Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Wątek: Bartolini Air

  1. #1
    Awatar widzew

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie Bartolini Air


    Polecamy

    Łódzka prywatna linia lotnicza Bartolini Air (nazwa pochodzi od imienia współzałożyciela linii), która do tej pory zajmowała się głownie szkoleniem pilotów, zamierza uruchomić regionalne połączenia z Łodzi do Szczecina i Rzeszowa. Właściciele linii są zaskoczeni zainteresowaniem i emocjami jakie wywołał ich projekt, który jest dopiero we wstępnej fazie. O szczegóły projektu zapytaliśmy Bartłomieja Walasa, współwłaściciela i pilota linii Bartolini Air.



    Pasazer.com:
    Skąd pomysł na połączenia regionalne? Chcecie wejść w niszę na polskim rynku połączeń krajowych? Bartolini Air stanie się nową polską regionalna linia lotniczą?


    Bartłomiej Walas
    : Regionalna linia lotnicza może brzmieć trochę pretensjonalnie, ale faktycznie tak się siłą rzeczy pewnie stanie, gdy uda się nasz projekt zrealizować. Jeżeli chodzi o trasy, to zostały one dość gruntownie przeanalizowane przez władze samorządowe, w szczególności Urząd Marszałkowski, który widzi w nich dużą szanse na skomunikowanie odległych sobie regionów Polski. Takie potrzeby zgłaszają mieszkańcy i przede wszystkim biznes.

    Jeżeli chodzi o nasycenie rynku, to zdecydowanie nadal jesteśmy "trzecim światem". Wystarczy popatrzeć na statystyki ruchu lotniczego w Polsce i na zachodzie oraz na to, że wszystkie dostępne badania wskazują na silny trend wzrostowy, charakterystyczny dla gospodarek rozwijających się. Może nie jest to aż tak widoczne w Warszawie, bo tutaj LOT i Jet Air robią bardzo dobrą robotę, ale proszę mi pokazać, jak dostać się z jednego miasta na prowincji do drugiego samolotem? Takie połączenia, typu Monachium - Dortmund, Bergamo - Neapol, Lyon - Nicea czy Barcelona - Malaga, znajdziemy w każdym kraju o podobnej wielkości jak Polska, z wyjątkiem ... Polski.

    Pasazer.com: Nie możemy porównywać rynku włoskiego czy niemieckiego do Polski. W Polsce jeszcze nikomu się nie udało zarobić na połączeniach krajowych. Upadł Direct Fly, Jet Air redukuje swoje trasy krajowe. Dlaczego Wam miałoby się udać?

    Bartłomiej Walas: Każdy biznes, czy lotniczy czy sprzedaż przysłowiowej pietruszki, niesie ze sobą ryzyko. Gdyby tak nie było, każdy byłby przedsiębiorcą. Po to robimy badania i analizy, by takie ryzyko zminimalizować i podjąć decyzję, którą jako pilot podejmuję niemal na co dzień: "go/not go". Jeżeli chodzi o zamykanie połączeń by otwierać inne, to jest trend naturalny na całym świecie i nie ma w tym nic niepokojącego. Nic nie jest wieczne. Jeżeli jedno połączenie się nie sprawdza, badane i testowane jest kolejne.
    Tak czynią nie tylko wymienione firmy, ale także takie potęgi jak Lufthansa, Air France czy nawet nasz rodzimy LOT. Proszę się przyjrzeć ile połączeń było, a potem ostatecznie wypadło z jego siatki. Niektóre nawet po wielu latach (Lyon, Nicea...), a niektóre po paru miesiącach - Pekin i to już dwukrotnie. Oczywiście nie ułatwia to zarządzania taką działalnością, ale to jest cześć tego biznesu i z tym należy się liczyć.

    Pasazer.com: Jakiej wielkości maszyny będą obsługiwały trasy?

    Bartłomiej Walas
    : W planach są ATR lub SAAB. Ostateczny wybór zależeć będzie od rzeczywistych potrzeb przyszłych pasażerów, a w szczególności obłożenia. Główne różnice pomiędzy tymi maszynami leżą w ich pojemności, a te są jeszcze przedmiotem analiz. Trwają rozmowy z kilkoma dostawcami samolotów, ale żadne decyzje jeszcze nie zapadły. Tak jak wspomniałem, najpierw musi paść odpowiedź na pytanie jaki typ, zanim odpowiemy na pytanie kto nam go sprzeda.

    Pasazer.com: Wstępna cena biletów powrotnych to około 400zł. Czy nie jest ona za wysoka? To połączenia przewidziane głównie dla biznesu?

