Strona 9 z 19 PierwszyPierwszy ... 7 8 9 10 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 161 do 180 z 380
Like Tree32Likes

Wątek: Hyde Park EPMO 2013-2014

  1. #161
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Modlin jest bardzo podatny na mgle na samym pasie. W zeszlym roku pare razy obserwowalem piekna mgle wzdluz pasa, RVR 50, i CAVOK na rownoleglej drodze kolowania.
    Nawet tak nie mow bo zaraz wyjdzie, ze to jakas zle dobrana domieszka z czesci betonowej tak paruje
    Rozalka likes this.
     

  2. #162

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Dzisiaj już CRL w WAW, STN w holdingu a nadlatują EMA i LPL.

    No i STN oraz EMA po nieudanym zejściu, ale LPL usiadł a po chwili STN i EMA. RVR 200 do 400 m. Póki co 11 przekierowań.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 17-10-2013 o 17:38
     

  3. #163
    Awatar azghar

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA/EPMO

    Domyślnie

    Wieża informowała chyba o RVR powyżej 500 metrów.
    ModlinLotnisko.pl - Informacje i Aktualności z Lotniska w Modlinie
     

  4. #164

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Jak schodzili to już pewnie tak, ale widać, że CAT II potrzebny na wczoraj. Teraz pewnie będzie już normalnie np. BLQ wylądowała.
     

  5. #165

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Dziś tylko maszyna z EMa przekierowana(razem 12), ale co by nie mówić, z WAW też były przekierowania...
     

  6. #166

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Dziś znowu mgły- RVR max 200 m ale ma się szybko poprawić. Póki co DUB w holdingu.
     

  7. #167

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    zapraszamy do łodzi
     

  8. #168

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Po co skoro WAW jest bliżej i ma CAT II?
    BTW znowu widać, że CAT II w WMI może nie wystarczyć.

    No i DUB idzie do WAW, EMA oraz CRL.
     

  9. #169

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Strach pomyślec co działoby sie gdyby samoloty startowąły/lądowały od 6.00.
     

  10. #170

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    O 6 rano nic nie ląduje, prędzej zaczną się starty, ale ZTCP to przy LVP z CAT II nie powinno być tak źle, ale fakt faktem, CAT IIIa w WMI to nie fanaberia, ale wychodzi na to, że potrzebny instrument nawigacyjny. No i póki co 15 przekierowań.
     

  11. #171

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    CIA już usiadł.Za chwilę pewnie BLQ i PSA.
     

  12. #172

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mlodyy1985 Zobacz posta
    O 6 rano nic nie ląduje, prędzej zaczną się starty, ale ZTCP to przy LVP z CAT II nie powinno być tak źle, ale fakt faktem, CAT IIIa w WMI to nie fanaberia, ale wychodzi na to, że potrzebny instrument nawigacyjny. No i póki co 15 przekierowań.
    Moze kiedyś będą czartery i beda jakies lądowania miedzy 5 a 7. Może ma ktos odstęp do historycznych danych dotyczących mgieł w Modlinie. Byc może ci wszyscy narzekacze maja rację.....
     

  13. #173

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Mają racje, że obecny ILS jest za słaby i potrzebny jest z wyższą kategorią, ale co można zrobić? Takie są procedury i kropka. Może Ryanair powinien zrobić dla Modlina wyjątek i zamiast od swoich baz wymagać CAT II to w tym szczególnym przypadku, narażonym na mgły zażądać CAT IIIa(nie od razu, ale np. w ciągu roku-dwóch od uruchomienia bazy?).
     

  14. #174

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mlodyy1985 Zobacz posta
    Po co skoro WAW jest bliżej i ma CAT II?
    tak dla pasażerów to lepiej
    tylko pamiętam że w 2012 sporo było przekierowań do ŁODZI czym to jest teraz spowodowane że piloci nie wybierają ŁODZI lub inNego lotniska niż WAW
     

  15. #175

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Dla poszerzenia horyzontów przesyłam informacje o ILS w WAW, gdzie dzisaj róznież były kłopoty z mgłą. (Mam nadzieję, ze artykuł jest wiarygodny, ale nie umiem tgeo potwiedzic).

    Z artykułu wynika, że w WAW w roku jest średnio 100 godzn utrudnien z powodu mgły.
    Moze ktoś wie ile godzin z problemami rocznie może miec WMI przy ILS I i ILS II?

    Poza tym, z artykułu wynika róznież, ze ILS III w WAW jest w fazie przygotowywania domukentów. Fizycznie niczego nie zainstalowali. Nie mówiac o testach, oczywiście. 2014 to bardzo optymistyczne życzenie.


    ----------------------

    Mgła sparaliżowała na kilkadziesiąt minut stołeczne Lotnisko Chopina. Mimo, iż port dysponuje systemem ILS kategorii II, okazał się on niewystarczający w dzisiejszych warunkach. Odwołano loty z Wiednia, Wenecji i Gdańska.


    Samolot z Dusseldorfu przekierowano na Balice. Pozostałe poranne samoloty do Warszawy są opóźnione. Samolot z Bydgoszczy jest już opóźniony o 4 godziny i wciąż nie wyleciał do stolicy. Poranny samolot z Katowic też czeka na swoją kolej.

    Samolot z Monachium ma opóźnienie prawie półtorej godziny, Helsinki – 45 minut, Zurych, Tel Awiw i Frankfurt – po pół godziny.

    Każdego roku przez ponad 100 godzin mgła utrudnia pracę na Lotnisku Chopina. ILS jest systemem wspomagania nawigacyjnego, który umożliwia pilotom lądować w warunkach ograniczonej widoczności. System ten ma trzy kategorie. Większość polskich lotnisk posiada ILS najniższej kategorii, ale są lotniska jak Zielona Góra, który tego systemu nie mają w ogóle. Lotnisko Chopina jest jedynym portem w Polsce, który posiada system ILS II kategorii. Umożliwia ona wykonywanie operacji lotniczych w sytuacji, gdy podstawa chmur jest na wysokości 30 metrów, a widzialność nie przekracza 400 metrów. ILS III kategorii umożliwia lądowanie praktycznie przy zerowej widzialności.

    W maju bieżącego roku wykonano wykonawcę opracowania koncepcji i studium wykonalności wdrożenia na Lotnisku Chopina operacji precyzyjnego podejścia i lądowania w warunkach ograniczonej widzialności w III kat. ICAO oraz operacji startów w warunkach ograniczonej widzialności. Zadaniem zajmie się Ove Arup International Limited, które przygotuje dokumenty za 958 000 zł.

    Najwcześniej ILS III kategorii pojawi się na Lotnisku Chopina w 2014 roku, dlatego że lotnisko musi się do tego odpowiednio przygotować. Za montaż urządzeń odpowiada Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, ale lotnisko musi zmienić oznaczenia na drogach kołowania i startowych, dochodzi też nowe oświetlenie i procedury. Również przewoźnicy muszą się do tego przygotować. Chodzi o szkolenia dla pracowników i montaż na pokładach samolotów odpowiednich urządzeń.

    Dziś ILS III kategorii ma zaledwie kilka europejskich lotnisk: w Berlinie, Frankfurcie, Pradze, Budapeszcie czy Kijowie. Jednak nawet najwyższa kategoria nie daje gwarancji, że samolot wyląduje, ponieważ zdarzają się warunki tak ekstremalne, że nie jest on w stanie zagwarantować bezpieczeństwa pasażerów.
    Lotnisko Chopina tonie we mgle. Kiedy ILS najwyĹźszej kategorii? - Krajowe - - ILS/DWE - Lotnisko Chopina - Lotnisko, Porty lotnicze - Rynek Infrastruktury
     

  16. #176

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Niech nie przesadzają, że tym, że ma kilka lotnisk... z tanich lotnisk BVA,CRL,HHN(nawet CAT IIIb).

    @Rozalka- wiem, że bliżej, ale było pisane, że WMI w porównaniu z innymi tanimi lotniskami w Europie jest na prawdę niedaleko. Wiem, że wszyscy chcieliby latać tanio na główne lotniska, ale tak się nie da i kłóci się z zasadami tanich linii.

    Teraz może wybierają WAW bo jest bliżej, mają ,,doświadczenia" z 9-miesięcznej obecności na WAW i nie zawsze w LCJ będą lepsze warunki.

    Co do WAW - dzisiaj by im się przydał CAT IIIa, ale jak wiemy w stolicy warunki zazwyczaj są lepsze niż w Modlinie a jak sytuacja się poprawia, to prędzej na Chopin Airport niż w WMI.

    Dlatego poczkejamy jak zainstalują CAT II i wtedy będzie można wprost powiedzieć co i jak no i ewentualnie wyciągać wnioski czy w przyszłości starać się o CAT IIIa.
     

  17. #177

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Dzisiaj przez mgły STN i EIN w holdingu a warunki póki co nie są ciekawe, jednak STN usiadł a EIN przerwał podejście.
     

  18. #178

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    EIN jednak usiadł, opóźnienie nie takie duże.
    pawi81 likes this.
     

  19. #179
    Awatar azghar

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA/EPMO

    Domyślnie

    Z Modlina polecimy do Tel Awiwu?

    Czyżby Enter przenosił się od wiosny do Modlina?
    ModlinLotnisko.pl - Informacje i Aktualności z Lotniska w Modlinie
     

  20. #180

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie


    Polecamy

    Albo chociaż część czarterów, myślę, że ot tak sobie nie występowali o zgodę jeśliby nie planowali tutaj wejść. Nawiasem mówiąc zgodę mają również z WAW, więc albo dublowanie albo z czasem chcą operować stąd i stąd.
     

Strona 9 z 19 PierwszyPierwszy ... 7 8 9 10 11 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •