Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 73
  1. #1
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie RZE stoi w miejscu


    Polecamy

    Dostałem weny i tak streściłem, podsumowałem obecną sytuacje RZE:

    Baza serwisowa:

    Pod rzeszowskie lotnisko Jasionka od września 2005 roku konkurowało z łotewską Rygą o inwestycje wartą 100 mln dolarów – bazę serwisową którą miały wybudować linie lotnicze Ryanair wspólnie z azjatycką firmą Singapore Technologies Engineering.

    Niestety w czerwcu 2006 roku Tomasz Kułakowski, dyrektor sprzedaży i marketingu na Europę środkową Ryanair, poinformował o wycofaniu się linii ze wspólnej inwestycji.

    Na początku marca bieżącego roku okazało się że na inwestycje nie jest jeszcze za późno, firma Singapore Technologies Engineering szuka na własną rękę miejsca na bazę serwisową samolotów w europie wschodniej. Obecnie baza serwisowa dla samolotów znajduje się pod Londynem, lecz będzie ona funkcjonował jedynie do końca roku ponieważ koszty pracy w Anglii są zbyt wysokie i baza przynosi straty.

    O szansie na bazę w Rzeszowie poinformowali urzędników rzeszowskiego urzędu marszałkowskiego dziennikarze. Marszałek podkarpacia Zygmunt Cholewiński o całej sprawie dowiedział się dopiero z mediów i podjął natychmiastową decyzję o wyjeździe do Dublina, do centrali linii Ryanair aby nakłaniać kierownictwo linii do ulokowania inwestycji w Rzeszowie, ponieważ pojawiły się nie oficjalne informacje że linia Ryanair jednak nie rezygnuje z inwestycji budowy bazy. (Choć zdaniem wielu - powinien zamiast do Dublina polecieć do Singapuru) Marszałek miał również rozmawiać o renegocjacji umowy dotyczącej promocji Podkarpacia na stronie internetowej Ryanaira, którą urząd marszałkowski zawarł z przewoźnikiem. Samorząd w ubiegłym roku zapłacił za tą obowiązkową usługę ponad 1 mln zł, w tym roku Ryanair zażądał pół milionach złotych więcej za reklamę na którą na stronie przewoźnika jest ciężko trafić. Prezes Ryanair Michael O`Leary pobierane wysokie opłaty od polskich samorządów nazywa „obsługą marketingową”.

    Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych również nie wiedziała nic o planach azjatyckiej firmy i natychmiast zwróciła się do polskiego ambasadora w Singapurze, by ustalić czy koncern Singapore Technologies Aerospace który jest właścicielem spółki Singapore Technologies Engineering ma w planach dalsze inwestycje w naszym kraju.

    Rozbudowa:

    Zamieszane w Jasionce nie dotyczy tylko bazy serwisowej, problematyczna jest też rozbudowa lotniska, głównie budowa nowego terminalu pasażerskiego.

    We wrześniu 2006 roku ruszyła budowa nowego parkingu, kotłowni, ogrodzenie, całej instalacja około terminalowej i drogi patrolowej.

    Kolejny etap inwestycji czeka na rozpisanie przetargu. Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”, które jest właścicielem lotniska chce rozpisać przetarg na razie jedynie na budowę samych fundamentów pod terminal. Władze lotniska w Jasionce chciały by większego zakresu robót, przetargu na oddanie całego budynku terminalu w stanie surowym. Lecz PPL nie jest to na rękę.

    PPL chciałoby utworzyć spółkę z podkarpackim urzędem wojewódzkim – która będzie zarządzać lotniskiem i która będzie miała prawo do ubieganie się o 56 mln euro z budżetu Unii Europejskiej na ten cel. Nie wiadomo kiedy owa spółka powstanie, a rozstrzygnięcie ewentualnego przetargu może potrwać nawet klika miesięcy. Przetarg miał być rozpisany w lutym br., ale nie został przygotowany i nie wiadomo kiedy będzie ogłoszony, jak również nie wiadomo kiedy w końcu powstanie nowy terminal.

    PPL w tamtym roku przeznaczyło 16 mln zł na tą inwestycję. W tegorocznym budżecie PPL na lotnisko w Jasionce jest zapisanych około 60 mln zł, z czego 20 mln ma być przeznaczone na budowę terminalu. A jego całkowity koszt wynosi 110 mln zł. Wojewoda podkarpacki chce dołożyć 10 mln zł do tej inwestycji. Jednak jest to o wiele za mało w stosunku do potrzeb, a w dodatku krążą głosy że politycy PiS chcą budować lotnisko pod Lublinem i Kielcami, kosztem Rzeszowa, jak również politycy z innych województw mogą robić zakusy na 20 mln zł które PPL chce przeznaczyć na budowę terminalu w Jasionce. Do wzięcia z budżetu Unii Europejskiej na lata 2007-2013 jest 56 mln euro dla podkarpacia. Ale nie jest możliwe staranie się o tą dotacji, dopóki nie dojdzie do porozumienie Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze” z podkarpackim urzędem wojewódzkim i nie zostanie utworzona spółka która będzie zarządzać lotniskiem.

    Coraz realniejsza staje się wizja utraty dotacji z Unii, ponieważ minister Przemysław Gosiewski, szef komitetu stałego Rady Ministrów, sprawił, że do Brukseli wysłano wniosek o 50 mln euro na budowę lotniska w Obicach koło Kielc we współpracy z Międzynarodowym Portem Lotniczym im. Jana Pawła II w pod krakowskich Balicach. Natomiast Jarosław Zdrojewski, marszałek Lubelszczyzny, chce 20 mln euro na budowę lotniska w Świdniku pod Lublinem.

    Problemy z pieniędzmi Rzeszów ma już nie pierwszy raz. W ubiegłym roku na budowę terminalu pasażerskiego przeznaczone było 26 mln zł. Wykorzystane zostało zaledwie 8 mln. Ponad pół roku trwały dyskusje i przepychanki jak wydać 16 mln zł przeznaczone dla rzeszowskiego lotniska. W końcu w sierpniu zapadło porozumienie o budowie parkingu i przyłączy mediów.

    I w dalszym ciągu władze województwa z Przedsiębiorstwem Państwowym „Porty Lotinicze” nie mogą wypracować porozumienia. A pieniądze mogą zostać przyznane Kielcom i Lublinowi których politycy w przeciwieństwie do rzeszowskich wykazują skuteczność w działaniu.

    A bez nowej infrastruktury lotniskowej jak i odpowiedniego podejścia władz, lotnisko nie ma szans na rozwój.

    Niedawno Rzeszów stracił również szansę na budowę nowoczesnej sortowni pocztowej. Taka sortowania powstanie w Lublinie, choć Rzeszów ze względu na sąsiedztwo z Ukrainą i Słowacją, a także lotnisko w Jasionce wydawał się być lepszą lokalizację.




    Tak jak tytył postu - "RZE stoi w miejscu" - a już niedługo zacznie zamiast robić kroki do przodu - zacznie do tylu i cofnie sie - a moim zdaniem stanie sie to gdy PPL nie dogada sie szybko z samorządem, jesli szybko nie zadzialaja nasi politycy - zeby te 56 mln euro z unii i 20 mln zł z PPLu nie zabrali nam inni.
    You Can Fly

  2. #2
    mss
    mss jest nieaktywny
    Awatar mss

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie

    z Unii raczej nie zabiora - bo sa to pieniadze przeznaczone na rozbudowe(modernizacje) 8 istniejacych juz lotnisk - i napewno decyzji nie moze podjac "oo tak sobie" ktos z rzadu.

    dobrze piszesz . ja tego nie rozumie - ja jak by był marszałkiem woj. czy politykiem - zalezało by mi na tym Lotnisku i chciał bym jego jak najszybszej rozbudowy .

    A tu widziemy rzeczy nie spotykane :X jak dzieci nie umia sie dogadac - w sprawie wspolnego dobra. masakra


    - reklama w podpisie skasowana - REGULAMIN

  3. #3
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mss
    z Unii raczej nie zabiora - bo sa to pieniadze przeznaczone na rozbudowe(modernizacje) 8 istniejacych juz lotnisk - i napewno decyzji nie moze podjac "oo tak sobie" ktos z rzadu.
    To jest Polska - jak Gosiewski zbudowal przystanek expressow w korczowej za unijna kase to i wybuduje lotnisko w obicach kosztem RZE. Jak nie zadzialaja nasi politycy i nie dojdzie do porozumienia i dzialan to inni np. Gosiewski w porozumieniu z KRK, znajda 10 sposobow na zabranie tej kasy z unii (napewno nie calosci, ale znacznej czesci) RZE. Nie wspominajac juz o tych 20 mln zł z budzetu PPL - jak sama nazwa wskazuje - przedsiębiorstowo państwowe.
    You Can Fly

  4. #4
    mss
    mss jest nieaktywny
    Awatar mss

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mariusz
    .
    To jest Polska - jak Gosiewski zbudowal przystanek expressow w korczowej
    włoszczowej ?

    to fakt - u nas Wszystko jest mozliwe - niestety jak marszałkiem wojewodztwa jest człowiek bez doswiadczenia ktory ukonczył studia na Wyzszej Szkole Zarzadzania w rzeszowie

    Zobaczcie jakie ma OGROMNE Doswiadczenie :

    1990-98 radny Gminy Pysznica, 1994-1998 delegat Gminy do Sejmiku Samorządowego Województwa Tarnobrzeskiego, (pełnił funkcję członka Prezydium)., w okresie 1998-2002 radny Województwa Podkarpackiego, przewodniczący Komisji Rolnictwa, Modernizacji Obszarów Wiejskich i Ochrony Środowiska. 1992-2006 wójt Gminy Pysznica

    na takim stanowisku powinien byc człowiek dynamiczny, odwazny, majacy zylke biznesmena .... a ten to na Rolnika sie nadaje ;/ jakie on moze miec pojecie o inwestycjach zagranicznych, wielkim biznesie , itd ; /

  5. #5
    Awatar letowniak

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UK/Aviation Valley

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mss
    na takim stanowisku powinien byc człowiek dynamiczny, odwazny, majacy zylke biznesmena .... a ten to na Rolnika sie nadaje ;/ jakie on moze miec pojecie o inwestycjach zagranicznych, wielkim biznesie , itd ; /
    Nawet rolnicy teraz studiują, wprowadzają nowe technologie, nowy sprzęt, budują magazyny chłodnie, zrzeszają się, tworzą spółki, organizacje, reklamują swoje wyroby na wszelakich targach agro itp. Może by sie nadał ale na działkowca z działeczką 2 na 2 m a na niej same buraki...

  6. #6
    Awatar QmP3L

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRG / EPRZ

    Domyślnie

    Buraków ci u nas dostatek, ale i te zasadzimy :P
    http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
    (\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
    (O.o ) your signature to help him
    (> < ) on his way to world domination!!!

  7. #7
    mss
    mss jest nieaktywny
    Awatar mss

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie

    no nic do goscia specjalnego niemam - ale sadzac bo jego doswiadczeniu i wykształceniu to raczej sie nie nadaje - no i jeszcze po samej Fotce mozna to stwierdzic eh ; /


    - reklama w podpisie skasowana - REGULAMIN

  8. #8
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Jako, ze RZE stoi w miejscu - a jest to fakt niezaprzeczalny zapragnalem dowiedziec sie dlaczego linie lotnicze omijaja nas szerokim lukiem, a jedynej linii, ktora zdecydowala nas wozic po Europie trzeba placic grube pieniadze. Dlaczego region slynacy z emigracji zarobkowej nie ma bezposrednich polaczen ze skupiskami Polonii w Europie. Dlaczego co tydzien tak duzo busow wyjezdza z Rzeszowa do Madrytu, Paryza i Rzymu. Dlaczego po blisko 2 latach od ankiety na oficjalnej stronie lotniska zadne z najpilniejszych polaczen zgloszonych przez mieszkancow Podkarpacia nie doszlo do skutku.

    Wyslalem kilka maili do ludzi, ktorzy moga znac odpowiedz na postawione przeze mnie pytania (LOT, C0, low-costy, Jasionka). Z gory wiedzialem, ze nie ma co liczyc na odpowiedz z Portu Lotniczego - bo nie jestem pierwszym, ktory wyslal maila z pytaniami i odpowiedz nie dostal. W mailach zwrocilem uwage na bliskosc Slowacji i Ukrainy, na znaczny ruch emigracyjny Rzeszow - Wlochy, Rzeszow - Francja, Rzeszow-Hiszpania. Nie liczylem na odpowiedz z C0 ani z LOTu, spodziewalem sie odpowiedzi z Norwegiana, Wizza i innych low-costow, ale takiej gotowej formulki w stylu "... na chwile obecna nie przewidujemy... Prosze sledzic nasz rozklad lotow i nowosci na stronie internetowej bla bla bla...." Maile wyslalem w piatek. Dzis nadeszla pierwsz odpowiedz i to UWAGA z LOTu. Zaskoczyli mnie niesamowicie szybkoscia i konkretnoscia udzielonej odpowiedzi. Chapeau Panowie. jako, ze jest to korespondencja prywatna i byc moze nadawca nie zyczylby sobie ujawniania kim jest,to nie powiem kto sie pod tym podpisal. Na przykladzie jednej wybranej trasy (Paryz - Rzeszow)pracownik LOTu argumentuje dlaczego nie oplaca sie latac z Rzeszowa.

    Szanowny Panie,

    pozwole sobie w paru punktach odpowiedziec na Panskie pytanie:
    Kazda linia lotnicza przy otwieraniu kolejnych polaczen opiera sie na dokladnych obliczeniach rentownosci takiego przedsiewziecia. Wiedzac, ze jedna rotacja na trasie Rzeszow-Paryz-Rzeszow kosztowalaby nas 25-26 tys.dolarow (przy 70cio miejscowym samolocie) i ze po to by takie polaczenie spotkalo oczekiwania pasazerow musielibysmy operowac przynajmniej 5 razy w tygodniu, koszt takiego polaczenia bylby niebagatelny;
    Jestem milosnikiem lotnictwa a nie znawca - w zwiazku z tym pytanie do bardziej madrych - czy bardziej oplacalne dla linii latanie jest 5 razy tygodniowo 70 miejscowym Embraerem czy tez 3 razy w tygodniu wiekszym 737 (pomijam fakt dostepnosci samolotow we flocie LOTu)

    Z drugiej strony, mimo rzeczywiscie sporego potencjalu w postaci rzeszy Polakow z poludniowo-wschodniej Polski mieszkajacych w Paryzu i okolicach, wiemy, ze poniesionych kosztow bysmy nie pokryli. Wynika to z tego, ze nie moglibysmy tu liczyc na ruch sluzbowy, ktory z zasady przynosi nam najwieksze wplywy i pozwala na utrzymanie akceptowalnych cen dla ruchu etnicznego. W tym regionie Polski francuskie inwestycje nie sa tak liczne jak np.w okolicach Krakowa czy Warszawy. Trudno byloby tez liczyc na masowy ruch turystycznych grup francuskich mimo niezaprzeczalnych walorow Podkarpacia.
    Konkretna odpowiedz. O tym samym byla mowa w postach o calorocznym polaczeniu z USA, tradycyjne linie tluka kase na biznesie nie na ekonomicznej. Chyba za bardzo nie moza sie tutaj do niczego przyczepic.



    Jak kazda inna narodowa linia lotnicza opieramy sie na hubie w Warszawie, ktory ma byc glownym portem przesiadkowym. Tak jest wszedzie na swiecie i np.Air France, mimo duzego potencjalu z Nantes do Warszawy nie otwiera linii miedzy tymi dwoma miastami proponujac tylko dogodne przesiadki. Wszyscy wiemy, ze dorzucanie punktow do wlasnej siatki polaczen miedzynarodowych wiaze sie z potrzeba tworzenia dodatkowych baz obslugi technicznej, zatrudniania pracownikow itd podwyzszajac koszty i, tym samym, obnizajac konkurencyjnosc. Nota bene Air France w latach 90-tych obslugiwal trase Paryz-Krakow, a jeszcze do maja biezacego roku Paryz-Katowice. Z obu tych tras sie wycofal nie znajdujac "zwrotu na inwestycji" mimo przewozonych w duzych ilosciach pasazerow sluzbowych i stosunkowo wysokoplatnego ruchu turystycznego.
    Czy rzeczywiscie tak jest? Czy aby uruchomic trase Rzeszow - Europa - Rzeszow bezwzglednie konieczne jest utworzenie dodatkowej bazy technicznej i zatrudnienie nowych pracownikow? Nikt nie twierdzi, ze samolot musi nocowac w Jasionce i przechodzic codzienne przeglady wlasnie w Rzeszowie a nie w Warszawie. FR nie ma w Rzeszowie bazy ani mechanikow a lata. Mysle, ze ten argument o bazie jest troche na wyrost. Reszta jest dosc przekonywujaca. Co Wy na to?

    Ewentualnie dodatkowym, interesujacym dla nas rzeczywiscie elementem bylby dodatkowy ruch z Ukrainy i Slowacji. Trzeba tylko wiedziec i ze Lwowa i z Kijowa mamy dobre polaczenia via Warszawa, z ktorych juz korzystaja liczni Ukraincy i ze stolicy Slowacji, do ktorej z tego malego kraju jest zewszad blisko operuje juz pare razy dziennie SkyEurope.
    Reasumujac wiec watpie, by w najblizszym czasie ktoras z tzw.tradycyjnych linii lotniczych pokusila sie o otwarcie takiego polaczenia. Moze linia lowcost?

    Z wiara, ze moja odpowiedz wyjasnila Panskie pytanie,
    Co o tym myslicie drodzy Koledzy? Pomijajac brak terminalu, wejdzie do nas jakas nowa tradycyjna linia lotnicza?
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  9. #9
    Awatar mpiotrek

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Leżajsk/Amsterdam

    Domyślnie

    No to gratuluje... ja ostatnio pokusiłem sie do napisania do C0, ale nie spodziewałem się odpowiedzi i jej nie dostałem... STYRO do jakich linii jeszcze pisałeś?

  10. #10
    RES
    RES jest teraz aktywny
    Awatar RES

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi o linie tradycyjne, to myśle, że jedyna szansa to Lufthansa w ciągu najbliższych kilku lat.

    flyRZE

  11. #11
    Awatar letowniak

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UK/Aviation Valley

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vincentdelabeas
    Acha, należy oddać honor panu Mardoszowi za terminal PRZYLOTY i jego dalszą rozbudowę, bo to naprawdę niesamowicie zwiększyło przepustowość. Może wygląda komicznie ale póki co działa. Szkoda tylko, że za tym nie idą nowe połączenia. Hough!
    To nie jest jego zasługa. O ile dobrze pamiętam to pomysł i nacisk którejś z lokalnych gazet.

  12. #12
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vincentdelabeas
    Co do Lufy to już raz dostali kosza od naszego portu.
    Co masz na myśli ? Bo wątek LH przewija się już od dwóch lat. I bardzie wydaje mi się że LH trzymają umowy cs z LO a także sam sojusz - tak wynikało z odpowiedzi LH po artykule ktory sie ukazal w prasie a w ktorym to jeden z poslow (a bylo to przed wyborami) wspomnial o LH w kontekscie RZE.

    Cytat Zamieszczone przez vincentdelabeas
    Podobnie było z firmą cargo która chciała latać z RZE dwa razy w tygodniu IL76. Niestety dyrekcja Portu Rzeszów nie jest zainteresowana innymi połączeniami. Nie wiem, czy to kwestia jakiejś umowy z Ryan czy może totalna nieudolność i niechęć.
    Ostre słowa - "dyrekcja Portu Rzeszów nie jest zainteresowana połączeniami".
    Kiedyś pisałem ale bardziej w kontekście żartu o lojalce z FR no ale może coś w tym jest...


    Cytat Zamieszczone przez vincentdelabeas
    Natomiast wiem że i Wizz i EasyJet już wielokrotnie podejmowali na ten temat rozmowy zakończone fiaskiem. I tutaj też nie wiem, czy to wynika że w porcie nie ma praktycznie nikogo kto mówiłby po angielsku czy też może Pan Mardosz robi wszystko aby tutaj się nic nie działo.
    Słyszałem o W6 z którym podobno rozmowy były już na finishu no i niestety nic z tego nie wyszło. Tylko pytanie właśnie gdzie leży problem - czy po stronie administracji portu, czy moze "smycz" centrali PPLu czy moze tazke (ale ta raczej watpliwe) cos w rodzaju "lojalki" z FR ?
    Napisałeś - "czy też może Pan Mardosz robi wszystko aby tutaj się nic nie działo." - Pan Mardosz ma nad sobą przełożonych którzy mocno trzymają RZE tak wiec ma w jakis sposob ograniczone pole manewru - jesli tak oczywiscie jest.
    Az przypomniala mi sie sytuacja z przeniesieniem bylego dyrektora portu - Jana Straża...

    Cytat Zamieszczone przez vincentdelabeas
    Co gorsza, marszałek Cholewiński też nie ma najmniejszego pomysłu co tutaj możnaby zrobić.
    I to jest najciekawsze bo nie widać starania samorządu w kwestii lotniska. W końcu niby powstała spółka no ale okrzyknięto ją w mediach falstartem i już ma pierwsze i to nie male problemy... Bardzo dziwi mnie postawa samorządowców w kwestii lotniska no ale tego nie da się zmienić.

    Cytat Zamieszczone przez vincentdelabeas
    Ja już straciłem nadzieję, że tutaj się coś zmieni, bo tak jak powiedział mój kolega, najpierw to trzeba by połowe ludzi wymienić w tym porcie, albo jakoś ich zmobilizować, bo to co się dzieje tutaj to woła pomstę do nieba.
    Ja też juz straciłem nadzieje, ale tak jak nie da się wymienić urzędników którzy nie wykazują większego zainteresowania lotniskiem tak samo nie da się wymienić pracowników portu. A co do mobilizacji to też ciezko jesli rzeczywiscie ktoś lub coś hamuje/stoi na przeszkodzie rozwoju RZE.


    Cytat Zamieszczone przez vincentdelabeas
    Może coś zmieni OPEN SKY gdzie linie mają prawo wejść na każde lotnisko pożytku publicznego jeśli znajdą wolne okienka czasowe, a tych u nas dostatek.
    No nie sadze zeby linie zaczely walic drzwiami i oknami jesli port i samorzad nie beda im sprzyjac - a z tego co piszesz wynika ze taka sytuacja ma miejsce obecnie.

    Cytat Zamieszczone przez vincentdelabeas
    Może wygląda komicznie ale póki co działa.
    No i dzieki niemu tez nasz port sie troche rozslawil i zyskał przydomek - Melina Rzeszów . Wczesniej przyjęłą się Czarownica (określenie warszawskiej etiudy) i Kurnik (określenie terminalu w Balicach) .
    You Can Fly

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie

    Ja juz wiele razy pisalem na tym forum ze w RZE panuje jakas dziwna komuna. W czasach kiedy samoloty lataja wszedzie - no bo przyjrzawszy sie temu jak to otwierane sa nowe polaczenia - to nie ma portu lotniczego z ktorego co jakis miesiac nie startowalo by cos nowego - boom trwa i temu sie nie da zaprzeczyc. [ dla porównania przykład Krakowa gdzie po wycofaniu sie SKY nagle pojawił sie tuzin chętnych na zapełnienie opuszczonych tras ] Rzeszow ma okolo 300 tysiecy mieszkancow - czyli niemalo - i co? i ma FR'a , I co w zwiazku z tym? a placimy gruba kase za reklame, latamy do dublina londynu i prawie bristolu , bilety w rozsadnym terminie przed wylotem mamy najdrozsze w Polsce [ ten sam dzien ta sama trasa ]. Mimo tego FR i tak lata prawie pelny. Lowcosty sa wszedzie - tylko nie u nas. I tutaj faktycznie przydalo by sie zlozyc doniesienie do prokuratury - to nic nie kosztuje - taka niegospodarnosc i dzialanie na szkode portu jaka ma miejsce w RZE zostala by zbadana. Dowiedzielibyśmy sie gdzie jest problem.

    Pytanie tylko jak gleboko siegaja macki tego wszystkiego.

  14. #14
    Awatar Intercontinental

    Dołączył
    Aug 2007

    Domyślnie

    CBA, to chyba odpowiednia instytucja, tam z zasady można nawet podać sąsiada, to można i donieść, że źle się u nas dzieje

  15. #15

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    stąd

    Domyślnie

    Jeszcze jedno od siebie, poprostu warszawa niechce oddac Jasionce pasażerów którzy latają przez wawe lub inny port w okolicy nas () bo to dla nich strata. 5 razy do Paryża?? patrząc na to ile ludzi jedzie tam autobusami to dało by rade. Czekamy na następne odpowiedzi. Szkoda że z Wizzem czy innymi liniami nie wyszło ;/ może teraz po zmiane sterów u góry coś i unas sie zmieni ??
    ;)

  16. #16
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KLIENT
    Jeszcze jedno od siebie, poprostu warszawa niechce oddac Jasionce pasażerów którzy latają przez wawe lub inny port w okolicy nas () bo to dla nich strata.
    No i to akurat rozumiem i jest to logiczne bo tak jak w odpowiedzi którą dostał STYRO:

    Jak kazda inna narodowa linia lotnicza opieramy sie na hubie w Warszawie, ktory ma byc glownym portem przesiadkowym. Tak jest wszedzie na swiecie i np.Air France, mimo duzego potencjalu z Nantes do Warszawy nie otwiera linii miedzy tymi dwoma miastami proponujac tylko dogodne przesiadki. Wszyscy wiemy, ze dorzucanie punktow do wlasnej siatki polaczen miedzynarodowych wiaze sie z potrzeba tworzenia dodatkowych baz obslugi technicznej, zatrudniania pracownikow itd podwyzszajac koszty i, tym samym, obnizajac konkurencyjnosc. Nota bene Air France w latach 90-tych obslugiwal trase Paryz-Krakow, a jeszcze do maja biezacego roku Paryz-Katowice. Z obu tych tras sie wycofal nie znajdujac zwrotu na inwestycji mimo przewozonych w duzych ilosciach pasazerow sluzbowych i stosunkowo wysokoplatnego ruchu turystycznego.

    Cytat Zamieszczone przez KLIENT
    5 razy do Paryża?? patrząc na to ile ludzi jedzie tam autobusami to dało by rade.
    Bez przesady... Nie wierze w to nawet w najmniejszym stopniu, zreszta nawet nie o to chodzi czy by dalo rade czy nie chodzi o polityke linii.


    Kazda linia lotnicza przy otwieraniu kolejnych polaczen opiera sie na dokladnych obliczeniach rentownosci takiego przedsiewziecia. Wiedzac, ze jedna rotacja na trasie Rzeszow-Paryz-Rzeszow kosztowalaby nas 25-26 tys.dolarow (przy 70cio miejscowym samolocie) i ze po to by takie polaczenie spotkalo oczekiwania pasazerow musielibysmy operowac przynajmniej 5 razy w tygodniu, koszt takiego polaczenia bylby niebagatelny;

    Z drugiej strony, mimo rzeczywiscie sporego potencjalu w postaci rzeszy Polakow z poludniowo-wschodniej Polski mieszkajacych w Paryzu i okolicach, wiemy, ze poniesionych kosztow bysmy nie pokryli. Wynika to z tego, ze nie moglibysmy tu liczyc na ruch sluzbowy, ktory z zasady przynosi nam najwieksze wplywy i pozwala na utrzymanie akceptowalnych cen dla ruchu etnicznego. W tym regionie Polski francuskie inwestycje nie sa tak liczne jak np.w okolicach Krakowa czy Warszawy. Trudno byloby tez liczyc na masowy ruch turystycznych grup francuskich mimo niezaprzeczalnych walorow Podkarpacia.
    Nie rozumiem tylko dlaczego 5 razy w tygodniu, czy nie lepiej właśnie tak jak pisał STYRO - 2 lub 3 razy w tygodniu 737. No ale z drugiej strony LO to nie low cost i ceny nie były by też niskie a być może nawet i wyzsze lub zblizone do lotu przez WAW. No i jeszcze trzeba wrocic do punktu pierwszego czyli caly tekst o polityce linii tradycyjnych (czyli lotami do baz-hubow). Rozumiem LO i ma w tym zakresie racje, bo oprocz podanej w przykladzie linii AirFrance taka polityke stosuje wiekszosc tradycynych przewoznikow. A to że to sie sprawdza to nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Nawet FR przeciez ma baze-hub w HHN, pomijającą STN czy DUB.

    Port jak juz cos to powinien sie skupic na tanich liniach.
    You Can Fly

  17. #17

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Rzeszow

    Domyślnie

    nawet nie ma Bristolu na stronie lotniskowej ale wsytd...

  18. #18
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomjaw
    nawet nie ma Bristolu na stronie lotniskowej ale wsytd...
    Sama ta strona - kopia strony WAW i już pomijając jej aktualizacje świadczy o Melinie Rzeszów... wrrrrr

    Wracajac do watku o Ryanie - że tylko Ryan, kupe kasy na niego, "lojalka" itp. itd. - może RZE po rozbudowie, kiedy w dalekiej przyszłości bedzie juz nowy terminal chce sie stać drugim HHN... - moglo by byc to ciekawe w sumie Choć mało realne bo jak tak dalej pójdzie to Modlin - którym FR jest zainteresowany wybuduje się cały od zera szybciej niż RZE nowy terminal
    You Can Fly

  19. #19
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mariusz
    jak tak dalej pójdzie to Modlin - którym FR jest zainteresowany wybuduje się cały od zera szybciej niż RZE nowy terminal
    Mnie tam Modlin tak nie martwi jak Lublin, bo jednak na dzien dzisiejszy troche pasazerow z lubelszczyzny i zamojszczyzny mamy.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  20. #20
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez vincentdelabeas
    Acha, należy oddać honor panu Mardoszowi za terminal PRZYLOTY i jego dalszą rozbudowę, bo to naprawdę niesamowicie zwiększyło przepustowość. Może wygląda komicznie ale póki co działa. Szkoda tylko, że za tym nie idą nowe połączenia. Hough!

    Vincent - hala przylotow to byl pomysl dziennikarza Super Nowosci - i gdyby nie Rokosz to pewnie nikt tam by nie wpadl na taki pomysl. Owszem wczesniej przebakiwali cos o namiocie ale nie o hali.

    Co do Twojego postu- sa to bardzo, bardzo mocne oskarzenia, jak na razie nie poparte dowodami. Podzielam Twoje zdanie, ze w Jasionce nie dzieje sie dobrze i potrzeba zmian, ale gloszac tak kategoryczne tezy bez przedstawienia dowodow narazasz sie na klopoty - a tego Ci nie zycze. Warto wiedziec, ze to Forum czytaja nie tylko spotterzy.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •