Strona 18 z 19 PierwszyPierwszy ... 8 16 17 18 19 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 341 do 360 z 380
Like Tree32Likes

Wątek: Hyde Park EPMO 2013-2014

  1. #341

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    A ja myślę, że przejście FR z krajówkami na WAW byłoby więcej niż logiczne. Wtedy dałoby im to szerokie szanse na zysk.

    Poza tym, Warszawa to nie Londyn. Powodem tworzenia tam portów lotniczych w szczerym polu były problemy z ograniczonymi możliwościami LHR i LCY.

    Niestety taka wieść o zmianie strategii to może być zwiastowanie początku końca WMI. Nadzieja tylko w ograniczonym działaniu nowej strategii. Wiadomo, że ludzie do STN będą latali nawet , gdyby pas startował miałby być na S7, a lotniskiem miałby być dworzec autobusowy w Płońsku. To samo w jakieś tanie kierunki, gdzie nijak nie doleci się taniej niczym niż FR. Ale jeżeli powodem głównym zmiany strategii jest wyciąganie kasiorki z regionalnych portów lotniczych, to Modlin musi szukać sobie innych partnerów wśród linii lotniczych. I to bardzo szybko.
     

  2. #342

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Myslę, że tutaj chodzi tylko o pieniadze. W bogatych miastach Europey (Bruksela, Hamburg, Rzym, Barcelona, etc.) mieszka duzo bogatych ludzi i tam Ryanair moze zaoferowac wyższe ceny biletów więc moze przenieśc sie na głowne lotniska.
    Natomiast na rynkach gdzie nie ma szans na taki zysk jak w Brukseli czy Hamburgu, Ryanair zostanie na drugorzędnych lotniskach.
    Krotko mówiąc, jesli Polska bedzie tak bogatym krajem jak Belgia czy Niemcy to pewnie Ryanair bedzie latał z WAW. Mysle jednak, że szybko to nie nastąpi.
     

  3. #343

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    CO za lamenty, podobno nowi przewoznicy juz w drodze.
    dzikun likes this.
     

  4. #344

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Ogłoszenie podobno nie wcześniej niż we wrześniu, ale trzymajmy kciuki za interesująca siatkę.

    Nie zapominajmy o 10-letniej umowie i o tak pstryk nie mogą się wycofać bo trzeba by płacić. Póki co Ryanair się świetnie rozwija- baza, nowe maszyny i trasy i jak dają to nie w stylu 2 razy w tygodniu, ale taki MAD od razu 4 a do tego Kanary i to na ,,dzień dobry" 3 trasy.
     

  5. #345

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bronislaw Zobacz posta
    Myslę, że tutaj chodzi tylko o pieniadze. W bogatych miastach Europey (Bruksela, Hamburg, Rzym, Barcelona, etc.) mieszka duzo bogatych ludzi i tam Ryanair moze zaoferowac wyższe ceny biletów więc moze przenieśc sie na głowne lotniska.
    Natomiast na rynkach gdzie nie ma szans na taki zysk jak w Brukseli czy Hamburgu, Ryanair zostanie na drugorzędnych lotniskach.
    Krotko mówiąc, jesli Polska bedzie tak bogatym krajem jak Belgia czy Niemcy to pewnie Ryanair bedzie latał z WAW. Mysle jednak, że szybko to nie nastąpi.
    Ale różnica pomiędzy WAW, a WMI w cenie biletu wynikającej z opłat lotniskowych, to kilkadziesiąt złotych... Na to niekoniecznie bogatego Polaka stać. Jedyne co, daje optymizm, to ta 10-letnia umowa. Ale nie wiem jaka jest kara umowna. Nawet jeśli jest to 1 mln zł, to dla FR jest to tyle, co dla mnie 20 gr...
     

  6. #346

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    To nie będzie 1 mln zł, tylko z tego co pojawiało się, w umowie 10-letniej zapisano spore kary. Ryanair jakby nie spełnił wymogów odnośnie ruchu czy wyszedł to musiałby płacić karę w wysokości udzielonych rabatów do końca trwania umowy, więc jest oczywiste, że ma interes w tym, żeby zostać(trochę tak jak z zerwaniem umowy abonamentu telefonicznego). Nawet jeśli by wyszło mu, że obecność na WAW jest zdecydowanie lepsza niż WMI to raz, że w stolicy zapłaci więcej to dwa Modlinowi musi zapłacić kary za wcześniejsze zerwanie umowy.

    Jeśli to średniorocznie byłoby powiedzmy 22 mln jakie płaci Ryanair, ale dostali upust 50% i płacą 10 baniek to jeśli zerwą w tym roku wyjdzie orientacyjnie 90 mln czyli z 20mln €- nawet dla takiej linii to są duże pieniądze i przecież tracą spory rynek- gdzie zainwestowali w wejście(reklama, marketing, niższe obłożenia i przychody z tras w nadziei, że z czasem się odkują), tworzą bazę i mają spory dostęp do pasażerów bez lotniska(Podlasie, Warmińsko-MAzurskie).
     

  7. #347

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Te kary to jest wymysł tego forum.
     

  8. #348
    Awatar Jerry

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez radix49 Zobacz posta
    Ale różnica pomiędzy WAW, a WMI w cenie biletu wynikającej z opłat lotniskowych, to kilkadziesiąt złotych... Na to niekoniecznie bogatego Polaka stać. (...)
    Dojazd z WAW do WMI to średnio kilkadziesiąt złotych właśnie
     

  9. #349

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    To zależy dla kogo... Z pólnocnych części Warszawy, Podlasia, Warmii i Mazur wygodniej dojechać do WMI.

    Owszem może być kilkadziesiąt zł, ale jak się pojedzie pociągiem kilkanaście.

    Z resztą, jak się porówna z największym konkurentem z WAW to często dochodzi u Wizza mały podręczny, co również kosztuje dodatkowo 40 zł a tymczasem Ryanair od jesieni się mocno poprawił-numerowane miejsca, mały podręczny i nie takie drobiazgowe ważenie, lepsze ceny dla rodzin itd.

    Jak to się policzy ta różnica będzie jeszcze większa.

    No i lat but not least-LF cały czas w Modlinie rośnie, paxów przybywa co najlepiej świadczy co wolą Polacy. Nadal jest tanio-taniej niż podobne trasy z innych portów, ale nie aż tak tanio jak 2 lata temu-widać linia może pozwolić sobie na wyższe ceny bo znajdą się chętni.
     

  10. #350
    Awatar pawi81

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jerry Zobacz posta
    Dojazd z WAW do WMI to średnio kilkadziesiąt złotych właśnie
    Lotnisko w Modlinie to nie tylko pax z Warszawy :-)
    Pozdrawiam, PAWi / www.lubiepodroze.eu - blog o podróżach i turystyce
     

  11. #351

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Dlatego im dalej, tym różnica ma mniejsze znaczenie, więc nie kupuję tego o paxach z Podlasia

     

  12. #352
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Nawet, z tego co się orientuję, na WAW jeździ więcej autobusów z podlasia niż do WMI.
     

  13. #353

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Oczywiście, ale to dlatego, że przez wiele wiele lat WAW był jedynym i najbliższym lotniskiem, obsługuje 10 mln paxów, więc ponad 5 razy więcej niż WMI. Wiadomo, że siatka jest bogatsza, pewne przyzwyczajenia, ale WMI też buduje swoją pozycję, ale to trochę zajmie i chyba nie muszę tłumaczyć- PKS Białystok, sporo innych busików no i dojazd znacznie lepszy-nie trzeba się ,,pakować" do Warszawy.

    Zrobią S8 to dojazd do obu się poprawi, ale jednak jak już będzie obwodnica MArek(gdzie często to loteria, spore korki) czy wspomniana S8 to nadal trzeba wjeżdżać do miasta, gdzie ryzyko opóżnienia jest większe.

    Dodatkowo w Modlinie będzie się zwiększać siatka co wpłynie na wzrost atrakcyjności.
     

  14. #354

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie

    Trzeba być najbardziej bezkrytycznymfanem WMI, aby twierdzić, że WMI ma większy potencjał naobłożenie niż WAW. Argumenty są tak oczywiste, że nawet szkodaprzytaczać. Ale przytoczę. Większość Warszawy ma bliżej iszybciej na Okęcie. Więcej autobusów z Polskipółnocno-wschodniej zawija na Okęcie niż na Modlin.Ewentualnie zmniejszony ruch samochodowy z Polski pónocno-wschodniejrekompensuje ruch z Polski południowo-wschodniej. Ponadto WAW dajemożliwość przesiadki bez konieczności ponownego screeningu i tona wiele więcej lotów niż WMI...
     

  15. #355

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    Nowy Dwór Mazowiecki

    Domyślnie

    Wiecie co za prace ziemne/budowlane prowadzone są w okolicy progu pasa 08? No i komu przeszkadzały górki (bunkry) spoterskie, że zaczęto ich rozbiórkę?
     

  16. #356
    Awatar moraw2008

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mlodyy1985 Zobacz posta
    .. Wiadomo, że siatka jest bogatsza, pewne przyzwyczajenia, ale WMI też buduje swoją pozycję...
    Co robi?
    - przepraszam nie mogę powstrzymać śmiechu.
    Red_Devil likes this.
     

  17. #357
    Awatar azghar

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA/EPMO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kamil_epmo Zobacz posta
    Wiecie co za prace ziemne/budowlane prowadzone są w okolicy progu pasa 08? No i komu przeszkadzały górki (bunkry) spoterskie, że zaczęto ich rozbiórkę?
    Z tego co wiem, siatka po tamtej stronie będzie przesuwana pod sam las, a więc górki spoterskie niestety zostaną zlikwidowane. Mam nadzieję, że EPMO SPOTTERS coś wywalczyli w miejsce tych górek.
    ModlinLotnisko.pl - Informacje i Aktualności z Lotniska w Modlinie
     

  18. #358
    FighterMan
    Goście

    Domyślnie

    Da się spać na WMI? Odlot do CRL mam dopiero o 10:15, i się zastanawiam czy przylecieć z WRO o 22 i spędzić noc na terminalu czy wysiąść z PB o 4:50 i dopiero na lotnisko jechać...
     

  19. #359
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    ZTCP jakoś się da (w sensie jest fizyczna możliwość, nie wiem czy wyganiają)
     

  20. #360
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW
     

Strona 18 z 19 PierwszyPierwszy ... 8 16 17 18 19 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •