Strona 1 z 25 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 491
Like Tree23Likes

Wątek: Nowe inwestycje na lotnisku

  1. #1
    Awatar Nagano

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    LCJ/EPLL - Łódź

    Domyślnie Nowe inwestycje na lotnisku


    Polecamy

    Łódzkie lotnisko im. Reymonta wybuduje własną bazę paliwową. Już w listopadzie ma być gotowy projekt inwestycji i ogłoszony przetarg dla wykonawcy. Baza stanie na prawie 3-hektarowej działce, usytuowanej od strony ul. Sanitariuszek, którą lotnisko dostało od miasta w dzierżawę.

    - .Na pewno baza ruszy w przyszłym roku, ale dokładny termin jest uzależniony od procedur administracyjnych - mówi Miłosz Wika, rzecznik łódzkiego lotniska. - Czekamy na pozwolenie na budowę, nie wiadomo też, czy uda się sprawnie, czyli bez protestów, rozstrzygnąć przetarg. Prace budowlane zaczniemy już wiosną.

    Inwestycja ma kosztować 12 mln zł, tyle zapisano w budżecie na ten cel. Baza będzie miała zbiorniki na dwa rodzaje paliwa lotniczego, własną przepompownię i laboratorium. Paliwo będzie dostarczane do samolotów dwiema cysternami, które chce kupić lotnisko. Transport będzie się odbywał na terenie lotniska, tzw. drogą techniczną, co oznacza, że nie będzie kolidował z ruchem lotniczym.

    - Oczywiście obok bazy będzie zbiornik przeciwpożarowy, to elementarny wymóg bezpieczeństwa - mówi Wika.

    Wiadomo już, że baza będzie obsługiwana przez pracowników lotniska. Pierwotnie rozważano pomysł dzierżawy, ale ostatecznie zapadła decyzja, że lotnisko będzie nią zarządzać. O tym, kto będzie dostawcą paliwa do lotniskowej bazy, zdecydują potencjalni dostawcy. Lotnisko wybierze firmę, która zaoferuje najniższą cenę przy dobrej jakości paliwa.

    Skąd pomysł budowy bazy paliwowej? W ten sposób łódzkie lotnisko chce skuteczniej walczyć o nowych przewoźników. Paliwo lotnicze jest drogie, a przewoźnicy potrafią liczyć. Im taniej zatankują, tym mają mniejsze koszty i mogą oferować pasażerom korzystniejsze ceny swoich usług.

    W Polsce porty lotnicze zaopatruje Petrolot, spółka płockiej Petrochemii (obecnie Polski Koncern Naftowy) i PLL LOT. Skoro firma jest potęgą na rynku, może dyktować dowolne ceny, porty nie mają tutaj nic do powiedzenia.

    - Tańsze paliwo na pewno będzie dodatkowym argumentem w rozmowach z liniami lotniczymi, poza tym taka baza to także sposób na zarabianie pieniędzy - mówi Wojciech Łaszkiewicz, wiceprezes łódzkiego lotniska.

    Według szacunków, dochody lotniska ze sprzedaży paliwa, po odliczeniu kosztów, mogą sięgnąć 1-1,5 mln zł rocznie. Własną bazę paliwową ma już port we Wrocławiu.

    POLSKA Dziennik Łódzki
    "Podoba mi się, w jaki sposób Łódź wygląda w dzień, i jak prezentuje się w nocy. Łódź sprawiła, że zacząłem marzyć"
    David Lynch

  2. #2
    Awatar Nagano

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    LCJ/EPLL - Łódź

    Domyślnie Nowe inwestycje na lotnisku

    Terminal, wieża kontroli lotów, baza paliw i wydłużenie świateł na pasie startowym. W przyszłym roku łódzkie lotnisko czekają ważne inwestycje.
    Wiosną 2009 r. rozpocznie się budowa docelowego terminalu nr 3. Będzie to trzykondygnacyjny budynek, w którym jednocześnie będzie można odprawiać pasażerów czterech boeingów 737. W terminalu znajdować się będą pomieszczenia centralnej sortowni bagażu, hale odpraw pasażerskich, pomieszczenia techniczne, garaż dla służb lotniska, pomieszczenia socjalne, biura z zapleczem oraz centrum monitoringu. Koszt - 200 mln zł.

    Terminal nr 3 ma być gotowy w kwietniu 2010 r. Do tego czasu terminal nr 2 będzie spełniać swoją funkcję, a potem zostanie rozebrany i przeniesiony w inne miejsce, gdzie będzie służył jako zaplecze techniczne.

    Niedawno oddano do użytku parking przy przyszłym terminalu nr 3. Teraz pasażerowie muszą przespacerować się z bagażami z parkingu do terminalu nr 2, ale kiedy zostanie oddany do użytku terminal nr 3, bezpośrednio z parkingu będzie się wchodzić do hali odlotów.

    Na lotnisku powstanie też nowa wieża kontroli lotów. Wybuduje ją Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, która również unowocześni systemy pomocy nawigacyjnych. Teraz wieża kontroli lotów znajduje się na ostatniej kondygnacji terminalu nr 1. To niezgodne z obowiązującymi standardami. Wieża musi stać w połowie drogi startowej, by kontrolerzy widzieli całe lotnisko. I tam właśnie będzie wybudowany nowy obiekt.

    W 2009 r. rozbudowany będzie system świateł podejścia, co ułatwi lądowanie zwłaszcza w trudniejszych warunkach pogodowych. Także w przyszłym roku lotnisko dorobi się własnej bazy paliw. Teraz, kiedy samolot musi zatankować, specjalne paliwo dostarczane jest cysternami z zewnątrz. Niebawem powstanie baza paliw, a po płycie będą jeździć cysterny należące do lotniska.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź
    http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136..._lotnisku.html
    "Podoba mi się, w jaki sposób Łódź wygląda w dzień, i jak prezentuje się w nocy. Łódź sprawiła, że zacząłem marzyć"
    David Lynch

  3. #3
    Zbanowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    ETM/WAW/KRK

    Domyślnie

    Byłoby miło gdyby wszystko im się tak udało :P może wtedy inne linie by tu zagościły i coś by się zaczęło dziać...

  4. #4
    Awatar widzew

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Wóz strażacki już jest, czekamy jeszcze na Cargo i może na Wizz Air? :>

  5. #5
    Awatar Nagano

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    LCJ/EPLL - Łódź

    Domyślnie

    No i jest już wypychacz
    "Podoba mi się, w jaki sposób Łódź wygląda w dzień, i jak prezentuje się w nocy. Łódź sprawiła, że zacząłem marzyć"
    David Lynch

  6. #6
    Awatar piotr-pajor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Co to znaczy wydłużenie świateł na pasie startowym
    Nikon D90 + MB-D90 + Nikkor 70-300 mm VR + Nikkor 18-105 mm VR + Nikkor 50mm F1.8 + DigiMate III plus z dyskiem 120 GB

  7. #7

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piotr-pajor
    Co to znaczy wydłużenie świateł na pasie startowym
    jeżeli przedłużą pas startowy to i światła z boku dorobią :P

  8. #8

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Prawdopodobnie chodzi o nowe światła podejścia. Zamiast układu uproszczonego pojawi się jakiś Calvert lub ALPA-ATA, do tego pewnie oś błyskowa zamiast znaczników progu. Całość będzie miała długość 900 metrów i stąd mowa o wydłużeniu świateł... ale nie na samym pasie a przed nim

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Zgierz

    Domyślnie

    Najstarszy odcinek drogi startowej łódzkiego lotniska wymaga remontu.

    Wiceprezes Portu Lotniczego Łódź im. Władysława Reymonta Wojciech Łaszkiewicz informuje w komunikacie, że w tym roku zostanie przekroczony wyznaczony limit na wykonanie na nim określonej liczby startów i lądowań zgodnie z parametrami budowanego w 1993 roku pasa.

    W związku ze wzmożonym ruchem lotniczym dużych pasażerskich samolotów i planami uruchomienia lotów towarowych istnieje pilna potrzeba wzmocnienia starego odcinka drogi startowej i dostosowania go do parametrów nowo wybudowanych fragmentów pasa.

    Z ekspertyz wykonanych na zlecenie zarządu lotniska wynika, że należy wzmocnić konstrukcję nawierzchni. Istnieje możliwość wykonania remontu bez przerywania pracy portu, poprzez przesunięcie progu o około 300 metrów i skrócenie tym samym drogi startowej do 2200 metrów.

    Pas startowy o długości 2200 metrów spełnia wymogi operujących z Łodzi linii lotniczych i zapewnia pełne bezpieczeństwo korzystającym z naszego lotniska statkom powietrznym.

    Takie rozwiązania są powszechnie stosowane w branży lotniczej i akceptowane przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.

    Tomasz Wyszyński
    Źródło: Pasażer.com
    Zgierz - małe miasto, ale mające swój urok.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    R. South Side

    Domyślnie

    To niech najpierw zajmą się budową, drogi kołowania równoległej do drogi startowej. Bo jak by teraz zamknęli początek pasa - 300m, to samoloty z apronu na pas i odwrotnie, musiałyby się chyba teleportować xD

    Pzdr.
    ...Nie ustanę w walce, wciąż jestem sobą,
    Wierzę w prawdę, honor i serbskie Kosowo!

  11. #11

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPLL/EPKK

    Domyślnie

    No i mamy NOTAM:
    Kod:
    A0104/09 - THR RWY 25R DISPLACED BY 300M TO WEST.
    NEW DECLARED DISTANCES:
              TORA    TODA      ASDA     LDA
    RWY07L   2200M    2560M     2200M    2200M
    RWY25R   2200M    2260M     2200M    2200M. 10 JAN 14:00 2009 UNTIL 23 JAN 21:59
    2009. CREATED: 09 JAN 09:59 2009

  12. #12
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie

    No i na dwa zimowe tygodnie zostajemy bez podejścia precyzyjnego. Bo chyba nikt razem z przesunięciem progu nie będzie przestawiał nadajnika ścieżki ILS...
    Pozdrawiam
    M..M

  13. #13
    Awatar piotr-pajor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    ILS prowadzi 250 metrów od progu pasa , czyli za mało, ale i tak będzie wykorzystany przez te dwa tygodnie jako naprowadzenie do pasa, bo taka jego funkcja a w Łodzi tylko CAT I więc samoloty same i tak nie lądowały i nie wylądują, więc raczej ILS w użyciu zostanie tylko że GS nie będzie się zgadzał.
    Nikon D90 + MB-D90 + Nikkor 70-300 mm VR + Nikkor 18-105 mm VR + Nikkor 50mm F1.8 + DigiMate III plus z dyskiem 120 GB

  14. #14
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piotr-pajor
    ILS prowadzi 250 metrów od progu pasa ,
    Nie 250, a 360 metrów od progu. Tam są namalowane oznaczniki TDZ.

    Cytat Zamieszczone przez piotr-pajor
    czyli za mało, ale i tak będzie wykorzystany przez te dwa tygodnie jako naprowadzenie do pasa, bo taka jego funkcja
    Aby ILS mógł pracować muszą być "czynne" trzy jego elementy
    - nadajnik kierunku
    - radiodalmierz DME
    (te akurat są OK)
    - nadajnik ścieżki, którego teraz wykorzystać nie będzie można.
    W związku z powyższym pozostają nam dwa nieprecyzyjne, czyli takie które nie prowadzą samolotu w płaszczyźnie pionowej, podejścia:
    - standardowe VOR-DME - w oparciu o LDZ
    - Localizer APP - w oparciu o "goły" nadajnik kierunku
    Z tego powodu podnoszą mam się minima pogodowe do lądowania. Nie mam teraz Jeppsena pod ręką, ale chyba coś 650 stóp zamiast obecnych 200. Zimową porą, to trochę nie za wesoło. :-/


    Cytat Zamieszczone przez piotr-pajor
    a w Łodzi tylko CAT I więc samoloty same i tak nie lądowały i nie wylądują,
    Ale mogły lądować przy widzialności 8 km i podstawie chmur 200 stóp. Teraz będzie odpowiednio więcej.

    Cytat Zamieszczone przez piotr-pajor
    więc raczej ILS w użyciu zostanie tylko że GS nie będzie się zgadzał.
    Gorzej jak ktoś o tym fakcie zapomni i użyje wskazań "niezgadzającego się" GS. Oj może być gorąco!

    Pozdrawiam
    M..M

  15. #15

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPLL/EPKK

    Domyślnie

    Przy takich podstawach jak dzisiaj rano (200-300 stóp) Ryan raczej nie zdecyduje się podchodzić - OCH dla ILS bez GP wynosi w Łodzi 130m (do tego minima przewoźnika mogą być jeszcze wyższe). Dla podejścia VOR/DME OCH wynosi 250m.

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    R. South Side

    Domyślnie

    Czyli dzisiaj DUB i STN, mogą mieć problem z lądowaniem: EPLL 101730Z 23002KT 1700 -SN BR BKN002 M01/M01 Q1031 R07/19//95

    Szkoda, że lotnisko znowu czekało z remontem do zimy. Można było o tym pomyśleć wcześniej i zająć się tym w bardziej przyjaznych warunkach atmosferycznych np. latem. Unikając nieprzyjemnych sytuacji.
    ...Nie ustanę w walce, wciąż jestem sobą,
    Wierzę w prawdę, honor i serbskie Kosowo!

  17. #17

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPLL/EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mixer
    Czyli dzisiaj DUB i STN, mogą mieć problem z lądowaniem: EPLL 101730Z 23002KT 1700 -SN BR BKN002 M01/M01 Q1031 R07/19//95
    Byłby duży problem, na szczęście NOTAM zniknął Ciekawe kiedy pojawi się ponownie

  18. #18

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    a czy ktoś wie, jak stoi sprawa z taxiway'em równoległym do pasa i ze speedway'ami?

  19. #19

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Zgierz

    Domyślnie

    Komisja Europejska zatwierdziła w środę przedstawiony przez Polskę plan wsparcia finansowego dla rozbudowy ośmiu polskich portów lotniczych do roku 2015. Pozwoli on na budowę nowych terminali i pasów startowych.

    Chodzi o wsparcie z unijnego Funduszu Spójności w wysokości 251,5 mln euro oraz o pomoc państwa dla lotnisk w Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Krakowie i Katowicach.

    KE nie zna wysokości wsparcia, jakiego w ramach planu są gotowe udzielić: rząd z budżetu centralnego albo władze lokalne, które mają udziały w lotniskach, z budżetów wojewódzkich lub miejskich.

    Plan przewiduje natomiast, że wszystkie lotniska regionalne mogą dostać subwencje (czyli liczone łącznie pieniądze unijne i pomoc państwa) do maksymalnie 75 proc. kosztów inwestycji. Lotnisko w Warszawie może dostać wsparcie w wysokości do 30 proc. Resztę inwestorzy muszą znaleźć sami - ze środków własnych, kredytów, obligacji itd.
    Czy ktoś jest w stanie wypowiedzieć się, dlaczego na liście nie ma Łodzi i Bydgoszczy?
    Czy te lotniska już nie są regionalne?
    Zgierz - małe miasto, ale mające swój urok.

  20. #20

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    To są lotniska aeroklubowe , albo unia stwierdziła, że nie opłaca się inwestować w LCJ. A budowa terminala się odwleka

Strona 1 z 25 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 03-06-2012, 21:59
  2. 09-11-2011, 12:53
  3. 27-09-2011, 19:27
  4. 24-08-2011, 11:54
  5. 21-08-2011, 13:33
  6. 21-08-2011, 07:32
  7. 20-08-2011, 07:10
  8. 17-08-2011, 00:05
  9. 16-08-2011, 12:10
  10. 16-08-2011, 11:15
  11. 15-08-2011, 15:36
  12. 15-08-2011, 14:42
  13. 13-08-2011, 18:35
  14. 13-08-2011, 10:43
  15. 12-08-2011, 09:17
  16. 11-08-2011, 15:38
  17. 10-08-2011, 18:51
  18. 08-08-2011, 20:15
  19. 07-08-2011, 18:20
  20. 06-08-2011, 23:11
  21. 05-08-2011, 16:04
  22. 05-08-2011, 14:35
  23. 05-08-2011, 05:13
  24. 04-08-2011, 20:16
  25. 04-08-2011, 19:24
  26. 04-08-2011, 19:22
  27. 04-08-2011, 19:19
  28. 01-05-2011, 00:47
  29. 11-04-2011, 17:18
  30. 10-02-2011, 11:03
  31. 09-02-2011, 09:00
  32. 08-02-2011, 22:09
  33. 05-02-2011, 21:53
  34. 24-01-2011, 15:57
  35. 27-12-2010, 14:42

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •