Piątek w terminalu
.................Don't let me die, I want to fly
Cieszę się, że żart się spodobał ;-)
Ale nawet nie wiecie, jak bardzo bym chciał, żeby to nie był żart..
Mercedes CLS 53AMG 4MATIC 435KM/520NM.
Aer Lingus - Simply unbeatable!
Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
Aer Lingus - Reaching for new heights!
Nie Ty jeden...
Ja przeczytałem to dzisiaj i też dałem się nabrać
Mateusz! Brawo za pomysł
Aparat+Obiektywy:)
Lotnisko tłumaczy się z odwołanych lotów
Port Lotniczy Jasionka
OŚWIADCZENIE ZARZĄDU PORTU LOTNICZEGO "RZESZÓW-JASIONKA" SP. Z O.O. 2013-04-02 W związku z niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, jakie niefortunnie przypadły na okres tegorocznych Świąt Wielkanocnych, a także licznymi medialnymi spekulacjami dotyczącymi trudności funkcjonowania rzeszowskiego lotniska w ostatnich tygodniach, Zarząd Portu Lotniczego „Rzeszów-Jasionka” Sp. z o.o. postanowił odnieść się do sprawy wydając niniejsze oświadczenie.
Od 4 marca br. w Porcie Lotniczym „Rzeszów-Jasionka” trwa modernizacja części drogi startowej – chodzi o 700-metrowy odcinek nawierzchni na kierunku 09, od strony zachodniej. W ramach prac (których zakończenie zaplanowane jest na 31 maja br.) na wskazanym odcinku drogi startowej wykonana zostanie wymiana nawierzchni nośnej wraz z przygotowaniem infrastruktury teletechnicznej do instalacji systemu oświetlenia nawigacyjnego umożliwiającego wykonywanie operacji lotniczych w warunkach pogodowych właściwych dla II kategorii podejścia precyzyjnego. Mówiąc innymi słowy, prowadzone prace mają na celu przygotowanie lotniska do wprowadzenia tzw. ILS kat. II, który to proces od strony formalnej toczy się niezależnie od władz Portu Lotniczego (procedury prowadzi Polska Agencja Żeglugi Powietrznej).
W związku z prowadzonymi pracami nastąpiła konieczność przesunięcia tzw. progu drogi startowej, przez co podejście precyzyjne kategorii I, jakie funkcjonuje na lotnisku w Rzeszowie nie mogło być (ani też nie będzie do momentu zakończenia prac modernizacyjnych) w pełni wykorzystane do wykonywania operacji lotniczych. System kat. I, co warto podkreślić, umożliwia wykonywanie operacji z wysokością decyzji nie niższą niż 60 m i widzialnością nie mniejszą niż 800 m lub zasięgiem widzenia drogi startowej nie mniejszym niż 550 m. Dodać należy, iż poszczególne klasy samolotów, a także przewoźnicy w swoich wewnętrznych regulacjach przyjmują zróżnicowane wartości ww. parametrów, a w sytuacji kiedy przynajmniej jeden z nich nie jest w danych warunkach spełniony, samolot nie powinien podejmować próby lądowania. Tak też stało się w ogromnej większości przypadków odwołanych rejsów z lotniska w Jasionce w ostatnich tygodniach, kiedy to widzialność nie przekraczała 400 m, a podstawa chmur sytuowała się na poziomie 30-50 m.
Zarząd Portu Lotniczego „Rzeszów-Jasionka” Sp. z o.o. w związku z powyższymi faktami podkreśla, że o odwołaniu/przekierowaniu rejsów (dotyczyło to w większości lotów linii Ryanair, które przylatując z portu bazowego odlatują z pasażerami w tym samym kierunku) decydowały przede wszystkim warunki atmosferyczne, a nie infrastruktura lotniska. Pogoda, jaka dominowała na rzeszowskim lotnisku w dniach z największą liczbą zakłóconych i odwołanych operacji lotniczych, uniemożliwiała lądowanie nawet w sytuacji pełnej dostępności ILS i całej długości drogi startowej, a priorytetem w takich momentach jest zawsze bezpieczeństwo pasażerów.
Termin rozpoczęcia prac modernizacyjnych na drodze startowej zaplanowany został 2 lata temu i jest ściśle związany z innymi inwestycjami realizowanymi obecnie na rzeszowskim lotnisku (m.in. budowa drogi kołowania samolotów wraz ze ścieżkami szybkiego zejścia), a także z planowanym rozpoczęciem kolejnej inwestycji dot. podniesienia poziomu bezpieczeństwa na lotnisku, tj. drugi etap modernizacji oświetlenia nawigacyjnego w Porcie Lotniczym „Rzeszów-Jasionka”. Nadmienić trzeba również, że w ostatnich latach statystyki meteorologiczne pokazywały, iż liczba godzin w kolejnych marcach z warunkami pogodowymi uniemożliwiającymi wykonywanie operacji lotniczych nie powinna być czynnikiem zasadniczo wpływającym na pracę operacyjną lotniska. Niestety, jak pokazała rzeczywistość nie tylko na naszym terenie, zimowa aura utrzymała się w tym roku wyjątkowo długo, co spowodowało szereg zakłóceń normalnej pracy na lotniskach w całej Polsce, a także w innych krajach Europy.
Szkoda, że dopiero teraz..
Ale, jak to mawiał Piotrek Żyła, lepiej późno, niż wcale.
Mercedes CLS 53AMG 4MATIC 435KM/520NM.
Aer Lingus - Simply unbeatable!
Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
Aer Lingus - Reaching for new heights!
Jakie warunki dzisiaj panują na lotnisku?
Narzeczonej siostra leci wieczorem do DUB - czy ma być gotowa na przejażdżkę autokarem do WAW?
W Wielki Piątek tam własnie wylądowała zamiast na EPRZ i do domu dotarła 10 godzin później niż planowała:/
Aparat+Obiektywy:)
Plus tysiące zrażonych całą sytuacją, dla mnie nadal będzie to lotnisko pierwszego wyboru tak czy inaczej ale osoby mieszkające "pomiędzy" konkurencją a Jasionką, mogą niekoniecznie chcieć stąd latać.
To nietrafienie z remontem, można podciągnąć pod pecha i chęć remontu po za sezonem... Ale to co się dzieje na tablicy, to trudno pojąć. W dobie telefonów komórkowych oczekujący dostają wiadomość zaraz po wylądowaniu w KRK, że ich bliscy są zupełnie gdzie indziej niż być powinni, a w Jasionce na tablicach wisi, Opóźniony.... Oczekiwany o.... lub brak jakiejkolwiek informacji. A wiedzę o tym co się dzieje z samolotem mają bo ludzie podchodzą do okienka i pytają, dlaczego nie umieszczają tego na tablicy? Czasem podają komunikat o tym że samolot wyląduje w KRK a na tablicy jeszcze 20 minut wisi inna informacja, w ten sposób sami sobie dodają pracy, ludzie narzekają na bałagan, panuje chaos a opinia idzie w świat, o ciągle zamkniętym punkcie "informacji turystycznej" nawet nie wspomnę.. a przydał by się w tych dniach.
Ja mialem kilka razy fuksa i trafialem na pogode "wyżową" - takze bezposrednio mnie problem nie dotyczy. Ale jak ktos dobrze sie przygotuje do tego, zbiera materialy dowodowe to szanse na wygranie z Jasionka sa spore. A postanowienie ETS w jednej sprawie bedzie stanowic podstawe do wydawania decyzji de facto z automatu przy innych zgloszeniach. Ten caly remont i chec unikniecia "obsuwów" (jak to pewien jegomosc okreslil) przez wladnych moze mocno sie odbic czkawka. Powtorze: padajacy snieg/snieg z deszczem/deszcz w marcu czy w kwietniu nie jest niczym nadzwyczajnym ... A jak "dobrze" pojdzie-impreza remontowa przedluzy sie na kolejne miesiace (a to niemalze pewne skoro przy opadach sniegu na placu budowy nie dzieje sie praktycznie nic) to w lipcu/sierpniu ciezko bedzie zaslaniac sie zla pogoda ...
Do tego dochodzi kompletna amatorka zwiazana z tablica lotow...
Ps' Jasionka kaszke ważyła - temu rejs odwolala, temu odwolala, i na zmiane przez pax lotniska pierwszego wyboru sobie zapracowala ...
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
Mercedes CLS 53AMG 4MATIC 435KM/520NM.
Aer Lingus - Simply unbeatable!
Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
Aer Lingus - Reaching for new heights!
Tak w ramach weekendowej nudy, co by się trochę pośmiać.
Jest nadzieja na transatlantyki
Polonijne biura podróży chcą ratować LOT. Przedstawiciele SPATA zapowiadają, że 15 kwietnia spotkają się w Warszawie z dyrektorem naczelnym PLL LOT i przedstawią mu swoje postulaty. - Jerzy Majcherczyk, Polonijne Biura Podróży Chcą Ratować Lot. Pll L
Chyba nie wyczules ironii ...
Co do RZE i LUZ - przyganiał kocioł ... Zwlaszcza w ujeciu EPRZ - bedzie wszystko tylko, ze jakos nikt z Jasionka 942 nie dostrzega nowej bazy FR w KRK. - Ktos te samoloty bedzie musial od nich zaplenic... I co z tego, ze jest u nas potencjal na Paryz, Rzym i inne, z pkt. widzenia FR lepiej odcinac kupony z silnych osrodkow anizeli powielac ta sama siatke we wszystkich portach Polski i przez 3 kolejne lata sprzedawac bilety po 5 czy 30zl.
GPS pokazuje mi czas dojazdu z ok. Politechniki do KRK 1godz. 55 min., w praktyce, bez szalenstw jest to 1 godz. 40 min. - 1 godz. 50 min. ...
Ciekaw jestem czy ktos w Jasionka 942 liczy ile kosztuje utrzymanie "zimowe" w gotowosci calej plyty postojowej (?) Niech ida w dalsze wodotryski. Ba - najlepszy przyklad gospodarnosci lokalnych masz przy polewaniu samolotow glikolem - robia to gdzie popadnie pomimo iles kasy poszlo w specjalne stanowiska temu dedykowane ...
Zakładki