Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 50
  1. #1
    Awatar Nagano

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    LCJ/EPLL - Łódź

    Domyślnie Czy Ryanair ucieka z Łodzi?


    Polecamy

    Tylko do końca marca Ryanair rezerwuje bilety na połączenia z Łodzi do Nottingham i Shannon. Czy oznacza to, że wycofuje się z połączeń do tych miast?

    Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że zagrożone są też loty tą linią do Liverpoolu i Sztokholmu.

    Wojciech Łaszkiewicz, wiceprezes lotniska nie potwierdza tych informacji. Nie przeczy jednak, że jest źle. - Nie ma jeszcze oficjalnej informacji ze strony Ryanaira. Pytałem, czy sprawa jest już przesądzona, odpowiedzieli, że nie. Moim zdaniem piłka jest jeszcze w grze - mówi Łaszkiewicz.

    Nie wiadomo, czy przyczyną ewentulanego zawieszenia - lub likwidacji połączeń - jest niska frekwencja na tych liniach, czy kryzys. Ale to drugie jest raczej mało prawdopodobne, bo jednocześnie Ryanair ogłasza nowe połączenia z innych miast np. z Wrocławia będzie latał do Alicante, a z Katowic do Bergamo. W Krakowie natomiast prowadzone są zaawansowane rozmowy w sprawie bazy Ryanaira w tym porcie. Trzy samoloty będą tam wracały po rejsach.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź
    http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136..._z_Lodzi_.html

    To smutne. Mam nadzieję, że ktoś weźmie się za ten port lotniczy i nie dopuści do tego, aby przez większość dnia lądowały na nim awionetki zamiast boeingów, airbusów czy CRJ
    "Podoba mi się, w jaki sposób Łódź wygląda w dzień, i jak prezentuje się w nocy. Łódź sprawiła, że zacząłem marzyć"
    David Lynch
     

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jeśli za inteligencję uznamy zdolność uczenia się i wyciągania wniosków, to po dziesiątkach tego typu artykułów pojawiających się 2 razy do roku przy okazji zmiany rozkładu na letni/zimowy i happy endzie związanym ze stabilizacją systemu rezerwacji nie można powiedzieć wiele dobrego o IQ autora tego teksu,
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
     

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Zgierz

    Domyślnie

    A ja uważam, że RYANAIR robi wkoło siebie jak zawsze dużo hałasu.
    W jakim celu?
    Jest o nim głośno, wszyscy o nim piszą i mówią (o to im chodziło).
    Dlaczego?
    Darmowa reklama.
    Gdzie?
    Wszędzie!
    Czy to poraz pierwszy?
    Nie.
    Słynne napisy na samolotach typu Żegnamy .........
    Przy każdym ustalaniu rozkładów zima/lato, lato/zima
    Jak się skończy?
    Szczęśliwie. Im bliżej kwietnia wszystko się ustabilizuje.
    Dlaczego będą latać z Polski?
    Bo konkurencja czeka. Mimo kryzysu polacy latają nadal na wyspy.
    Patrząć na inne lotniska obłożenie jest dobre.
    Czy jest to problem Łodzi?
    Nie. Problem jest ogólnopolski, uciekają ze wszystkich lotnisk, żeby wszędzie było o nich głośno.


    WNIOSEK

    Poczekajmy spokojnie i zobaczymy co będzie
    Zgierz - małe miasto, ale mające swój urok.
     

  4. #4
    Awatar Nagano

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    LCJ/EPLL - Łódź

    Domyślnie

    To fajnie, że patrzysz na to optymistycznie, ale realia nie są takie łaskawe. Ryanair jest praktycznie monopolistą na LCJ i może takimi zagraniami wymusić lepsze dla siebie stawki lotniskowe. Pojawienie się solidnego przewoźnika na naszym lotnisku (nie mam na myśli tradycyjnych linii) skutecznie by zadziałało na FR, no ale jak wiemy z ówczesnym prezesem portu szanse na Wizzaira, EasyJet czy Norwegiana są równe 0%.

    Jestem ciekawy gdzie chcą stworzyć bazę skoro tak tną w Polsce trasy...
    "Podoba mi się, w jaki sposób Łódź wygląda w dzień, i jak prezentuje się w nocy. Łódź sprawiła, że zacząłem marzyć"
    David Lynch
     

  5. #5
    Awatar protz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Jeśli za inteligencję uznamy zdolność uczenia się i wyciągania wniosków, to po dziesiątkach tego typu artykułów pojawiających się 2 razy do roku przy okazji zmiany rozkładu na letni/zimowy i happy endzie związanym ze stabilizacją systemu rezerwacji nie można powiedzieć wiele dobrego o IQ autora tego teksu,
    Tez na to zwracalem uwage na innym forum, ale to:

    'Nie ma jeszcze oficjalnej informacji ze strony Ryanaira. Pytałem, czy sprawa jest już przesądzona, odpowiedzieli, że nie. Moim zdaniem piłka jest jeszcze w grze - mówi Łaszkiewicz.' jest dosyc niepokojace. Takie slowa z ust naszego wiecznego optymisty.
    Protz

     

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Zgierz

    Domyślnie

    Gdzieś wyczytałem, że Pan Łaszkiewicz jest w Budapeszcie i załatwia WIZZ-a.
    Hmmmm...... wiele rzeczy załatwiał i wiele obiecywał, więc przyjąłem tę wiadomość jak wiele innych dotyczących pana Ł.
    Zgierz - małe miasto, ale mające swój urok.
     

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Wychodzi na to, że Rajan rzeczywiście pokasuje sporo kierunków na wiosnę:
    LINK
     

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    R. South Side

    Domyślnie

    Jeśli to się potwierdzi, to wracamy do stanu z 2006r.+ Jetair i kilka czarterów. Nie ma co, działania pana Ł. przynoszą zamierzone efekty, mamy rozwój.... szkoda, że wsteczny :/
    ...Nie ustanę w walce, wciąż jestem sobą,
    Wierzę w prawdę, honor i serbskie Kosowo!
     

  9. #9

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Retel
    Gdzieś wyczytałem, że Pan Łaszkiewicz jest w Budapeszcie i załatwia WIZZ-a.
    Hmmmm...... wiele rzeczy załatwiał i wiele obiecywał, więc przyjąłem tę wiadomość jak wiele innych dotyczących pana Ł.
    On już nawet był w Malezji, żeby negocjować z ... Air France i WizzAirem
     

  10. #10
    Awatar mateusz_95

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Kielce EPKA

    Domyślnie

    No i niestety potwierdziło się że kasują u was aż 4 połączenia. Szczerze wam współczuje. Ten wasz prezes powninien zrezygnować
    Pozdrawiam Mateusz :)
     

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Niestety nie jest to tylko i wyłącznie wina władz lotniska -
    1) PPL podnosi ceny operacji portowych sic. dziesięciokrotnie!!!
    2) braki finansowe w budżecie kraju, a skoro łódzkie lotnisko jest dotowane z budżetu, to chyba nie musze tłumaczyć jak wygląda sytuacja finansowa
    3) to samo (ale nie wiem, czy w tej skali) dotyczy Szczecina, Bydgoszczy, Gdańska, Wrocławia) jeśli chodzi O Ryanara, więc powstanie bazy w Krakowie należy między bajki włożyć - tania reklama, jak ktoś to wcześniej trafnie zauważył

    na marginesie dodam, iż po raz pierwszy Wizz chciał z naszymi władzami rozmawiać!!, co przy naszym flagowym Ryanku należy i tak przyjąć za sukces – nikt przecież rozsądny z koniem się nie kopie oprócz Centralnego
     

  12. #12
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez an21drzej
    1) PPL podnosi ceny operacji portowych sic. dziesięciokrotnie!!!
    Bzdura.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
     

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    To jasne, że RYANAIR wszelkie swoje niepowodzenia zawsze zwala na innych
     

  14. #14
    Awatar Nagano

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    LCJ/EPLL - Łódź

    Domyślnie Ryanair odlatuje

    Co się stanie z łódzkim lotniskiem, kiedy Ryanair wycofa cztery połączenia? Czy nasz port lotniczy zmierza ku upadkowi?

    Ryanair, jedyny tani przewoźnik latający z Łodzi, zamierza zlikwidować od kwietnia cztery połączenia. Chodzi o loty do Nottingham, Shannon, Liverpoolu i Sztokholmu. Dlaczego?

    W 2008 r. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej zwiększyła opłaty terminalowe na lotniskach regionalnych z 93 zł do 985 zł. Doprowadziło to do znacznego wzrostu kosztów operacji lotniczych. 1 stycznia kwota ta została wprawdzie nieznacznie obniżona do 888 zł, ale to i tak oznacza wzrost kosztów o niemal 1000 proc. - Ryanair nie może tego zaakceptować, a jednocześnie oferować najniższe ceny, jak i brak opłaty paliwowej. Podniesienie opłat przez PAŻP doprowadzi do spadku o pół miliona pasażerów przewożonych przez Ryanair do i z Polski w roku bieżącym oraz utraty około 500 miejsc pracy, jak i straty 55 mln euro przychodu dla polskiej gospodarki - powiedział portalowi pasazer.com Daniel de Carvalho, rzecznik linii Ryanair.

    Prezydent Jerzy Kropiwnicki postanowił napisać do prezesa Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej i domagać się obniżenia opłat terminalowych przynajmniej do takich stawek, jakie są w Warszawie, czyli o połowę niższych (agencja tłumaczy tę różnicę większym ruchem w stolicy, a przez to lepszym wykorzystaniem infrastruktury i pracowników).

    Nie tylko Łódź znalazła się w tak trudnej sytuacji. Szczecin może także utracić cztery połączenia, Gdańsk - trzy, a Katowice, Poznań i Wrocław - po jednym.

    Najlepiej jest w Krakowie. Nie dość, że nie traci połączeń, to jeszcze Ryanair przygotowuje tam swoją bazę. Na stałe będą w niej trzy samoloty. Oznacza to, że Kraków zyska bardzo dużo nowych połączeń.

    Ryanair, zapowiadając zamknięcie połączeń, może też liczyć na wsparcie finansowe ze strony miasta. Łódź ma na taką pomoc pieniądze w budżecie. Czy jednak zechce dopłacić do lotów Ryanaira? - Nie ma uchwalonego budżetu Łodzi na 2009 r., więc nie mogę odpowiadać na pytania dotyczące finansów gminy - mówi Kajus Augustyniak, rzecznik prezydenta Łodzi.

    Przyjmijmy czarny scenariusz, że przewoźnik naprawdę wycofa cztery połączenia, a nowe nie pojawią się. Co zostanie na lotnisku? Połączenia Ryanaira do Londynu, Dublina i Edynburga, a innych przewoźników - do Kopenhagi i Wiednia (via Bydgoszcz). Mało. Do tego dochodzą czartery. Teraz już lata samolot do Tel Awiwu i Hurghady, a wkrótce dojdą kierunki wakacyjne (Bułgaria, Turcja, Grecja, Tunezja). Czy jest w ogóle sens inwestować w łódzkie lotnisko? Czy jest sens rozpoczynać wiosną budowę terminalu nr 3 za 187 mln zł (z tego 77 mln zł z UE)?

    Okazuje się, że mimo wszystko tak. - W czasie kryzysu trzeba się przygotować do zadań na czas koniunktury. Ludzie nigdy nie przestaną latać. My wybudujemy terminal, częściowo za unijne pieniądze. Kiedy nadejdzie dobra koniunktura, będziemy z nowym terminalem gotowi - mówi Wojciech Łaszkiewicz, wiceprezes lotniska.

    - Ten terminal jest potrzebny, bo inaczej tworzy się błędne koło: nie ma nowych połączeń, bo nie mamy porządnej infrastruktury. A z kolei fakt, że nie ma infrastruktury, może wpływać na to, że nie mamy nowych połączeń. Nadal nie chce od nas latać żaden przewoźnik sieciowy, który do standardu naszego tymczasowego terminalu może mieć uwagi. Obecny terminal to, mimo wszystko, prowizorka i nie stanowi dobrej wizytówki Łodzi - mówi Paweł Melcer, jeden z założycieli i b. prezes Stowarzyszenia "Lotnisko dla Łodzi", który zawsze krytycznym okiem patrzył na lotnisko.

    Wojciech Łaszkiewicz wybiera się w przyszłym tygodniu do Dublina, by spotkać się z władzami Ryanaira. - Będę rozmawiał, żeby rozważyli decyzję o pozostawieniu tych połączeń w Łodzi, bo taka decyzja może być pochopna. Przykładem jest połączenie do Shannon, które Irlandczycy wycofali z łódzkiego lotniska, a potem je przywrócili - mówi Łaszkiewicz.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź
    Ciekawe co ten klakier tam załatwi
    "Podoba mi się, w jaki sposób Łódź wygląda w dzień, i jak prezentuje się w nocy. Łódź sprawiła, że zacząłem marzyć"
    David Lynch
     

  15. #15

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Sie przejmujecie...!! Ja juz przestałem...xD Czekać tylko teraz na Czartery...!!
    Pozdrawiam

    Kamil


    Ten patriotyzm nosimy w sercu od lat,
    Nie spuszczam głowy kiedy pytają czy jestem z Łodzi, mówię "Tak!"
     

  16. #16

    Dołączył
    Mar 2008

    Domyślnie

    Kryptonite popieram Cię w tylu procentach w ilu ty JP :P
     

  17. #17

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kryptonite
    Sie przejmujecie...!! Ja juz przestałem...xD Czekać tylko teraz na Czartery...!!
    I to się nazywa postawa. Na miękko . A tak na poważnie, to ni sądzę, że WZZ do nas wejdzie ...
     

  18. #18
    Awatar fnas

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Łódź - EPLL

    Domyślnie

    http://biznes.onet.pl/0,1903215,wiadomosci.html

    Liverpool, Shannon i East Midlands, w marcu ostatnie loty.
    "Żyj szybko, kochaj mocno, umieraj młodo"
     

  19. #19
    Awatar Nagano

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    LCJ/EPLL - Łódź

    Domyślnie

    Żebyśmy się tymi czarterami nie zachłysnęli. Może i dla spotterów fajnie, bo nowe maszynki, linie lotnicze, ale dla zwykłych podróżujących, a szczególnie dla lotniska już nie będzie tak kolorowo. Obym się mylił, ale stosunek złotego do euro jest w dobie kryzysu taki, że niektóre wycieczki podrożały nawet o 100%, w związku tym chętnych na wyjazd może okazać się za mało i biura zaczną się wycofywać ze swoimi ofertami.

    Lotnisko musi zacząć zarabiać inaczej będzie kiepsko.
    "Podoba mi się, w jaki sposób Łódź wygląda w dzień, i jak prezentuje się w nocy. Łódź sprawiła, że zacząłem marzyć"
    David Lynch
     

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    R. South Side

    Domyślnie


    Polecamy

    Racja, już teraz w styczniu miały ruszyć czartery z Exim Tours do Sharmu, i drugi lot w tygodniu do Hurghady, ale nic z tego nie wyszło. Lotnisko z samych czarterów nie wyżyje, a niestety nie zanosi się w najbliższym czasie na nowe połączenia regularne.

    Pzdr.
    ...Nie ustanę w walce, wciąż jestem sobą,
    Wierzę w prawdę, honor i serbskie Kosowo!
     

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •