Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 55
  1. #1

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie [GW] Lufthansa Consulting na łódzkim lotnisku


    Polecamy

    Niemiecka firma Lufthansa Consulting zajmie się rozwojem siatki połączeń lotniczych. Urząd miasta liczy, że dzięki fachowcom z zewnątrz w Łodzi pojawią się nowi przewoźnicy.

    To efekt postępowania przetargowego, które kilka miesięcy temu ogłosił Urząd Miasta Łodzi. Umowa ma być podpisana w połowie maja.

    Miasto liczy, że dzięki fachowcom z zewnątrz w Łodzi pojawią się nowi przewoźnicy. Lufthansa Consulting ma być dla lotniska tym, czym dla Łodzi stał się raport McKinseya. Dzięki pracy zewnętrznych ekspertów w UMŁ powstał wtedy profesjonalny wydział obsługi inwestora. To zaś pomogło w skuteczniejszym przyciąganiu do Łodzi dużych firm. A i sam fakt współpracy ze znaną firmą okazał się dla naszego miasta doskonałą promocją.

    Czy podobnie będzie w przypadku lotniska? Marka Lufthansa w branży lotniczej jest doskonale rozpoznawana. Poza tym będzie to pierwszy przypadek, gdy polskie lotnisko znajdzie doradców z najwyższej półki. A to zawsze gwarantuje rozgłos i zainteresowanie. Sam pomysł oceniam więc pozytywnie. Tym bardziej, że Lufthansa na analizowanie lotniska ma poświęcić kilka miesięcy. Potem zaś jej eksperci mają przez niemal trzy lata regularnie sprawdzać, czy nasz port poprawnie się rozwija.

    Do tej pory za rozwój siatki połączeń odpowiadało samo lotnisko. Efekty? Nie najlepsze. Łódzki port jest praktycznie zmonopolizowany przez irlandzką tanią linię Ryanair. Poza nim regularne loty proponuje jeszcze tylko polski przewoźnik Jet Air. Tymczasem pasażerowie korzystający z lotnisk w Krakowie, Katowicach, Poznaniu czy Trójmieście nieraz mają do wyboru kilku a nawet kilkunastu przewoźników. A więcej linii oznacza więcej kierunków.

    Poza tym, z Łodzi w ubiegłym roku wycofał się LOT. W ten sposób z naszego miasta zniknął jedyny przewoźnik, który należał do międzynarodowego porozumienia "Star Alliance". Zrzeszone w nim linie (np. Austrian, Swiss, United, Lufthansa) tym m.in. różnią się od tanich przewoźników, że oferują przesiadki. O wiele wyższy jest też standard podróży, co jest ważne dla podróżujących biznesmenów.

    Dziś to lotniska są petentami wobec linii lotniczych. Trzeba się sporo natrudzić, by przekonać przewoźników, że warto latać z Łodzi, a nie np. z Poznania. Ciekawy pomysł przedstawiono w Bydgoszczy. Tam - zamiast zamawiać konsultacje - do zarządzania zaproszono prywatną firmę Meinl Airports International. Na razie na bydgoskim lotnisku lądują jedynie samoloty linii Ryanair, Jetair i LOT-u. Planowane jest jednak wydłużenie pasa startowego, wybudowanie nowego terminalu pasażerskiego i cargo, a także wielopoziomowego parkingu oraz business parku. Znajdą się w nim luksusowy hotel, biura, centrum handlowo-rozrywkowe, restauracje i ośrodek spa.

    Analizując obecną siatkę połączeń nie mam wątpliwości, że pomoc dla lotniska jest niezbędna. Pytanie tylko, czy zewnętrzny konsultant na pewno będzie lekiem na wszystkie bolączki. Najwięcej do powiedzenia ma przecież zarząd lotniska. Dla jego obecnych członków to chyba ostatnia już szansa, by się wykazać. Albo uda im się rozwinąć port z pomocą firmy konsultingowej, albo czeka ich dymisja. O ile oczywiście właścicielom lotniska (urząd miasta i urząd marszałkowski) faktycznie zależy na jego rozwoju.

    Na razie w lotnisko udało się wpompować miliony złotych choćby na wydłużenie pasa i zabezpieczyć pieniądze na budowę terminalu nr 3. Udziałowcy lotniska woleliby chyba, by tętnił on życiem podczas odprawy kolejnych samolotów, a nie świecił pustkami.


    Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź
    О прекрасная даль поглотившая небо.....

  2. #2
    Awatar Nagano

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    LCJ/EPLL - Łódź

    Domyślnie

    No i doczekałem się Wreszcie mamy czynnik, dzięki któremu przeobrazimy się z poczwarki w motyla. Pytanie tylko, czy pierwsze efekty współpracy z Lufthansą poznamy jeszcze w tym roku?
    "Podoba mi się, w jaki sposób Łódź wygląda w dzień, i jak prezentuje się w nocy. Łódź sprawiła, że zacząłem marzyć"
    David Lynch

  3. #3
    Awatar Chandler

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Nareszcie! Mam co prawda pewne obawy czy to coś pomoże na ten beton w zarządzie, ale przecież miasto trochę za to zapłaci, więc może przypilnują tym razem dentystę żeby sprawy nie spieprzył. W każdym razie trzymam kciuki za pozytywne efekty i dynamiczny rozwój.

  4. #4
    Awatar piotr-pajor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Oby się wszystko udało
    Nikon D90 + MB-D90 + Nikkor 70-300 mm VR + Nikkor 18-105 mm VR + Nikkor 50mm F1.8 + DigiMate III plus z dyskiem 120 GB

  5. #5
    Awatar ader

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    No dobrze bo ja czytam o mającym powstać w Lublinie lotnisku i zainteresowaniu lini lotniczych, a w Łodzi coś słabo. Oby się ruszyło.

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    ETM/WAW/KRK

    Domyślnie

    Oby wszystko sie udało Zycze Wam powodzonka bo polubiłem u Was spotting :P takze obyw wiele ciekawych samolotów sie pojawiło

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SP-LLD
    Oby wszystko sie udało Zycze Wam powodzonka bo polubiłem u Was spotting :P takze obyw wiele ciekawych samolotów sie pojawiło
    Dzieki i zapraszamy ponownie...
    Pozdrawiam

    Kamil


    Ten patriotyzm nosimy w sercu od lat,
    Nie spuszczam głowy kiedy pytają czy jestem z Łodzi, mówię "Tak!"

  8. #8
    Awatar Nagano

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    LCJ/EPLL - Łódź

    Domyślnie

    Lodz Airport assigned Lufthansa Consulting

    Poland - Air Service Development support for Wladyslaw Reymont Airport/Lodz

    On 16 June, the Mayor of Lodz, Jerzy Kropiwnicki, and Lufthansa Consulting’s Executive Director Corporate Office, Bernd Knabe, signed a contract for the consulting firm to provide support in the field of Air Service Development for Lodz Airport.

    Lodz, a city in central Poland with 800,000 inhabitants, and all other major Polish cities within a radius of 300 km want to increase air services to Lodz Airport. Last year, the airport handled more than 400,000 passengers. In recent years, all the necessary infrastructure has been improved and is now state of the art.

    Lufthansa Consulting (LCG) will provide an in-depth market positioning strategy, a traffic development concept and a marketing action plan for the airport. Once the basic concept has been developed, LCG will support the airport at international conferences by approaching airlines that have the potential to serve the airport successfully.

    Since 1995, an impressive number of industrial and service companies have invested in Lodz and driven the demand for increased air services to and from Lodz Airport.

    Thanks to growing competition for new routes, more and more airports are taking advantage of Lufthansa Consulting’s Air Service Development product portfolio. The company offers a wide choice of solutions for airports – ranging from selected route potential analyses through to the complete outsourcing of an airport’s airline marketing function.
    http://www.lhconsulting.com/no_cache...x_mininews_pi1[pointer]=0

    Troszkę pozawyżali te liczby :P W każdym razie miło wiedzieć, że sprawa z Lufthansa Consulting nie stoi w miejscu
    "Podoba mi się, w jaki sposób Łódź wygląda w dzień, i jak prezentuje się w nocy. Łódź sprawiła, że zacząłem marzyć"
    David Lynch

  9. #9
    Awatar protz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Lodz Airport assigned Lufthansa Consulting


    In recent years, all the necessary infrastructure has been improved and is now state of the art.
    Piwem sie przez ten tekst zakrztusiłem!
    Protz


  10. #10
    Awatar Pawi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lodz,EPLL

    Domyślnie

    Mamy w planach wysokie loty


    Przyciągnięcie międzynarodowego przewoźnika sieciowego i utrzymanie rynku czarterowego– to wnioski wynikające z koncepcji rozwoju usług lotniczych opracowanej przez Lufthansa Consulting. Nad nową strategią i marketingowymi planami na przyszłość lotniska im. W. Reymonta pracowali niemieccy eksperci i urzędnicy. Urząd miasta liczy, że dzięki fachowcom z zewnątrz w Łodzi pojawią się nowi przewoźnicy. Marka Lufthansa w branży lotniczej jest doskonale rozpoznawana i ma opinię doradców z najwyższej półki.

    Andreas Kraus, dyrektor ds. marketingu Lufthansy podkreślił, że w ostatnich latach sytuacja lotnictwa w Polsce zmieniła się diametralnie, a coraz bardziej na znaczeniu zyskują porty regionalne.

    - Naszym zadaniem było opracowanie nowej strategii dla lotniska, określenie założeń na przyszłość i utrzymanie ich – wyjaśnił Kraus. - Już teraz prowadzone są negocjacje z liniami lotniczymi. Znaleźliśmy także połączenia, dla których Łódź jest najkorzystniejszym rynkiem. Kiedy strategia zaowocuje nowymi połączeniami tego nie wiemy.

    Przedstawiciel Lufthansy tłumaczył, że podejmowanie decyzji przez linie lotnicze to proces, który trwa około roku. Konkretnym deklaracjom nie pomaga też trwający w Europie kryzys. Nieco więcej wiemy natomiast o najlepszych potencjalnych rynkach dla Łodzi. Z raportu przygotowanego przez Niemców wynika, że warto skoncentrować się na połączeniach do/z Europy Zachodniej. Na docelowej liście pojawiły się m.in. Monachium, Frankfurt, Paryż, Wiedeń, Amsterdam i Kopenhaga. Najlepsze miejsca dla tanich linii lotniczych to południe Europy i Wielka Brytania. Basen Morza Śródziemnego i Europa Wschodnia to rynki docelowe dla przewoźników czarterowych – wynika z badań Lufthansy.

    - Te kierunki zgadzają się z dotychczasowymi działaniami portu im. W. Reymonta – potwierdził Leszek Krawczyk, prezes zarządu łódzkiego lotniska, przyznając jednak, że prace ekspertów Lufthansy pozwoliły na pokazanie pewnych niedociągnięć w dotychczasowej koncepcji portu.

    Teraz strategia przygotowana przez ekspertów jest w połowie wdrażania w życie. Lufthansa nadal jednak zamierza opiekować się łódzkim portem. W planach jest towarzyszenie pracownikom lotniska podczas najważniejszych wydarzeń dotyczących branży lotniczej i utrzymywanie kontaktów z liniami lotniczymi. W konferencji wzięli udział: prezydent Łodzi Jerzy Kropiwnicki oraz wiceprezydent Włodzimierz Tomaszewski.
    (ed)

    Wirtualna Łódź :: Serwis UML (pl)

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Czyli wynaleźli to o czym wszyscy wiedzieli...
    Łódź - miasto, do którego jestem tak bardzo przywiązany, którego tak bardzo nienawidzę.
    CHOJNY

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Ciekawe tylko ile miasto zapłaciło za tę "rzetelnie i pieczołowicie" opracowaną strategię

  13. #13
    Awatar Expat

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EGTK \ EPLL

    Domyślnie

    Góra urodziła mysz

  14. #14
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Mnie też strasznie ubawiły te nowatorskie pomysły. Łódzkie lotnisko jest własnością samorządu a zatem jego wydatki stanowią informację publiczną w rozumieniu ustawy o dostępie do informacji publicznej (nie wymaga to podawania powodu zainteresowania daną kwestią). Kolegom z Łodzi radziłbym zasypać UM żądaniem podania kwoty, jaką miasto zapłaciło za tę analizę. Miasto nie może zasłonić się tajemnicą handlową, a jeśli to zrobi to właściwy sąd po uznaniu pytania za spełniające wymogi zawarte w ww. ustawie (co jest więcej niż pewne) wyda wyrok nakazujący podanie tej informacji do wiadomości publicznej (albo prywatnej, jak kto woli). Zachęcam, bo właśnie Was okradziono na sporą kwotę.

  15. #15
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Zachęcam, bo właśnie Was okradziono na sporą kwotę.
    Według łódzkiej wyborczej - niestety tylko wydanie drukowane, bez wersji sieciowej, opinia kosztowała (cytuję z pamięci) 1 milion złotych.
    Pozdrawiam
    M..M

  16. #16
    Awatar widzew

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Według Lufthansa Consulting z naszym lotniskiem nie jest wcale źle. Analitycy z Kolonii przedstawili we wtorek raport na temat szans rozwoju portu lotniczego w Łodzi.

    Wczoraj, po dziewięciu miesiącach pracy, wynajęci przez miasto analitycy z Kolonii przedstawili strategię dla łódzkiego lotniska.

    Oto wnioski: priorytetem jest teraz przyciągnięcie międzynarodowego przewoźnika sieciowego i zlokalizowanie Łodzi na mapie międzynarodowego biznesu. Szczególnie powinno nam zależeć na liniach, które obsługują HAB-y, czyli wielkie węzły lotnicze w Europie Zachodniej. Tam pasażerowie przesiadają się na inne połączenia, także transkontynentalne. Jednocześnie powinniśmy utrzymać tanie linie lotnicze i przewoźników czarterowych, którzy już zadomowili się na lotnisku.

    Takie są cele. Jak je osiągnąć? Stworzono zespół rozwoju siatki połączeń (RSP), do którego weszli pracownicy biura rozwoju przedsiębiorczości UMŁ i lotniska. Zespół pracuje nad promocją Portu Lotniczego im. Władysława Reymonta i uczy się pozyskiwać nowych przewoźników. - My jesteśmy obok i służymy poradą odnośnie specyficznych zagadnień związanych z branżą - mówi Andreas Kraus, dyrektor Lufthansa Consulting.

    - Już w tej chwili podjęliśmy negocjacje z niektórymi liniami lotniczymi - zdradza Kraus i od razu studzi nadzieje na szybki sukces: - Trzeba pamiętać, że linia lotnicza potrzebuje czasu, żeby zdecydować, czy chce wejść na nowy rynek. Zwykle trwa to około roku. Pamiętajmy, że mamy kryzys i rok 2009 będzie trudny dla wszystkich lotnisk. Kraus nie chce zdradzić, o jakie linie chodzi. Według naszych informacji rozmowy trwają z kilkunastoma liniami, przy czym pięć z nich rokuje na przyszłość.

    Leszek Krawczyk, prezes Portu Lotniczego im. Władysława Reymonta, jest optymistą i wierzy, że już w jesiennym rozkładzie lotów pojawi się nowy przewoźnik. - Myślę, że wejdzie któraś z niemieckich linii. Bardzo w to wierzę - mówi.

    Rola Lufthansa Consulting nie kończy się na wczorajszej prezentacji raportu. - Będziemy reprezentować lotnisko i miasto na ważnych wydarzeniach branży lotniczej. Na takich konferencjach spotykają się przedstawiciele linii i lotnisk. Tam dochodzi do zawierania umów i transakcji. Będziemy wspierać przedstawicieli Łodzi w rozmowach. Przemysł lotniczy jest oparty na liczbach i danych, dlatego będziemy trzymać rękę na pulsie i dostarczać im dane o łódzkim lotnisku - zapewnia Kraus.

    W ostatnich latach ruch lotniczy w Polsce zwiększył się dwukrotnie. Zmieniła się struktura połączeń. Teraz ponad połowę lotów obsługują porty regionalne, mniej niż połowę - Okęcie.

    Jak wygląda na ich tle łódzkie lotnisko, które ma niewiele ponad trzy lata? Nieźle. Analitycy Lufthansa Consulting doszli do wniosku, że 2008 rok był dobry dla naszego portu. Ruch lotniczy wzrósł o 3 proc., mimo że straciliśmy kilka połączeń m.in. obsługiwanych przez Centralwings. - To bardzo dobry wskaźnik, bo wiele międzynarodowych lotnisk nie miało tak dobrego wskaźnika w zeszłym roku - przekonuje Kraus.

    Urząd Miasta Łodzi zapłacił za raport Lufthansa Consulting milion złotych.

    DLA GAZETY:

    Leszek Krawczyk, prezes łódzkiego lotniska:

    - Dowiedziałem się, co powinniśmy zrobić, żeby obsłużyć regularne linie lotnicze. Do tej pory myśleliśmy o niskokosztowych przewoźnikach, którzy mają mniejsze wymagania. Przewoźnik flagowy ma zupełnie inne - standard obsługi musi być wyższy. Trzeba zwiększyć liczbę punktów odprawy pasażerów, trzeba usprawnić odprawę załóg samolotowych, trzeba stworzyć powierzchnie komercyjne: sklepy wolnocłowe, restauracje. Dlatego musimy jak najszybciej rozpocząć budowę nowego terminalu, który spełni wymagania przewoźników rejsowych i pasażerów. Mamy teraz krach na rynku, ale za rok, dwa ta branża odżyje i musimy być przygotowani.

    Najbardziej pożądane kierunki z Łodzi według Lufthansa Consulting: Przewoźnicy sieciowi: * Niemcy (Monachium, Frankfurt, Düsseldorf), * Francja (Paryż), * Austria (Wiedeń), * Holandia (Amsterdam), * Dania (Kopenhaga). Tanie linie: * Hiszpania (Barcelona), * Włochy (Mediolan, Rzym), * Francja (Paryż), * Wielka Brytania i Irlandia. Przewoźnicy czarterowi: * Południe Europy (kierunki "wakacyjne"), * kraje Europy Wschodniej.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź

  17. #17
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Kontynuując te moje mądrości: szkoda, że nikt z forumowiczów nie wpadł na to, żeby kilka miesięcy temu, kiedy zaawansowane prace nad tą rewolucyjną strategią już trwały zdeponować u notariusza świstek z datą i dwoma zdaniami:

    -należy przyciągnąć tradycyjnego przewoźnika
    -należy utrzymać tanie linie i rozwijać czartery.

    To jest kpina z podatników. Jeśli macie dojście do myślących lokalnych dziennikarzy to ZMUŚCIE ich, żeby rozszarpali ludzi odpowiedzialnych za tak nieprawdopodobną nonszalancję w wydawaniu cudzych pieniędzy.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez widzew Zobacz posta

    Leszek Krawczyk, prezes łódzkiego lotniska:

    - Dowiedziałem się, co powinniśmy zrobić, żeby obsłużyć regularne linie lotnicze. Do tej pory myśleliśmy o niskokosztowych przewoźnikach, którzy mają mniejsze wymagania. Przewoźnik flagowy ma zupełnie inne - standard obsługi musi być wyższy. Trzeba zwiększyć liczbę punktów odprawy pasażerów, trzeba usprawnić odprawę załóg samolotowych, trzeba stworzyć powierzchnie komercyjne: sklepy wolnocłowe, restauracje. Dlatego musimy jak najszybciej rozpocząć budowę nowego terminalu, który spełni wymagania przewoźników rejsowych i pasażerów. Mamy teraz krach na rynku, ale za rok, dwa ta branża odżyje i musimy być przygotowani.
    proponuje wyslac tego pana (wraz z ekipa lufthansy)do rzeszowa. to swietny przyklad na rewelacyjna obsluge pasazerow linii sieciowych

    przykro to mowic, ale lufthansa consulting puknela miasto na milion. i to bez najmniejszych skrupulow.

  19. #19
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    szkoda, że nikt z forumowiczów nie wpadł na to, żeby kilka miesięcy temu, kiedy zaawansowane prace nad tą rewolucyjną strategią już trwały zdeponować u notariusza świstek z datą i dwoma zdaniami:

    -należy przyciągnąć tradycyjnego przewoźnika
    -należy utrzymać tanie linie i rozwijać czartery.
    .

    To było zrobione lat temu trzy, lub cztery przez zarząd stowarzyszenia "Lotnisko dla Łodzi". Na pewno mają to zarchiwizowane, szkoda że nie u notariusza, ale na 90% z pieczątką UMŁ. Wtedy pan prezydent Kropiwnicki stwierdził, żeby nie popędzać władzy i nie "szturchać jej w łokieć", że zarząd lotniska doskonale zdaje sobie sprawę z kierunku działań jakie należy podjąć i do tego właśnie dąży.
    Pozdrawiam
    M..M

  20. #20
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Jeśli macie dojście do myślących lokalnych dziennikarzy to ZMUŚCIE ich, żeby rozszarpali ludzi odpowiedzialnych za tak nieprawdopodobną nonszalancję w wydawaniu cudzych pieniędzy.
    Nie mamy. Mieliśmy jednego, ale wyleciał z pracy w redakcji za zadawanie trudnych pytań.
    M..M

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •