Chasydzi opanowali rzeszowskie lotnisko ...
Chasydzi opanowali rzeszowskie lotnisko | Super NowoĹci
Rzeszów: Na lotnisku Rzeszów-Jasionka powstało przejście fitosanitarne [WIDEO] - 12 marca 2015Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka jest jednym z dwóch lotnisk w Polsce, które posiadają przejście fitosanitarne.
Chasydzi opanowali rzeszowskie lotnisko ...
Chasydzi opanowali rzeszowskie lotnisko | Super NowoĹci
Chyba pierwszy artykuł bez słodkiego pierdzenia, achów i ochów.
Oczywiście pada wytarty frazes: "drugi najdłuższy pas startowy" ale powoli niektórzy dziennikarze wreszcie zakumali że J942 to
firma półamatorów na poziomie Nikodema Dyzmy
TWiNN
Ostatnio edytowane przez Marcin.78 ; 30-03-2015 o 20:31
No ba, ale ja tego nie pamiętam
a tyczy się to opisu pod zdjęciem:
i tekstu:An-225, ten największy samolot transportowy świata lądował kiedyś w Jasionce.
i rzeczywiście są zorientowani w tym temacie... Żeby szanowni Czytelnicy mogli zrozumieć skalę problemu, porównam obecne przewozy lotniska w Jasionce do ładowności samolotów towarowych stosowanych w świecie. Na przykład sławny ukraiński transportowy Antonow An-225, który miał już okazję lądować w Jasionce, ma udźwig 250 ton. Wynika więc, że cały ubiegłoroczny obrót towarowy lotniska w Jasionce samolot ten mógłby przewieść w 5 (słownie: pięciu) kursach. ...
O dotacje możemy w RZE być spokojni
Duże kłopoty małych lotnisk. Brak przewoźników, unijne kary
Duże regionalne porty lotnicze, jak Kraków czy Wrocław, w tym roku mogą odprawić rekordową liczbę pasażerów. Mniejsze walczą ze wszystkich sił o przyciągnięcie tanich przewoźników i klientów.
W marcu port w Krakowie zanotował pierwszy w historii miesiąc, w którym obsłużył ponad 300 tys. pasażerów, a lotnisko we Wrocławiu zanotowało 26-proc. wzrost liczby pasażerów w skali roku. Ale choć rosną nawet mniejsze porty, jak Łódź (w marcu o 6 proc.), to nie wszyscy są zadowoleni.
Ostatnie tygodnie mają słodko-gorzki smak dla lotniska w Lublinie. Kilka dni temu węgierski Wizz Air ogłosił, że od września otworzy tu swoją szóstą w Polsce bazę. Przewoźnik zwiększy liczbę kursów, będą też trzy nowe trasy. Sukces jest tym większy, że Lublin w pokonanym polu zostawił m.in. Bydgoszcz i Szczecin. To dobra wiadomość - zła jest taka, że Komisja Europejska chce od portu zwrotu 25 mln zł z unijnych dotacji, które poszły na rozbudowę lotniska. Powód? Za mało pasażerów - według biznesplanu w 2014 r. lotnisko miało obsłużyć 270 tys. pasażerów, a udało się 189 tys.
Z tego samego powodu KE rozważała też wstępnie ukaranie lotnisk w Łodzi i Rzeszowie. - Nie zgadzam się z obecnym podejściem, że wskaźniki ruchu mają obciążać inwestycje. Musimy być przygotowani na przyjęcie określonej liczby pasażerów, a czy zostanie to wykonane, to inna sprawa. Ale skoro Lublin może stracić część dotacji, to wszystkie lotniska korzystające z funduszy UE muszą brać to pod uwagę - mówi "Wyborczej" Michał Marzec, prezes lotniska w Łodzi, które w ostatnich dwóch latach straciło 28 proc. pasażerów.
Jednak ostatecznie okazało się, że Łódź i Rzeszów mogą spać spokojnie. - Dofinansowanie tych inwestycji wynosiło poniżej 50 mln euro i dlatego Komisja nie wnioskowała o cofnięcie dotacji. Potwierdzamy wszczęcie procedury w sprawie lotniska w Lublinie. Decyzja będzie podjęta wkrótce, ale na razie nie podajemy szczegółów - mówi "Wyborczej" Jakub Adamowicz, rzecznik KE ds. transportu. Samorząd lubelski już zapowiedział odwołanie od tej decyzji.
Mały port, duże kłopoty
Na kłopoty lotnisk z KE powinny patrzeć władze budowanego właśnie portu lotniczego Olsztyn-Mazury, który powstaje na terenie dawnego lotniska wojskowego w Szymanach. Całkowity koszt inwestycji to 204 mln zł, a dofinansowanie z UE - 121,6 mln zł. Otwarcie lotniska ma nastąpić w styczniu, a pierwsze regularne loty pasażerskie w I kwartale 2016 r. Władze lotniska wstępnie zakładają, że w pierwszym roku obsłużą 100 tys. pasażerów, a za pięć lat - ponad 300 tys. W planach są loty do Niemiec, Skandynawii i Wielkiej Brytanii, ale rozmowy z przewoźnikami wciąż trwają. Wiadomo tylko, że wśród nich jest Ryanair.
To będzie już 14. lotnisko pasażerskie w Polsce. - Patrząc na potencjał gospodarczy Polski, nie do końca zgadzam się z tezą, że mamy za dużo lotnisk - mówi prezes Marzec. Ale nawet on przyznaje, że większa konkurencja trochę popsuła rynek. - Dwa-trzy lata temu tanie linie zmieniły swoją filozofię i położyły większy nacisk na działalność okołolotniczą - mówi. Chodzi mu m.in. o wielomilionowe kontrakty na promocję regionów zawierane przez samorządy z liniami. Taką umowę ma np. woj. podkarpackie z Ryanairem. Czy Łódź dołączy do tego wyścigu?
- Będziemy szukać wszystkich dopuszczalnych prawem sposobów. Generalnie wolałbym z przewoźnikami rozmawiać o długofalowej współpracy, budowaniu zachęt finansowych czy upustów. Wielkość naszego rynku uzasadnia wzrost ruchu, ale może być nam trudniej, skoro inni kuszą przewoźników dodatkowymi benefitami - mówi prezes Marzec.
Zły przykład z Radomia
Przestrogą dla samorządów może być sytuacja z lotniskiem w Radomiu: loty odbywają się od maja zeszłego roku, mimo to wciąż nie lata stamtąd regularnie żaden przewoźnik. Kiedy zacznie? Władze lotniska zaklinają się, że mają umowy z liniami, jednak kolejne terminy wciąż są przesuwane. Obecnie mówi się o jesieni, bo dopiero we wrześniu na lotnisku zaczną pracę kontrolerzy lotów z Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
Dla lotniska to ostatnia szansa, bo prezydent Radomia Radosław Witkowski, który sam włączył się w ratowanie lotniska (jest własnością gminy) i negocjuje z przewoźnikami, dał spółce ultimatum - jeśli do końca roku lotnisko nie uruchomi regularnych lotów, spółka zostanie rozwiązana. Port w Radomiu zatrudnia obecnie 150 osób, a koszt utrzymania wynosi 12 mln zł rocznie.
Read more: wyborcza.biz
W tym odcinku jest też o naszym lotnisku
Od zera do pierwszego oficera
Komuś paluszek w excelu się omsknął. Taka sama ilość jest w Lublinie.
Dziennikarzyny, ech...
Znowu media wyśmiewają się, mówiąc potocznie z tzw. "interesów promocyjnych" robionych przez UM Podkarpacia i J942 odpowiedzialnym za negocjację z liniami lotniczymi, porównując kwoty wydane przez lubelskie i podkarpackie. Jak donosi pewien portal branżowy rozpoczynający swoją nazwę na literę P, Lublin będzie płacił rocznie ok. 420 tys. PLN (103,5 tys. euro) mając bazę i 20 połączeń Wizz Aira tygodniowo, a województwo podkarpackiego za promocję u Ryanaira zapłaci 7,5 mln zł rocznie, przy czym bez bazy, który oferuje obecnie z Rzeszowa 24 połączenia tygodniowo. Śmiech na "białej sali" - pogratulować udanych interesów.
Te 420 tysięcy złotych, to chyba prędzej miesięcznie, niż rocznie..
Mercedes CLS 53AMG 4MATIC 435KM/520NM.
Aer Lingus - Simply unbeatable!
Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
Aer Lingus - Reaching for new heights!
Ja jutro za 20 złotych będę latał z Jasionki tylko niech mi ktoś te pieniądze przeleje na konto
Jak widac po Jasionce błędem jest podpisywanie umów które bezpośrednio pokazują kwoty jakie wydaję się na "promocje" lepiej lawirować, podpisywać umowy na mniejsze kwoty z kilkoma podmiotami, z firmami zewnętrznymi tak jak Kraków, trochę z urzędu marszałkowskiego, trochę z miasta, trochę z lotniska i się kręci, do tego 90% zniżki i się lata
Dla przykładu Carpatair miał sticker na samolocie reklamy na szafkach a u siebie na stronie oba lubelskie sklepy lotniskowe umieszczały reklamy, chyba nie muszę dodawać że żadnych przetargów do pewnych kwot nie trzeba a jeśli podpiszemy umowę np z Baltoną żeby płaciła Ryanowi zamiast lotnisku to nikt o niczym się nie dowie...i tak robią co niektórzy
Jednak z dopłatami jest blednę koło które wszystkie małe porty doprowadza do grobu.
Osobiście nie jestem za ściąganiem linii za wszelką cenę. Jednak coś robic trzeba a tego ruchu w robocie nie widać w tym Jasionkowym grajdole. Umowy podpisują z pseudoliniami które śmierdzą na kilometr bo te same wskakują im do łóżka. Do tego jeśli kochaniutcy nie zarabiają to trzeba trochę pociąć to zatrudnienie w tym biurowców.
Wojny taksĂłwkowe na lotnisku w Jasionce | Super NowoĹciTaksówkarze zarzucają władzom lotniska wybór jednej firmy obsługującej podróżnych. Zarząd odpowiada, że ma do tego pełne prawo.
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Podkarpackie i RzeszĂłw promujÄ siÄ w Nottingham - gospodarkaPodkarpacka.plDziś (piątek, 24 kwietnia 2015) w Nottingham w środkowej Anglii na jednym z miejskich skwerów odbyła się impreza promująca walory turystyczne Rzeszowa i Podkarpacia.Podkarpacka ekipa to wrotkarki Ewelina i Paulina Czapla, duet Kuba&Sabina, mistrz kostki Rubika Jakub Kipa oraz mistrz cyklotrialu i Krystian Herba. Występowali na specjalnie ustawionej scenie. Furorę - jak zwykle zrobił swoimi pokazami Krystian Herba, chociaż i inni nie pozsotwali w tyle. Zabawie sprzyjała słoneczna pogoda.
Uczestnicy imprezy byli czestowani tez podkarpackimi kulinariami - żurkiem i proziakami.
- Jak sie okazuje, nasze potrawy smakują Anglikom, zapas szybko sie skończyl - mówi Michał Tabisz, dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego.
Jutro drugi dzień imprezy, a ponieważ będzie to sobota, to organizatorzy licza na większe zainteresowanie.
Mieszkańcy Nottingham moga także liczyć na nagrody - bilety Ryanaira i pobyt w podkarpackich hotelach. Już dziś dwie studentki miejscowego uniwersytetu przelot i noclegi w Arłamowie.
ac
Z całym szacunkiem dla Herby i reszty ale ta "impreza" bardziej to przypominała degustację serka w markecie niż
zorganizowaną akcję której celem jest podniesienie ilości paxów w RZE.
Co tym razem mają zamiar wyciąć?
Nic - bądzcie cierpliwi
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
To ja wam polecę lot by FR z Rzeszowa do Barcelony El Prat za 606 PLN RT
Np. termin 16.09-23.09
Wyruszamy w rejs 16.09.2015:
RZE-STN - D11.05 - A12.40 - koszt 169 PLN
przesiadka
STN-BCN - D16.10 - A19.25 - koszt 159 PLN
Tu cieszymy się tygodniowym wypoczynkiem
A teraz powrót 23.09.2015:
BCN-STN - D14.00 - A15.30 - koszt 159 PLN
przesiadka
STN-RZE - D18.00 - A21.35 - koszt 119 PLN
P.s. I wcale nie musicie tracić na dojazd do KRK, a w Hiszpanii z GRO - no i przesiadka krótsza o połowę niż proponuje LH we FRA
Zakładki