Strona 52 z 97 PierwszyPierwszy ... 2 42 50 51 52 53 54 62 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,021 do 1,040 z 1929
Like Tree814Likes

Wątek: Lotnisko Modlin zamkniete od 22.12.2012

  1. #1021
    Awatar lcc agent

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kressendorf

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez miły Zobacz posta
    WMI obsłużył przez 5 miesięcy 900 tysięcy pasażerów.
    I na tym "karierę" zakończył.
    Cytat Zamieszczone przez miły Zobacz posta
    Tyle co LCJ w dwa lata.
    Oni przynajmniej dalej działają.
    Cytat Zamieszczone przez miły Zobacz posta
    Czy będzie generował straty jak LCJ? Nie wiem.
    Już generuje na tyle duże straty, że zajmie to być może kilka lat, zanim wróci do planów z przed zamknięcia.
    Cytat Zamieszczone przez miły Zobacz posta
    Myślę, że po naprawach, po zainstalowaniu anten ILS i pełnej konfiguracji do II kategorii będzie obsługiwał około 2-3 mln pasażerów rocznie.
    Temat ILSa wałkowany jest już od października - bo wtedy rzekomo miały się huczne testy zacząć. Na razie ani testów, ani konfiguracji, ani planów co dalej. Zwłaszcza że tak na prawdę tych anten nie powinno tam jeszcze być. A stoją.
    Cytat Zamieszczone przez miły Zobacz posta
    WMI nie gryzie. Jest i będzie.
    WMI gryzie ziemię. Tą zamarzniętą spod śniegu. I nie ma go. Być może będzie. Z naciskiem na może.

    To nie jest jad. To jest rzeczywistość.
    Naleva, tango fox and dzikun like this.
    "Pozwolę sobie na szczerość już na samym początku.
    Nie polubicie mnie.
    Dżentelmeni będą zazdrośni, a damy zniesmaczone.
    Nie polubicie mnie teraz, a im dalej będziemy brnąć,tym większą niechęć w was wzbudzę."
     

  2. #1022
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Jak ktoś ma ochotę/potrzebę dyskutować o LCJ czy innych portach niż WMI zapraszam do odpowiednich działów. Ten do takiej dyskusji nie jest.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.

     

  3. #1023

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Firma Erbud, która była generalnym wykonawcą lotniska w Modlinie, a także odpowiedzialny za sam pas startowy podwykonawca – czeska firma DSH z grupy Metrostav, wykonały wszystkie prace zgodnie z polskimi normami budowlanymi – informuje Erbud. Winą za unieruchomienie pasa dla dużych samolotów spółki obarczają silne mrozy, które spowodowały wykruszanie zawartego w betonie kamienia marglowego. Ten został jednak użyty zgodnie z tajnikami sztuki. Dotychczasowe prace związane z usuwaniem uszkodzeń kosztowały ok. 450 tys. zł. Ile pochłonie cała operacja – tego dowiemy się po szczegółowym opracowaniu technologii i zatwierdzeniu jej przez inwestora. Kto zapłaci? Erbud informuje, że „stosowne podmioty”.

    - Na dziś w oparciu o wstępną analizę procesu realizacji inwestycji, jak również ocenę jakości użytych materiałów i wykonania inwestycji - w tym jej zgodności z recepturą i normami polskimi - wykluczone zostały błędy wykonawcze oraz potwierdzono na podstawie dokumentacji i próbek, że użyte materiały spełniają normy określone i wymagane prawem w Polsce – czytamy w oświadczeniu giełdowego Erbudu.

    Spółka jednak nie ustaje w poszukiwaniu winnego.

    - W celu zdiagnozowania przyczyn wystąpienia usterek zarząd Erbudu zlecił opracowanie analizy niezależnej firmie zewnętrznej. Analiza powinna wykazać, co może być przyczyną ubytków i ustalić odpowiedzialność, co pozwoli wyciągnąć konsekwencje finansowe od tego podmiotu – piszą przedstawiciele generalnego wykonawcy.
    Erbud: Modlin zbudowany zgodnie ze sztuką | Puls Inwestora - Puls Biznesu - giełda, spółki, akcje, kursy, fundusze

    No tak Erbud cacy, podwykonawca cacy a wybrana przez nich firma stwierdzi, że winny jest margiel i to on ma zapłacić za naprawę... oj wesoło będzie, ale zobaczymy jakie będzie stanowisko co do metody i finansowania naprawy.
     

  4. #1024
    Awatar azghar

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA/EPMO

    Domyślnie

    Wedle ERBUD i DSH kamień marglowy mógł się znajdować w składzie kruszywa...
    A winny został znaleziony: Winą za unieruchomienie pasa dla dużych samolotów spółki obarczają silne mrozy, które spowodowały wykruszanie zawartego w betonie kamienia marglowego.

    Żenujące oświadczenie - już jestem ciekawy na kogo zwali winę "niezależny ekspert"
    ModlinLotnisko.pl - Informacje i Aktualności z Lotniska w Modlinie
     

  5. #1025

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Mrozy? Wiosną, latem?
     

  6. #1026

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    I jeszcze "silne". Ile tam było minimalnie? -15?
     

  7. #1027

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    śląsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mlodyy1985 Zobacz posta
    Erbud: Modlin zbudowany zgodnie ze sztuką | Puls Inwestora - Puls Biznesu - giełda, spółki, akcje, kursy, fundusze

    No tak Erbud cacy, podwykonawca cacy a wybrana przez nich firma stwierdzi, że winny jest margiel i to on ma zapłacić za naprawę... oj wesoło będzie, ale zobaczymy jakie będzie stanowisko co do metody i finansowania naprawy.
    ten artykul to wg mnie odgrzewany kotlet z oswiadczenia wydanego przez Er na konferencji 23.01.2012, przypomne:
    W oparciu o wstępną analizę, którą przeprowadziliśmy – realizacji inwestycji, jak również ocenę jakości użytych materiałów plus receptur zgodności z polskimi normami, wykluczamy błędy wykonawcze...
    nie znalazlem zadnego nowego oswiadczenia wydanego przez Er od 23.01. A o mrozach mowily wielokrotnie zarowno wladze portu jak i Er

    Teraz wszyscy sa "Specjalistami" - ja nie dziwie sie takiemu oswiadczeniu... jezeli ani projekt, ani PN nie WYMAGA uzycia "kruszywa granitowego granicznego" to jaki blad zrobil wykonawca, realizujac wszytskie prace zgodnie z projektem i zamowiona receptura betonu w instytucji naukowo-badawczej jaka bez watpienia jest Pol. Wr?? Gdzie tu wina wykonawcy? Moze w takim razie warto zmienic PN, ale nie bedzie latwo, albowiem PN musza byc zgodne z EN...

    Z.
     

  8. #1028

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Jeszcze innfy fragment, już wiemy ile mniej więcej kosztował betonowy fragment : Na lotnisku Modlin doszło do uszkodzenia części powierzchniowej pasa startowego przy dwóch progach w części wykonanej z betonu cementowego (każdy z progów o długości 540 m). Uszkodzenia nastąpiły pod wpływem działania czynników atmosferycznych, tj. niskiej temperatury. Przy różnicach temperatur plus-minus cząstki margla w żwirze naturalnym zawartym w betonie zaczęły się wykruszać, co spowodowało wykruszenia.

    Uszkodzenia nie dotyczą pozostałej asfaltowej części pasa. Wartość kontraktowa wykonania dwóch progów, w których wystąpiły ubytki, to ok. 10 mln zł netto. Za wykonanie pasa startowego w Modlinie odpowiedzialny jest podwykonawca – czeska firma DSH, która jest częścią grupy budowlanej Metrostav A.S., obecnej na polskim rynku przy wielu inwestycjach drogowych. Wszystkie koszty prac, które do tej pory zostały wykonane przez generalnego wykonawcę oraz koszty pełnej naprawy dwóch progów drogi startowej zostaną przeniesione na stosowne podmioty. Koszty dotychczas wykonanych przez Erbud SA prac związanych z usuwaniem uszkodzeń na dwóch progach 08 i 26 pasa startowego w Modlinie wyniosły ok. 450 tys. zł. Koszt docelowego usunięcia usterek na lotnisku zostanie oszacowany po szczegółowym opracowaniu technologii i zatwierdzeniu jej przez inwestora.

    Na dziś w oparciu o wstępną analizę procesu realizacji inwestycji, jak również ocenę jakości użytych materiałów i wykonania inwestycji (w tym jej zgodności z recepturą i normami polskimi), wykluczone zostały błędy wykonawcze oraz potwierdzono, że na podstawie dokumentacji i próbek można stwierdzić, że użyte materiały spełniają normy określone i wymagane prawem w Polsce. Występowanie margla (będącego przyczyną powstałych odprysków) w mieszance zastosowanej na pasie jest zgodne z polskimi normami. W trakcie realizacji inwestycji wszystkie rozwiązania projektowe, receptury materiałowe, inwentaryzacje geodezyjne były nadzorowane i kontrolowane przez służby generalnego wykonawcy i Inwestora, a prace były wykonywane pod bezpośrednim nadzorem inspektorów nadzoru inwestorskiego. W celu zdiagnozowania przyczyn wystąpienia usterek Zarząd Erbudu SA zlecił opracowanie analizy niezależnej firmie zewnętrznej. Analiza powinna wykazać, co może być przyczyną ubytków i ustalić odpowiedzialność, co pozwoli wyciągnąć konsekwencje finansowe od tego podmiotu. Modlin: naprawa pasa będzie kosztować 10 mln złotych - GP GazetaPrawna - Gazeta Prawna - partner pracodawcy, narzędzie specjalisty
     

  9. #1029
    Awatar azghar

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA/EPMO

    Domyślnie

    Być może kruszywo było dopuszczalne, ale beton był źle zabezpieczony (zaimpregnowany) - a to już jest wada wykonawcy.
    Szkoda, że nie mamy dostępu do dokumentów źródłowych aby stwierdzić, czy faktycznie projekt i receptura dopuszczały obecność margla w betonie.
    Co ciekawe najmniej słychać i widać przedstawicieli inwestora zastępczego czyli BUD-INVENT'u...
    ModlinLotnisko.pl - Informacje i Aktualności z Lotniska w Modlinie
     

  10. #1030
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    A tak z ciekawosci bo autostrada A2 byla chyba tez budowana z betonu na pewnym odcinku. Tez im sie kruszy po zimie?
     

  11. #1031

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez azghar Zobacz posta
    Być może kruszywo było dopuszczalne, ale beton był źle zabezpieczony (zaimpregnowany) - a to już jest wada wykonawcy.
    Szkoda, że nie mamy dostępu do dokumentów źródłowych aby stwierdzić, czy faktycznie projekt i receptura dopuszczały obecność margla w betonie.
    Co ciekawe najmniej słychać i widać przedstawicieli inwestora zastępczego czyli BUD-INVENT'u...
    Moim zdaniem bud-invent nie odzywa sie, bo przeciw nim prowadzona jest sprawa u prokuratora skierowana przez mpl modlin. Krotko mowiac lepiej siedziec cicho, bo jeszcze ktos cos za duzo powie.
     

  12. #1032
    Awatar azghar

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA/EPMO

    Domyślnie

    Jest szansa na otwarcie lotniska w Modlinie jeszcze przed majówką. Generalny wykonawca dwóch kruszących się betonowych fragmentów pasa startowego - firma Erbud - w piątek przedstawił władzom portu cztery warianty napraw.
    Chodzi o dwa kruszące się odcinki betonowe po blisko 540 m każdy. - Wśród zaprezentowanych wariantów naprawy nie ma mowy o wyburzeniu pasa startowego, jak można było ostatnio przeczytać w mediach. Są to cztery różne rozwiązania, które mają doprowadzić do jak najszybszej naprawy wierzchniej warstwy dwóch betonowych końcówek pasa startowego - mówi Edyta Mikołajczyk, doradca Zarządu Portu Lotniczego Warszawa/Modlin. Erbud zadeklarował, że w zależności od wariantu na naprawę będzie potrzebować od 43 do 70 dni. A to oznacza, że lotniskomoże zostać otwarte przed majówką. - Zależy nam oczywiście na czasie, ale także na bezpieczeństwie lotów - dodaje Mikołajczyk.
    Władze portu w Modlinie wystąpiły do Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych z prośbą o opinię na temat otrzymanych propozycji. We wtorek 12 lutego odbędzie się spotkanie Zarządu Portu Lotniczego Warszawa/Modlin z firmą Erbud i ekspertami ITWL, instytucji, na której opiniach władze portu opierają się od października 2011 r.


    ModlinLotnisko.pl - Informacje i Aktualności z Lotniska w Modlinie
     

  13. #1033

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie

    Pożyjemy, zobaczymy...oby szybko naprawili i lotnisko zaczęło działać.

    Naprawa pasa w Modlinie może trwać ponad 2 miesiące
     

  14. #1034
    Awatar darkobo

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Dublin (EIDW/DUB) / Łódź-Rokicie (EPLL/LCJ)

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez azghar Zobacz posta
    Wśród zaprezentowanych wariantów naprawy nie ma mowy o wyburzeniu pasa startowego
    Robi się jeszcze ciekawiej .... :/
    Każdy ma prawo do posiadania własnej opinii. Ale nikt nie ma monopolu na prawdę.
     

  15. #1035

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    A czeski podwykonawca DSH mimo afery "reklamuje" się Modlinem .....

     

  16. #1036

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bronislaw Zobacz posta
    Moim zdaniem bud-invent nie odzywa sie, bo przeciw nim prowadzona jest sprawa u prokuratora skierowana przez mpl modlin. Krotko mowiac lepiej siedziec cicho, bo jeszcze ktos cos za duzo powie.
    I słusznie. Może o nich zapomną i nie będą ścigać o żadne odszkodowanie. Jednak moim zdaniem, tak czy owak, nie zapomną...
     

  17. #1037

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez darkobo Zobacz posta
    Robi się jeszcze ciekawiej .... :/
    Co masz na myśli???
     

  18. #1038
    Awatar lcc agent

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kressendorf

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    A czeski podwykonawca DSH mimo afery "reklamuje" się Modlinem .....
    0:51, prawy górny róg - "letiště ModliM" ? to M na końcu to pomyłka, czy oni już od początku modlili się o sukces ?
    "Pozwolę sobie na szczerość już na samym początku.
    Nie polubicie mnie.
    Dżentelmeni będą zazdrośni, a damy zniesmaczone.
    Nie polubicie mnie teraz, a im dalej będziemy brnąć,tym większą niechęć w was wzbudzę."
     

  19. #1039

    Dołączył
    Mar 2011
    spiggy likes this.
     

  20. #1040

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie


    Polecamy

    Wystarczy zdjąć wierzchnią warstwę, całego pasa startowego nie trzeba rozbierać - taka jest opinia marszałka województwa mazowieckiego dotycząca lotniska w Modlinie.
    Kilka dni temu rozbiórkę proponował dyrektor Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych profesor Ryszard Szczepanik. Jego zdaniem, ilość wyłuszczeń na wadliwej części pasa jest tak duża, że odpryski mogą się dostać do silnika bądź pod oponę samolotu.

    Marszałek Adam Struzik powiedział Informacyjnej Agencji Radiowej, że - według jego wiedzy - wystarczy zdjęcie około 20-centymetrowej, wierzchniej warstwy wadliwie wykonanego pasa.Dodał, że decyzję o rozmiarach remontu powinni podjąć specjaliści, którzy wezmą na siebie odpowiedzialność za jej konsekwencje.
    Kolejny pomysł na lotnisko w Modlinie. Nowego pasa startowego nie będzie? - Wiadomości i informacje z kraju - wydarzenia, komentarze - Dziennik.pl

    Czy wierzchnia warstwa betonu nie ma przypadkiem 20cm bo de facto oznacza to skucie(nawet jeśli nazwiemy sfrezowaniem)?
     

Strona 52 z 97 PierwszyPierwszy ... 2 42 50 51 52 53 54 62 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 22-06-2013, 01:43
  2. 08-04-2013, 23:48
  3. 26-02-2013, 20:40
  4. 26-02-2013, 13:05
  5. 26-02-2013, 09:54
  6. 26-02-2013, 04:11
  7. 15-02-2013, 22:12
  8. 15-02-2013, 22:03
  9. 15-02-2013, 20:41
  10. 14-02-2013, 23:38
  11. 14-02-2013, 21:47
  12. 14-02-2013, 21:25
  13. 13-02-2013, 08:51
  14. 11-02-2013, 21:32
  15. 11-02-2013, 19:24
  16. 09-02-2013, 14:14
  17. 09-02-2013, 01:15
  18. 08-02-2013, 18:53
  19. 08-02-2013, 18:36
  20. 31-01-2013, 19:34
  21. 29-01-2013, 21:30
  22. 29-01-2013, 21:12
  23. 23-01-2013, 19:03
  24. 21-01-2013, 12:44
  25. 17-01-2013, 20:46
  26. 12-01-2013, 20:48
  27. 08-01-2013, 20:37
  28. 07-01-2013, 23:10
  29. 07-01-2013, 21:57
  30. 07-01-2013, 20:28
  31. 07-01-2013, 19:23
  32. 07-01-2013, 17:30
  33. 07-01-2013, 16:43
  34. 07-01-2013, 16:37
  35. 07-01-2013, 16:30
  36. 07-01-2013, 16:28
  37. 07-01-2013, 16:25
  38. 07-01-2013, 16:06
  39. 07-01-2013, 16:04
  40. 07-01-2013, 15:56
  41. 07-01-2013, 15:43
  42. 07-01-2013, 15:42
  43. 07-01-2013, 15:38
  44. 07-01-2013, 15:37
  45. 07-01-2013, 15:30
  46. 07-01-2013, 15:24
  47. 07-01-2013, 15:17
  48. 07-01-2013, 15:16
  49. 07-01-2013, 15:12
  50. 07-01-2013, 15:11

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •