07-01-2013, 16:25
  38. 07-01-2013, 16:06
  39. 07-01-2013, 16:04
  40. 07-01-2013, 15:56
  41. 07-01-2013, 15:43
  42. 07-01-2013, 15:42
  43. 07-01-2013, 15:38
  44. 07-01-2013, 15:37
  45. 07-01-2013, 15:30
  46. 07-01-2013, 15:24
  47. 07-01-2013, 15:17
  48. 07-01-2013, 15:16
  49. 07-01-2013, 15:12
  50. 07-01-2013, 15:11

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •