Strona 35 z 97 PierwszyPierwszy ... 25 33 34 35 36 37 45 85 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 681 do 700 z 1929
Like Tree814Likes

Wątek: Lotnisko Modlin zamkniete od 22.12.2012

  1. #681
    Awatar azghar

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA/EPMO

    Domyślnie


    Polecamy

    Podwykonawca zrobił byle jak bo mu byle jak zapłacili... Jak się dało ofertę 50 mln mniejszą niż konkurencja, to trudno się spodziewać super jakości.
    Jak rozumiem, teraz WMI czeka na harmonogram ERBUDU i technologię naprawy. Obstawiam, że nie będzie ona zgodna z oczekiwaniami ITLW i WINB. I zacznie się korowód. A do tego ERBUD zgodnie z cytowaną tu umową i zapisami o gwarancji powie, że on może wykonać naprawę za 10mln a jak WMI chce lepiej i porządniej to niech dopłaci, bo taką podpisał umowę...
    Jak na razie kurs ERBUDU jest dość stabilny, więc analityce zdają sobie sprawę, że za tego babola zapłaci głównie WMI.

    P.S.
    Pytanie do specjalistów inżynierów - dlaczego cała DS nie została wykonana w z asfaltobetonu, który jak widać przetrwał mrozy i się nie kruszy. Zgaduję - jest droższy ?
    ModlinLotnisko.pl - Informacje i Aktualności z Lotniska w Modlinie
     

  2. #682
    bas
    bas jest nieaktywny
    Awatar bas

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bronislaw Zobacz posta
    W decyzji maja napisane co robic, a oni robia po swojemu.
    Tak działa wiele firm.

    Załóżmy przez chwilę, że masz LPG w samochodzie, cieknie Ci płyn chłodzący na łączeniu, jedziesz do serwisu a oni dokręcają opaskę... i tak 2 razy, dopiero za trzecim razem stracą (swój)czas na wymianę węża i oczyszczenie króćca. Twój czas ich nie interesuje.
    Jedziesz do serwisu z uszkodzonym akumulatorem, serwis doładowuje Ci akumulator, przez kilka dni jest dobrze, problem powraca, serwis znowu doładowuje Ci akumulator i dodatkowo tłumaczą Ci, że źle eksploatujesz samochód, dopiero jak pojedziesz na ostro to wymienią Ci akumulator(oczywiście mówimy o sprawach gwarancyjnych bo jak przyjeżdża klient i chce zapłacić to można mu wymienić na jego koszt pół samochodu).
    To teraz przykład z branży budowlanej: położono Ci tynki mineralne, w tynkach zatopiono złą siatkę lub zastosowano niewłaściwą mieszankę, na to gładź, która teraz pęka. Przyjeżdżają, odkuwają pęknięcia, szpachlują gipsem, malują i tak w koło aż skończy się gwarancja.

    Generalnie chodzi o rachunek koszty+czas, jeśli robi się coś na gwarancji, rękojmi itd. to się kombinuje, jak klient chce zapłacić żywą gotówką to zmienia się podejście.

    Pozdrawiam BAS
     

  3. #683

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    śląsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez azghar Zobacz posta
    Podwykonawca zrobił byle jak(...)
    Jak rozumiem, teraz WMI czeka na harmonogram ERBUDU i technologię naprawy. Obstawiam, że nie będzie ona zgodna
    oczywiscie, ze nie bedzie. Wg. mnie, bez wyroku sadu Er nie ruszy palcem w celu ponownego wykonania plyt betonowych lub jakiejkolwiek jej warstwy. Er ma wszelkie odbiory podpisane, posiada cetryfikaty z przeprowadzenia badan probek i atesty odnosnie do betonu (zgodnie z PN, ktora dopuszcza takie kruszywa), posiada takze dokumentacje projektowa i wykonawcza (ktora port usunal ze strony http://przetargi.modlinairport.pl/pl...WYKONAWCZY.zip), w ktorej jak znam zycie, nie ma zastrzezen odnosnie do wymogu stosowania lub nie stosowania jakiegos skladnika kruszywa, ktore wymienione sa w PN.
    Zreszta wladze partu doskonale zdaja sobie z tego pewnie sprawe, albowiem w zadnym z komunikatow nie obarczaja Er wina, wina jest po stronie albo pogody albo kruszywa.... Er zgodnie z zapisami w umowie moze ewentualnie uzupelniac ubytki do czasu wygasniecia gwarancji.
    Jak port bedzie chcial nowe plyty to bedzie musial (po zmianach w projekcie) przetarg oglosic, zarowno na inwestora zastepczego jak i wykonawce... i kto wygra... a taki przetarg to pewnie z min. 6 m-cy potrwa liczac protesty i odwolania, potem wykonanie, odbiory... wczesniej niz 2014 bym nie stawial.

    Z.
     

  4. #684
    krisair
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bronislaw Zobacz posta
    Inwestycje - BUD-INVENT

    Np. Zamek Krolewski/WAW, stadion Legii, drogi dojazdowe do mostu w Plocku, oczyszczalnia w Skierniewicach, siedziba ZUS/WAW, Filtry/WAW, hala sportowa w Legionowie, straz pożarna w Grójcu, etc, etc.

    Mam nadzieje, ze po wpadce z Modlinem, potok zlecen od wojewodztwa mazowieckiego zostanie zatrzymany...
    Nie zostanie zatrzymany. Wystarczy sprawdzić partyjne (PSL) i rodzinne powiązania i wszystko będzie jasne. W tej sprawie nic też nie zrobi ani CBA, ani NIK, ani Policja. Ich materiały operacyjne i pokontrolne trafiają do prokuratury, a tam na sam spód głębokiej szafy. Powiązania sięgają bowiem zbyt wysoko.
     

  5. #685

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    No i kto wygra nadzór-- bo wykonawca będzie kombinował, ucinal tyle, ile nadzór pozwoli a jeśli i sam nadzór wybrany będzie znowu za 10% ceny kosztorysu to wiadomo, że nie ma szans na rzetelną kontrolę i można kombinować...
     

  6. #686

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Odp: Lotnisko Modlin zamkniete do konca roku.

    Cytat Zamieszczone przez tawal Zobacz posta
    Cytat
    "Zauważono, że proces degradacji może występować także na remontowanych drogach kołowania."
    Czarno to widzę.
    Co znaczy "remontowanych drogsch kolowania"? To jakies drogi kolowania (jskie?) takze sa w remoncie aktualnie?
     

  7. #687
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bronislaw Zobacz posta
    Co znaczy "remontowanych drogsch kolowania"?
    To znaczy drogi kołowania, które także były remontowane, razem z pasem.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.

     

  8. #688

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Odp: Lotnisko Modlin zamkniete do konca roku.

    Musze przyznac, ze nawet ja to czarno widze. To jest jakis wezel gordyjski zlozony z powiazan spod ciemniej gwiazdy. Jesli lotnisko ruszy do czerwca 2013, to bedzie prawdziwy cud.
    Chyba trzeba sie pogodzic z faktem, ze lotniska dla tanich linii w Warszawie dlugo jeszcze nie bedzie. Chyba, ze w Radomiu.
    A mialo byc tak pieknie...
     

  9. #689
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zdzislaw Zobacz posta
    oczywiscie, ze nie bedzie. Wg. mnie, bez wyroku sadu Er nie ruszy palcem w celu ponownego wykonania plyt betonowych lub jakiejkolwiek jej warstwy. Er ma wszelkie odbiory podpisane, posiada cetryfikaty z przeprowadzenia badan probek i atesty odnosnie do betonu (zgodnie z PN, ktora dopuszcza takie kruszywa), posiada takze dokumentacje projektowa i wykonawcza (ktora port usunal ze strony http://przetargi.modlinairport.pl/pl...WYKONAWCZY.zip), w ktorej jak znam zycie, nie ma zastrzezen odnosnie do wymogu stosowania lub nie stosowania jakiegos skladnika kruszywa, ktore wymienione sa w PN.
    Zreszta wladze partu doskonale zdaja sobie z tego pewnie sprawe, albowiem w zadnym z komunikatow nie obarczaja Er wina, wina jest po stronie albo pogody albo kruszywa.... Er zgodnie z zapisami w umowie moze ewentualnie uzupelniac ubytki do czasu wygasniecia gwarancji.
    Jak port bedzie chcial nowe plyty to bedzie musial (po zmianach w projekcie) przetarg oglosic, zarowno na inwestora zastepczego jak i wykonawce... i kto wygra... a taki przetarg to pewnie z min. 6 m-cy potrwa liczac protesty i odwolania, potem wykonanie, odbiory... wczesniej niz 2014 bym nie stawial.

    Z.
    ]

    Nie dosłyszałeś, że na wiosnę pas ma być sfrezowany i położony od nowa (na betonowych odcinkach)? Po co więc piszesz bzdury, że będą uzupełniać ubytki żywicą.
     

  10. #690

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    śląsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciej30 Zobacz posta
    ]

    Nie dosłyszałeś, że na wiosnę pas ma być sfrezowany i położony od nowa (na betonowych odcinkach)? Po co więc piszesz bzdury, że będą uzupełniać ubytki żywicą.
    alez doslyszalem! i to kilkakrotnie z ust roznych przedstawicieli zarzadu, dzisaj zeznawal tak dla tvn pan Prezes, lecz w zadnym z komunikatow nie uslyszalem, ze lotnisko bedzie wymagalo tego od Er... a tym bardziej ze Er sie tego podejmie jako naprawe gwarancyjna
    ...by na wiosnę ponownie go zamknąć i rozpocząć docelową naprawę (zerwać betonową nawierzchnię i ułożyć ją od nowa).(...)
    Prace pozostałe do wykonania można robić tylko w momencie, kiedy temperatury są dodatnie. W tym tygodniu od wykonawcy dostaniemy szczegółowy harmonogram prac i opis technologii, która będzie stosowana przy docelowej naprawie - mówił Okienczyc.
    wg mnie wykonawca nie uzna swojej winy, i stwierdzi, ze po zimie on co najwyszej moze usunac ewentualne ubytki... zywica
    Slyszalem takze o toczacych sie juz 23.12.2012 pracach...
    "(...) lotnisko caly czas dziala, nie zostalo zamkniete. Co prawda wspomnial Pan, ze droga startowa jest w tej chwili zamknieta, i to jest prawda - zamknelismy ja na calym odcinku, poniewaz w tej chwili sa przeprowadzane prace zwiazane z oznakowaniem tej drogi, po to zeby te 1500 m drogi, ktore moze funkcjonowac rzeczywiscie moglo obslugiwac samoloty trzeba przesunac tzw. progi czyli oswietlenie m. in. nawigacyjne. Te prace sa prowadzone, ale bardzo szybko uruchomimy ten odcinek drogi startowej, "
    i co...?? :0 oswietlenie stoi tam gdzie stalo a mialo przewedrowac 500 m

    Z.
    tawal likes this.
     

  11. #691
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Chyba trzeba sie pogodzic z faktem, ze lotniska dla tanich linii w Warszawie dlugo jeszcze nie bedzie. Chyba, ze w Radomiu.
    A mialo byc tak pieknie...


    Czyli przypuszczasz że Ryan zwinie się z EPWA?
    Też mi to po głowie chodzi
     

  12. #692

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Nie ma się co kłócić - oczywiste jest, że przedstawiciele lotniska nie tyle nie informują o wszystkim, ale po prostu kłamią.
    Za te kłamstwa sporo osób powinno stracić stanowiska.

    Czarny scenariusz jest taki, że lotnisko całkowicie straci płynność finansową i bez pomocy z zewnątrz nie będzie w stanie wznowić operacji do czasu zakończenia procesów sądowych.
    Trevligt att träffas!
     

  13. #693
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez urban787 Zobacz posta
    Chyba trzeba sie pogodzic z faktem, ze lotniska dla tanich linii w Warszawie dlugo jeszcze nie bedzie. Chyba, ze w Radomiu.
    A mialo byc tak pieknie...


    Czyli przypuszczasz że Ryan zwinie się z EPWA?
    Też mi to po głowie chodzi
    to byłoby idealne rozwiązane, pisałem to już wielokrotnie ale powtórzę jeszcze raz. W momencie kiedy na okęciu działa tylko jeden terminal, nie dwa jak rok temu i są ograniczone check - iny zwinięcie Ryaiana jest na rękę władz okęcia i w sumie nikogo to nie interesuje skąd oni będą latać do czasu otwarcia modlina. Mam nadzieje, że chociaż FR się zwinie, w kontekście wejścia nowych linii Emirates, Air Berlin, wczoraj Aegan, nie wyobrażam sobie jak w takiej ciasnej przestrzeni na dłuższą metę można by realizować całą siatkę połączen FR i Wizza. Gdyby działałaby dwa terminale tego problemu by nie było.

    Cytat Zamieszczone przez zdzislaw Zobacz posta
    alez doslyszalem! i to kilkakrotnie z ust roznych przedstawicieli zarzadu, dzisaj zeznawal tak dla tvn pan Prezes, lecz w zadnym z komunikatow nie uslyszalem, ze lotnisko bedzie wymagalo tego od Er... a tym bardziej ze Er sie tego podejmie jako naprawe gwarancyjna

    wg mnie wykonawca nie uzna swojej winy, i stwierdzi, ze po zimie on co najwyszej moze usunac ewentualne ubytki... zywica
    Slyszalem takze o toczacych sie juz 23.12.2013 pracach...
    Zostało już udowodnione m.in. w raportam WIML i ITWL, że beton wykorzystywany przy budowie tego pasa jest zły, zatem winę za zastosowanie takie mieszanki ponosi wykonawca, więc moim zdaniem nie ma możliwości żeby Erbud nie uznał swojej winy. Skoro władze modlina twierdzą, że na wiosnę część betonowa będzie sfrezowana i wymieniona to oznacza, że ustalili to z wykonawcą inaczej tego by nie mówili.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 21-01-2013 o 18:54
     

  14. #694

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    śląsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciej30 Zobacz posta
    Zostało już udowodnione m.in. w raportam WIML i ITWL, że beton wykorzystywany przy budowie tego pasa jest zły, zatem winę za zastosowanie takie mieszanki ponosi wykonawca, więc moim zdaniem nie ma możliwości żeby Erbud nie uznał swojej winy.
    nic podobnego. zostalo stwierdzone, ze przyczyna wystepowania wykruszen sa dodatki marglowe w kruszywie w uzytym betonie. Jezeli takie dodatki dopuszcza PN a w projekcie nie bylo mowy o innych wymogach kruszywa niz to wynika z PN, to Er jest kryty, i jak najbardziej Er moze nie zgodzic sie na ponoszenie kosztow ponownej budowy plyt, jezeli wykonane sa zgodnie z projektem. Tego dowiemy sie juz niedlugo.

    Cytat Zamieszczone przez maciej30 Zobacz posta
    . Skoro władze modlina twierdzą, że na wiosnę część betonowa będzie sfrezowana i wymieniona to oznacza, że ustalili to z wykonawcą inaczej tego by nie mówili.
    to ja prosze przeczytaj z uwaga to oswiadczenie http://www.nowydwormaz.pl/plik,452,fakty-i-mity-pdf.pdf

    Pobrane w dniach 20-23.03.2012 próbki poddano też testom na mrozoodporność zgodnie z procedurami PB-LL-01 opracowanymi na podstawie normy PN-88/B-06250, przy użyciu automatycznej komory do zamrażania typu K-015 ToRoPoL. Próbki poddane zostały 200 cyklom zamrażania-odmrażania. W wyniku przeprowadzonych badań ITWL nie stwierdził ubytku masy oraz obniżenia wytrzymałości przekraczającej wymagania normy PN-V-83002:1999.
    ITWL w podsumowaniu badań jednoznacznie stwierdza, że wytrzymałość betonu spełnia wymagania normy PN-EN 2061:2003. Po testach mrozoodporności (200 cykli) wykazano spadek wytrzymałości 4,6%, czyli ponad czterokrotnie niższy niż dopuszcza to norma PN-V-83002:1999 (20%).
    Na podstawie badań georadarowych ITWL stwierdził zgodność konstrukcji i grubości nawierzchni DS. z założeniami projektowymi...
    Z.
    aisle seat and leonid like this.
     

  15. #695
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciej30 Zobacz posta
    zwinięcie Ryaiana jest na rękę władz okęcia i w sumie nikogo to nie interesuje skąd oni będą latać do czasu otwarcia modlina.
    Nikogo poza pasażerami,którzy mają wykupione bilety.
     

  16. #696

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciej30 Zobacz posta
    Skoro władze modlina twierdzą, że na wiosnę część betonowa będzie sfrezowana i wymieniona to oznacza, że ustalili to z wykonawcą inaczej tego by nie mówili.


    Jak władze lotniska coś mówią to to nic nie znaczy. Mówili już tyle sprzecznych rzeczy, że ja im nie wierzę.

    A co do Erbudu - "jak cię złapią za rękę, mów że to nie twoja ręka".
    Kto im broni iść w zaparte i odwlekać, zwłaszcza jeśli mają papiery? Na wyrok sądu poczekamy parę lat więc jaki jest sens kajać się od razu?
    Nie jestem pewien czy tak bardzo im zależy na wizerunku...
    Trevligt att träffas!
     

  17. #697
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zdzislaw Zobacz posta
    nic podobnego. zostalo stwierdzone, ze przyczyna wystepowania wykruszen sa dodatki marglowe w kruszywie w uzytym betonie. Jezeli takie dodatki dopuszcza PN a w projekcie nie bylo mowy o innych wymogach kruszywa niz to wynika z PN, to Er jest kryty, i jak najbardziej Er moze nie zgodzic sie na ponoszenie kosztow ponownej budowy plyt, jezeli wykonane sa zgodnie z projektem. Tego dowiemy sie juz niedlugo.

    Z.
    To nie wiedziano, że dodatki marglowe mogą być przyczyną kruszenia się betonu na pasie startowym, nie chce mi się w to wierzyć. Ja powtarzam jeszcze raz swoje, jeżeli prezes lotniska wypowiada się, że betonowe końcówki będą wymienione to znaczy, że powinno być to ustalone z wykonawcą.

    Cytat Zamieszczone przez urban787 Zobacz posta
    Nikogo poza pasażerami,którzy mają wykupione bilety.
    Nawet gdyby to była łódź to jest dopuszczone z punktu widzenia lotniska dla LCC. Patrz przykład Hahn, lotnisko nazywane jest Frankfurt Hahn mimo, że leży prawie 140 km od Frankfurtu. Łódź leży 130 km od warszawy, więc dla FR problemu właściwie nie ma.

    Cytat Zamieszczone przez gime Zobacz posta


    Jak władze lotniska coś mówią to to nic nie znaczy. Mówili już tyle sprzecznych rzeczy, że ja im nie wierzę.

    A co do Erbudu - "jak cię złapią za rękę, mów że to nie twoja ręka".
    Kto im broni iść w zaparte i odwlekać, zwłaszcza jeśli mają papiery? Na wyrok sądu poczekamy parę lat więc jaki jest sens kajać się od razu?
    Nie jestem pewien czy tak bardzo im zależy na wizerunku...
    bo akurat erbudowi zależy na tym aby lotnisko było nieczynne przez kilka lat aż się zakończą procesy sądowe.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 21-01-2013 o 18:55
     

  18. #698
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie

    Macieju prezes to wiedział jak wygląda pas od kwietnia zeszłego roku... I co?
    Prezes przenosił oświetlenie systemu lądowania... I co?
    Prezes winił zimę za stan rozpadającego się pasa... I co ?
    Dalej wymieniać? Możesz mu wierzyć, Twoja sprawa, ale moja ufność w jego słowa jest zerowa.

    Cytat Zamieszczone przez azghar Zobacz posta
    Pytanie do specjalistów inżynierów - dlaczego cała DS nie została wykonana w z asfaltobetonu, który jak widać przetrwał mrozy i się nie kruszy. Zgaduję - jest droższy ?
    Oni, czyli Erbud lub uch podwykonawcy tego nie robili. Na szczęście
    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x
     

  19. #699
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciej30 Zobacz posta
    Nawet gdyby to była łódź to jest dopuszczone z punktu widzenia lotniska dla LCC. Patrz przykład Hahn, lotnisko nazywane jest Frankfurt Hahn mimo, że leży prawie 140 km od Frankfurtu. Łódź leży 130 km od warszawy, więc dla FR problemu właściwie nie ma.
    No w sumie masz rację.
    Warszawa-Lublinek. Może byc.
    Rozalka likes this.
     

  20. #700
    Awatar vivere

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez aisle seat Zobacz posta
    Tak działa 99.99% firm budowlanych
    ale drugi w kolejności STRABAG chyba nie do końca tak działa - mają swój park maszynowy i pewnie dlatego dali cenę zbliżoną do przewidywanej przez zamawiającego
    vivere militare est
     

Strona 35 z 97 PierwszyPierwszy ... 25 33 34 35 36 37 45 85 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 22-06-2013, 01:43
  2. 08-04-2013, 23:48
  3. 26-02-2013, 20:40
  4. 26-02-2013, 13:05
  5. 26-02-2013, 09:54
  6. 26-02-2013, 04:11
  7. 15-02-2013, 22:12
  8. 15-02-2013, 22:03
  9. 15-02-2013, 20:41
  10. 14-02-2013, 23:38
  11. 14-02-2013, 21:47
  12. 14-02-2013, 21:25
  13. 13-02-2013, 08:51
  14. 11-02-2013, 21:32
  15. 11-02-2013, 19:24
  16. 09-02-2013, 14:14
  17. 09-02-2013, 01:15
  18. 08-02-2013, 18:53
  19. 08-02-2013, 18:36
  20. 31-01-2013, 19:34
  21. 29-01-2013, 21:30
  22. 29-01-2013, 21:12
  23. 23-01-2013, 19:03
  24. 21-01-2013, 12:44
  25. 17-01-2013, 20:46
  26. 12-01-2013, 20:48
  27. 08-01-2013, 20:37
  28. 07-01-2013, 23:10
  29. 07-01-2013, 21:57
  30. 07-01-2013, 20:28
  31. 07-01-2013, 19:23
  32. 07-01-2013, 17:30
  33. 07-01-2013, 16:43
  34. 07-01-2013, 16:37
  35. 07-01-2013, 16:30
  36. 07-01-2013, 16:28
  37. 07-01-2013, 16:25
  38. 07-01-2013, 16:06
  39. 07-01-2013, 16:04
  40. 07-01-2013, 15:56
  41. 07-01-2013, 15:43
  42. 07-01-2013, 15:42
  43. 07-01-2013, 15:38
  44. 07-01-2013, 15:37
  45. 07-01-2013, 15:30
  46. 07-01-2013, 15:24
  47. 07-01-2013, 15:17
  48. 07-01-2013, 15:16
  49. 07-01-2013, 15:12
  50. 07-01-2013, 15:11

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •