Najpierw leci na VOR LDZ czyli gdzieś jak mówisz na Nowosolną a następnie z tego punktu skręca i przechwytuje sygnał ILS mapy podejścia można dostać któryś z kolegów Ci podeśle linka na pewno bo ja teraz nie mam czas.
Wybaczcie że piszę "nieprofesjonalnym" językiem
W trakcie podejścia do lądowania na LCJ samoloty przelatują między innymi nad Tesco na Widzewie. Wcześniej lecą też gdzieś (chyba - obserwacja z bloków na Widzewie) nad Nowosolną - Jest już na tym etapie jakaś standardowa ścieżka? Gdzie można znaleźć jakieś dokładniejsze informacje? bo "wyguglać " niewiele mi się udało...
Ostatnio edytowane przez Naleva ; 20-04-2011 o 10:03 Powód: na prośbę
Najpierw leci na VOR LDZ czyli gdzieś jak mówisz na Nowosolną a następnie z tego punktu skręca i przechwytuje sygnał ILS mapy podejścia można dostać któryś z kolegów Ci podeśle linka na pewno bo ja teraz nie mam czas.
AIP Polska - AIP Poland i dalej idziemy do EPLL , to co opisane powyżej to jedno z możliwych podejść na 25, są jeszcze podejścia do 07...
wszystko na mapkach w linku
pozdrawiam
Punktem wlotowym do TME Łódź jest LDZ i DERAM. Z punktu DERAM prowadzą procedury SID, są one poprowadzone nad Zgierzem, Konstantynowem, Aleksandrowem. Dzięki czemu samolot startując z 25 powinien być widoczny nad północną częścią Łodzi. LDZ jest w Brzezinach, samolot według podejścia musi zrobić racetrack nad LDZ, i wejść w strugę ILS radialem 218.
8 nm od lotniska jest w pełni ustabilizowany. W centrum miasta, 4 km od progu pasa powinien być na 400 m, a na 2km na 285m.
To tak według wirtualnego pilota.
O ile mnie pamięć nie myli, to akronim SID oznacza Standard Instrument Departure, więc nie może tyczyć się podejścia do lądowania, a jedynie odlotu po starcie.
M..M
SID zgadza się, aczkolwiek to dość powszechny skrót, ponieważ jest 7 możliwości jego znaczenia A TME to w ogóle jest coś takiego..? Jest TMA, TMC, TMD, TMG, TMN, TMO, TMP, TMS, TMT z tych podobnych nazw :P Ale nie ma chyba TME... TMA to Terminal Control Area. Jeśli mylę się co do tego TME to przepraszam.
TMA to rejon kontrolowany lotniska
A tu masz te mapy bez potrzeby rejestrowania się w AIPie: KLIK
Chodziło mi oczywiście to TMA.
Lesio -> No pewnie, że się nie zaczynają, bo się kończą. To akurat nie ma znaczenia, zależy od której strony spojrzysz na mapkę. Procedur przylotowych dla EPLL nie ma.
Jako takiego racetracka nie ma, ale proponuję zajrzeć na mapkę. Tam jest wszystko ładnie narysowane.
Oczywiście, wszyscy są na tyle kompetentni, by czepiać się takich rzeczy, jak to od której strony czytamy mapkę, prawda. A kompromitować siebie mogę do woli, i to nie powinna być twoja sprawa.
Zakładki