Przecież nie jest zamknięte. Zamknięty jest PS, lotnisko normalnie funkcjonuje :)
Wersja do druku
Przecież nie jest zamknięte. Zamknięty jest PS, lotnisko normalnie funkcjonuje :)
No ale jakby co to teraz jest otwarty pas czarno na białym.
Już się nie mogę doczekać komunikatu Lotniska na fb, potwierdzającego, że aspiracje do bycia mistrzem świata są nadal aktualne, a pas startowy w tej formie jest niejako sposobem na przeszkolenie personalu tak by już na wiosnę okazało się, że "jeszcze nigdy tak wielu pasażerów nie zawdzięczało tak wiele, tak nielicznemu pozostałemu personelowi" ;)
http://cache2.allpostersimages.com/p...-tommy-gun.jpgCytat:
"jeszcze nigdy tak wielu pasażerów nie zawdzięczało tak wiele, tak nielicznemu pozostałemu personelowi"
Mysle, ze lotnisko w Modlinie powinno byc lotniskim partnerskim dla "nowego supernowoczesnego" samolotu jaki wczoraj zaprezentowano w Iranie...
Mama wrazenie, ze strony swietnie by sie dogadaly i rozumialy a swietowaniu nie bylo by konca. To, ze lotnisko nie ma calego pasa a samolot to chyba latajaca makieta, nikogo by nie martwilo :mrgreen:
Tak na prawdę to wszystkie oczekiwania teraz dla małego latania są na wznowienie działania częstotliwości info. Części betonowe mają po jednym krzyżu i delikatnie zaznaczono nowe progi. Jednak białe krzyże na jasnym betonie są słabo widoczne z powietrza, a próg wymalowany jest też na granicy beton/asfalt i też słabo z daleka (powiedzmy czwartego zakrętu) widoczny.
Leonidas przepraszam za głupie pytanie, Czy to znaczy, że nie zrealizowali jeszcze tego:
"Mikołajczyk przyznała, że w tej chwili cały pas startowy został zamknięty, bo trwają prace nad zmianą ustawień oznakowania na skróconej drodze dla samolotów. - Przesuwane są progi i oświetlenie nawigacyjne - powiedziała doradczyni zarządu. - Gdy to się skończy wszystkie samoloty, którym wystarczy taka długość pasa będą mogły normalnie operować - dodała."
To cytat z 23.12.2012 z TVN24 /Kiedy Modlin zacznie normalnie działać? "Nie wiemy"
dalszy ciag...
Radni Rady Miejskiej w Nowym Dworze Maz. w piśmie do premiera Tuska, wicepremiera Piechocińskiego, sejmowej komisji infrastruktury, ministra transportu, Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego, wojewody mazowieckiego i poseł J. Zakrzewskiej...
nawet nie wiem jak to mozna skomentowac (ja myslalem, ze teorie spiskowe juz osignely apogeum w innej sprawie...), a teza "Łuszczenie betonowego pasa w wyniku odprysków powodowanych składnikami mieszanki zdarza się w każdym miejscu na świecie" jest bardzo smiala.
Nowodworska.pl - Ta decyzja budzi wÄ tpliwoĹciCytat:
Z ogromnym niepokojem obserwujemy teatr zdarzeń (...) Łuszczenie betonowego pasa w wyniku odprysków powodowanych składnikami mieszanki zdarza się w każdym miejscu na świecie. Ile konkretnie (procentowo czy wagowo) musi pojawić się tych ubytków, aby uznać, że zdarzyła się katastrofa budowlana? Jeśli nie ma takiej wielkości w przepisach, to czy decyzja inspektora nadzoru była jego osobistym poglądem na tę sytuację?
(...)
Warunki dopuszczenia drogi startowej do użytku obejmowały stałe czyszczenie ze złuszczonego betonu. Czy decyzja nadzoru, który stwierdził zwiększającą się ilość betonowych odłamków, nie powinna początkowo wskazać na zintensyfikowanie procesu czyszczenia pasa wraz z ograniczeniami ilości operacji lotniczych? Czy nie zastanawia Państwa tak radykalny krok podjęty przez służby państwowe, rujnujący budzącą się lokalną gospodarkę, a przynoszący ewidentny profit właśnie państwowemu przedsiębiorstwu?
Okoliczności, które towarzyszyły decyzji inspektora nadzoru mimowolnie narzucają określony sposób myślenia, być może odległy od rzeczywistości. Jednakże kłopoty finansowe Ministerstwa Transportu, Budownictwa Gospodarki Morskiej, związane ze słabo prosperującym LOT-em, zostały z pewnością złagodzone z powodu upadku dobrze prosperującego portu lotniczego w Modlinie. Decyzja podjęta przez inspektora Nadzoru Budowlanego budzi nasze wątpliwości, które, mamy nadzieję, zostaną przy pomocy Państwa rozwiane.
z takim podejciem to moze 2015? ach...
Z.
------------
maciej30: "lotnisko będzie dzialać wczesniej." -wczesniej juz dzialalo...
Najpiękniejszy jest fragment o tym, jak im się mimowolnie rzuca. Innymi słowy: "Zapewne to bzdura, ale zasadniczo co se mamy nie rzygnąć. Jak możemy."
Żeby to jeszcze były rojenia jakiegoś pojedynczego świra. Ale nie, wysmażyła to kolegialnie grupa ludzi, którzy mają duży wpływ na rzeczywistość.
Ten kraj jest zgubiony.
A mnie nieustannie ciekawi, w jaki to sposób zamknięcie Modlina pomaga Lotowi. Typowe kretynskie "argumentowanie".
Ostatnio kupilem sobie najnowsze wydanie Airports Of The World (wersja elektroniczna). Jest tam duzy material na temat zmian na lotnisku Gatwick. Zwrocilem uwage na nastepujace zdanie: " Between March and December 2012, a massive runway resuracing project was undertaken without disturbing the aiport's operations." Dla przypomnienia, Gatwick ma tylko JEDEN pas startowy. Jakos u nich dali rade bez zamykania lotniska.
Oczywiscie sa to rozne sytuacje, ale jednak czlowieka moze trafic....
Gatwick ma dwa pasy startowe.
Nie wiesz o czym mowisz.
Wikipedia:
Statistics from the UK Civil Aviation Authority [2]
Gatwick Airport [nb 1] (IATA: LGW, ICAO: EGKK) is located 3.1 mi (5.0 km) north of the centre of Crawley, [1] West Sussex, and 29.5 mi (47.5 km) south of Central London. [4] Also known as London Gatwick, [5] it is London's second largest international airport and second busiest by total passenger traffic in the United Kingdom after Heathrow. [6] Furthermore, Gatwick is Europe's leading airport for point-to-point flights [nb 2][7] and has the world's busiest single-use runway with up to 53 aircraft movements per hour in late-2012 and a maximum capacity of 55 movements per hour. [8][9] Its two terminals – North and South – cover an area of 98,000 m 2 (1,050,000 sq ft) and 160,000 m 2 (1,700,000 sq ft) respectively. [10]
Juz nie mowie o tak powaznym zrodle jak duzy artykul w airports of the world, ktory wlasnie przeczytalem.
Zanim zaczniesz pouczać innych...
Załącznik 1109
To mniejsze to nie jest klasyczny pas startowy. To jest uzywane jako plyta manewrowa. Ta plyta moze sluzyc w szczegolnych wypadkach jako pas startowy, ale nigdy nie moze byc uzywana w tym celu podczas uzytkowania glownego pasa startowego, bo sa zbyt bisko siebie. Sytuacja jest opisana w najnowszym airports of the world. Byc moze podczas remontu uzywali tej plyty manewrowej jako pasa startowego. Niestety nie mam takich informacji.