    Bartłomiej Walas
    : Cena biletu zawsze może zostać uznana za zbyt wysoką. Podana kwota jest obecnie tylko elementem pewnych założeń ekonomicznych, nie można ich zatem w żaden sposób utożsamiać z ostatecznymi, a tym bardziej z ofertą. Jednak proszę się zastanowić czy rzeczywiście jest to tak dużo. Jadąc samochodem na samo paliwo wydamy więcej. A gdzie amortyzacja, zużycie auta, zmęczenie, dodatkowy nocleg, bo Łódź - Szczecin i z powrotem to nie jest trasa na jeden dzień, lecz dwa dni.

    Pasazer.com: Od kiedy uruchomicie połączenia i gdzie będzie siedziba linii?

    Bartłomiej Walas
    : Tak jak wspomniałem, aktualnie trwają analizy wykonalności. Spodziewamy się odpowiedzi na to pytanie na początku przyszłego roku. I znowu, najpierw musimy znać odpowiedź na pytanie "czy" a dopiero gdy odpowiedź będzie twierdząca, odpowiemy na pytanie "kiedy". Siedziba będzie w Łodzi.

    Tomasz Wyszyński
    [Wywiad autoryzowany]

    5 pytań do... Bartłomieja Walasa - Pasazer.com
    "Szukajcie tego, co w górze..." (Kol 3, 1).

  2. #2
    Awatar igor289

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Ciekawie się zapowiada, ale ceny - mocne przegięcie... Sądzę, że nawet 200 złotych nie wydamy na paliwo do Szczecina...

  3. #3

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie

    Zakladajac ,ze samochod na tej trasie spali ci ok. 8l na 100km i przyjmujac, ze odleglosc wynosi ok 500km to masz 40l paliwa x ok.4.5 to masz 180zl w jedna strone, dokladajac ceny kawy i ewentualnych posilkow na tej trasie to ci wyjdzie minimum 450zl w obie strony.. nie liczac czasu podrozy i noclegu w Szczecinie
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

  4. #4
    Awatar lotnik777

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Szczecin i z powrotem to nie jest trasa na jeden dzień, lecz dwa dni.
    Bzdura! Robiłem tą trasę właśnie w ciągu jednego dnia. Niecałe 7h w jedną strone

  5. #5
    Awatar igor289

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nurek Zobacz posta
    Zakladajac ,ze samochod na tej trasie spali ci ok. 8l na 100km i przyjmujac, ze odleglosc wynosi ok 500km to masz 40l paliwa x ok.4.5 to masz 180zl w jedna strone, dokladajac ceny kawy i ewentualnych posilkow na tej trasie to ci wyjdzie minimum 450zl w obie strony.. nie liczac czasu podrozy i noclegu w Szczecinie
    Nie przesadzajmy, ze jeśli wydamy te 180 zł na paliwo to potem ponad stówę wydamy na posiłki i jakieś napoje. Co prawda dochodzi do tego jeszcze cena nocleg ale samolotem też wchodzi... Wiec wynika z tego, że ceny są zbliżone. Ale dalej uważam, ze 400 zł to jest lekka przesada.. Poza tym tak jak powiedział kolega lotnik 77 trasa z Łodzi do Szczecina to jest niecałe pół dnia a nie 2 dni. Nawet jak z Rzeszowa do Szczecina to nie wyjdzie cały dzień.

  6. #6
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez igor289 Zobacz posta
    Nie przesadzajmy, ze jeśli wydamy te 180 zł na paliwo to potem ponad stówę wydamy na posiłki i jakieś napoje. (..) Poza tym tak jak powiedział kolega lotnik 77 trasa z Łodzi do Szczecina to jest niecałe pół dnia a nie 2 dni.
    Gdybyś faktycznie przebył tą drogę, to nie zapomniałbyś o doliczeniu 36 (a od lutego 60) złotych opłaty za przejazd Autostradą Wielkopolską. To już nam daje 432 (480 od lutego) zł w obie strony. Dolicz postoje i zmęczenie. To jednak trasa na 6 godzin najmarniej.

    Z drugiej strony. Autem dojedziesz spod domu, dokładnie tam gdzie chcesz. Samolotem musisz przemieścić się na Lublinek. Dla mieszkańca Łodzi to nie problem, są autobusy, lub względnie niedroga taksówka. Niestety później trzeba wydostać się z Goleniowa, a to już nie jest takie proste.
    Pozdrawiam
    M..M

  7. #7
    Awatar widzew

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie


    Polecamy

    Zacytuję zdanie z wywiadu: "Podana kwota jest obecnie tylko elementem pewnych założeń ekonomicznych, nie można ich zatem w żaden sposób utożsamiać z ostatecznymi, a tym bardziej z ofertą"
    Trzymajcie kciuki, żeby projekt się powiódł, nad ceną biletów będzie można dyskutować, gdy będzie ona znana.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •