2 222 222 pasażer linii Ryanair w Jasionce - wrzucam cały tekst gdyby ktoś miał problemy z limitem przeczytanych artykułów GW.
ŹródłoW środę z Portu Lotniczego "Rzeszów-Jasionka" został odprawiony pasażer linii lotniczych Ryanair numer - uwaga - dwa miliony dwieście dwadzieścia dwa tysiące dwieście dwudziesty drugi. Tą pasażerką okazała się być dziewczyna, dla której był to w ogóle pierwszy lot w życiu.
Z tej okazji na lotnisku odbyła się miniuroczystość, a szczęśliwa pasażerka o takim numerze otrzymała m.in. dwuosobowy voucher od Ryanaira na dowolny kierunek w dwie strony.
Tą pasażerką była Klaudia Krzysztofik z Mielca, która podróżowała z Rzeszowa do Londynu (Stansted) z koleżanką Natalią Nowosielską. Z okazji "nieokrągłego" jubileuszu na Klaudię Krzysztofik czekała niespodzianka: dwuosobowy voucher na przelot w obie strony na dowolnej trasie Ryanair. Okazało się, że Klaudia podróż samolotem odbywa po raz pierwszy w życiu. - Obie dziewczyny zostały dodatkowo nagrodzone gadżetami lotniskowymi oraz tortem w kształcie podróżnej walizki od cukierni Rak z Rzeszowa. Tą słodkością mogli delektować się wszyscy pasażerowie rejsu z Rzeszowa do Londynu Stansted.
Port Lotniczy "Rzeszów-Jasionka" odprawił ponad 590 tys. podróżnych w 2013 roku. Z lotniska w Jasionce można obecnie dotrzeć do: Frankfurtu (2 razy dziennie), Warszawy (cztery razy dziennie), Manchesteru, Paryża, Rzymu, Londynu (lotniska w Stansted i Luton), Bristolu, East Midlands, Dublina oraz Oslo. Połączenia obsługują: PLL LOT, Lufthansa, Ryanair oraz Eurolot. Tegoroczne kierunki czarterowe to Bułgaria, Egipt, Grecja, Hiszpania, Tunezja i Turcja. Nowościami sezonu wakacyjnego 2014 są: Teneryfa, Kos oraz Djerba.
Lotnicze przechwałki --> http://rzeszow.gazeta.pl/rzeszow/1,3...gra_walke.html
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
^^Jak w FF mi blokuje piano, to pierwsze wyświetlenie w Chrome jest z pełnym tekstem. W sumie to nic ciekawego, poza tym MUC z LUZ. Czyli możliwe, że Łódź nie zamknęła nam drogi do tego przewoźnika (o ile GW ma jakieś pewne informacje, bo z tym różnie bywa).
Lotnisko w Lublinie ściga Jasionkę. Kto wygra walkę o pasażera?
Czy lotnisko w Lublinie zagrozi pozycji Jasionki? Lublinowi udało się ściągnąć niemieckiego przewoźnika - Lufthansę. Być może będzie miał połączenia do Monachium.
Lublin niedawno pochwalił się, że pierwszego dnia sprzedano u nich 300 biletów do Frankfurtu, co zostało okrzyknięte hitem. Rejsy Lufthansa rozpocznie w lipcu dwa razy w tygodniu. W Jasionce, która najczęściej jest teraz porównywana z Lublinem, szybko zareagowano, że lubelski port nie ma się za bardzo czym szczycić, bo zazwyczaj jest tak, że w pierwszym rzucie przewoźnicy dają promocyjne ceny biletów. Dość szybko się one wyczerpują, bo tanich biletów w systemie rezerwacji przewoźników zawsze jest najmniej. Ale widać, że informacja o dużym zainteresowaniu pasażerów lotami do Frankfurtu z Lublina podziałała na Jasionkę.
Lufthansa to marka sama w sobie, dla lotnisk ma nierzadko znaczenie prestiżowe, że udało się ściągnąć niemieckiego potentata w branży lotniczej. Lufthansa dla Jasionki nie brzmi obco, bo przewoźnik na podrzeszowskim lotnisku jest od 2009 r. Pod koniec kwietnia uruchomił loty do Frankfurtu pięć razy w tygodniu. Do dziś na tej trasie latają 70-miejscowe bombardiery CRJ 700. Lufthansie tak rzeszowski rynek przypadł do gustu, że we wrześniu ubiegłego roku zwiększył liczbę tygodniowych połączeń z pięciu do 11.
W zimie większy samolot do Frankfurtu
W Lublinie Lufthansa widzi również potencjał rozwoju, bo na trasie Lublin - Frankfurt mają latać nowoczesne airbusy A319 zabierające na pokład 138 pasażerów. Jasionka też ma na to odpowiedź. Od października br. z Rzeszowa do Frankfurtu będzie można latać 120-miejscowymi boeingami 737 serii 500. A to oznacza, że codziennie Jasionka będzie mogła zagwarantować pasażerom nie 300 miejsc w samolotach Lufthansy, jak obecnie, lecz 500. - W sprzedaży będzie więcej biletów w niższych cenach - podkreśla Łukasz Sikora, szef marketingu w spółce lotniskowej Rzeszów-Jasionka.
W Jasionce z przymrużeniem oka komentują przechwałki Lublina, że jednego dnia sprzedano 300 biletów do Frankfurtu. Tyle biletów Jasionka sprzedaje na wszystkie połączenia tego samego dnia. Statystyki Lufthansy z podrzeszowskiego lotniska są bardzo dobre. Tylko w 2009 r. niemiecki przewoźnik obsłużył 15 tys. pasażerów na trasie Rzeszów - Frankfurt, rok później już 26 tys., w 2011 r. - ponad 33 tys. Rok 2012 był nieznacznie gorszy, bo Lufthansa u nas przewiozła 27,5 tys. pasażerów, ale w zeszłym roku wróciła już do poziomu przeszło 30 tys.
Lotnisko w Lublinie jest najmłodszym w Polsce, które uruchomiono w grudniu 2012 r. I ma być konkurencją dla Jasionki, której pasażerowie w sporej części są właśnie z Lubelszczyzny. Z tanich przewoźników Lublinowi udało się do tej pory ściągnąć irlandzkiego Ryanaira i węgierskiego Wizz Aira. Wizz Air wozi pasażerów do Londynu trzy razy w tygodniu i dwa razy do Oslo. Oferta Jasionki jest o wiele bogatsza. Do Londynu (Luton i Stansted) jest 10 lotów tygodniowo obsługiwanych przez Ryanaira. Do Oslo też mamy dwa razy w tygodniu rejsy, również irlandzkiego przewoźnika.
Poza tym Ryanair naszych pasażerów wozi także do Bristolu, East Midlands, Manchesteru i Dublina. W zimie będzie o jedno więcej połączenie do stolicy Irlandii - trzy w tygodniu.
Patrzą na Lublin i Kraków
Z obu lotnisk lata również Eurolot. Z Lublina można dostać się do Gdańska i Mediolanu, z Jasionki do Paryża i Rzymu. Za kilka dni Lublin też będzie miał stolicę Włoch. Loty dwa razy w tygodniu uruchomi rumuńska linia Carpatair. Nasi sąsiedzi starają się także o połączenia do Monachium, ale jeszcze nie wiadomo, który przewoźnik miałby je obsługiwać.
- Przyglądamy się temu, co się dzieje w Lublinie - przyznaje Łukasz Sikora. - Ale w dalszym ciągu na naszym parkingu widzimy dużo samochodów z lubelskimi rejestracjami. To nie jest też tak, że pasażer z tamtego regionu przestał od nas latać z dnia na dzień. Patrzymy na siebie i na naszego drugiego dużego sąsiada - podkrakowskie Balice - dodaje Sikora.
Na razie statystyki przemawiają za Jasionką. W ubiegłym roku nasze lotnisko obsłużyło prawie 590 tys. pasażerów i w porównaniu z 2012 r. zanotowało ponad 20-procentowy wzrost, stając się jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się portów w Polsce. Lublin obsłużył 188 tys. pasażerów i wyprzedził tylko Zieloną Górę, ale ambicje ma dużo większe.
- Naszym zdaniem rynek w tej części kraju jest wystarczająco duży dla dwóch lotnisk regionalnych - uważa Piotr Jankowski z Portu Lotniczego w Lublinie. Przekonuje, że nie zabierają pasażerów Jasionce. - To pasażerowie samodzielnie decydują o tym, która oferta jest dla nich interesująca i korzystniejsza - twierdzi Jankowski.
Dla "Wyborczej"
Prof. Włodzimierz Rydzkowski z Katedry Polityki Transportowej Uniwersytetu Gdańskiego.
Szanse rozwoju widzę dla obu lotnisk. Dziś w Polsce jest 13 portów. To nie jest dużo. Bardzo dobrze się stało, że w Lublinie powstało lotnisko. Od nich do Rzeszowa jest kawałek drogi, w drugą stronę do Warszawy także. Nie widzę zagrożenia, że jeden port będzie żył kosztem drugiego. Ciągle w Polsce podróżujemy samolotami stosunkowo mało.
Rynek lotniczy będzie dojrzewał właśnie ze wskazaniem tych regionów, które były do tej pory lekko zaniedbane, myślę o ścianie wschodniej. Obawy rozwiewam. W Gdańsku w 1997 r. wybudowano nowy terminal na milion pasażerów. Wtedy ruch lotniczy wynosił 300 tys. osób. Ludzie pukali się w głowę, po co Gdańskowi tak duży terminal. Okazuje się, że ten milion to za mało. Dziś Gdańsk celuje w trzy miliony pasażerów. Jasionka i Lublin potrzebują trochę spokoju, oba lotniska będą się uzupełniać. Między Krakowem a Katowicami odległość jest jeszcze mniejsza niż między Rzeszowem a Lublinem i oni tym rynkiem się podzielili.
Cały tekst: http://rzeszow.gazeta.pl/rzeszow/1,3...#ixzz2zc2bl9qS
Bajdu bajdu - pierwszego dnia w ogole system nie rozpoznawal LUZ jako takiego, a dopiero pod koniec drugiego lub w trzecim dniu zaladowano bilety na trasy RT z/do LUZ do systemu.Pierwszego dnia sprzedano z Lublina aż 300 biletów na połączenie z niemieckim hubem.
Dodam, ze do tej pory nie mozna klepnac podrozy zlozonej np. LUZ-FRA-RZE (port powrotu inny niz LUZ - np. dalej idac KRK czy WAW).
^^Nie do końca tak było. Pierwszego dnia dało się rezerwować ze strony głównej (po wpisaniu LUZ lub Lublin), ale nie było tej podpowiedzi z nazwą lotniska. W zakładce Lufthansa ÂŽ Polska - Booking działało normalnie. Pod koniec drugiego dnia załadowali bilety poza Europę. Od razu można było rezerwować europejskie miasta. Co do tych 300 biletów, to ja podchodzę z rezerwą do informacji z GW, ale to całkiem możliwe. Tym bardziej, że sporo biletów nie koniecznie wykupili indywidualni klienci. Z reszta na przełomie maja i czerwca ma byc opublikowany rozkład zimowy i on będzie najlepszym wyznacznikiem popularności tego połączenia.
Co do LUZ-RZE, czy LUZ-WAW to dziwna sprawa, bo jeszcze 2 dni temu ktoś na forum SSC z ciekawości wrzucił ceny takich właśnie połączeń. Niestety trafiają się błędy w systemie. W Łodzi też mają sporo z tym problemów.
Przedstawiciele lotniska w Miami przylatują w maju na Podkarpacie, chcą sprawdzić możliwości uruchomienia połączenia do Polski. Wezmą też udział w targach Aviation Valley Expo w Rzeszowie, bo to od nas chcą uruchomić to połączenie na Florydę.
Ostatnio edytowane przez STYRO ; 26-04-2014 o 18:00 Powód: nie linkujemy Pudelka.
podniebne taksówkiFirma z Mielca oferuje podniebne taksówki
- Pierwsi na Podkarpaciu zdobyliśmy koncesję na wykonywanie przewozu i certyfikat Przewoźnika Lotniczego (AOC) – chwali się Tomasz Pawełek z firmy Royal-Star Aero.
Certyfikat i koncesja plasują spółkę w grupie takich przewoźników, jak LOT, Euro Lot, Enter, Bingo czy Sprint Air. – Jesteśmy jedyną firmą z naszego regionu, która oferuje usługi transportowe uprawniające do przewozu towarów, wykonywania lotów czarterowych oraz lotów biznesowych aero-taxi – zaznacza Pawełek.
Zwłaszcza ostatnia usługa, czyli powietrzna taksówka, to nowatorska propozycja na Podkarpaciu. Wedle zapewnień firmy Royal-Star, jest dostępna przez siedem dni w tygodniu i gwarantuje połączenia lotnicze z każdego lotniska w Polsce oraz Europie Południowo-Zachodniej. To klient decyduje o dacie i godzinie wylotu.
– Aero-taxi oznacza przede wszystkim komfort i znacznie krótszy czas podróży w porównaniu do transportu lądowego. Na przykład z Rzeszowa do Warszawy dotrzemy w godzinę. A podczas oczekiwania na lot klienci otrzymują do dyspozycji pokój z dostępem m.in. do telewizora i napojów – mówi Tomasz Pawełek.
Ceny usług powietrznej taksówki zależą przede wszystkim od rodzaju maszyny i odległości, jaką musi ona pokonać. Za przykładową trasę Rzeszów – Warszawa – Rzeszów trójka pasażerów zapłaci ok. 800-1000 zł od osoby.
Lotnisko stacjonarne samolotów firmy Royal-Star to EPML Mielec. Maszyny firmy stacjonują również na lotnisku bazowym w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Katowice w Pyrzowicach. - Niedługo będziemy operować także z lotniska Jasionka w Rzeszowie – zapowiada Pawełek.
Nawiązując jeszcze do mojego postu z dnia 26-04-2014, z 14:20 pojawił się artykuł:
Miami zabiega o uruchomienie połączeń lotniczych z polskim portem - rynekinfrastruktury.pl
... Umowa między portem w Miami a Jasionką nie sprowadza się jednak tylko do współpracy między tymi dwoma portami. Chodzi bowiem o współpracę całej Europy Środkowo-Wschodniej ze Stanami Zjednoczonymi. - Dla nas jest ważne wyzwanie, ale jednocześnie wyróżnienie – mówił marszałek podczas konferencji prasowej zorganizowanej w związku z zawarciem umowy. ...
DzieĹ otwarty lotniska w Jasionce - gospodarkaPodkarpacka.pl ---> plan imprezy
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Lotnisko w Jasionce otworzyło "drzwi" dla zwiedzających ---> Rzeszów: Dzień otwarty na lotnisku w Jasionce [FOTO+WIDEO] - Dzień otwarty na lotnisku w Jasionce - 2 maja 2014 - zdjęcie nr 1
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Miami ciąg dalszy:
Kogo skusi cargo? Pierwsze loty w przyszłym roku
ask
06.05.2014 , aktualizacja: 06.05.2014 19:40
70 wystawców i ponad 400 gości reprezentujących władze samorządowe, organizacje producentów przemysłu lotniczego i znane marki tej branży wzięło udział w trzeciej edycji Expo Day Doliny Lotniczej, który odbył się we wtorek w rzeszowskiej hali Podpromie.
- Po raz pierwszy pojawiły się u nas znane, duże marki, takie jak Airbus i Boeing, co pokazuje rosnącą rangę wydarzenia i to, że Aviation Valley Expo Day jest zauważany na mapie tego typu wydarzeń na świecie. Te spotkania mają na celu przede wszystkim umożliwienie nawiązania relacji pomiędzy firmami - wyjaśnia Andrzej Czarnecki z WSK "PZL - Rzeszów".
Impreza została zorganizowana przez Stowarzyszenie "Dolina Lotnicza", największy w Europie Środkowej klaster lotniczy, zrzeszający już 115 firm, zatrudniających 23 tys. pracowników.
Towarzyszyła jej konferencja logistyczna "Podkarpacie Bramą do Europy Południowo-Wschodniej". Podrzeszowskie lotnisko w Jasionce stara się o uruchomienie połączeń cargo z Miami, o czym w Rzeszowie mówi się od dłuższego już czasu. Tamtejsze lotnisko jest trzecim co do wielkości portem cargo w USA i dziewiątym na świecie. W ciągu roku transportowane jest przez nie około 2 mln ton towarów.
Gościem wtorkowej konferencji był m.in. Ernesto Rodriguez z Miami-Date Aviation Departament. - To połączenie ruszy szybciej, niż się wszyscy spodziewamy - mówił podczas konferencji prasowej do dziennikarzy Ernesto Rodriguez.
Bardziej powściągliwy w składaniu deklaracji był Zbigniew Halat, wiceprezes portu w Jasionce. - Pierwsze loty cargo wykonamy w przyszłym roku - zapowiedział. Tymczasem w zeszłym roku mówiło się, że pierwsze połączenia mogłyby ruszyć w drugiej połowie 2014 r.
- Liczymy, że firmy Doliny Lotniczej jako pierwsze przekonają się do tego rozwiązania. Ale do tego, by przekonać korporacje do korzystania z cargo, trzeba bardzo dużej wiarygodności, służb i procedur. Rozmawiamy o systemie finansowym, ubezpieczeniowym, kontrolnym i podatkowym - mówił marszałek Podkarpacia Władysław Ortyl.
Cały tekst: http://rzeszow.gazeta.pl/rzeszow/1,3...#ixzz30ycEz9mx
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
I już niedługo na załęskiej giełdzie:
Mercedes CLS 53AMG 4MATIC 435KM/520NM.
Aer Lingus - Simply unbeatable!
Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
Aer Lingus - Reaching for new heights!
Nie smiej sie - dobrych kilka lat temu na EPWA widzialem jak jeszcze z luku bagazowego B767 na platformie wyciagali spieta pasami BeeMke. Trzeba bylo wiedziec tlumy gapiow nie tylko w strefie odlotow ale i na plycie.
Ps' auto na odleglosc pachnialo nowoscia, a dziwnym trafem mialo urwane lusterko - czyt. bylo sciagniete jako uzywane
Ps2' ojoj - juz nie 2014, a w 2015 MIA-RZE ...
Bardziej śmieję się z miejsca importu samochodu, niż samego importu. Mnie rozwalił kiedyś widok na lotnisku we Frankfurcie, kiedy zobaczyłem około dwudziestu nowych Cayenne ładowananych na cargo. Praktycznie we wszystkich kolorach z palety.
A nowe lusterko, pewnie już czekało w bagażniku na montaż, kilka metrów za bramą lotniska ;-P
Mercedes CLS 53AMG 4MATIC 435KM/520NM.
Aer Lingus - Simply unbeatable!
Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
Aer Lingus - Reaching for new heights!
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Zakładki