Strona 60 z 97 PierwszyPierwszy ... 10 50 58 59 60 61 62 70 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,181 do 1,200 z 1929
Like Tree814Likes

Wątek: Lotnisko Modlin zamkniete od 22.12.2012

  1. #1181
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie


    Polecamy

    @marekb

    Ale Erbud wcale nie musi się bawić w hipotezy. Wyrzucamy hipotezę z twojej wypowiedzi:

    Cytat Zamieszczone przez marekb Zobacz posta
    A za kilka dni Erbud przedstawi swoje ekspertyzy, z których będzie wynikać, że materiały użyte do budowy pasa były w najlepszym porządku (czyt. zgodne z projektem), i powie, że pas startowy naprawi, ale jak mu WMI zapłaci.
    I co się zmieniło? Nic. Wypowiedź jest tak samo słuszna.

    Będą dążyć do wykazania, że to, co należało do nich, zrobili dobrze. I jeśli im się uda, niech się inni martwią o przyczyny obsuwy.
    For every solution there is a problem.
     

  2. #1182
    Awatar azghar

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA/EPMO

    Domyślnie

    oczywiście mogą tak zagrać... ale wtedy ryzykują przegraną w wyniku procesu cywilnego - koszt naprawy DS przez inną firmę, odszkodowania dla przewoźników oraz odszkodowanie dla WMI za utracone korzyści. A na czas procesu będą musieli pewnie stworzyć rezerwę w budżecie co na pewno docenią ich inwestorzy a i przyszły portfel zakupów zapewne na tym ucierpi...

    Jak prześledzić dotychczasowe argumenty podawane przez obie strony to niestety strategia ERBUD'u nie przynosi efektu.

    P.S. Kurs Erbud'u po dzisiejszych newsach -5,5%
    ModlinLotnisko.pl - Informacje i Aktualności z Lotniska w Modlinie
     

  3. #1183
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Mają o co walczyć - robota jest duża, a odbiór tym razem nie będzie formalnością.

    Nawet jeżeli wygrana w tej przepychance nie jest pewna, to wcale nie znaczy, że teraz muszą mrugnąć pierwsi. W dowolnym momencie będą mogli zmienić zdanie, zaproponować jakąś ugodę itp.
    Czas gra na ich korzyść, im dłużej trwa zwłoka, tym większa presja będzie ciążyć na inwestorze. Nie tylko Erbud tu ryzykuje.
    For every solution there is a problem.
     

  4. #1184

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez azghar Zobacz posta
    oczywiście mogą tak zagrać... ale wtedy ryzykują przegraną w wyniku procesu cywilnego - koszt naprawy DS przez inną firmę, odszkodowania dla przewoźników oraz odszkodowanie dla WMI za utracone korzyści.
    Biorąc pod uwagę ile proces gospodarczy w sądzie trwa w tym kraju, to mogą podjąć takie ryzyko. Oczywiście proces przegrają prawdopodobnie. Jedynie koszt naprawy przez inna firmę jest wątpliwy. Przecież oferują naprawę. Ale, że strasznie długą, to nie ich problem.

    Zresztą naprawa na koszt innej firmy może być wątpliwa ze względu na prawo o zamówieniach publicznych, ale nie wiem jak to jest do końca. Może jest potrzebny do tego odrębny przetarg, a może nie. A jak jest potrzebny przetarg, to należy oficjalnie już pożegnać perspektywę otwarcia pasa przed wakacjami.
     

  5. #1185

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Erbud jest zbyt duży by przetrwać bez zamówień publicznych i iść na konfrontację. To co zrobił do tej pory można uznać za wypadek przy pracy (potknięcie). Ale nie ma szans w konfrontacji z "władzuchną" (formalnie samorządem ale de facto państwem). Dopóki jest mróz to Erbud może się trochę targować, trochę ociągać i trochę marudzić (byle grzecznie). Jak tylko pogoda zacznie sprzyjać to natychmiast zaczną pracę i zaakceptują wszystkie warunki i terminy narzucane przez zamawiającego (najwyżej będzie jeszcze jedna obsuwa he he), być może wezmą jako nowego podwykonawcę jedną albo dwie firmy, które już oferują swoje usługi w szybkim betonowaniu.
     

  6. #1186

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    W środę upływa termin ultimatum, jakie władze lotniska w Modlinie postawiły wykonawcy pasa startowego. Budowlańcy je odrzucają. - Napraw w takiej technologii, jakich oczekuje lotnisko, nie da się przeprowadzić do 31 maja - przekonują.
    Zarząd lotniska w Modlinie zażądał od firmy budowlanej Erbud, żeby do środy zadeklarowała, czy przystąpi do napraw uszkodzonego pasa startowego, tak by skończyć je do 31 maja. Z popękanych betonowych końcówek pasa trzeba zedrzeć uszkodzoną warstwę betonu i położyć nową.

    - Chcemy naprawić pas, ale z technologią się nie dyskutuje - mówi przedstawiciel Erbudu, który prosi o niepodawanie nazwiska. - Najpierw musimy dostać recepturę mieszanki betonowej. Trzeba wykonać próbkę do testów. Beton tężeje 28 dni. Potem można go poddać badaniom. Do 31 maja fizycznie prac nie da się skończyć - dowodzi. Firma oblicza, że na naprawy potrzeba aż 141 dni.To termin nieakceptowalny - oświadczyły władze lotniska. Zapowiedziały, że jeżeli Erbud odrzuci ultimatum, i tak poniesie koszta napraw, które zostaną zlecone innej firmie. - W związku z tym, iż koszt naprawy nie przekroczy 15 proc. wartości umowy [wartość remontu szacowana jest na 10 mln zł - przyp. red.], możliwe jest dokonanie wyboru oferty od innych wykonawców bez przetargu, z tzw. wolnej ręki - informuje Kacper Osiecki z Modlina. Dodaje: - Z naszych ustaleń wynika, że w tym momencie co najmniej dwie firmy są gotowe podjąć się tego zadania, akceptując jednocześnie harmonogram zakończenia prac do 31 maja.

    Sytuację Erbudu pogarsza upubliczniona wczoraj przez władze lotniska ekspertyza Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych. Wynika z niej, że pas startowy popękał, bo wykonawca sporządził beton z wadliwego kruszywa. Erbud broni się, że kruszywo było na bieżąco kontrolowane.

    Wojskowi eksperci wykluczyli, by powodem spękań mogły być środki stosowane przez lotnisko do odladzania pasa startowego (taką możliwość sugerował wykonawca). To oznaczałoby, że odpowiedzialność za uszkodzenia spada na Erbud.
    Kto naprawi Modlin? 'Dwie firmy gotowe skończyć w maju'
    Jeśli są gotowe firmy zrobić do końca maja, znaczy się, technicznie da się zrobić tylko ERBUD chciał się wykręcać grając na czas. Jutro dowiemy się więcej...

    Firma Erbud dostarczyła po południu dokumenty dotyczące remontu pasa startowego lotniska w Modlinie. Informację w tej sprawie przekazała IAR reprezentująca zarząd portu Edyta Mikołajczyk. Szczegóły nie są jednak znane. Dokumenty w sprawie remontu pasa dotarły już po zakończeniu pracy zarządu lotniska, dlatego ich treść poznamy jutro przed południem. Wcześniej wykonawca pasa dostał ultimatum od spółki zarządzającej lotniskiem. Jeśli nie określiłby harmonogramu prac, to zarząd rościł sobie prawo do wyboru innej firmy, która wyremontowałaby dwa betonowe odcinki pasa. Władze lotniska domagają się, by wszystkie prace zakończyły się na przełomie maja i czerwca - tak, by na początku sezonu letniego możliwe było przywrócenie połączeń pasażerskich.
    Erbud dostarczył dokumenty w sprawie Modlina - GP GazetaPrawna - Gazeta Prawna - partner pracodawcy, narzędzie specjalisty
     

  7. #1187
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mlodyy1985 Zobacz posta
    Jeśli są gotowe firmy zrobić do końca maja, znaczy się, technicznie da się zrobić ...
    Albo znaczy to, że te firmy mówią, że się da...
    Kshyhoo likes this.
    For every solution there is a problem.
     

  8. #1188

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    śląsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mlodyy1985 Zobacz posta
    Z naszych ustaleń wynika, że w tym momencie co najmniej dwie firmy są gotowe podjąć się tego zadania, akceptując jednocześnie harmonogram zakończenia prac do 31 maja.

    Sytuację Erbudu pogarsza upubliczniona wczoraj przez władze lotniska ekspertyza Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych. Wynika z niej, że pas startowy popękał, bo wykonawca sporządził beton z wadliwego kruszywa. Erbud broni się, że kruszywo było na bieżąco kontrolowane.
    Wojskowi eksperci wykluczyli, by powodem spękań mogły być środki stosowane przez lotnisko do odladzania pasa startowego (taką możliwość sugerował wykonawca). To oznaczałoby, że odpowiedzialność za uszkodzenia spada na Erbud.
    Coz za smiala teza dziennikarska. To oznacza tylko tyle, ze wg ITWL margiel w kruszywie jest powodem erozji pasa... a o tym wiemu juz od prawie 2 miesiecy. Jezeli kruszywo bylo zgodne z projektem i normami to Er spi spokojnie. To ja sie pytam, dlaczego na etapie projektowania nie wpisano wymagan dot. kruszywa do projektu...

    Cytat Zamieszczone przez mlodyy1985 Zobacz posta
    Firma Erbud dostarczyła po południu dokumenty dotyczące remontu pasa(...)Władze lotniska domagają się, by wszystkie prace zakończyły się na przełomie maja i czerwca - tak, by na początku sezonu letniego możliwe było przywrócenie połączeń pasażerskich.
    To policzmy "od tylu"... 31.05

    mamy
    - odbiory, mysle ze po takich perypetiach min. 3 tyg... mamy zatem 11.05. - 31.05
    - osiagniecie przez "beton" docelowej nosnosci 28 dni... mamy zatem 13.04. - 10.05
    - wylewanie betonu ~1000m x 60 m = 60000m2 x 0,26m (glebokosc wymiany) = 15600 m3 ~ tu mam zgryz (2 tygodnie wystarczy, pewnie 2 razy tyle?) 30.03. - 12.04
    - zbrojenie 60000 m2 , przygotowanie dylatacji... (2 tygodnie, chyba wiecejjj??) 16.03 - 29.03
    - przygotowanie swiatel krawedziowych i progowych 5 dni ... 11.03 - 15.03
    - frezowanie, a wlasciwie chyba skuwanie bo frezarkami trwaloby wielki ~10000m x 60 m = 60000m2 x 0,26m (glebokosc wymiany) = 15600 m3 do skucia i wywiezienia (nie wiem czy 3 tygodnie wystarczy, pewnie 2-3 razy tyle) 18.02. -10.03.
    - przygotowania i formalnosci (tydzien??) 11.02 - 17.02

    pewnie jeszcze o czyms zapomnialem, plus min. 10% rezerwy 12 dni... 30.01 - 10.02
    mam wrazenie, ze i tak zbyt to optymistycznie przyjalem.

    wiec... te dwie firmy, ktore sa gotowe do wykonania tego do konca maja powinny zaczac NAJPOZNIEJ 30.01.2013...

    mam nadzieje, ze Er w przekazanym harmonogramie podtrzymal termin 141 dni. Tak dla "bareizmu" nawet byl bym rad gdyby zarzad portu sie obrazil, zlecil roboty "innej" firmie, ktora walczac z podoga, technologia, problemami i z CZASEM bedzie za wszelka cene starala sie wyrobic na 31.05... wtedy dopiero bedzie powtorka z rozrywki... juz widze jak toto (pas) bedzie wygladac ... i wtedy bedzie skowyt "jak mozna bylo dokonac wyboru firmy, ktora obiecywala nierealny termin..."

    Z.
    alien, homer30009, Kshyhoo and 1 others like this.
     

  9. #1189

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zdzislaw Zobacz posta
    To ja sie pytam, dlaczego na etapie projektowania nie wpisano wymagan dot. kruszywa do projektu...
    no wlasnie
    to bardzo ciekawe pytanie, kto wlasciwie jest odpowiedzialny za projekt?
    Bud-Invent?
    A jaka odpowiedzialnosc ponosi projektant plus sprawdzajacy pokazala katastrofa budowlana Carrefoura w Szczecinie
     

  10. #1190

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    śląsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    no wlasnie
    to bardzo ciekawe pytanie, kto wlasciwie jest odpowiedzialny za projekt?
    Bud-Invent?
    nie,
    8 lutego 2013 roku generalny wykonawca [Erbud] przekazał do Inwestora propozycję wariantów wykonania robót na drodze startowej.
    Przedstawiona propozycja została opracowana na podstawie koncepcji biura projektowego POLCONSULT, które od lat współpracuje z Inwestorem [czyli portem], między innymi przy opracowaniu SIWZ i projektu, a także współpracowało z generalnym wykonawcą przy projektowaniu nawierzchni drogi startowej.
    Propozycje wykonania robót na drodze startowej w Modlinie | dlapilota.pl

    Polconsult
    [] - przyp. moje

    Z.
     

  11. #1191

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez romanter Zobacz posta
    Zresztą naprawa na koszt innej firmy może być wątpliwa ze względu na prawo o zamówieniach publicznych, ale nie wiem jak to jest do końca. .
    Przetarg na co? To jest po prostu usunięcie wad na koszt wykonawcy.
    Nawet gdyby ktos wymyslił jakas fikusna interpretacje to w tej sytaucji (awaria) można to zrobic z wolnej ręki. Wprawdzie w niektórych wypadkach potrzebny był kiedyś mały papierek z UZP. Ale UZP w takich klarownych wypadkach zawsze się zgadza. Inaczej byc nie miał w domu miesiącami prądu po burzy, takie głupie to prawo nie jest.
     

  12. #1192
    Awatar azghar

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA/EPMO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zdzislaw Zobacz posta
    To oznacza tylko tyle, ze wg ITWL margiel w kruszywie jest powodem erozji pasa... a o tym wiemu juz od prawie 2 miesiecy. Jezeli kruszywo bylo zgodne z projektem i normami to Er spi spokojnie. To ja sie pytam, dlaczego na etapie projektowania nie wpisano wymagan dot. kruszywa do projektu...
    Gdyby ERBUD był taki pewien swojego to by pokazał projekt, recepturę i potwierdził, że skład, który wynika z badań ITLW jest zgodny z nimi. Zamiast tego ERBUD ściemnia, że winny jest mróz i środki do odladzania.
    Dla każdego kto śledzi losy WMI coraz jaśniejsze jest partactwo wykonawcy (podwykonawcy), który użył syfnego kruszywa a BUDINVENT to klepnął bo zamiast kontrolować budowę podpisywał papierki. Skutek jest taki, że lotnisko jest zamknięte pół roku, ERBUD'owi grożą odszkodowania a BUDINVENT jest w prokuraturze.

    ERBUD w dzisiejszym piśmie podtrzymał, że potrzebuje kilka tygodni więcej niż 31 maja - w piątek lub w poniedziałek zapewne należy się spodziewać informacji o nowym wykonawcy naprawy DS.
    ModlinLotnisko.pl - Informacje i Aktualności z Lotniska w Modlinie
     

  13. #1193

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    śląsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez azghar Zobacz posta
    Gdyby ERBUD był taki pewien swojego to by pokazał projekt, recepturę i potwierdził, że skład, który wynika z badań ITLW jest zgodny z nimi. Zamiast tego ERBUD ściemnia, że winny jest mróz i środki do odladzania.
    Dla każdego kto śledzi losy WMI coraz jaśniejsze jest partactwo wykonawcy (podwykonawcy),
    tia...
    Gdyby Port był taki pewien swojego to by pokazał projekt, recepturę i potwierdził, że skład mieszanki wymagal kruszywa granotowego. Zamiast tego Port ściemnia, że winny jest mróz.
    24.12.2012
    Magdalena Bojarska z zespołu prasowego lotniska poinformowała, że w poniedziałek na wniosek Zarządu(...) Jak czytamy w oświadczeniu, uszkodzenia nastąpiły pod wpływem działania czynników atmosferycznych, tj. niskiej temperatury.
    Dla każdego kto śledzi losy WMI coraz jaśniejsze jest partactwo no wlasnie.... kogo??

    Dlaczego ze strony z przetargami Port usunal TYLKO zalaczniki zaiwerajace projekt, nawet sie linki ostaly, lecz prowadza do "404"??
    http://old.modlinairport.pl/index/article/id/86/

    Z.
     

  14. #1194

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zdzislaw Zobacz posta
    Dla każdego kto śledzi losy WMI coraz jaśniejsze jest partactwo no wlasnie.... kogo??
    No własnie to jest moim zdaniem niejasne. I chetnie bym się dowiedział.
    Bo widzę kilka wersji. Może też być tak, ze to wcale nie jest jasne. ;-)))
    Np, ze była receptura ale niejasna, ze projekt był ale niejednoznaczny....
    To usunięcie informacji na pewno jest ciekawym tropem.
     

  15. #1195
    Awatar azghar

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA/EPMO

    Domyślnie

    Drogi zdzisławie.
    Otóż WMI twierdzi od początku, że problem leży po stronie wykonawcy DS, która pod wpływem mrozu się rozpada. Dokładnie to wynika z zacytowanych przez Ciebie słów: uszkodzenia nastąpiły pod wpływem działania czynników atmosferycznych, tj. niskiej temperatury.
    Jak również sam zacytowałeś - POLCONSULT współpracował z generalnym wykonawcą (ERBUD) przy projektowaniu nawierzchni drogi startowej.
    Więc za projekt jest odpowiedzialny ERBUD - to czy tam uwzględnił margiel czy nie to inna sprawa - jeśli tak to tym bardziej byłoby to żałosne...

    Krótka lektura SIWZ wystarcza aby stwierdzić, że:
    "Przedmiotem zamówienia jest:
    - wykonanie dokumentacji projektowej, budowlanej i wykonawczej."
    ModlinLotnisko.pl - Informacje i Aktualności z Lotniska w Modlinie
     

  16. #1196

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    śląsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez azghar Zobacz posta
    Drogi zdzisławie.
    Otóż WMI twierdzi od początku, że problem leży po stronie wykonawcy DS, która pod wpływem mrozu się rozpada. Dokładnie to wynika z zacytowanych przez Ciebie słów: uszkodzenia nastąpiły pod wpływem działania czynników atmosferycznych, tj. niskiej temperatury.
    tia...
    Cytat Zamieszczone przez azghar Zobacz posta
    Jak również sam zacytowałeś - POLCONSULT współpracował z generalnym wykonawcą (ERBUD) przy projektowaniu nawierzchni drogi startowej.
    Więc za projekt jest odpowiedzialny ERBUD - to czy tam uwzględnił margiel czy nie to inna sprawa - jeśli tak to tym bardziej byłoby to żałosne...
    nic podobnego, ja wiem , ze bardzo chcialbys zakrzywic rzeczywistosc, lecz cytowalem "POLCONSULT, które od lat współpracuje z Inwestorem [czyli portem], między innymi przy opracowaniu SIWZ i projektu, "
    wiec projekt oraz SIWZ przygotowal POLCONSULT na zlecenie Portu i twoja interpretacje tego nie zmieni
    "a także współpracowało z generalnym wykonawcą przy projektowaniu nawierzchni drogi startowej."
    wspolpracowal z wykonawca ramienia PROJEKTANTA na zlecenie Portu, bo... ma taki obowiazek, tzw. "nadzor autorski"

    Cytat Zamieszczone przez azghar Zobacz posta
    Krótka lektura SIWZ wystarcza aby stwierdzić, że:
    "Przedmiotem zamówienia jest:
    - wykonanie dokumentacji projektowej, budowlanej i wykonawczej."
    brednie, ten cytat to chyba z przetargu na "rozbudowe Szkoły Podstawowej nr 1 w Puszczykowie", szkoda slow.
    Zamówienie sektorowe nr WZ/30/10:
    Przedrniotem zamówienia jest rozbudowa lotniska Modlin W zakresie nawierzchni lotniskowych, odwodnienia oraz oéwietlenia nawigacyjnego, budowy drogi patrolowej z kanalizacjq teletechnicznq oraz obwodnicq oáwietleniowq wzd'ruZ drogi patrolowej.

    Przedmiot zamówěenia okreéla:
    1. Niniejsza Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) W zamczniku nr 9
    2. Dokumentacja projektowa dla realizacjě robót Wchodzqcych w zakres przedmiotu
    i zaklinanie rzeczywistosci nic tutaj nie zmieni...

    Z.
    dzikun and pasazernagape like this.
     

  17. #1197

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez leonid Zobacz posta
    No własnie to jest moim zdaniem niejasne. I chetnie bym się dowiedział.
    Bo widzę kilka wersji. Może też być tak, ze to wcale nie jest jasne. ;-)))
    Np, ze była receptura ale niejasna, ze projekt był ale niejednoznaczny....
    To usunięcie informacji na pewno jest ciekawym tropem.

    Tyle, że to nadal nie wiele zmienia. Każdy efekt budownictwa musi spełniać normy wyznaczane przez stosowne prawo i egzekwowane przez nadzór budowlany. Erbud tych norm nie spełnił. Jeżeli zamawiający zamawia coś, co ma spełniać normy prawa, to nie jego problem, żeby te normy spełniało zaraz po oddaniu. A już wtedy nadzór już miał zastrzeżenia i oddał do użytku warunkowo. I dlatego Erbud kombinował, że środki odladzające rozwaliły pas. Tyle, że ekspertyza dla nadzoru akurat nie potwierdziła tej tezy... Dodatkowo DK też się rozwala i a nie stosowano tych środków nań, co też zaprzecza tezie o środkach odladzających...

    W tej sprawie, zarządowi WMI można zarzucić, co już wcześniej pisałem, że nie nadzorował ze swojej strony wykonawcę. Oczywiście nie pod względem prawnym, ale z "rozsądkowego" punktu widzenia. Nie było nikogo, kto się zna na budowie DS i że nie stwierdził, że odwalają lipę i wyegzekwować od nich zrobienia porządnie..
     

  18. #1198
    Awatar azghar

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA/EPMO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zdzislaw Zobacz posta

    i zaklinanie rzeczywistosci nic tutaj nie zmieni...

    Z.
    Widzę, że jeśli fakty nie pasują do Twojej teorii to tym gorzej dla faktów

    Skoro przestudiowałeś dokumenty przetargowe to zapewne wiesz o tym, że projekt wykonany przez POLCONSULT zakładał wykonanie progów DS w technologii betonu asfaltowego. Zmiana do SIWZ dotyczyła realizacji progów w technologii betonu cementowego i ten projekt był zlecony wykonawcy:
    2. Opis wymagań zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia.
    (...)
    2.3. Przedmiotem zamówienia jest:
    a) wykonanie dokumentacji projektowej (technicznej) budowlanej i wykonawczej;

    Kluczowy wydaje się być jednak inny zapis, który jednoznacznie wskazuje odpowiedzialność zarówno za recepturę jak i za faktycznie zastosowane materiały podczas realizacji inwestycji:
    Minimum 14 dni przed rozpoczęciem robót, Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć Koordynatorowi do akceptacji receptury na mieszanki betonowe, mieszanki asfaltowe i inne mieszanki budowlane wraz z kompletem aktualnych świadectw jakości składników, które będą użyte do ich produkcji. Akceptacja receptur nie zwalnia Wykonawcy od odpowiedzialności za jakość wbudowanych mieszanek.

    Odpowiedzialność za spapranie DS jest więc oczywista... Zamiast zlecać kolejne ekspertyzy za granicą niech poczytają dokumenty. O teorii środków do odladzania już nie wspomnę...
    ModlinLotnisko.pl - Informacje i Aktualności z Lotniska w Modlinie
     

  19. #1199

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    śląsk

    Domyślnie

    to co piszesz to informacje, o jakich ani w wypowiedziach Portu, ani Er ani podczas komisji sejmowej nie bylo slowa...
    Cytat Zamieszczone przez azghar Zobacz posta
    Widzę, że jeśli fakty nie pasują do Twojej teorii to tym gorzej dla faktów

    Skoro przestudiowałeś dokumenty przetargowe to zapewne wiesz o tym, że projekt wykonany przez POLCONSULT zakładał wykonanie progów DS w technologii betonu asfaltowego.
    nie wiem, wielokrotnie pisalem, ze Port usunal projekt z dokumentacji dostepnej na stronie - jezeli masz kopie wrzuc na serwer gdzies - z checia sie zapoznam z projektem, albowiem jak na razie to tylko Twoje pisanie dla pisania.

    Cytat Zamieszczone przez azghar Zobacz posta
    Zmiana do SIWZ dotyczyła realizacji progów w technologii betonu cementowego i ten projekt był zlecony wykonawcy:
    2. Opis wymagań zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia.
    (...)
    2.3. Przedmiotem zamówienia jest:
    a) wykonanie dokumentacji projektowej (technicznej) budowlanej i wykonawczej;
    (...)
    Odpowiedzialność za spapranie DS jest więc oczywista... Zamiast zlecać kolejne ekspertyzy za granicą niech poczytają dokumenty. O teorii środków do odladzania już nie wspomnę...
    zrodlo, link, jw.

    Z.
     

  20. #1200
    Awatar azghar

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA/EPMO

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez zdzislaw Zobacz posta
    to co piszesz to informacje, o jakich ani w wypowiedziach Portu, ani Er ani podczas komisji sejmowej nie bylo slowa...

    Z.
    Zarząd WMI powtarzał to wielokrotnie...

    Cytat Zamieszczone przez zdzislaw Zobacz posta

    zrodlo, link, jw.
    Z.
    http://old.modlinairport.pl/images/u...-%20SIWZ_1.pdf
    ModlinLotnisko.pl - Informacje i Aktualności z Lotniska w Modlinie
     

Strona 60 z 97 PierwszyPierwszy ... 10 50 58 59 60 61 62 70 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 22-06-2013, 01:43
  2. 08-04-2013, 23:48
  3. 26-02-2013, 20:40
  4. 26-02-2013, 13:05
  5. 26-02-2013, 09:54
  6. 26-02-2013, 04:11
  7. 15-02-2013, 22:12
  8. 15-02-2013, 22:03
  9. 15-02-2013, 20:41
  10. 14-02-2013, 23:38
  11. 14-02-2013, 21:47
  12. 14-02-2013, 21:25
  13. 13-02-2013, 08:51
  14. 11-02-2013, 21:32
  15. 11-02-2013, 19:24
  16. 09-02-2013, 14:14
  17. 09-02-2013, 01:15
  18. 08-02-2013, 18:53
  19. 08-02-2013, 18:36
  20. 31-01-2013, 19:34
  21. 29-01-2013, 21:30
  22. 29-01-2013, 21:12
  23. 23-01-2013, 19:03
  24. 21-01-2013, 12:44
  25. 17-01-2013, 20:46
  26. 12-01-2013, 20:48
  27. 08-01-2013, 20:37
  28. 07-01-2013, 23:10
  29. 07-01-2013, 21:57
  30. 07-01-2013, 20:28
  31. 07-01-2013, 19:23
  32. 07-01-2013, 17:30
  33. 07-01-2013, 16:43
  34. 07-01-2013, 16:37
  35. 07-01-2013, 16:30
  36. 07-01-2013, 16:28
  37. 07-01-2013, 16:25
  38. 07-01-2013, 16:06
  39. 07-01-2013, 16:04
  40. 07-01-2013, 15:56
  41. 07-01-2013, 15:43
  42. 07-01-2013, 15:42
  43. 07-01-2013, 15:38
  44. 07-01-2013, 15:37
  45. 07-01-2013, 15:30
  46. 07-01-2013, 15:24
  47. 07-01-2013, 15:17
  48. 07-01-2013, 15:16
  49. 07-01-2013, 15:12
  50. 07-01-2013, 15:11

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •