Kasę dostaną tylko lotniska należące do TEN-T.Łódź i Bydgoszcz będą mogły się tam znaleźć chyba w przyszłym roku i dopiero wtedy będą się mogły starać o wsparcie(przynajmniej tak sądzę).
Wersja do druku
Kasę dostaną tylko lotniska należące do TEN-T.Łódź i Bydgoszcz będą mogły się tam znaleźć chyba w przyszłym roku i dopiero wtedy będą się mogły starać o wsparcie(przynajmniej tak sądzę).
Tak jak mówisz ;)Cytat:
Zamieszczone przez Pawi
Łódzkie lotnisko wzbogaciło się o urządzenie "wypychania" samolotów. Tzw. "pushback" kosztował 650 tysięcy złotych. To pierwsza taka maszyna w porcie im. Władysława Reymonta."Pushback" firmy Goldhofer jest przystosowany do obsługi samolotów o masie do 90 ton. Jest w stanie wypchnąć modele wielkości Boeinga 737, 757 i 767 oraz Airbusa 320.
W tej chwili pracownicy łódzkiego lotniska uczą się obsługiwać ciągnik do wypychania samolotów. Szkolenie ukończyło już dwóch pracowników. Kolejnych trzech poznaje tajniki manewrowania "pushbackiem" pod okiem specjalistów.
latajznami.pl
Pushback był już dawno temu kupiony i nawet już sprawdzony w praktyce :] na dwóch ryanach
dziś info pojawiło się na stronie lotniska Port lotniczy Łódź im. Władysława Reymonta
Gazeta Wyborcza 23-02-2009
Mały pękaty ciągnik podjeżdża do samolotu, "chwyta" go i ciągnie na płytę postojową. Pushback to nowy nabytek łódzkiego lotniska. Port Lotniczy im. Władysława Reymonta kupił ciągnik w niemieckiej firmie Goldhofer za 1,1 mln zł.
Dotychczas samoloty manewrowały po płycie lotniska na silnikach. Dzięki holownikowi będą odstawiane na płytę postojową, a parkowanie na niej - bardziej precyzyjne. Zmieści się więcej maszyn. Na co dzień nie ma to akurat wielkiego znaczenia, ale kiedy w Łodzi odbywać się będą duże imprezy sportowe (np. mistrzostwa Europy koszykarzy i siatkarek na jesieni tego roku), pushback okaże się niezbędny. Przyda się w czasie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012, kiedy łódzkie lotnisko będzie wykorzystywane jako zapasowe dla portów w Warszawie, Poznaniu, a prawdopodobnie także w Katowicach. Na nim będą parkować samoloty przywożące kibiców na mecze.
Urządzenie jest niezastąpione w sytuacji awaryjnej przy usuwaniu samolotu, który nie może o własnych siłach opuścić pasa startowego lub drogi kołowania.
Co potrafi pushback? Przestawić samolot ważący 100 ton, czyli uciągnąłby boeinga 767 (ale z jumbo jetem już by sobie nie poradził).
- W przyszłości ustawienie za pomocą ciągnika będzie odpłatną usługą lotniska wykonywaną na życzenie kapitana. Na razie samoloty przestawiane są za darmo, bo pracownicy lotniska szkolą się w ustawianiu maszyn - mówi Wojciech Łaszkiewicz, wiceprezes lotniska. - Żeby zdobyć certyfikat na pushback, muszą mieć zaliczonych 30 wypchnięć. Na razie przeszkolonych jest dwóch pracowników, docelowo obsługiwać pushback ma pięć osób.
Wyniki przetargu na budowę Terminala 3:
http://www.pmi.internetdsl.pl/Zawiadom_najkorzyst.pdf
wygrała austriacka firma z Wiednia: Porr (Polska) S.A.
Wizualizacja Terminala nr 3: Port lotniczy Łódź im. Władysława Reymonta > Plan rozwoju
Wybrano najkorzystniejszą ofertę na wykonawcę budowy terminala pasażerskiego numer 3 na łódzkim lotnisku.
Wygrało austriackie konsorcjum Porr. Swoją ofertę złożyły łącznie cztery firmy.
Teraz firmy, które złożyły ofertę mają jeszcze tydzień na ewentualne odwołania. Najkorzystniejszą przygotowało konsorcjum Porr (Polska) S.A. z Warszawy i Porr Projekt und Hochbau Aktiengesellschaft Absberggasse z Austrii.
Konsorcjum zaproponowało, że wykona terminal w ciągu 18 miesięcy za 104 231 096,80 złotych.
Pozostałe propozycje złożyły konsorcja:
* Hochtief Polska, WARBUD S.A. oraz Hochtief Construction AG. (106,0 mln zł.)
* KARMAR S.A. i Bouygues Baziment International S.A. (109,0 mln zł.)
* ASTALDIS S.p.A.LI.G.V. oraz ABM SOLID S.A. (154,5 mln zł.)
Wszystkie firmy zaproponowały, że zakończą inwestycję w ciągu 18 miesięcy.
Terminal pasażerski numer 3 będzie miał 136,8 metrów długości i od 65,1 do 80,5 metra szerokości. Budynek będzie miał trzy kondygnacje użytkowe, kondygnację techniczną, antresolę z pomieszczeniami socjalnymi oraz wieżę dyżurnych portu. W obiekcie znajdować się będą pomieszczenia centralnej sortowni bagażu, hale odpraw pasażerskich, pomieszczenia techniczne, garaż dla służb Portu Lotniczego, pomieszczenia socjalne, biura z zapleczem oraz centrum monitoringu.
latajznami.pl
Źródło: Łódź Airport
Prawdopodobnie przygotowania placu budowy stacji paliw:
5 czerwca 2009
PS. nie jestem profesjonalistą fotografii, ale te zdjęcia są świetne
Ktoś potwierdza, ze to rzeczywiście przygotowania do budowy bazy paliwowej?
http://www.lublinek-emig.com/rozbudo...09_06_2666.jpg
http://www.lublinek-emig.com/rozbudo...09_06_2671.jpg
http://www.lublinek-emig.com/rozbudo...09_06_2668.jpg
Odrzucono jednak firmę PORR:
http://www.pmi.internetdsl.pl/Zawiadom_najkorzyst.pdf
ciekawe kto będzie wykonawcą Terminala 3 ?
Hochtief wygrał we Wrocławiu, pewnie u mas też wygra, ma aktualnie najtańsza ofertę. Choć cena to nie wszytsko...
Po drugiej stornie lotniska stoi więcej takich "bajerów" tam jakoś ma być stacja paliw i w przyszłości awaryjna płyta postojowa na różne niespodzianki i jeszcze do tego połączenie kolejowe xD
Link do zdjęć z naszej zaprzyjaźnionej strony: 23 czerwca 2009
http://www.lublinek-emig.com/rozbudo...09_06_3751.jpg
Sądzę, że będzie tam baza paliwowa.
Budowa stacji paliw. Zdjęcia z 09-08-2009 ze strony Lublinek na zdjęciach - Photo by eMiG
http://www.lublinek-emig.com/rozbudo...09_08_4602.jpg
http://www.lublinek-emig.com/rozbudo...09_08_4588.jpg
http://www.lublinek-emig.com/rozbudo...09_08_4587.jpg
Świerze zdjęcia EMIGa
23 sierpnia 2009
O inwestycjach: Lotniska czekają na wsparcie UE - Rzeczpospolita