Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie Zielony nasluchowiec


    Polecamy

    Czesc,

    Jestem jeszcze dosc zielony w temacie nasluchu wiec jesli mozeci mi udzielic paru wyjasnien to bede wdzieczny:

    - gdzie moge znalezc jakas mapke/wyjasnienie wszystkich punktow na ktore wieza kaze sie kierowac nad Lublinkiem?
    - wybieram sie pod koniec miesiaca do Londynu z lodzkiego lotniska, na jakich czestotliwosiach oprocz 124.225 mozna sie spodziewac komunikacji pilota?

    Pozdrawiam

    Piotr

  2. #2
    Awatar harrier

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Koluszki

    Domyślnie

    Rozumiem, ze chodzi o loty VFR to tu: http://www.ais.pata.pl/aip/aip.php?P...ed31603303c880
    (zakladka Ad/Ad2/EPLL/7-2-1 ) masz mapke CTR Lublinek.
    Natomiast co do freq. to ostatnia częstotliwość na jakiej pilot komunikuje sie z kontrolerem bezposrednio przed 124.225 jest 133.475.
    Canon EOS 60D + Canon EF 70-200 f/4 L IS USM

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez harrier
    Rozumiem, ze chodzi o loty VFR to tu: http://www.ais.pata.pl/aip/aip.php?P...ed31603303c880
    (zakladka Ad/Ad2/EPLL/7-2-1 ) masz mapke CTR Lublinek.
    Dzieki, o to chodzilo.
    Cytat Zamieszczone przez harrier
    Natomiast co do freq. to ostatnia częstotliwość na jakiej pilot komunikuje sie z kontrolerem bezposrednio przed 124.225 jest 133.475.
    Te czestotliwosc znam, pytanie co dalej poza obszarem Polski....

    Piotr

  4. #4
    Awatar harrier

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Koluszki

    Domyślnie

    No poza obszarami polski, to trzeba poszukać mapki sektorów zachodniej Europy. Aha, coś mi sie wydaje, że masz zamiar wziąć skaner. Mam racje?Od razu ci radze żebyś sobie odpuścił. Bo na Lublinku kontrola jest lajtowa, natomiast na Stansted jeśli będziesz miał w podręcznym skaner, to będziesz miał problemy.
    Canon EOS 60D + Canon EF 70-200 f/4 L IS USM

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez harrier
    No poza obszarami polski, to trzeba poszukać mapki sektorów zachodniej Europy. Aha, coś mi sie wydaje, że masz zamiar wziąć skaner. Mam racje?Od razu ci radze żebyś sobie odpuścił. Bo na Lublinku kontrola jest lajtowa, natomiast na Stansted jeśli będziesz miał w podręcznym skaner, to będziesz miał problemy.
    No mam zamiar.
    Mozesz rozwinac "problemy"? Odkad to skaner jest czyms zabronionym? Rozumiem ze zaloga moze mnie pogonic jak bede uzywal podczas startu/ladowania, ale podczas lotu to niczym nie rozni sie od zwyklego odbiornika radiowego!
    Jak rozumiem z Lublinka spoko wylece, w Stansted nie ma juz przeciez kontroli na wyjsciu wiec w te strone powinno byc OK. Czego mam sie spodziewac od angoli jak bede probowal wracac?

    Pozdrawiam

    Piotr

  6. #6
    Awatar harrier

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Koluszki

    Domyślnie

    Chodzi mi o to, że z powrotem jak wylatujesz ze Stansted to jest kontrola. A tam bardzo prawdopodobne ze sie doczepia. Ja leciałem w sierpniu do STN i powiem tylko, że mailem pewna rzecz (nie będę zdradzał jaka) która w Polsce jest całkowicie legalna, jak sie okazało w Anglii jest nielegalna. I miałem bardzo duże problemy. Policja itp. Wypuścili mnie 6 minut przed odlotem. Gdyby samolot sie nie spóźnił z przylotem, nie zdążyłbym...Także zrobisz jak zechcesz ale licz sie, że możesz mieć problem. Chyba, że na kontroli będzie jakiś "normalny" koleś. Pzdr
    Canon EOS 60D + Canon EF 70-200 f/4 L IS USM

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie

    ale na wyspach skaner jest legalny
    Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
    http://smlzl.vot.pl/

  8. #8
    Awatar petter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT/R.Śl

    Domyślnie

    Do mojego skanera przyczepiła (czyt. zapytała) się kontrola w Krakowie co to i do czego odpowiedziałem że skaner nasłuchowy i nie było żadnych problemów
    Pozdrawiam,
    Piotrek

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez harrier
    Rozumiem, ze chodzi o loty VFR to tu: http://www.ais.pata.pl/aip/aip.php?P...ed31603303c880
    (zakladka Ad/Ad2/EPLL/7-2-1 ) masz mapke CTR Lublinek.
    Fajnie juz troche wiem, wiec teraz kolejne pytania:
    1) Mapka ktora podales znakomicie pokazuje to czym posluguja sie piloci/kontorla lotow mniejszych samolotow/smiglowcow itp (loty VFR????). Kiedy leci jakis wiekszy rejsowy to oprocz tego ze konwersacja jest w Ingliszu co mi nie przeszkada to posluguja sie jednak zupelnie inna terminologia (np. jakis SUPAX point). Gdzie szukac info n/t temat?
    2) Czemu rejsy do Londynu po strarcie robia zwrot o 180 stopni i leca "na Warszawa", zas czwartkowy Dublin kreci tylko 90 stopni w prawo i leci "na Gdansk"? Z grubsza biorac geograficznie Londyn i Dublin z Lodzi to ten sam kierunek?
    3) W te sobote do Londynu pojechaly dwa samoloty "po sobie" (oba Ryanair'a)? Czesto tak jest?

    Pozdrawiam

    Piotr

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    R. South Side

    Domyślnie

    Witam!

    1. Na stronie podanej przez kolegę są także mapy dla IFR, SUBAX to punkt na trasie UL980 położony 4nm od CTR'u łódzkiego.
    2. Zależy jedynie od że się tak wyrażę, od procedury wylotowej z CTR'u, i nie ma tu znaczenia czy leci do Dublina czy do Londynu czy do Notthingam., Ryan jeśli jest w stanie osiągnąć FL100 w obrębie CTR'u wykonuje po starcie z 25 prostą do 4000ft następnie zakręt na SUBAX. A czasem odlot przewiduje po starcie zwrot na radiolatarnie LDZ czyli jak napisałeś na "Warszawę" a dopiero potem zakręt na trasę czyli na korytarz UL980.
    3. Poleciały 2 bo poranny Notthingam miał chyba spotkanie z ptaszkiem i czekał na mechaników z Londynu.

    Pozdrawiam!
    ...Nie ustanę w walce, wciąż jestem sobą,
    Wierzę w prawdę, honor i serbskie Kosowo!

  11. #11

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez harrier
    No poza obszarami polski, to trzeba poszukać mapki sektorów zachodniej Europy. Aha, coś mi sie wydaje, że masz zamiar wziąć skaner. Mam racje?Od razu ci radze żebyś sobie odpuścił. Bo na Lublinku kontrola jest lajtowa, natomiast na Stansted jeśli będziesz miał w podręcznym skaner, to będziesz miał problemy.
    Polecialem wrocilem i przekazuje doswiadczenia:

    1) Kontrola na Lublinku wcale nie byla "lajtowa", kontrola na Stansted byla spokojniejsza.
    2) Na obydwu lotniskach ogladali skaner i nie mieli ZADNYCH uwag.
    3) W samolocie rowniez nie bylo problemow, no moze z wyjatkiem standardowego: prosze wylaczyc wszystkie urzadzenia elektroniczne podczas startu i ladowania, ale dokladnie w ten sposob ganiali mnie jak i ludzi sluchajacych MP3.

    Jednym slowem: lat ze skaner - spoko i luzik.

    Pozdrawiam

    Piotr

LinkBacks (?)

  1. 08-06-2012, 00:32

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •