Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 27
Like Tree8Likes

Wątek: Aeroklub Łódzki

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie Aeroklub Łódzki


    Polecamy

    Witam Serdecznie. Jestem laikiem w temacie lotnictwa, powoli się wdrażam. Mieszkam w Łodzi a co za tym idzie, szukam informacji na temat Łódzkiego Aeroklubu. Na stronie internetowej informacje nie były aktualizowane przez długi czas, nie wiem czy składki członkowskie są aktualne, sekcje nadal działają itp. Jeśli coś wiecie na ten temat to proszę o info.

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPCD/EPLB/EPLL

    Domyślnie

    Aeroklub Łódzki im. Franciszka ŝwirki

    Samolotowa, szybowcowa, modelarska i chyba spadochroniarska działają jak najbardziej.
    Co do składek, to w zależności od tego do jakiej sekcji chcesz należeć.
    Organizują szkolenia, mają doświadczonych instruktorów, no dobrze jest ogólnie.

  3. #3

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie

    ORMO_PL A Ty należysz do jakiejś??

  4. #4
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MID2006 Zobacz posta
    Jeśli coś wiecie na ten temat to proszę o info
    Nowa strona testowana jest obecnie na serwerze.
    Składki i inne opłaty na rok 2013 są obecnie na etapie "konsultacji społecznych" w sekcjach.
    Na sezon 2013 planowane są szkolenia szybowcowe (pierwsze spotkanie w marcu), samolotowe, motolotniowe (kursy teoretyczne już trwają) i spadochronowe (informacja wkrótce).
    Sekcja modelarska działa cały czas.
    Sekcja balonowa prowadzi, póki co, działalność czysto sportową, bez szkoleń, ale po zmianie przepisów państwowych w sprawie licencjonowania może uda się rozszerzyć certyfikat o szkolenie w tej dyscyplinie.

    W czym jeszcze mogę pomóc?
    M..M

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedź. Myślę że w tym temacie to wszystko. Pozdrawiam

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPCD/EPLB/EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MID2006 Zobacz posta
    ORMO_PL A Ty należysz do jakiejś??
    Szkoliłem/szkolę się do PPL(A) Składki w zeszłym sezonie wynosiły bodaj 25 zł/miesięcznie
    No i jak bierzesz udział w szkoleniu, jesteś członkiem stowarzyszonym, i pół roku nie płacisz nic. Potem masz opcję albo odejścia, albo przejścia na członka wspierającego.

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie

    Może kiedyś, kiedyś, kiedyś uda mi się podejść do PPL. Niestety wkład finansowy w to szkolenie jest duży. Ale kto wie ....

  8. #8

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPCD/EPLB/EPLL

    Domyślnie

    Jeśli masz ukończone 16 lat, to polecam szkolenie szybowcowe. Nie jest drogie, a uczy wielu rzeczy, które przydadzą Ci się w przyszłości. Ja na przykład robię PPL bez szybowców, i 2500m pasa dla Cessny to mało...

  9. #9

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie

    A orientujesz się jak to wygląda cenowo w naszym aeroklubie? tzn Łódzkim. Teoria+praktyka

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPCD/EPLB/EPLL

    Domyślnie

    W zeszłym sezonie było 1200 teoria, 3XXX praktyka, najlepiej podejść i się zorientować.

  11. #11
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ORMO_PL Zobacz posta
    W zeszłym sezonie było 1200 teoria,
    To tylko dla tych co hałasują, dymią i śmierdzą ;-). Teoretyczny kurs szybowcowy kosztował 600 PLNów

    Cytat Zamieszczone przez ORMO_PL Zobacz posta
    3XXX praktyka, najlepiej podejść i się zorientować.
    Szkolenie za wyciągarką płatne w jednej racie - 3100 PLN, lub w trzech ratach po 1100 PLN.
    Tyle było w ubiegłym sezonie. W tym można spodziewać się niewielkiej korekty, ale szczegóły będę znał za miesiąc.
    Pozdrawiam
    M..M
    ORMO_PL and Irik like this.

  12. #12
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Jak będziesz znał szczegóły dla silnikowych (nie wiem czy jakoś się je rozróżnia) to też napisz.

  13. #13

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie

    OK dzieki, czekam na info

  14. #14

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPCD/EPLB/EPLL

    Domyślnie

    m..m - przekonany byłem, że szybownicy płacili tyle co my. Zajęcia były te same, tyle, ze my mieliśmy rozszerzone o budowę samolotu, i radionawigację.... W zeszłym sezonie dla silnikowców było to odpowiednio 1800 zł i 21780zł płatne w jednej racie. Praktyka rozłożona w trzech ratach była droższa o 3 - 4 tyś zł. i avgas rzeczywiście śmierdzi. jak rozpuszczalnik :<

  15. #15
    Awatar Meggido

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    LCJ/EPLL czyli Łódź

    Domyślnie

    Jet A1 też nieźle śmierdzi. Swoją drogą, to żeby zrobić licencję na "silniki", to trzeba mieć zasobny portfel.
    Pozdrawiam! Jacek

  16. #16
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Przyczyna jest chyba dość prosta. Spalanie i koszt paliwa.

  17. #17

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPCD/EPLB/EPLL

    Domyślnie

    Koszt wynajmu godziny samolotu. W AŁ to i tak jest nie dużo, bo cena oscyluje wokół 300zł/h. W BA to koszt 500 zł, i tak też jest w większości FTO w tym kraju...

    Niestety, czasy latania za darmo skończyły się wraz z 1989 rokiem...

  18. #18
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez potwo-or Zobacz posta
    Przyczyna jest chyba dość prosta. Spalanie i koszt paliwa.
    To jakieś 30% kosztów.
    Najwięcej zżera cena godziny technicznej - przeglądy i naprawy okresowe silnika, części o ograniczonej żywotności, amortyzacja kosztów zakupu, ubezpieczenie, koszt dodatkowego wyposażenia, o które raz na jakiś czas nasza władza lotnicza każe wzbogacać samolot. Teraz, dla Cessn serii 100, doszły jeszcze okresowe przeglądy strukturalne płatowca, których koszt zaczyna się od 30 000 złotych plus to co w trakcie takiego przeglądu okaże się do naprawy lub wymiany.

    M..M

  19. #19

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPCD/EPLB/EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez m..m Zobacz posta
    Najwięcej zżera cena godziny technicznej - przeglądy i naprawy okresowe silnika, części o ograniczonej żywotności, amortyzacja kosztów zakupu, ubezpieczenie, koszt dodatkowego wyposażenia, o które raz na jakiś czas nasza władza lotnicza każe wzbogacać samolot. Teraz, dla Cessn serii 100, doszły jeszcze okresowe przeglądy strukturalne płatowca, których koszt zaczyna się od 30 000 złotych plus to co w trakcie takiego przeglądu okaże się do naprawy lub wymiany.

    Jako przykład podam wypełnianie papierków - CAMO które kosztuje 1000 zł/miesięcznie. A gdzie reszta? Biorąc po uwagę, że Cessna spala 25 l/h, obsługa, oleje, ubezpieczenie, robi się naprawdę drogo...

    Co jak podkreślam, w przypadku AŁ i tak jest korzystnie

  20. #20
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie


    Polecamy

    Odnośnie cen szkolenia w bieżącym sezonie:

    Szkolenia lotnicze w Aeroklubie Łódzkim - Lotnicza Polska -

    Pozdrawiam
    M..M

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •