Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Wątek: Las Lublinek

  1. #1

    Dołączył
    Jan 2015

    Domyślnie Las Lublinek


    Polecamy

    Mam pytanie do pilotów latających z Lublinka: w jaki sposób las leżący z boku, poza końcem (E) i prostopadle do pasa startowego zagraża bezpieczeństwu lotów? Prostokąt między Denną, rz. Jasień, przedłużeniem pasa startowego i ul.Laskowicką. Łodzianie będą wiedzieć gdzie to. Biurokraci z UM Łódź twierdzą, że las na Lublinku jest likwidowany na żądanie władz lotniska. Może mi to ktoś wyjaśnić w jaki sposób drzewa wzdłuż Dennej grożą samolotom. Poza końcem pasa i kilkaset merów w bok od jego osi. Mam wrażenie, że ktoś znowu robi durniów z mieszkańców i szuka pretekstu do wycięcia lasu . Podobno, wg UM, Lublinek jest za ciasny dla lotów GA.

  2. #2
    Awatar Adik_s

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPBK

    Domyślnie

    Określa to szczegółowo Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 czerwca 2003 r. w sprawie warunków, jakie powinny spełniać obiekty budowlane oraz naturalne w otoczeniu lotniska. W szczegółach to należałoby by przeanalizować rozporządzenie, ale abyś miał pogląd jak wyglądają te strefy (nie tylko w osiach pasów) to wstawię załącznik nr 6 (niestety, zrzut z pdf rozporządzenia):

    Jest to "schemat powierzchni ograniczających lotnisk lotnictwa cywilnego dla samolotów z drogami startowymi o nawierzchniach sztucznych" - pokazane dwie drogi startowe (z podejściem przyrządowym i nieprzyrządowym).
    pozdrawiam,
    Adam

  3. #3
    Awatar Mateusz Walasek

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Co do przepisów, które jasno określają kolizyjność lasu, to już zostało wyjaśnione. Co do stanu formalnego, to nie na żądanie władz lotniska , a na podstawie decyzji Urzędu Lotnictwa Cywilnego o usunięciu przeszkody lotniczej. To nie lotnisko podejmuje w tej sprawie decyzję a ULC. I jeszcze jedno wyjaśnienie. Dlaczego to jest przeszkoda lotnicza. Nie każde podejście następuje w osi pasa, może zaistnieć sytuacja - chodzi to głównie o sytuacje niebezpieczne, aby samolot musiał od tej osi pasa odejść. Dlatego obszar wolny od przeszkód musi być nie tylko na przedłużeniu pasa. Natomiast ruch lotniczy nie ma tu nic do rzeczy. Albo jest lotnisko i ten obszar ma być wolny od przeszkód , albo lotniska nie ma. To czy lata z niego 1 czy 100 samolotów dziennie nie ma w tym kontekście znaczenia.
    I jeszcze jeden drobiazg. Nazewniczy co do nazwy wątku. Ten las , o którym mowa to nie Las Lublinek. Las Lublinek to akurat konkretny obszar i on jest na północ od lotniska i jego ta wycinka nie dotyczy.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •