Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 62
Like Tree10Likes

Wątek: Alternatywa dla Modlina

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Alternatywa dla Modlina


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez DA-20 Zobacz posta
    A przyszło wam w jakimś momencie do głowy ,że tu nie chodzi o to żeby złapać króliczka, chodzi o to żeby go gonić.Aż zdechnie.
    Mam podobne przemyslenie. Kazdy podmiot w tej sprawie zada zawyzonych kwot od kolejnego podmiotu. Wizz chce miliony od WMI (skad taka cyfra?). WMI chce miliony od erbdudu. Erbud szantazuje WMI, ze bedzie budowal do grudnia, w podtekscie "zrobimy wczesniej jesli dacie nam wiecej kasy."
    Jakikolwiek rozsadek juz dawno zniknal. Teraz jest tylko chciwosc i chec wzbogacenia sie jakimkolwiek kosztem. Do niczego dobrego to nie doprowadzi.
    Przyszlosc Modlina widze w ciemnych barwach. Mowie Wam, trzeba zaczac przyzwyczajac sie, ze tanim lotniskiem dla Warszawy bedzie Radom, a Modlin stanie sie polem walki w sadach na dlugie lata. Jak mozna rozwalic tak wspaniala idee?!
    Obym sie mylil. Wybaczcie ten zalew emocji, ale trafia mnie.

  2. #2

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bronislaw Zobacz posta
    Mowie Wam, trzeba zaczac przyzwyczajac sie, ze tanim lotniskiem dla Warszawy bedzie Radom, a Modlin stanie sie polem walki w sadach na dlugie lata. Jak mozna rozwalic tak wspaniala idee?!
    Obym sie mylil. Wybaczcie ten zalew emocji, ale trafia mnie.
    Nie będzie z prostego powodu, Radom nie będzie się nigdy kojarzyl z Warszawą i nie da rady przyciągnąc znaczącej liczby ludzi ze stolicy. Modlin to takie przedmieścia, Radom to wciąz jeszcze (oczywiście nieformalnie) stolica innego województwa.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maciek RS Zobacz posta
    Nie będzie z prostego powodu, Radom nie będzie się nigdy kojarzyl z Warszawą i nie da rady przyciągnąc znaczącej liczby ludzi ze stolicy. Modlin to takie przedmieścia, Radom to wciąz jeszcze (oczywiście nieformalnie) stolica innego województwa.
    Mam na mysli to, ze Ryan przeniesie sie do Radomia a Wizz rostanie w WAW. Poza tym Radom lezy tylko 100 km od Warszawy. Np. Skastva czy Hahn leza powyzej 100 km od Sztokholmu i Frankfurtu.

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bronislaw Zobacz posta
    Mam na mysli to, ze Ryan przeniesie sie do Radomia a Wizz rostanie w WAW. Poza tym Radom lezy tylko 100 km od Warszawy. Np. Skastva czy Hahn leza powyzej 100 km od Sztokholmu i Frankfurtu.
    Ale dojazd jest gorszy niż z Katowic do Pyrzowic. To ja już bym wolal z Berlina latac gdzie chociaż Polskimbusem prosto pod samo lotnisko podjadę.

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Natomiast bardzo, ale to bardzo dziwi mnie postawa FRancy - siedzą cicho jak mysz pod miotłą, co niechybnie oznacza, że muszą do WAW latać za jakieś naprawdę śmieszne pieniądze.
    Bo WMI płaci FR różnicę stawek pomiędzy WAW i WMI. Ta informacja była parę razy podawana w tym wątku.

    Cytat Zamieszczone przez Maciek RS Zobacz posta
    Nie będzie z prostego powodu, Radom nie będzie się nigdy kojarzyl z Warszawą i nie da rady przyciągnąc znaczącej liczby ludzi ze stolicy. Modlin to takie przedmieścia, Radom to wciąz jeszcze (oczywiście nieformalnie) stolica innego województwa.
    Jakby Modlin kojarzył się z Warszawą....
    Wielu było takich, co mówiło, że mało kto będzie chciał latać z Modlina, a jak były loty, to nie było gdzie usiąść...
    A jak FR stwierdzi, że są przenosiny operacji do Radomia, to potężna większość karnie się przeniesie. Pecunia non olet. Modlin nie pachniał ładnie, ale Radom też zapachnie perfumerią podczas promocji FR.
    Tylko kwestia jest czy FR się na to zdecyduje.

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    A może niech Radom z Modlinem walczą w sadach o zaszczytne miano lotniska LCC dla Warszawy.

    Half-way wypada mniej więcej w Grójcu, jabłek do nawalanki na pewno nie zabraknie.

    Połowa drogi to wypada chyba na Okęciu albo w Raszynie. Połowa drogi pomiędzy Radomiem i Warszawą wypada w Grójcu.
    Natomiast w Grójcu było podczas II wojny światowej w 1939 r. warszawskie lotnisko międzynarodowe, gdy Niemcy zaczęli bombardować Warszawę. Jednak teraz na jego terenie czyli w Słomczynie zalęgła się największa w Polsce giełda samochodowa, więc na lotnisko nie ma szans.

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bronislaw Zobacz posta
    Mam na mysli to, ze Ryan przeniesie sie do Radomia a Wizz zostanie w WAW. Poza tym Radom lezy tylko 100 km od Warszawy. Np. Skastva czy Hahn leza powyzej 100 km od Sztokholmu i Frankfurtu.
    Mała poprawka, z Hahn do Frankfurtu jest ponad 120 km, podobnie ze Skavsty czy z Torp do Oslo, ludzie żyją a te porty obsługują sporo pasażerów. Wiele osób pisze-to za daleko, w życiu tam nie pojadę itd. a podobne głosy słyszałem latem przed przenosinami Wizzaira do Modlina(nawiasem mówiąc niezbyt oddalonego od Warszawy w porównaniu z innymi low-costowymi lotniskami i z dobrym dojazdem np. koleją). Jak już jednak przenieśli się to zobaczyli jakie są ceny no i sporo z tych 900 tys pasażerów schowało dumę do kieszeni widząc różnicę w cenie czy w w tym czego oczekują. Podobnie będzie tutaj, dla pasażerów FR(bo obstawiam, że oni jako pierwsi by weszli) to że daleko jest bez takiego znaczenia to, że to będzie Radom a nie Modlin i 100km a nie 40km to utrudnienie, ale jakoś przetrawią, zwłaszcza jeśli cenowo będzie lepiej. Oczywiście Radom ma sporo pracy przed sobą zanim rozpoczną się tam loty, ale skoro w Modlinie Erbud mówi nawet o styczniu 2014 to trzeba się zastanawiać. Lepszego prezentu Radom nie mógł dostać i rośnie jego pozycja negocjacyjna. BTW czy sprzęt na lotnisku np. do wypychania, do ładowania bagażu w tym wózki, taśmociągi, schody, pojazdy do odladzania to Radom musi sam kupić czy przywozi to firma handlingowa z którą podpiszą umowę? Pytam bo wśród przygotowań Radomia nie słyszałem o zakupie tego.

    Docelowo po naprawie pasa Wizzair przeniesie się do WMI bo to lotnisko było planowane jako komplementarne dla WAW a tylko problemy z pasem (o ILS już nie wspomnę bo przy pasie to mały pikuś) spowodowały, że są na WAW-w końcu rok temu zdecydowali się na przeniesienie no i władzom WAW też zależy by ,,wykurzuć" tanie linie z WAW bo raz, że PPL jest współudziałowcem WMI i jego klapa byłaby też klapą PPL to dwa w WAW nie ma miejsca w związku z przebudową na tyle linii. Ryanair też wróci na WMI, ale pewnie jednocześnie będzie negocjował z Radomiem(jak rzeczywiście w podobnym terminie zbiegną się otwarcia obu lotnisk) i znając jego taktykę będzie twardo negocjował, ale ostatecznie zostanie na WMI a podstawową siatkę zacznie tworzyć w Radomiu.

  7. #7

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez romanter Zobacz posta
    A jak FR stwierdzi, że są przenosiny operacji do Radomia, to potężna większość karnie się przeniesie.
    To nie takie proste. Jakby tak miało być, to większość co latała z FR z Modlina latałaby wcześniej z Łodzi. To tylko 140km od Warszawy... Lotnisko w Radomiu jest ciut bliżej, ale wydaje mi się, że dojazd do niego jest gorszy.

    Cytat Zamieszczone przez mlodyy1985 Zobacz posta
    Podobnie będzie tutaj, dla pasażerów FR(bo obstawiam, że oni jako pierwsi by weszli) to że daleko jest bez takiego znaczenia to, że to będzie Radom a nie Modlin i 100km a nie 40km to utrudnienie, ale jakoś przetrawią, zwłaszcza jeśli cenowo będzie lepiej.
    Tutaj nie liczy się odległość a raczej czas/łatwość dojazdu. Z Modlina do Warszawy dojazd był bezproblemowy (z centrum powiedzmy pół godziny do godziny dłużej niż na Okęcie) i do tego "coś" jechało do Modlina co chwila. Z Radomiem/Łodzią tak różowo nie jest. Jeśli dojeżdżasz samochodem, to jeszcze jest ok, ale jak transportem publicznym to już nie. Z tego powodu z Modlina bym poleciał (jakby mi trasa/czas/cena pasowały) a Radomia i Łodzi nie będę w ogóle rozważał.

    Oczywiście, jak FR zacznie latać do "Warszawa-Radom" to część się skusi, ale nie wszyscy. No i ciekawe pytanie: skąd pochodzili pasażerowie Modlina: głównie z Warszawy, czy może sporo mieszkało na północ od Warszawy (czyli do Modlina mieli bliżej niż na Okęcie, a do Radomia to będzie im bardzo daleko)?

  8. #8

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marekb Zobacz posta
    To nie takie proste. Jakby tak miało być, to większość co latała z FR z Modlina latałaby wcześniej z Łodzi.
    No i latała. A, że tego nie wiesz to inna sprawa. Ten z Warszawy, kto chciał korzystać z LCC latał właśnie z LCJ.

    Cytat Zamieszczone przez marekb Zobacz posta
    Tutaj nie liczy się odległość a raczej czas/łatwość dojazdu. Z Modlina do Warszawy dojazd był bezproblemowy (z centrum powiedzmy pół godziny do godziny dłużej niż na Okęcie) i do tego "coś" jechało do Modlina co chwila. Z Radomiem/Łodzią tak różowo nie jest. Jeśli dojeżdżasz samochodem, to jeszcze jest ok, ale jak transportem publicznym to już nie. Z tego powodu z Modlina bym poleciał (jakby mi trasa/czas/cena pasowały) a Radomia i Łodzi nie będę w ogóle rozważał.


    Mylisz się. Transport do Modlina i Radomia jest podobny. Tak samo jeżdżą tam Koleje Mazowieckie i tak samo ma być autobus z dworca na lotnisko a w przyszłości pociąg na same lotnisko. Jedyna różnica to odległość.

  9. #9
    Awatar vivere

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    dla całej północno-wschodniej Polski Modlin jest bliżej o kilka godzin niż Radom...
    vivere militare est

  10. #10

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez romanter Zobacz posta
    Jedyna różnica to odległość.
    A co za tym idzie także koszt dojazdu.
    4 osoby taksówką też raczej nie pojadą.
    Poza tym problem może być przy bardzo wczesnych i późnych lotach.

  11. #11
    Awatar voyager747

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Nie wiem jak inni, ale ja się jakoś nie skusiłem na loty z Modlina, dopiero teraz jak Wizzair latał z WAW, to pierwszy raz skorzystałem z lotu tzw. tanią linią, zresztą wcale aż tak tanio nie było, bo lot do Rzymu kosztował ok. 500 pln.

  12. #12

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez romanter Zobacz posta
    No i latała. A, że tego nie wiesz to inna sprawa. Ten z Warszawy, kto chciał korzystać z LCC latał właśnie z LCJ.
    Nie zgadzam się z tym. Z dwóch powodów:
    1. Lotnisko w Łodzi w drugiej połowie 2012 odprawiło więcej pasażerów rejsowych niż rok wcześniej (czyli jeśli jacyś pasażerowie co latali z Łodzi przenieśli się do Modlina to stanowili niewielki procent wszystkich i łatwo ich było zastąpić innymi).
    2. Jak Modlin działał to miesięcznie odprawiał 160+ tyś. pasażerów z czego FR to pewnie było koło 70-80tys. Czyli dwa i pół raza tyle co rok wcześniej wszystkich pasażerów rejsowych w Łodzi.

    Z tego wynika, że z Modlina latali zupełnie inni pasażerowie niż z Łodzi.

    Cytat Zamieszczone przez romanter Zobacz posta
    Transport do Modlina i Radomia jest podobny.
    Koleje Mazowieckie jeździły do Modlina średnio co pół godziny. Do Radomia czasem pociągu nie ma i półtorej godziny. Jak doliczyć autobusy, to do Modlina z Warszawy (i odwrotnie) odjeżdżało coś pewnie co 15 minut. A z Radomiem już tak różowo nie jest. Różnica więc jest nie tylko w czasie ale i w częstotliwości co też ma spore znaczenie.

    I jeszcze jedno. Magia nazwy. Mogę się założyć, że lotnisko Warszawa-Radom obsłuży więcej pasażerów niż Radom lub Radom-Sadków.

  13. #13
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vivere Zobacz posta
    dla całej północno-wschodniej Polski Modlin jest bliżej o kilka godzin niż Radom...
    A dla calej poludniowo-wschodniej jest na odwrot...

  14. #14

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie

    Tylko że południowo-wschodnia ma już jakiś wybór (RZE,LUZ), a północno-wschodnia takiego niema i dla niej te dodatkowe 150km do Radomia to spora różnica. Poza tym póki co Radom jeszcze nie wystartował, więc dyskusja na jego temat jest nic nie wnosząca.

  15. #15

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Nie bierzecie pod uwage tego, ze na wielu z tych lowcostowych kierunkow po prostu nie ma za bardzo alternatywy z "glownego" lotniska. Jak chcialem poleciec do Glasgow, to jechalem do Modlina nie ze wzgledu na cene, a ze wzgledu na to, ze tylko stamtad byl bezposredni lot.
    G@wron likes this.

  16. #16

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marekb Zobacz posta
    Nie zgadzam się z tym. Z dwóch powodów:
    1. Lotnisko w Łodzi w drugiej połowie 2012 odprawiło więcej pasażerów rejsowych niż rok wcześniej (czyli jeśli jacyś pasażerowie co latali z Łodzi przenieśli się do Modlina to stanowili niewielki procent wszystkich i łatwo ich było zastąpić innymi).
    2. Jak Modlin działał to miesięcznie odprawiał 160+ tyś. pasażerów z czego FR to pewnie było koło 70-80tys. Czyli dwa i pół raza tyle co rok wcześniej wszystkich pasażerów rejsowych w Łodzi.

    Z tego wynika, że z Modlina latali zupełnie inni pasażerowie niż z Łodzi.
    Nie wynika. Żeby coś takiego stwierdzić, musiałbyś porównać bazę danych odprawionych na LCJ i WMI a potem stwierdzić, że żaden pasażer nie był ten sam.

    Cytat Zamieszczone przez marekb Zobacz posta
    Koleje Mazowieckie jeździły do Modlina średnio co pół godziny. Do Radomia czasem pociągu nie ma i półtorej godziny. Jak doliczyć autobusy, to do Modlina z Warszawy (i odwrotnie) odjeżdżało coś pewnie co 15 minut. A z Radomiem już tak różowo nie jest. Różnica więc jest nie tylko w czasie ale i w częstotliwości co też ma spore znaczenie.
    Znów się mylisz. Tylko "PKS Bilety" podaje 34 kursy autobusowe z Warszawy do Radomia, a jeszcze jest Polski Bus. Połączeń pociągowych nawet nie chciało mi się liczyć. Wcale nie jest z dojazdem do Radomia tak strasznie gorzej niż do Modlina.

  17. #17

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez romanter Zobacz posta
    No i latała. A, że tego nie wiesz to inna sprawa. Ten z Warszawy, kto chciał korzystać z LCC latał właśnie z LCJ.
    jakoś w statystykach Łodzi tego nie widać. Modlin działał tylko przez pół roku ale w tym czasie obsłużyl wiecej pasażerów niz Łódź przez cały 2011 i 2012 rok.

  18. #18

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Pod względem dostępności dla pasażera z Warszawy lotnisko w Łodzi jest na tym samym poziomie co lotnisko w Krakowie... Czyli teoretycznie można, ale praktycznie liczba osób które to rozważają jest bardzo mała, a liczba osób które się na takie coś decydują dąży do zera.

  19. #19
    Awatar darkobo

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Dublin (EIDW/DUB) / Łódź-Rokicie (EPLL/LCJ)

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Pod względem dostępności dla pasażera z Warszawy lotnisko w Łodzi jest na tym samym poziomie co lotnisko w Krakowie... Czyli teoretycznie można, ale praktycznie liczba osób które to rozważają jest bardzo mała, a liczba osób które się na takie coś decydują dąży do zera.
    Aż sprawdziłem ile czasu jedzie pociąg z W-wy do Krakowa (bo myślę, że połączenia drogowego to nawet nie ma co porównywać).
    Tyle, że z dworca w Łodzi na lotnisko jest niecałe 5 km .

    Co do drugiej części wypowiedzi nie posiadam danych, ale wcale się nie dziwię. Po co latać z Łodzi, jak można z W-wy?
    Każdy ma prawo do posiadania własnej opinii. Ale nikt nie ma monopolu na prawdę.

  20. #20

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Maciek RS Zobacz posta
    jakoś w statystykach Łodzi tego nie widać. Modlin działał tylko przez pół roku ale w tym czasie obsłużyl wiecej pasażerów niz Łódź przez cały 2011 i 2012 rok.
    Tak tylko, że przed mniej więcej otwarciem WMI dojazd do LCJ był o wiele trudniejszy. Drogowo trzeba było jechać albo gierkówką przez Rawę, albo przez Sochaczew i Łowicz. Katorga.
    Dzisiaj jest autostrada.
    Kolejowo to działał jeszcze Fabryczny czyli z Warszawy trzeba było poza koleją śmigać jeszcze przez pół miasta.
    Dzisiaj dojeżdża do Kaliskiego i stamtąd jest znacznie bliżej.

    A co tytułu wątku, to alternatywy są e. Okęcie (ale FR długo tam nie posiedzi chyba), Radom i Łódź. Dokładnie w tej kolejności dostępności dla aglomeracji warszawskiej.

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •