Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
Like Tree2Likes
  • 2 Post By tinek6

Wątek: Modlin nagrodzony!

  1. #1
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie Modlin nagrodzony!


    Polecamy

    Port w Modlinie nagrodzony. 'Za wzrost liczby podróżnych'

    Port w Modlinie nagrodzony. "Za wzrost liczby podróżnych"

    Zamknięte lotnisko w Modlinie, a także warszawskie Okęcie zostały nagrodzone za wyniki przez brytyjski portal lotniczy Anna.aero.
    Port w Modlinie został nagrodzony za największy wzrost liczby podróżnych w kategorii mniejszych lotnisk obsługujących od 100 tys. do miliona podróżnych. Od otwarcia w lipcu zeszłego roku do zamknięcia przed Bożym Narodzeniem kruszejącego pasa startowego przez Modlin przewinęło się blisko 900 tys. podróżnych. W portalu Anna.aero pojawiło się m.in. zdjęcie przedstawicieli Modlina z dyplomem - wyróżnieniem. W podpisie zapowiadają, że w 2014 roku liczba pasażerów wzrośnie do 2 mln. Z kolei lotnisko Okęcie zostało nagrodzone za pozyskanie w ostatnim czasie największej liczby nowych linii lotniczych. Od sierpnia zeszłego roku pojawiło się tam siedmiu nowych przewoźników: Aegan Airlines, Airberlin, Emirates, Qatar Airways, Ukraine International, Wizz Air, Ryanair. Te dwie ostatnie linie przeniosły się na Okęcie po zamknięciu portu w Modlinie. W tej kategorii nagrodzone zostały także porty w Düsseldorfie i na Malcie, które także zyskały siedmiu nowych przewoźników.

    "Nie chcieliśmy tym za bardzo się chwalić"

    O nagrodach dla obu lotnisk poinformował rzecznik Lotniska Chopina - Przemysław Przybylski. Przedstawiciele lotniska w Modlinie sami woleli nie wychylać się z taką informacją. - Skoro lotnisko nie jest jeszcze czynne, to nie chcieliśmy tym za bardzo się chwalić - powiedziała "Gazecie" Magdalena Bojarska z biura prasowego portu w Modlinie. Na lotnisku mają jednak nadzieję, że na początku lipca port znowu będzie mógł przyjmować samoloty. Po zerwaniu nawierzchni zniszczonych końcówek pasa startowego udało się już ułożyć nowy beton, który teraz "dojrzewa". W drugiej połowie czerwca nawierzchnię będą sprawdzać przedstawiciele nadzoru budowlanego i Urzędu Lotnictwa Cywilnego, którzy zdecydują, czy pas można ponownie otworzyć.



  2. #2
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Jak tylko zobaczyłem tytuł pomyślałem: "LOL, za co?!?"
    fulcrum and jarekch like this.

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    W Excelu tabelka pokazała wzrost o ARGH...

  4. #4

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Dziś owszem to brzmi szyderczo, ale pamiętacie jak ponad rok temu wielu drwiło sobie z Modlina? Teksty w stylu,,po co? Warszawa ma lotnisko? Kto będzie stamtąd latał? Wolę z Warszawy itd." były na porządku dziennym. Tymczasem port obsłużył w 5 miesięcy i tym się obronił kiedy na dodatek sporo pasażerów przekierowano przez mgły 950 tys i za to jest nagroda a nie za błędy czy niedociagnięcia(pas, ILS, klima) które stopniowo są eliminowane. W 2013 na WAW odprawiono do końca maja również z drugie 950tys pasażerów, jak dodać planowany ruch za czerwiec i połowę lipca oraz utracone w 2012 przekierowania to mamy koło 2,5 mln jakie gdyby nie zamknięcie obsłużono by w WMI. Jaki port lotniczy,który wcześniej nie przyjmował ruchu regularnego w Europie w pierwszym roku osiagnął taki wynik albo inaczej patrząc osiagnął próg przepustowości w I etapie? Właśnie za to est nagroda, wcale się nie dziwię władzom portu że się nie chwala bo nie mają powodu, ale poczekajmy pół roku albo do końca i jak wrócą(co zakładam) Wizzair, Ryanair to osiagną grubo ponad 1 bańkę a na 2014 ponad 2,5 mln a przecież mogą dojść nowe linie/czartery.

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    W tych powyższych wyliczeniach jest założenie, że W6 i FR się pojawią z podobną intensywnością lub nawet większą na WMI. A IMHO to wcale nie jest takie pewne...

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Ja zakładam, że obie wrócą, jeśli nie na początek lipca to trochę później. Ryanair teraz ma na pieńku z Shocking Airport więc jak się pojawi okazja wróci do WMI a Wizzair nawet jakby kręcił nosem to też pewnie dostanie jakiejś extra ulgi rabaty za półroczne utrudnienia spowodowane wyłączeniem WMI no i żeby pozbyć się z WAW-bo to docelowo lotnisko nie dla nich no i PPL-właścicielowi WAW i współudziałowcowi WMI zależy by ruch low-costowy przeniósł się tam gdzie był planowany a nie by hulał wiatr. Jak Wizzair byłby uparty to można im utrudniać życie, być złośliwym by zasugerować, że nie sa tu mile widziani.

    No ale poczekajmy, obstawiam w moich obliczeniach, że sytuacja wróci do stanu sprzed zamknięcia tj. obie linie wrócą do WMI

    To może zakład czy do 1 września obie linie wrócą do WMI?

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Hazardzistą nie jestem. A przy braku przewidywalności działań FR, to już stawianie czgokolwiek na coś w tej kwestii byłoby z mojej strony nierozsądne.

  8. #8

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Jak miałbym obawiać się w tym przypadku nieprzewidywalności to prędzej Wizzaira(jakiejś plotki, spekulacje, że niby zostaną na WAW itd.) niż Ryanaira który publicznie zjeżdża WAW a na WMI latali pomimo problemów. Zobaczymy.

  9. #9
    Zbanowany
    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mlodyy1985 Zobacz posta
    Jak miałbym obawiać się w tym przypadku nieprzewidywalności to prędzej Wizzaira(jakiejś plotki, spekulacje, że niby zostaną na WAW itd.) niż Ryanaira który publicznie zjeżdża WAW a na WMI latali pomimo problemów. Zobaczymy.
    póki co inne plotki mówią, że Wizz Air przymierza się do powrotu do WMI, bez budapesztu. I to jest raczej kwestia tego nie czy a kiedy.

  10. #10

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mlodyy1985 Zobacz posta
    Jak miałbym obawiać się w tym przypadku nieprzewidywalności to prędzej Wizzaira(jakiejś plotki, spekulacje, że niby zostaną na WAW itd.) niż Ryanaira który publicznie zjeżdża WAW a na WMI latali pomimo problemów. Zobaczymy.
    Dla mnie FR jest bardziej nieprzewidywalny. Jego stosunek do portów lotniczych i jego agresywna polityka jest znana w całej Europie. Sam WAW się o tym przekonał. Jedynie wówczas lotnisko w woj. mazowieckim zostało opuszczone przez FR. I nikt mi nie wmówi, że loty z Warszawy zwłaszcza na STN były nieopłacalne....
    Natomiast PR to PR, a składanie pozwów do sądu, to raczej nie jest objawem miłości. A pozew sądowy FR złożył przeciwko WMI, a nie WAW.

    Jest oczywistym, że WAW będzie się tak "awanturującego się klienta" pozbyć. Ale, że ten klient będzie chciał latać na WMI to już moim zdaniem takie pewne nie jest. A jeśli już, to w jakim zakresie też nie jest pewne.

    W6 to w Warszawie płacze i płaci. No i go porty lotnicze często robią na szaro. Nic więc dziwnego, że teraz bezpłatny jest tylko plecaczek. A w FR przechodzi spora waliza...

  11. #11
    Behemot
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    RYR nie latal z EPWA do Stansted.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •