Strona 1 z 22 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 436
Like Tree124Likes

Wątek: Sto pytań do czyli - PLŁ odpowiada i proponuje

  1. #1
    Moderator
    Dołączył
    Aug 2008

    Domyślnie Sto pytań do czyli - PLŁ odpowiada i proponuje


    Polecamy

    Mam ogromną przyjemność zaprosić Was do zapoznania się z wyjątkowym tematem w dziale EPLL.
    W odpowiedzi na liczne uwagi dotyczące trudności w kontaktach z przedstawicielami łódzkiego lotniska postanowiłem zaprosić do naszego działu kogoś, kto mógłby stać się naturalnym łącznikiem między naszą społecznością a osobami decyzyjnymi Portu Lotniczego. Kogoś, komu moglibyśmy prezentować nasze pomysły czy uwagi, kto jednocześnie będzie dzielił się z nami najbardziej aktualnymi informacjami.
    Odpowiedź była rzeczowa i natychmiastowa. Swoją obecność w naszym dziale, oczywiście uwzględniając możliwości czasowe, zadeklarował Pan Mariusz Jachimek, Wiceprezes Portu Lotniczego - Łódź im. Władysława Reymonta.

    W ramach wprowadzenia zachęcam do lektury krótkiej rozmowy przeprowadzonej w zeszłym tygodniu:
    Witam Panie Mariuszu.
    Na początek proszę nam powiedzieć kilka słów o sobie, jak Pan się znalazł na łódzkim lotnisku, za co jest Pan odpowiedzialny, jakie ma Pan doświadczenia w branży lotniczej.

    Witam serdecznie.
    No cóż, w branży lotniczej pracowałem od 2004 do 2007 roku w Cenrtalwings będąc w zasadzie jedną z pierwszych osób, które zostały tam zatrudnione. Można powiedzieć że byłem jednym z małych trybików, które współuczestniczyły w tworzeniu biznes planu pod całe to przedsięwzięcie. Poza tym odpowiadałem za współpracę z portami, negocjacje warunków obecności na danych lotniskach, pozyskiwane zewnętrznych środków marketingowych. Od 2008 roku przez dwa lata byłem szefem PR i marketingu w EC1 Łódź Miasto Kultury, a ostatnio dyrektorem wykonawczym projektu Łódź Europejska Stolica Kultury 2016.
    Na początku tego roku dostałem ciekawą propozycję wsparcia łódzkiego lotniska i aktualnie jestem Doradcą Zarządu, odpowiadam za nowe połączenia, współpracę z liniami, również projekt cargo, wszystkie kwestie handlowe i handlowo marketingowe.

    Ponieważ koniec roku to idealny okres na podsumowania, proszę nam powiedzieć co uznaje Pan za swój największy sukces na tym nowym stanowisku.

    Nie chciałbym tutaj mówić o sukcesach, mogę za to powiedzieć o rzeczach na których musieliśmy się skupić. Po pierwsze trzeba było rozwiązać kwestie związane z inwestycjami, głównie z terminalem trzecim. To zajęło większość naszego czasu. Oprócz tego oczywiście negocjacje z przewoźnikami. Tak z resztą jak pisałem jakiś czas temu na facebooku, mogę zaryzykować stwierdzenie, że nie ma takiego przewoźnika, dużego przewoźnika, posiadającego flotę, która może operować z Łodzi, z którym ja nie rozmawiałem, wliczając w to również przewoźników, których jeszcze nie ma, a myślą o tym by się stworzyć. Skupialiśmy się również na aktywności marketingowej, mam nadzieję, że widać to, że łódzkie lotnisko zaczęło istnieć w prasie, w radiu i telewizji. Wpływ miały na to również listopadowe wydarzenia na warszawskim lotnisku i tu odnoszę wrażenie że maksymalnie tą sytuację wykorzystaliśmy. Na tym tak naprawdę upłynęło nam ostatnie pół roku.

    Wspomniał Pan nowym terminalu, oczywiście szczątkowe informacje odnoszące się do przeróżnych problemów pojawiają się wszędzie ale czy możemy teraz wszystkich uspokoić i podać ostateczny termin oddania go do użytku.

    Mogę powiedzieć, że robimy wszystko by utrzymać termin marcowy. Z formalno prawnego punktu widzenia zmniejszyliśmy zobowiązania, dotyczące głównie terminala do zera, a jeszcze niedawno suma ta wynosiła ponad siedemdziesiąt milionów złotych. Niestety nie wszystko zależy od nas. Mam jednak nadzieję, że zarówno główny wykonawca jak i pozostali podwykonawcy dotrzymają terminów, a wtedy na koniec marca 2012 otwieramy terminal.

    I oczywiście będzie wielka feta.

    Postaramy się zrobić to tak by wszyscy o tym wiedzieli, nie tylko w Łodzi. Wcześniej, w ramach przeprowadzenia testów zaprosimy wszystkich Łodzian, więc będzie to również możliwość do zwiedzenia terminala.

    Drugą strategiczną inwestycją, która zostanie niebawem ukończona jest wieża kontroli lotów. Lotnisko siłą rzeczy na pewno ma jakieś informacje w tej sprawie.

    Mam wrażenie, że mamy takie same informacje jak wszyscy, tzn już za chwile powinna być ukończona a testy maja trwać około trzech miesięcy. Zakładam, że termin oddania wieży i terminala będzie zbliżony i że na Mistrzostwa Europy łódzkie lotnisko pod względem tego typu infrastruktury będzie gotowe.

    Czy w rozmowach z przewoźnikami jest to ważny argument.

    Jeżeli chodzi o nisko-kosztowych to nie ma znaczenia.

    Ale tu już nikt nie pyta o przewoźników nisko kosztowych.

    Jeżeli chodzi zaś o przewoźników nazwijmy „rozkładowych” to wiadomo, że wymagają oni pewnego standardu obsługi i dla nich jest to jakiś argument. Niemniej jednak nie jest on decydujący. To nie jest tak jak kiedyś przeczytałem, że jeżeli nie będziemy mieli T3 to w życiu Lufthansa tu nie wejdzie, w nowym terminalu po prostu łatwiej będzie te wszystkie wymogi spełnić. Co do wieży to również nie jest to argumentem. Nie zapominajmy że jedna już tu jest i świetnie sobie radzi, natomiast nowy budynek da korzyści przede wszystkim PAŻP i jego pracownikom.

    Wspomniał Pan o Lufthansie, czy może nam Pan powiedzieć coś nowego w tej sprawie.

    Hmm, ja powiem tak hmm

    Smycz na szyi widzę odpowiednią.

    (śmiech..) Zawsze ją noszę, jako jedyna którą posiadam ma ten tzw. „system antyterrorystyczny”.
    Powiem tak, z LH rozmawiamy. Jedyne co mogę teraz powiedzieć to: mamy dopięte kwestie operacyjne, cennikowe, oraz dotyczące zapewnienia standardów jakości. Jest jedna nieuregulowana kwestia, która nie do końca zależy od nas i to ona w tym przypadku jest decydująca.

    Czego możemy spodziewać się jeszcze w nowym roku.

    Na pewno możemy liczyć na ruch związany z Euro2012. Wiadomo, że chcemy ugrać jak najwięcej, zagrożenie jest jednak takie, że zostaniemy potraktowani jako parking dla EPWA. Chcemy jednak uniknąć blokowania płyty i dlatego też między innymi rozmawiamy bezpośrednio z przewoźnikami, biurami podróży, organizatorami tych przewozów by nie liczyć wyłącznie na spółkę PL.2012. Jej interesy nie są do końca zbieżne z naszymi choć staramy się współpracować na bieżąco.

    Czy jest zainteresowanie tego typu ofertą.

    Tak naprawdę dopiero teraz mogliśmy rozpocząć rozmowy ponieważ dopiero teraz wiadomo która federacja gdzie będzie grała, gdzie będzie spała, gdzie będzie miała bazę treningową itd. Pierwsze rozmowy już przeprowadziliśmy i będziemy je na pewno kontynuować w nowym roku. Mam nadzieję, że przynajmniej jedną taką federacje będziemy na naszym lotnisku gościć.

    Teraz zapytam o nasze forum, zna je Pan.

    Tak, ostatnio nadrabiałem zaległości i już jestem na bieżąco.

    To zapewne zauważył Pan, że bardzo brakuje nam głosu lotniska.
    Czy mógłbym zaproponować Panu, na wzór działu warszawskiego i Rzecznika warszawskiego lotniska, założenie odrębnego tematu, w którym będziemy wymieniać się wszyscy uwagami czy informacjami.

    Oczywiście, jako przedstawiciel Portu obiecuję udzielać się na forum. Proszę jednak o wyrozumiałość i cierpliwość ponieważ nie na wszystkie pytania będę mógł odpowiedzieć jak również moja dostępność z racji częstych wyjazdów i innych obowiązków zawodowych może być utrudniona. W pierwszej kolejności muszę skupić się na swoich obowiązkach właśnie po to, by mieć później o czym pisać na forum.

    Dziękuję serdecznie za deklaracje. W takim razie nasza dzisiejsza rozmowa będzie naturalnym rozpoczęciem tego tematu.

    Podsumowując, czego możemy Panu, i całemu lotnisku życzyć w tym nadchodzącym nowym roku.

    Chciałbym żeby w przyszłym roku wzrost ruchu pasażerskiego był na poziomie co najmniej 20% w stosunku do 2011 i myślę, że jest to realne nawet nie uwzględniając takich wyjątkowych sytuacji jak Euro2012 czy wypadki losowe na innych lotniskach. Życzyłbym sobie również terminowego ukończenia wszystkich inwestycji i przede wszystkim zapewnienia naszym pasażerom szybkiej, miłej i bezpiecznej obsługi.

    W takim razie nie pozostaje nam nic innego jak przyłączyć się do tych życzeń.
    Dziękuję za rozmowę.

    Autor: Marcin Bryja
    Wywiad autoryzowany przez: Port Lotniczy Łódź.
    Jak zauważyliście, w międzyczasie zmianie uległo m.in logo naszego lotniska jak również stanowisko naszego Gościa. Wspólnie postanowiliśmy, że nie będziemy niczego już zmieniać, dając Wam tym samym naturalne tematy do rozpoczęcia rozmowy.

    Plany są wielkie i mam nadzieje, że już niebawem będzie widać pierwsze efekty.
    Ze swej strony proszę jedynie o kulturalną debatę i merytoryczne wypowiedzi.
    Zapraszam !
    Ostatnio edytowane przez Naleva ; 23-12-2011 o 21:11

  2. #2
    Awatar Meggido

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    LCJ/EPLL czyli Łódź

    Domyślnie

    Dobrze, że taki dział powstał i ktoś kompetentny ze strony lotniska będzie w nim udzielał odpowiedzi.
    Zatem pozwolę sobie zadać pierwszy pytanie: jaka jest szansa na organizowanie cyklicznej akcji, którą roboczo nazwę "Dniem Spottera", która umożliwiałaby wstęp na teren lotniska z możliwością robienia zdjęć samolotom, nie tylko infrastrukturze lotniska, z miejsc normalnie niedostępnych?

  3. #3
    Awatar Tomaszi

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Łódz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Meggido Zobacz posta
    Zatem pozwolę sobie zadać pierwszy pytanie: jaka jest szansa na organizowanie cyklicznej akcji, którą roboczo nazwę "Dniem Spottera", która umożliwiałaby wstęp na teren lotniska z możliwością robienia zdjęć samolotom, nie tylko infrastrukturze lotniska, z miejsc normalnie niedostępnych?
    Popieram Meggido w tym pytaniu choć pamiętam że kiedyś już takowe zadałem i pozostało b/z odpowiedzi. Taki "Dzień Spottera" na wzór tych z Katowic,gdzie zainteresowani spotterzy mogliby dowolnie / oczywiście w miarę możliwości / fotografować maszyny... Dni Spottera na katowickim lotnisku (zdjęcia) - Lotnicza Polska -

  4. #4
    Moderator
    Dołączył
    Aug 2008

    Domyślnie

    Wiecie, żeby nie było tak "roszczeniowo" to przecież możemy wspólnie ustalić pewne zasady, tak żeby nie wchodziły np. ciągle te same osoby (bo zakładam że jednorazowa liczba miejsca podobnie jak na KTW będzie ograniczona), omówić ogólne wymagania dot. bezpieczeństwa itd itd. Każdą taką imprezę odpowiednio podpromować w naszym dziale (podobnie jak wejście z PAŻP czy styczniową wycieczkę organizowaną przez EPLL SPOTTERS NEWS), po wszystkim każdy wrzuci fotki do działu zdjęciowego EPLL z odpowiednią relacją i jeżeli lotnisko coś sobie upatrzy do swoich materiałów typu "Łódź u fly" to będzie miało wszystko w jednym miejscu. Do wyboru do koloru - wilk syty, owca cała.

  5. #5
    Awatar darkobo

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Dublin (EIDW/DUB) / Łódź-Rokicie (EPLL/LCJ)

    Domyślnie

    Dziękuję i Marcinowi i Panu Mariuszowi za wywiad i powstanie tego działu. Na pytania i sugestie przyjdzie czas później. Tymczasem i Wam, i sobie, życzę, aby plany i marzenia dotyczące lotniska spełniły się. Najlepszego!
    Ostatnio edytowane przez Naleva ; 24-12-2011 o 13:31

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    To może coś ode mnie.
    Większość z kierunków oferowanych przez EPLL funkcjonuje już ponad rok. Czy na tych kierunkach widać poprawę obłożenia i/lub rentowności w stosunku do lat ubiegłych? (chodzi mi np. o porównanie Bergamo czy Dortmundu z listopada 2010 do listopada 2011)

  7. #7
    Buk
    Buk jest nieaktywny

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Na jakich kierunkach najbardziej zależy lotnisku (chodzi o Wizza i Ryana)? Czy oferowane przez przewoźników kierunki są też na szczycie listy lotniska? Czy jest jakakolwiek szansa na zdobycie np. BVA, które nie jest bazą obu przewoźników? Pozdrawiam świątecznie Pana Mariusza i wszystkich forumowiczów.

  8. #8

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez naleva Zobacz posta
    Wiecie, żeby nie było tak "roszczeniowo" to przecież możemy wspólnie ustalić pewne zasady, tak żeby nie wchodziły np. ciągle te same osoby (bo zakładam że jednorazowa liczba miejsca podobnie jak na KTW będzie ograniczona), omówić ogólne wymagania dot. bezpieczeństwa itd itd. Każdą taką imprezę odpowiednio podpromować w naszym dziale (podobnie jak wejście z PAŻP czy styczniową wycieczkę organizowaną przez EPLL SPOTTERS NEWS), po wszystkim każdy wrzuci fotki do działu zdjęciowego EPLL z odpowiednią relacją i jeżeli lotnisko coś sobie upatrzy do swoich materiałów typu "Łódź u fly" to będzie miało wszystko w jednym miejscu. Do wyboru do koloru - wilk syty, owca cała.
    Myślę, że bez problemu będziemy w stanie cyklicznie takie "imprezy" organizować. Spróbujmy jeszcze w styczniu zorganizować spotkanie w tej sprawie (z naszymi SOLowcami i SG). Wydaje mi się zasadne, żeby spoterzy wydelegowali od siebie ze 2,3 osoby żebyśmy nie robili spotkania w gronie 20 czy więcej osób. Z drugiej strony fajnie byłoby gdyby osoby te mogły w jakiś sposób "reprezentować" pozostałych tak, żeby nasze wspólne ustalenia były wiążące i nikt ich potem nie podważał.

    Jeśli chodzi BVA to jest tu niestety problem operacyjny (jeśli chodzi o FR) bo nie chcą uruchamiać więcej "Whiskey" - taka jest przynajmniej ich oficjalna deklaracja. Natomiest jeśli chodzi o Wizza to mam wrażenie z rozmów z nimi, że trochę "boją się" FR i szukają raczej tras gdzie nie ma bezpośredniej konkurencji.
    Co do preferowanych kierunków lotniska to obaj przewoźnicy je doskonale znają natomiast niestety nie do końca biorą je pod uwagę ustalając swoją siatkę...
    Ostatnio edytowane przez Naleva ; 28-12-2011 o 12:46 Powód: łączenie postów

  9. #9
    Awatar Meggido

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    LCJ/EPLL czyli Łódź

    Domyślnie

    Chętnie wezmę udział w takim spotkaniu jeśli pozostali Koledzy nie mają nic przeciw temu.

  10. #10
    Awatar Tomaszi

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Łódz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Meggido Zobacz posta
    Chętnie wezmę udział w takim spotkaniu jeśli pozostali Koledzy nie mają nic przeciw temu.
    Masz moje pełne poparcie ! / w razie czego możesz na mnie liczyć... /

  11. #11
    Moderator
    Dołączył
    Aug 2008

    Domyślnie

    Panowie, z całym szacunkiem.
    W pierwszej kolejności trzeba skupić się na opracowaniu planu organizacji takich imprez oraz podzieleniu obowiązków i odpowiedzialności. Trzeba ustalić kto będzie odpowiedzialny za spełnienie wszelkich warunków stawianych przez SOL. Jakie będą zasady wyboru i weryfikacji wchodzących, kto będzie tego tematu pilnował na forum. Kto zajmie się regularną wymianą informacji na linii spotterzy-lotnisko itd itd itd.
    Dzisiaj jest środa więc do soboty jest dużo czasu na przygotowanie się do takiej debaty - to najkrótsza droga do uzyskania poparcia.

  12. #12
    Awatar Sawi

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    LCJ/CPH

    Domyślnie

    Święte słowa... do soboty !

  13. #13
    Awatar eass

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Meggido Zobacz posta
    Chętnie wezmę udział w takim spotkaniu jeśli pozostali Koledzy nie mają nic przeciw temu.

    Hmmm, no nie wiem czy my "Koleżanki" też Cię poprzemy za tą dyskryminację ... Masz mój głos na TAK

  14. #14
    Awatar Meggido

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    LCJ/EPLL czyli Łódź

    Domyślnie

    Marcin, inteligentny jesteś, więc wiesz co miałem na myśli.
    Pomysły muszą mieć akceptację zainteresowanych czyli nas wszystkich. Spotkanie jest idealną okazją do tego.

  15. #15
    Moderator
    Dołączył
    Aug 2008

    Domyślnie

    Skoro jesteśmy inteligentni to rozumiemy doskonale powiedzenie: "czego oczy nie widzą tego sercu nie żal"
    Wszelkie pomysły naszej strony omówimy na sobotnim spotkaniu.

  16. #16
    Awatar Meggido

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    LCJ/EPLL czyli Łódź

    Domyślnie

    Tak jest, propozycje w sobotę.

  17. #17

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Zgierz

    Domyślnie

    Czy coś wiadomo nt KALENDARZ 2012 oczywiście naszego lotniska.
    Zgierz - małe miasto, ale mające swój urok.

  18. #18
    Awatar igor289

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    To tutaj i ja mogę odpowiedzieć Wystarczy śledzić lotniskowe FB - PODOBNO ma być dostępny od 3 stycznia za 35 zł.

  19. #19

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Czy dobrze rozumiem, że od początku roku żadne nowe pytania do zarządu się nie pojawiły? Ze swojej strony cały czas podtrzymuję chęć (oczywiście w miarę wolnego czasu) dzielenia się z Pańtwem wiedzą i pozyskiania informacji zwrotnej na temat lotniska od Państwa.

  20. #20
    Awatar igor289

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie


    Polecamy

    No to może, ja zacznę ten rok trzema pytaniami

    1. Kiedy możemy się spodziewać czegoś nowego od Wizza? Bo jakoś w Polsce ostatnio zwolnił z rozwojem..
    2. Jak na dzień dzisiejszy wygląda obłożenie na nowych trasach letnich? Czyli RYG, BRE, BRS, GDN i WRO.
    3. Do kiedy postoi rosyjski Yak42, który przyleci za kilka godzin na Final Four?

Strona 1 z 22 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 15-01-2013, 19:48
  2. 29-10-2012, 14:33
  3. 29-10-2012, 14:10
  4. 16-08-2012, 00:25
  5. 09-08-2012, 21:11
  6. 03-08-2012, 12:29
  7. 03-08-2012, 11:19
  8. 02-08-2012, 23:23
  9. 02-08-2012, 22:58
  10. 02-08-2012, 22:56
  11. 02-08-2012, 22:37
  12. 02-08-2012, 22:22
  13. 02-08-2012, 22:18
  14. 02-08-2012, 22:07
  15. 02-08-2012, 22:06
  16. 02-08-2012, 22:04
  17. 02-08-2012, 21:51
  18. 01-07-2012, 18:54
  19. 30-06-2012, 01:18
  20. 29-06-2012, 21:49
  21. 29-06-2012, 13:37
  22. 28-06-2012, 18:10
  23. 27-06-2012, 22:00
  24. 27-06-2012, 20:24
  25. 27-06-2012, 16:30
  26. 27-06-2012, 14:02
  27. 27-06-2012, 13:40
  28. 27-06-2012, 12:40
  29. 27-06-2012, 12:29

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •