Jeszcze w tym miesiącu byli, więc jak ich od lipca nie zwolnią to jest szansa na działanie lotniska dla GA przez cały dzień. A zakładając 8h/dzień to mógłby pracować w lukach działania TWR i kończyć o 23 LOC.
Wersja do druku
Jeszcze w tym miesiącu byli, więc jak ich od lipca nie zwolnią to jest szansa na działanie lotniska dla GA przez cały dzień. A zakładając 8h/dzień to mógłby pracować w lukach działania TWR i kończyć o 23 LOC.
To ja zapytam inaczej, czy jest szansa na normalną obsadę TWR gdyby np. jakaś linia zdecydowała się latać do modlina np. od 20 lipca?
Jakaś jest, ale nikt sie zabijać nie będzie.
skoro w przyszłym tygodniu będą prowadzone rozmowy z FR w sprawie jego jak się domyślam wcześniejszego powrotu, a nie dopiero od 2 września, to chyba obowiązkiem PAZP jest zapewnienie pełnej obsługi TWR, wtedy kiedy lotnisko o to wystąpi a nie jest to uzależnione od zachcianek PAŻP. Lotnisko i tak już bardzo dużo straciło, więc chyba nie po to spieszyli się z remontem, żeby się teraz otworzyć jako port dla GA.
Jeżeli wystąpi i jeżeli ktoś wróci, to chyba (...). I tak przez 95 stron...
to może czas zmienić tytuł tego wątku, na jakiś inny.
A ja czytając ten wątek byłem przekonany że FR na WMI wraca ASAP.
A niby czemu Pazp miałby mieć taki obowiązek? Tam ludzie pracują wg określonego harmonogramu pracy i nie wywroci sie wszystkiego do góry nogami bo ktoś sobie odbudowal lotnisko. Będzie służba w zakresie uznanym za stosowny, początkowo tak jak opisał docelowo, a zapewne od przełomu trzeciego i czwartego kwartału tak jak wcześniej, calodobowo.
A ICAO co ma do tego?
chcesz powiedzieć, że linie nie mogą teraz wrócić ze względu na PAZP, która będzie się ociągać z wprowadzeniem pełnej obsady TWR? Twoje komentarze dotyczące modlina są tak negatywne od początku tej całej sprawie, że tak jak ktoś wcześniej pisał, musisz mieć jakiś w tym interes, lub ktoś z kim jesteś zwiazany żeby maksymalnie opóźniać powrót tanich linii do modlina. Czy ktoś może to jeszcze potwierdzić lub zaprzeczyć temu, że PAŻP będzie teraz hamować powrót linii do modlina z powodu niepełnej obsady TWR?
Chłopie. ale Ty mieszasz....
Przede wszystkim to z Twoich postów wynika, jakbyś miał interes... tylko nie do końca wiadomo w czym.
A jakie mają być ? Może się trzeba odnieść pozytywnie do kolejnej fuszery odstawionej w Polsce w iście mistrzowskim stylu ?Cytat:
komentarze dotyczące modlina są tak negatywne od początku tej całej sprawie
Ty za to na podstawie jednego wpisu, który zinterpretowałeś sobie po swojej subiektywnej linii myślenia stwierdzasz, że PAŻP będzie CELOWO hamować powrót linii do WMI... weź się puknij w tą głowę.
Kolega Behemot pisze :
A Ty uznałeś, że skoro WMI jest już gotowe, to jak PAŻP nie rzuci innej swojej roboty i nie zajmie się WMI to jest to "zdrada" i "hamowanie powrotu linii lotniczych do WMI".
WMI samo siebie zahamowało, robiąc wszystko po polsku - czyli "byle by było". Nikt teraz nie będzie głaskał biednego Modlina, bo kilku idiotów zdecydowało tak a nie inaczej, i nikt nie będzie zmieniał administracyjnego biegu wydarzeń, tylko po to, żeby WMI szybciej mogło samoloty przyjmować.
Weź się zastanów zanim następnym razem zaczniesz interpretować komentarze. Ja jestem człowiek z natury cierpliwy, ale w tym przypadku cierpliwość się skończyła. A ten wpis był najłagodniejszą formą wykazania mojego zirytowania.
a co robiła PAZP przepraszam przez te pół roku. Skoro wiadomo było, że ich uprawnienia wygasną to PAZP liczyła, że lotnisko w modlinie już nigdy nie będzie ponownie otwarte, bo nie rozumiem. Logicznie rzecz ujmując recertyfikacja kontrolerów powinna nastąpić dużo wcześniej tak aby na otwarcie lotniska mieli już swoje uprawnienia do obsługi samolotów. Skad ta irytuacja użytkownika nade mna to ja nie wiem. Lotnisko wraca do pracy i obowiazkiem jest zapewnienie przez PAZP odpowiedniej obsługi TWR. To teraz beda dopiero odnawiac certyfikaty, to chyba tylko w Polsce jest to możliwe.
A skąd było wiadomo KIEDY lotnisko będzie z powrotem gotowe ?
Bo pytania, wnioski i spostrzeżenia, jakie piszesz przez ostatnie kilkanaście stron wyzwalają u mnie niepohamowaną irytację. Bo nie rozumiem, jak można czasem takie rzeczy pisać. Nie rozumiem tego tak samo, jak Ty nie rozumiesz dlaczego PAŻP zabrał się za certyfikację dopiero teraz.
marko80, wyluzuj, jak tylko Wiceprezes Portu Lotniczego uda się na klęczkach do Dublina i uda mu się uzgodnić powrót FR kiedykolwiek na to lotnisko, to będzie czas i na uzgodnienie ATC, i na handling.
No być może i był. Wydawało mi się, że procedury PAZP są jednak troche inne, a skoro są takie, że dopiero w momencie oficjalnego otwarcia lotniska można certyfikować TWR to chyba miałem złe informacje, akurat na procedurach związanych z zapewnieniem obsady i certyfikacji TWR nie znam się aż tak dobrze. No bo jeżeli z tego wynika, że PAZP może ponownie certyfikować dopiero w momencie otwarcia lotniska, to chyba zagadka pustego lotniska w wakacje została rozwiazana i bynajmniej ze strony FR nie wynika to z faktu boczenia się na modlin. Wydając pod koniec kwietnia FR swój komunikat o przedłuzeniu operacji na okęciu do 2 września prawidłowo oszacował czas. 2 miesiące na zakonczenie prac przy pasie startowym + ok. 2 miesięcy na certyfikacje może troszkę dłużej, więc i z tego wynika, że i prezes wcale nie musi jeździć na kolonach do Dublina.
Z tego co pamiętam to lotnisko nigdy nie było czynne całodobowo
@Marko80 - ja rozumiem emocje, ale nie ma co na podstawie każdego, choćby najmniejszego sygnału o WMI wyskakiwać z teoriami spiskowymi. Do ostatecznych decyzji pozostało pewnie kilka dni więc nie interpretuj każdego NOTAM'u czy innego newsa jako koronne argumenty na to czy i kiedy lotnisko zacznie działać. Oczywiście warto podsyłać takie informacje/ciekawostki ale sugeruję wstrzemięźliwość w ich interpretacji bo zaczynam zauważać pewne symptomy paranoi...
Z drugiej strony, było tu wielu, którzy wieszczyli konieczność zrywania podbudowy, wielomiesięczne odbiory i koniec remontu po wakacjach. Jesteśmy w końcówce czerwca i decyzja należy już wyłącznie do przewoźników. Oczywiście zaufanie do profesjonalizmu władz WMI jest ograniczone, ale zamiast wynajdywać kolejne wtopy, które na pewno zaistnieją to poczekajmy jak to będzie. Skoro oficjalnie ogłoszono, że PAŻP od 1 lipca zapewnia kontrolę a PAŻP tego nie zdementował, to zobaczmy co się stanie.
Obstawiam, że do czwartku będzie wiadomo kto i kiedy będzie latał z WMI, więc poczekajmy...