Strona 39 z 97 PierwszyPierwszy ... 29 37 38 39 40 41 49 89 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 761 do 780 z 1929
Like Tree814Likes

Wątek: Lotnisko Modlin zamkniete od 22.12.2012

  1. #761
    Awatar chojnice1

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Chojnice

    Domyślnie


    Polecamy

    W radiu mówili, że remont pasa może dopiero się zacząć najwcześniej wiosną i dopiero, gdy pogoda na to pozwoli (temperatura plusowa będzie się utrzymywała przynajmniej przez 2 tygodnie), a pas startowy może dopiero zostać ponownie otwarty po generalnym remoncie dopiero w maju. Nie rozumiem dlaczego RYR czy WZZ ciągle przekładają te daty skoro wiadomo, że i tak w lutym czy w marcu tam nie wylądują...więc czy by nie mogli lepiej powiedzieć, że zostają do maja?
     

  2. #762
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez chojnice1 Zobacz posta
    W radiu mówili, że remont pasa może dopiero się zacząć najwcześniej wiosną i dopiero, gdy pogoda na to pozwoli (temperatura plusowa będzie się utrzymywała przynajmniej przez 2 tygodnie), a pas startowy może dopiero zostać ponownie otwarty po generalnym remoncie dopiero w maju. Nie rozumiem dlaczego RYR czy WZZ ciągle przekładają te daty skoro wiadomo, że i tak w lutym czy w marcu tam nie wylądują...więc czy by nie mogli lepiej powiedzieć, że zostają do maja?
    a jest już decyzja WINB? Poza tym czy rzeczywiście zostaną do maja? Moze wcale nie zostaną.
     

  3. #763

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez azghar Zobacz posta
    3. Jak to możliwe, że usługę szacowaną na 7 500 000 zł BUD INVENT realizuje za 650 000zł. Czy jako osoba z doświadczeniem uważasz, że za ok. 700zł/mies. można profesjonalnie sprawować nadzór inwestycyjny nad tak dużą inwestycją (bo przecież chodziło nie tylko o drogę startową.
    700 zł? chyba nie budowali tego 900 miesiecy ;-))?

    W praktyce taki nadzór to pewnie jeden inspektor i nawet nie koniecznie na full etat + koszt OC
     

  4. #764

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Adik_s Zobacz posta
    Śledzę ten wątek od dłuższego czasu i nie wiem co o nim myśleć, poza jednym: wszyscy w tym kraju znają się na budowie dróg i nawierzchni lotniskowych. Do tej pory nie zamierzałem się wtrącać, ale chyba już czas.
    Chciałbym jednak zwrócić uwagę, że ta złośliwość jest nieuzasadniona. W tym wątku wielokrotnie dawane było do zrozumienia, że nikt z biorących udział w dyskusji nie jest ekspertem od technologii nawierzchni dróg startowych. Nasze daleko idące dywagacje opierają się na domysłach i obracają w ramach prostego wnioskowania, logiki.
    Jeśli śledziłeś ten wątek od dłuższego czasu to dużo wcześniej mogłeś napisać parę konkretów, które ucięłyby kilka wątków i może oszczędziły czasu nam wszystkim.
    W każdym razie, dzięki za cenny komentarz. Lepiej późno niż wcale.
    Trevligt att träffas!
     

  5. #765
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez leonid Zobacz posta
    W praktyce taki nadzór to pewnie jeden inspektor i nawet nie koniecznie na full etat + koszt OC
    Protest konkurencji. Dosyć szczegółowo punktują ofertę i późniejsze tłumaczenia BUD-INVENTu
     

  6. #766

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Adik_s Zobacz posta
    Scenariusz 1. Obecność marglii nie została wykazana badaniach kruszywa w recepcie na mieszankę betonową lub zostało użyte inne kruszywo niż w recepcie, w rezultacie czego problem został stwierdzony dopiero po wykonaniu nawierzchni i pojawieniu się odprysków. Odpowiedzialność za taki stan rzeczy ponosiłby Wykonawca, chociaż winnym byłby dostawca betonu (bo nie wierzę w to, aby ktokolwiek z tak doświadczonej firmy jak E. kombinowałby z jakością betonu). Reasumując - opcja nr 1: producent betonu, dostarczając towar za (zapewne) najniższą możliwą cenę, oszczędza na lepszym kruszywie.
    Czyli nie badano betonu w trakcie prac?! Takiej powierzchni nie położono przecież w dzień... Nikt nie kontrolował robót na bieżąco? Winna jest, co najwyżej, lokalna betoniarnia? Po co w takim razie nadzór?

    Cytat Zamieszczone przez Adik_s Zobacz posta
    Scenariusz 2: Domieszki margli były stwierdzone w kruszywie i pokazane wprost w składzie betonu, lecz SST (szczegółowa specyfikacja techniczna) zezwalała na ich użycie w mieszance. Jako że w naszym pięknym kraju "niedopuszczalne są jakiekolwiek zmiany SIWZ", gdyż naruszałoby to przepisy PZP i zasad uczciwej konkurencyjności, więc Zamawiający bronią się "rękoma i nogami" przed wprowadzaniem jakichkolwiek zmian w tym dokumencie. Dodatkowo taka zmiana obciążałaby projektanta (autora SST), który aby ratować swoją skórę również broniłby zapisów jak Częstochowy. W efekcie inspektor nie mógł nie zaakceptować mieszanki betonowej i nie odebrać robót wykonanych zgodnie z wymaganiami Zamawiającego. Reasumując opcję nr 2: nieskorygowany przez Zamawiającego błąd w dokumentacji.
    Nie mógł nie zaakceptować partaniny, bo tak było napisane w SST? Toć nie był inżynierem ze wszelkimi możliwymi uprawnieniami? Nie wiedział jak margle się zachowają prędzej czy później? Za co mu płacono? ( nieważne czy , jak na branżowe stawki, dużo czy mało )


    Cytat Zamieszczone przez Adik_s Zobacz posta
    Resumując: prawda zazwyczaj leży po środku... Zapewne każdej ze stron (Zamawiający, Wykonawca i Nadzór) można przypisać jakieś niedopatrzenia, ale z całą pewnością nie jest to tak proste, jak "E. spieprzył robotę, a B-I nie dopilnował więc ich powieśmy"... A budowa dróg czy nawierzchni lotnisk, to nie chodnik z polbruku przed domem...
    To po co tzw "nadzór" ( "zastępczy" czy "niezastępczy" )? Nie postuluję od razu wieszania , ale chyba płacą im przede wszystkim za pewną odpowiedzialność
     

  7. #767

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Odp: Lotnisko Modlin zamkniete do konca roku.

    Rowniez bardzo dziekuje Ci za te fachowa wypowiedz. Prosze Cie o odpowiedzi na pytania zadane przez Kolegow.
    Nie pamietam, aby ktokolwiek z nas mowil, ze jest fachowcem od betonu itp. Dobrze byloby gdybys czesciej zabieral glos.

    Moje pytanie jest takie: znajac bud ivent i erbud oraz branze budowlana, czy uwazasz, ze ten pas naprawia w jakims rosadnym czasie? Jesli tak, to ile wg Ciebie to moze trwac i kto poniesie koszty samego remontu? Czy erbud bedzie chcial sie jakos wywinac czy gwarancja jest swieta?

    Cytat Zamieszczone przez Adik_s Zobacz posta
    Śledzę ten wątek od dłuższego czasu i nie wiem co o nim myśleć, poza jednym: wszyscy w tym kraju znają się na budowie dróg i nawierzchni lotniskowych. Do tej pory nie zamierzałem się wtrącać, ale chyba już czas.
    Otóż znam dobrze firmę Bud-Invent - wielokrotnie z nimi współpracowałem, znam zarząd jak i sposoby działania. Jestem świadom, że w związku z tym, moja wypowiedź będzie odebrana jako stronnicza, ale zapewniam, że taka ..............................................

    Resumując: prawda zazwyczaj leży po środku... Zapewne każdej ze stron (Zamawiający, Wykonawca i Nadzór) można przypisać jakieś niedopatrzenia, ale z całą pewnością nie jest to tak proste, jak "E. spieprzył robotę, a B-I nie dopilnował więc ich powieśmy"... A budowa dróg czy nawierzchni lotnisk, to nie chodnik z polbruku przed domem...
     

  8. #768
    Awatar marecki

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPLU

    Domyślnie

    Tyle stron dyskusji ,a przebieg , zakończenie i puenta tej historii jest wszystkim znana.

    Zastosowano jasne, przejrzyste i mierzalne kryterium oceny ofert zgodnie z PZP.
    Wszystkie strony z wielką uwagą i starannością zajęły się tworzeniem "wiekopomnego dzieła".

    Na tej szerokości geograficznej często występują dziwne i niewyjaśnione zjawiska (mogą występować oddzielnie lub łącznie) określane jako :telepatia ,lewitacja ,prekognicja,psychokineza, poltergeist. W wyniku oddziaływania tych nadnaturalnych sił powstaje "sytuacja kryzysowa".

    I tutaj jak zawsze z pomocą przychodzi szkolenie , u wiodącego dostarczyciela usług w zakresie zarządzania sytuacją kryzysową ,chciałoby się rzec lidera - firmę Erdol.


    A ,Kowalski przeglądając media roztropnie , acz swawolnie i rubasznie - rzeknie "O , ja cierpie dole".
    Mak102+K10D
    UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
    Pozdrawiam,Marek.
     

  9. #769

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bronislaw Zobacz posta
    Radom z kolei w żaden sposób nie jest częścią tzw. wielkiej Warszawy. Poza tym, nie sądzę, żeby Ryanair był wstanie zapełnić np.: 3 samoloty dziennie do Stansted z Radomia. Ilość pasażerów z Warszawy będzie tam mniejsza niż w Modlinie. Tak myślę.

    Byli tacy, co nie sądzili, że z Modlina będą latać jakieś znaczące ilości ludzi. A jak Ryan ogłosi, że przenosi swe operacje z Modlina z Radomia z powodu zamknięcia lub innego, co tak samo jak grzecznie towarzystwo pojawiło się w Modlinie, tak grzecznie pojawi się w Radomiu.

    Cytat Zamieszczone przez marecki Zobacz posta
    Tyle stron dyskusji ,a przebieg , zakończenie i puenta tej historii jest wszystkim znana.
    Ani przebieg do końca, ani zakończenie znane nie jest. Lotnisko rzeczywiście w maja lub czerwcu może zacząć działać, albo i nie. Gdy ERBUD nie zrobi naprawy gwarancyjnej i to porządnie, to lotnisko nie ruszy w tym roku, moim zdaniem. Bo trzeba będzie zrobić nowy przetarg, itd.,itp.
     

  10. #770

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez romanter Zobacz posta
    Byli tacy, co nie sądzili, że z Modlina będą latać jakieś znaczące ilości ludzi. A jak Ryan ogłosi, że przenosi swe operacje z Modlina z Radomia z powodu zamknięcia lub innego, co tak samo jak grzecznie towarzystwo pojawiło się w Modlinie, tak grzecznie pojawi się w Radomiu.
    Akurat nie miałem żadnej wątpliowści, że Modlin będzie sukcesem jeśli chodzi o ilość obsłużonych pasażerów. To jest jedno z 3 połozonych najbliżej centrum lotnisk dla LCC w Europie (dysponuje konkretynymi wyliczeniami do wglądu "na żadanie"). Jesli chodzi o wszystkie lotniska europejskie to 40 km od centrum to jest standard i normalka. Poza tym transport jest bardzo dobry. Na tej podstawie byłem pewny, że Modlin bedzie "zapchany" pasażerami. Na tej samej podstawie, uważam, że Radom na pewno nie skopiuje w 100% sukcesu WMI (zakładając, że WMI nie bedzie działać). Jeśli przejmą 50% ruchu, to bedzie mega sukces.
    Oczywiście, jeśli WMI bedzie działać i LOT bedzie latał, to Radom bedzie miał kilka połaczen "gastarbajterskich" i tle.
     

  11. #771
    Awatar azghar

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA/EPMO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez leonid Zobacz posta
    700 zł? chyba nie budowali tego 900 miesiecy ;-))?

    W praktyce taki nadzór to pewnie jeden inspektor i nawet nie koniecznie na full etat + koszt OC
    Z ofery przysłanej przez BUD INVENT:
    "planowane koszty nadzoru 5 inspektorów nadzoru - 392 000zł
    Koszt w czasie gwarancji i rękojmi - 40 000
    Pozostałe koszty - 45 000zł
    Przewidywany zysk na przestrzeni 60 miesięcy realizacji inwestycji - 45 000zł czyli 750zł miesięcznie."
    Atco likes this.
    ModlinLotnisko.pl - Informacje i Aktualności z Lotniska w Modlinie
     

  12. #772
    Awatar Adik_s

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPBK

    Domyślnie

    Ech czułem że wywołam burzę
    W skrócie:
    Cytat Zamieszczone przez azghar Zobacz posta
    1. Z tego co wiem, DS była hydrofobizowana a więc nie powinno dojść do rozsadzenia kruszywa marglowego - woda nie powinna się tam dostać. Jeśli się dostała, to wykonawca coś spartolił a nadzór tego nie zauważył.
    Hydrofobizacja nie zapewnia pełnej szczelności (zależy to też od wybranej metody). Nie wiem też kiedy była wykonywana - w trakcie robót, czy dopiero po stwierdzeniu usterek - trudno powiedzieć.
    Cytat Zamieszczone przez azghar Zobacz posta
    2. Czy w ramach nadzoru inwestycyjnego BUD INVENT nie powinien weryfikować składu betonu?
    Cytat Zamieszczone przez druss Zobacz posta
    Czyli nie badano betonu w trakcie prac?! Takiej powierzchni nie położono przecież w dzień... Nikt nie kontrolował robót na bieżąco? Winna jest, co najwyżej, lokalna betoniarnia? Po co w takim razie nadzór?
    Na 100% wykonywane były badania, zarówno wykonawcy jak i kontrolne nadzoru. Tyle, że jak było wspomniane w tym wątku - wychodziły pozytywnie (mrozoodporność, wytrzymałość). A na jakiej podstawie nie odebrać robót, gdy wszystkie wyniki badań i "papiery" są OK? "Bo mi się nie podoba?" Od razu Wykonawca złożyłby roszczenie: wykonał prace zgodnie z wymaganiami z przetargu, a nie może ich sprzedać. Dlatego skłaniam się ku "wersji 2" - dokumentacja (specyfikacja) nie precyzowała, jakie kruszywa mogą zostać użyte i nie było podstaw do odrzucenia takiego materiału.
    Cytat Zamieszczone przez Don Corleone Zobacz posta
    Skoro tacy specjaliści przygotowywali przetarg, a później inni specjaliści dostarczyli beton i zrealizowali projekt, to chyba można było przewidzieć skutek użycia tych margli i pamiętać, że z Modlina do równika czy Sahary blisko nie jest.
    Przetarg przygotowuje pracownik/urzędnik - specjalista od zamówień publicznych. Załóżmy że to ty. Dostajesz dokumentację od projektanta. W dokumentacji (zapewne bardzo obszernej - dokumentacja na ~25km autostrady zajmowała 2,5m3) na jednej z tysięcy stron, wśród całej masy wymagań brakuje jednego zapisu o minerałach w kruszywie. Znajdziesz to? Nawet profesjonalna weryfikacja tego nie wyłapie, bo nie da się przewidzieć wszystkiego. Ale Wykonawca, gdy będzie szukał linii obrony - może się tego chwycić i stwierdzić, że skoro nie ma żadnych zapisów na ten temat, to jest to dozwolone...
    Cytat Zamieszczone przez azghar Zobacz posta
    3. Jak to możliwe, że usługę szacowaną na 7 500 000 zł BUD INVENT realizuje za 650 000zł. Czy jako osoba z doświadczeniem uważasz, że za ok. 700zł/mies. można profesjonalnie sprawować nadzór inwestycyjny nad tak dużą inwestycją (bo przecież chodziło nie tylko o drogę startową.
    Z jednej strony - kwota jest niewielka (zwłaszcza w porównaniu do innych ofert i kosztorysu inwestora). Z drugiej, zakładając że potrzebnych jest 5-ciu inspektorów na okres ~24 miesięcy (czas realizacji robót budowlanych) to daje to ~4.000 netto na głowę. Nie wiem jakie były wymagania wobec tych osób, ale jest to wykonalne. A te wspomniane 700 zł, to wykazany przez firmę miesięczny zysk .
    Cytat Zamieszczone przez druss Zobacz posta
    Nie mógł nie zaakceptować partaniny, bo tak było napisane w SST? Toć nie był inżynierem ze wszelkimi możliwymi uprawnieniami? Nie wiedział jak margle się zachowają prędzej czy później? Za co mu płacono? ( nieważne czy , jak na branżowe stawki, dużo czy mało )
    Witaj w Polsce! Nadzór ma pilnować zgodności z dokumentacją - wszelkie zmiany musi zaakceptować Zamawiający. A ten - pod presją trzyliterowych instytucji odpycha to jak najdalej od siebie...
    OT: Na pewnej (wielkiej) inwestycji, w której uczestniczę od ponad 2 lat, Wykonawca walczył o zmianę kompletnie wadliwych zapisów. Ekspertyzy, wyliczenia i inne dowody nic nie dały - trzeba realizować zgodnie z projektem i SST i tyle. Dopiero gdy wykonywane prace zaczęły się "walić", zlecane są (kosztowne) prace naprawcze i dodatkowe. A że budowa miała się zakończyć przed EURO2012, to szczegół - prawdopodobnie skończy się w 2015. Winnych oczywiście brak bo wszystko zgodnie z procedurami.
    Cytat Zamieszczone przez bronislaw Zobacz posta
    Moje pytanie jest takie: znajac bud ivent i erbud oraz branze budowlana, czy uwazasz, ze ten pas naprawia w jakims rosadnym czasie? Jesli tak, to ile wg Ciebie to moze trwac i kto poniesie koszty samego remontu? Czy erbud bedzie chcial sie jakos wywinac czy gwarancja jest swieta?
    Każda firma wykonawcza traktuje usterki jako "zło konieczne" i będzie prowadzić prace naprawcze do "krwi ostatniej". Bud-Invent nie będzie miał tu zbyt wiele do powiedzenia, mogą najwyżej zaopiniować takie lub inne rozwiązanie, ale decyzja należy do Zamawiającego. Co do czasu - nie uważam, że da się to wykonać podczas pracy lotniska - nie w technologii betonowej. Co do kosztów - tu nie jest łatwo powiedzieć bez zapoznania się ze sprawą. Jeżeli założymy, że prawdziwa byłaby opcja nr "2", to... Boję się to napisać, ale koszty poniósłby zamawiający.

    A miałem się nie rozpisywać...
    aisle seat likes this.
    pozdrawiam,
    Adam
     

  13. #773

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bronislaw Zobacz posta
    Akurat nie miałem żadnej wątpliowści, że Modlin będzie sukcesem jeśli chodzi o ilość obsłużonych pasażerów. To jest jedno z 3 połozonych najbliżej centrum lotnisk dla LCC w Europie (dysponuje konkretynymi wyliczeniami do wglądu "na żadanie"). Jesli chodzi o wszystkie lotniska europejskie to 40 km od centrum to jest standard i normalka. Poza tym transport jest bardzo dobry. Na tej podstawie byłem pewny, że Modlin bedzie "zapchany" pasażerami. Na tej samej podstawie, uważam, że Radom na pewno nie skopiuje w 100% sukcesu WMI (zakładając, że WMI nie bedzie działać). Jeśli przejmą 50% ruchu, to bedzie mega sukces.
    Oczywiście, jeśli WMI bedzie działać i LOT bedzie latał, to Radom bedzie miał kilka połaczen "gastarbajterskich" i tle.
    Ja nawet mam nadzieję, że Radom nie przejmie 100% ruchu Modlina, bo nie jest w stanie. Jest mniej w stanie przyjąć taki ruch, choć Modlin też nie był i nie jest w stanie.
    Natomiast podtrzymuje zdanie, co do oddziaływania FR. Jak ogłoszą, że teraz działają z Radomia to klientela grzecznie za nimi pójdzie. Argument komunikacji też raczej odpada. Do Radomia też jest pociąg i będzie z dworca autobus. Jedyny minus, że dłużej się jedzie. Ale cena LCC to naprawdę bardzo wynagradza...
     

  14. #774
    Awatar azghar

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA/EPMO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Adik_s Zobacz posta
    zakładając że potrzebnych jest 5-ciu inspektorów na okres ~24 miesięcy (czas realizacji robót budowlanych) to daje to ~4.000 netto na głowę. Nie wiem jakie były wymagania wobec tych osób, ale jest to wykonalne. A te wspomniane 700 zł, to wykazany przez firmę miesięczny zysk ..
    Adik
    Zgodnie z kalkulacją przedstawioną przez BUD INVENT miesięczny koszt jednego inspektora to
    2341,59 netto.
    Jak to się ma do pensji Pana Leszka?
    I jak czytam, że firma ma mieć 750zł zysku miesięcznego z takiej inwestycji to mnie śmiech ogarnia...
    Gdzieś trzeba było oszczędzić...
    ModlinLotnisko.pl - Informacje i Aktualności z Lotniska w Modlinie
     

  15. #775
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Adik_s Zobacz posta
    Śledzę ten wątek od dłuższego czasu i nie wiem co o nim myśleć, poza jednym: wszyscy w tym kraju znają się na budowie dróg i nawierzchni lotniskowych.
    Taki jest sens istnienia forum dyskusyjnego. O ile jest to w zgodzie z regulaminem każdy może zamieścić swoje mądrzejsze lub mniej mądre przemyślenia.
    Gdyby mieli prawo pisać tylko fachowcy to wątek maiłaby ze dwa wpisy.
    Co do fachowości, a raczej jej braku /okiem nie fachowca/


    Cytat Zamieszczone przez Adik_s Zobacz posta
    z decyzji WINB wynika, że powodem usterek nawierzchni pasa są domieszki kruszywa marglowego w składzie betonu. Margle mają tą wredną właściwość, że pęcznieją pod wpływem wody (nawet trzykrotnie) i rozsadzają materiał
    Czyli fachowcy doskonale wiedzą jak zachowuje się to kruszywo w kontakcie z wodą. Grunt w Modlinie raczej podmokły, z góry woda. I co ? Mamy inwestora, inwestora zastępczego, nadzór budowlany, głównego wykonawcę, podwykonawce, podwykonawcę podwykonawcy i wytwórcę betonu. Sami fachowcy i żaden nie zauważył, że odwalają fuchę ???? Niepojęte.

    Co do przetargu na inwestora zastępczego to linkowany przez Ciebie protest czytałem i mam o nim swoje zdanie. Ciekawszą lekturą mógłby być dokument przedstawiający powody odrzucenia protestu, ale ten jest o dziwo niedostępny, choć zgodnie z zasadami przetargowymi powinien być na stronie ogłaszającego przetarg. Ale to Modlin przecież....

    Gdy pisałem pojawił się Twój post. Twierdzisz, że mogła być niewłaściwa dokumentacja na temat kruszywa. Pytanie o fachowość pozostaje tym bardziej aktualne. Wymieniony wyżej łańcuszek fachowców, wiedząc, gdzie ten beton będzie wylany godzi się na kruszywo o którym wiedzą, że wchłania wodę ? Bo im w kwitach nie napisali, że tego nie należy stosować? To ci fachowcy sami tego nie wiedzą ? Wybacz, ale to zaczyna być śmieszne.
    W domyśle chodzi zapewne o cenę kruszywa, ale to dalej nie usprawiedliwia zastosowanie czegoś, ca jak sam twierdzisz wszyscy budowlani spece wiedzą, że się nie nada.
    Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez tawal ; 23-01-2013 o 12:18 Powód: Dopisek po poście.
    przemo-19 likes this.
    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x
     

  16. #776

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez azghar Zobacz posta
    "planowane koszty nadzoru 5 inspektorów nadzoru - 392 000zł
    Co daje na owe 60 miesięcy średnio 1300 PLN brutto na inspektora...

    Cytat Zamieszczone przez azghar Zobacz posta
    Zgodnie z kalkulacją przedstawioną przez BUD INVENT miesięczny koszt jednego inspektora to 2341,59 netto
    A nawet licząc na 24 miesiące to Twoje netto i tak jest chyba zawyżone. Bo chyba zawiera tylko obciążenia podatkowe i ubezpieczeniowe po stronie pracownika a są jeszcze przecież składki po stronie pracodawcy oraz inne koszty zatrudnienia, "czapa" administracyjna itd.
     

  17. #777
     

  18. #778

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Adik_s Zobacz posta
    dokumentacja (specyfikacja) nie precyzowała, jakie kruszywa mogą zostać użyte i nie było podstaw do odrzucenia takiego materiału.
    czy do obowiazkow inwestora zastepczego w tym przetargu nie nalezalo:
    1) przygotowanie dokumentacji przetargowej na wykonawstwo
    oraz
    2) sprawdzenie dokumentacji projektowej i wykonawczej?
     

  19. #779
    Awatar chojnice1

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Chojnice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciej30 Zobacz posta
    a jest już decyzja WINB? Poza tym czy rzeczywiście zostaną do maja? Moze wcale nie zostaną.
    Napisałem to co słyszałem w radiu.
     

  20. #780

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Adik_s Zobacz posta
    Przetarg przygotowuje pracownik/urzędnik - specjalista od zamówień publicznych. Załóżmy że to ty. Dostajesz dokumentację od projektanta. W dokumentacji (zapewne bardzo obszernej - dokumentacja na ~25km autostrady zajmowała 2,5m3) na jednej z tysięcy stron, wśród całej masy wymagań brakuje jednego zapisu o minerałach w kruszywie. Znajdziesz to? Nawet profesjonalna weryfikacja tego nie wyłapie, bo nie da się przewidzieć wszystkiego. Ale Wykonawca, gdy będzie szukał linii obrony - może się tego chwycić i stwierdzić, że skoro nie ma żadnych zapisów na ten temat, to jest to dozwolone...
    Czyli w końcu nie da się znaleźć ( " nie wychwyci nawet profesjonalna weryfikacja" ) Czy też jak najbardziej ( szukający linii obrony Wykonawca w końcu(?) znalazł...). Jak to "wszystkiego nie da się przewidzieć" - z twoich słów wynika że właściwości margli są ( powinny być...) dobrze znane wśród fachowców. Nikt nie weryfikuje projektu?? ( nie wydaje mi się...)



    W
    Cytat Zamieszczone przez Adik_s Zobacz posta
    Witaj w Polsce! Nadzór ma pilnować zgodności z dokumentacją - wszelkie zmiany musi zaakceptować Zamawiający. A ten - pod presją trzyliterowych instytucji odpycha to jak najdalej od siebie...
    To po co Nadzorowi jakakolwiek wiedza fachowa ( i związane z nią formalnie potwierdzone wykształcenie? ) Sprawdzać zgodność jednego papierka z drugim może każdy, kto nie jest analfabetą...Zresztą i takie "papierocentryczne" myślenie to mi się bardziej kojarzy z prawnikami ( i to tymi mniej lotnymi) a nie inżynierami
    Nie chcę się zbytecznie rozpisywać ani powtarzać tezy i pytania zadane już przez innych ale jak taka ilość fachowców mogła "przyklepać" taką fuszerkę ( i bez zbytnich wyrzutów sumienia zainkasować należne...). Na zasadzie- "Posypie się czy nie, nie ma tego w kwitach, więc nie moja sprawa, a jakby co to jestem kryty".
     

Strona 39 z 97 PierwszyPierwszy ... 29 37 38 39 40 41 49 89 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 22-06-2013, 02:43
  2. 09-04-2013, 00:48
  3. 26-02-2013, 21:40
  4. 26-02-2013, 14:05
  5. 26-02-2013, 10:54
  6. 26-02-2013, 05:11
  7. 15-02-2013, 23:12
  8. 15-02-2013, 23:03
  9. 15-02-2013, 21:41
  10. 15-02-2013, 00:38
  11. 14-02-2013, 22:47
  12. 14-02-2013, 22:25
  13. 13-02-2013, 09:51
  14. 11-02-2013, 22:32
  15. 11-02-2013, 20:24
  16. 09-02-2013, 15:14
  17. 09-02-2013, 02:15
  18. 08-02-2013, 19:53
  19. 08-02-2013, 19:36
  20. 31-01-2013, 20:34
  21. 29-01-2013, 22:30
  22. 29-01-2013, 22:12
  23. 23-01-2013, 20:03
  24. 21-01-2013, 13:44
  25. 17-01-2013, 21:46
  26. 12-01-2013, 21:48
  27. 08-01-2013, 21:37
  28. 08-01-2013, 00:10
  29. 07-01-2013, 22:57
  30. 07-01-2013, 21:28
  31. 07-01-2013, 20:23
  32. 07-01-2013, 18:30
  33. 07-01-2013, 17:43
  34. 07-01-2013, 17:37
  35. 07-01-2013, 17:30
  36. 07-01-2013, 17:28
  37. 07-01-2013, 17:25
  38. 07-01-2013, 17:06
  39. 07-01-2013, 17:04
  40. 07-01-2013, 16:56
  41. 07-01-2013, 16:43
  42. 07-01-2013, 16:42
  43. 07-01-2013, 16:38
  44. 07-01-2013, 16:37
  45. 07-01-2013, 16:30
  46. 07-01-2013, 16:24
  47. 07-01-2013, 16:17
  48. 07-01-2013, 16:16
  49. 07-01-2013, 16:12
  50. 07-01-2013, 16:11

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •