Otoz to. A w tego tajemniczego przewoznika coraz mniej zaczynaja wierzyc nawet w biurowcu.
Otoz to. A w tego tajemniczego przewoznika coraz mniej zaczynaja wierzyc nawet w biurowcu.
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
Skoro o Maladze mowa ... cwiczylem FR i nieistniejacym juz Spanairem. Boarding na rejs z rekawa polaga na tym, ze tak jak na Jasionce czy EPWA - idziesz korytarzem i dochodzisz do miejsca gdzie masz dwie opcje - dalej rekawem do samolotu lub schodkami w dol i z buta po plycie pod schodki Benka Ryanowego ... Na 3-4 moje rejsy FR z Malagi nigdy nie wszedlem z marszu na poklad tylko zawsze byly udziwnienia.
Ostatnio rzucilem okiem na obsluge rejsow FR w Rydze - podobnie jak w Maladze.
Obsluga rejsow PLL LOT jest conajmniej interesujaca w przypadku RZE. Koledzy Wiezowi takze podnosili glos, ze za rekaw/autobus sie placi. Jak zatem uzasadnic fakt, ze na wiekszosc rejsow paxy zasuwaja z buta po plycie, czasem z rekawa, a czasem (tak jak dzisiaj) te 50m wiezie ich Cobus? Wiec jezeli faktycznie LO placi za rekaw/autobus ... to ktos zwyczajnie robi ich w wuja.Zamieszczone przez PILOTLB
Czy ktoś może mi w prostych żołnierskich słowach jak tumanowi wytłumaczyć o co chodzi z tymi rękawami. Dla mnie rękaw to jak peron na dworcu PKP , schody ruchome ,czy inny środek ułatwiający wsiadanie i wysiadanie i tylko tyle. Jeżeli gabaryty samolotu pozwalają podjeżdża i koko spoko.
Linia płaci opłaty lotniskowe i powinna korzysta ć z wszystkiego co tam jest
W kilku watkach (szczegolnie w Inwestycjach EPRZ) wyluskalem o co chodzi - takze polecam lekture watku.
Chocby byl odpowiedni np. dzisiaj samolot w ramach LO3801/02 czy LO3807/08 czy najlepsiejszy push-back to i tak z rekawa nie skorzysta. Rzuc okiem na tablice lotow na stronie lotniska.
Rozchodzi sie o strefy schengen i non-schengen, z obsluga LO3801/02 zbiega sie operacyjnie Bristol i Londek, a LO3807/08 East Midlands. Niestety jakis inz. po wieczorowej szkole wymyslil rekaw na gate 1 i 2 czyli dla strefy non-schengen...
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Wyjazd z Rzeszowa: 7:30, 15:30, 23:30To sie bedzie dzialo - Polskibus.com wchodzi do Rzeszowa Mozliwosci coraz szersze - zawsze mozna zrobic OW samolotem, a w druga czerwonym autokarem.
Wyjazd z Warszawy: 8:15, 16:00, 23:59
Nie wiem co Pan Marcin Jasionkowy Ekspert mial na mysli tytulujac "Od dzis" (?)
Polaczenie startuje od 6.06, P-B cwiczylem kilka razy i szczerze polecam. Mysle, ze conajmniej dwoch Forumowych Kolegow - Armani i Szczypu takze sie podpisza.
Zdaje sie, ze startuja z jakimis pkt. sprzedazy biletow ale lojalnie ostrzegam, iz nie ma szans zakupu biletow u kierowcow. Podstawa do przejazdu jest spisany/wydrukowany kod rezerwacji. Widzialem juz iles osob odchodzacych z gotowka w garsci z kwitkiem ...
Info wrzucilem takze ze wzgledu na ciekawa opcje dostania sie z/do Rzeszowa - chocby OW oraz system rezerwacyjny mocno przypominajacy lotnicze etix'y
BTW: "Troche" inna kultura przewozu ludzi i ich METKOWANEGO bagazu - w odroznieniu do standardow PeKaeSianych mozna spac spokojnie, wydawaniem bagazu na podstawie przywieszek zajmuje sie obsluga.
Dla rozluźnienia:
The best part about nightshift is driving home, when everybody is driving to work :>
Ten rękaw musi być dla Izraelitów. Czy to atlantyckich, czy to izraelskich. Dochodzą do tego czartery plus atlantyki regularne z "tajemniczym przewoźnikiem". I niezłą kaskę można z tego mieć wtedy. A reszta i tak nie zapłaci.
Mam pytanie, ostatnio czytałem że w GDN w związku z dynamicznych rozwojem OLT-a będą montowane 4 nowe rękawy. Czy w związku z tym że na Jasionce ten rękaw został zamontowany w tej a nie innej strefie, nie prościej było by zamontować 2 rękaw ? Tak aby każda strefa schengen/non schengen go miała. Tym bardziej że na jesieni mają być nowe połączenia właśnie OLT.
;)
Dalej nie rozumiem o co chodzi z tymi rękawami. Dlaczego ich użycie kosztuje i to tyle że wielu na to nie stać ?
Czy ktos może to wytłumaczyć
Lotnisko nie dostaje rękawa za darmo - płaci za niego grupe dziesiątki (jeśli nie setki) tysięcy złotych. Do tego dochodzą koszty konserwacji i obsługi przez personel. Wiadomo - ktoś musi te koszty zamortyzować. A amortyzuje się przez naliczanie odpowiedniej opłaty przewoźnikowi korzystającego z rękawa. A ponieważ wejście lub wyjście na pokład samolotu przez rękaw jest z punktu widzenia pasażerów najwygodniejsze, owa odpowiednia opłata jest wyższa, niż w przypadku podstawienia autobusu lub przejścia do samolotu po płycie spacerkiem.
Co do używania lub nie rękawa - nie chodzi o to, że kogoś na to nie stać, tylko po prostu linia chce zaoszczędzić na opłatach. W Jasionce jest sytuacja specyficzna, ale w normalnych warunkach to linia decyduje o tym, czy używać rękawa, czy nie.
Mam nadzieję, że trochę wyjaśniłem.
Nie wiem, ale 4 rękawy raczej nie, duży koszt... A co do 2 to sam myślałem czemu tak nie zrobią. Idealnie by było(nie trzeba kupować 4 tylko 2), jedna sekcja to schengen druga non-schengen i nie byłoby problemów. Akurat z terminala wychodzą 2 podłużne korytarze i aż się prosi by tak zrobić... no ale "specyalisty" od lotnictwa mają tęgie głowy i jeszcze im chwilę zajmie zanim odpowiednie klepki w mózgu zaskoczą...
Z tego co pamietam koszt to okolo 1.5 miliona zlotych. Port nie ma takich pieniedzy.
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
Dziękuję za w miarę szczegółowe wyjaśnienie, ale problem rękawów dalej mnie nurtuje nie tylko w kontekście Jasionki, ale ogólnie
- rękaw nieużywany też kosztuje,
- wydaje się ,że koszt autobusu jest nie mniejszy niż koszt rękawa /ubezpieczenia , paliwo, kierowcy , podstawienie schodków,itp./
- rękaw jest częścią integralna terminala jak wejścia, schody ruchome, toalety itd. – dlaczego jest traktowany inaczej ?
Koszt jednego rękawa - zakup, dostawa, montaż i szkolenie obsługi - to średnio blisko cztery miliony złotych. Koszt całkowity "Jasionkowego" rękawa to 3 636 978,39 zł brutto. Nie dziwić się, że jest traktowany inaczej gdyż są tu wymagania - a to kosztuje:
Wymagania RZE - czytajcie tu: http://bip.rzeszowairport.pl/atach/4...zamowienia.pdf
...i jak widzicie nasz rękaw nie służy tylko do przejścia PAX na pokład samolotu jak np. we Wrocławiu czy Gdańsku, ale do zasilania samolotów, dostarczania wody oraz dostarcza klimatyzacje osobną do samolotu i rękawa.
Zakładki