Mógł byś powiedzieć czym cie zdenerwowałem? Słowo "łapówka" w odniesieniu do postu Toloniusza :. To że samolot przeleci raz na parę godzin to też prawda (nie licząc "małych"), strata lotniska wzięta z tego artykułu: Łódź straciła na działalności miejskich spółek 18 mln zł - Łódź - Naszemiasto.pl . Więc o co ci chodzi?Dopłata jak łapówka. Mam dość tej wszechobecnej poprawności politycznej i nie nazywania wszystkiego po imieniu jak dawniej.
galeriaPozdrawiam, http://tomaszi.blogspot.com/
Czytam i nie wiem.
Ostatnio edytowane przez darkobo ; 29-05-2013 o 08:03
Każdy ma prawo do posiadania własnej opinii. Ale nikt nie ma monopolu na prawdę.
Pozdrawiam.Darek.
cyt:
Łódź, 5.06.2013r.
INFORMACJA PRASOWA
W dniu 10 maja 2013r, Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego po raz pierwszy w historii łódzkiego lotniska przyznał certyfikat „Organizacja Obsługi Technicznej Statków Powietrznych wg przepisów EASA Part 145.”, dzięki któremu lotnisko w Łodzi uzyskało możliwość oferowania przewoźnikom dokonywanie napraw czy usuwania usterek
w samolotach i sterowcach do 5 700 kg masy startowej.
Certyfikat został wydany spółce Bartolini Air Maintenance, prowadzącej działalność
na terenie łódzkiego lotniska jako spółka córka powołana przez grupę Bartolini Air
Sp. z o.o. w 2012r. Zgodnie z zakresem zatwierdzenia, na zasadzie jednorazowych upoważnień, personel firmy może także obsługiwać samoloty większe, w tym pasażerskie bez konieczności sprowadzania do Łodzi wyspecjalizowanego personelu.
Historia firmy Bartolini Air
Pierwsza spółka grupy Bartolini Air Sp. z o.o. została powołana w sierpniu 2006 roku jako podmiot prowadzący działalność lotniczą. Przedmiotem prowadzonej przez firmę działalności są przede wszystkim szkolenia lotnicze oraz wynajem samolotów. Spółka dysponuje aktualnie flotą ośmiu samolotów produkcji amerykańskiej (Cessna, Piper) oraz włoskiej (Tecnam) wszystkie stacjonujące na łódzkim lotnisku. Firma ta jako pierwsza
w Łodzi otrzymała Certyfikat FTO (Flight Training Organization) wydany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Aktualnie szkoli pilotów turystycznych, zawodowych i liniowych
z całego świata. W roku 2012 Ośrodek wydał 97 certyfikatów ukończenia szkolenia w tym 50 obywatelom innych krajów.
W związku z rosnącą liczebnością własnej floty oraz obserwowanym rozwojem lotnictwa
w Polsce, spółka podjęła decyzję w roku 2012 o powołaniu podmiotu zależnego specjalizującego się w obsłudze technicznej samolotów. Równolegle przystąpiono
do przygotowania certyfikacji tego podmiotu wg najwyższych standardów certyfikacyjnych, tj przepisów Part 145. Przepisy te określają procedury
i metody obsługi statków powietrznych używane przede wszystkim dla przewoźników lotniczych, czyli w tej dziedzinie lotnictwa cywilnego która ma aktualnie najwyższe wymagania jakościowe i bezpieczeństwa.
Wysokie notowania macierzystej spółki w środowisku lotniczym spowodowały, iż dwóch znaczących europejskich producentów samolotów zdecydowało się na wyznaczenie Bartolini Air Maintenance jako swojego Service Center, czyli jako regionalne centrum obsługi serwisowej. Są to największy aktualnie producent samolotów lekkich włoska firma Tecnam który tym sposobem uzyskał pierwsze
i jedyne Service Center w Polsce oraz francuska firma Daher Socata (dawniej EADS Socata), znana aktualnie z produkcji najszybszego na świecie biznesowego samolotu turbośmigłowe TBM 850 która otwiera tym sposobem jedyne Service Center w Europie środkowej. Oznacza to, iż samoloty Socata z takich krajów jak Czechy, Rosja, Ukraina, Rumunia, Bułgaria, Słowacja i Niemcy będą od tej pory obsługiwane w Łodzi.
Kadra Techniczna:
Kadra firmy to najlepsi fachowcy z doświadczeniem w takich firmach jak LOT AMS (spółka serwisowa Lotu). Składa się ona z 6 osób, z czego 3 osoby to tzw personel poświadczający, czyli mechanicy o najwyższych kwalifikacjach. Szefem całego zespołu jest Pan Dariusz Zarzycki, pilot i mechanik lotniczy z ponad 20 letnim doświadczeniem. Personel techniczny przeszedł wymagane przepisami prawa specjalistyczne szkolenia, w tym także
u producentów we Włoszech i Francji.
Bartolini Air Maintenance Sp. z o.o.
Ul. Pilska 4
93-467 Łódź
tel: 42 632 61 17
tel. kom: 601 611 056
fax: 42 680 05 63
email: info@bartolini-air.com
Informacja poniższa wdaje mi się jednak jakoś związana tzn. tłumaczy brak połączeń do Niemiec: "Wśród gości ponad 155 tysięcy stanowili turyści zagraniczni. To niespełna 14 procent wszystkich. Było ich w sumie o 26,6 tys. więcej niż w 2011 roku. Najczęściej są to osoby na co dzień mieszkające w Niemczech (24 tysiące osób), Rosji (15,1 tys.), Włoszech (10 tys.), na Ukrainie (9,9 tys.), w Wielkiej Brytanii (8,5 tys.), na Litwie (8,1 tys.) oraz Białorusi (8 tys.)." cytat z Obcokrajowcy częściej odwiedzają Łódź - Dzienniklodzki.pl oczywiście polecam przeczytanie całości a nie wyrwanego z kontekstu akapitu (wyrwanego oczywiscie bez zrozumienia).
galeriaPozdrawiam, http://tomaszi.blogspot.com/
"...przyniosło straty, np. Port Lotniczy im. Reymonta – 37,7 mln zł,..."
ĹĂłdĹş straciĹa na miejskich spĂłĹkach 50 mln zĹ! Ich prezesi zarabiajÄ krocie - Expressilustrowany.pl
Dzisiejsza audycja radia Łódź o LCJ dostępna tutaj jako mp3.
W dzisiejszym (09.08.2013) Dzienniku Łódzki na całej szpalcie wywiad ze Stefanem Krajewskim, byłym szefem rady nadzorczej lotniska w Łodzi. Znamienny tytuł: "Cargo na lotnisku nie przetrwa, bo to nie ma sensu ekonomicznego".
Każdy ma prawo do posiadania własnej opinii. Ale nikt nie ma monopolu na prawdę.
Przeczytałem. I chyba się cieszę, że S.K. nie jest już przewodniczącym Rady Nadzorczej. Przy takim podejściu, to już właściwie tylko zaorać i las zasadzić.
Wszyscy chyba mają świadomość, że Lublinek nie będzie centrum lotów cargo, ale czy to powód by nic nie robić? Poza tym, S.K. zdaje się, że dość mocno mija się z prawdą pisząc o tym, że Łodzianie wolą latać z innych lotnisk i dlatego nie ma więcej lotów z Łodzi. Chyba jest odwrotnie, ponieważ nie ma lotów z Łodzi, to muszą latać z innych lotnisk (testowane na własnej skórze).
Każdy ma prawo do posiadania własnej opinii. Ale nikt nie ma monopolu na prawdę.
Niczego nowego się z tej rozmowy nie dowiedziałem, niczego odkrywczego Pan aparatczyk nie powiedział. Szkoda, że w czasach kiedy miał bezpośredni wpływ na losy i rozwój zarówno lotniska jak i całego regionu nie był taki rozmowny.
Ten artykuł wpisuje się jedynie w pewien medialny trend, dosyć mocno promowany w niektórych środowiskach. Według niego kiepskie wyniki Portu są jedynie efektem braku jakichkolwiek działań ze strony jego Zarządu, który całą swoją aktywność ogranicza do odwracania uwagi i pisania peanów na temat kołowego cargo. Winne są konkretne trzy osoby a ich zwolnienie pchnie lotnisko na odpowiednie tory. (podobnie jak prawie cztery i dwa lata temu kiedy równie chętnie zwalniano ich poprzedników)
Najważniejsze natomiast, że pojawiły się pijarowe teksty o sukcesach człowieka SLD. Szkoda tylko, że to samo SLD nie było takie skuteczne na naszym podwórku, bo zapowiedzi mieli szumne: "Przyszedł czas na Łódź"
btw - Czuć już wybory w powietrzu i coś mi się zdaje, że temat lotniska (obok budowy stadionu z jedną trybuną) stanie się motywem przewodnim lokalnej kampanii. Bo przecież od tego, tak naprawdę, zależy poprawa stopy życiowej łodzian.
Ręce opadają....
Uwielbiam ludzi, którzy hołdują zasadzie "nie znam się to się wypowiem". Idąc tokiem rozumowania Pana Krajewskiego (dyżurnego komentatora rzeczywisości łódzkiej w DŁ) - zaorajmy cargo w POZ, WRO, KRK, SZC itp bo tam odprawiają mniej cargo od nas i też RFS (na kołach)
Rozumiem, że "rada" pana SK jest taka, że powinniśmy zlikwidować działalność cargo na lotnisku mimo, że jast dla lotniska dochodowa i przekazać ją zaprzyjaźnionej z nim firmie, której nazwa padła w artykule a wtedy .... znowu odprawimy z LCJ 200 kg cargo rocznie tak jak działo się to wtedy gdy to ta firma (a w zasadzie jej spółka córka) miała monopol na odprawianie ładunków z LCJ. Ale wtedy zawsze będzie mogła powiedzieć klientom, żeby przenieśli się ze swoimi ładunkami (i z pieniędzmi, które za tym idą) do ich siedziby na drugą stronę Łodzi. Tylko co wtedy wymyśli Pan SK, żeby udowodnić jak jest źle...
Aha i jeszcze jedna informacja - kadłuby śmigłowców z Rzeszowa są odprawiane do LH cargo na lotnisku w ..... Łodzi ;-)
Zakładki