Strona 1 z 208 1 2 3 11 51 101 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 4145
Like Tree784Likes

Wątek: RZE w mediach

  1. #1
    RES
    RES jest nieaktywny
    Awatar RES

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie RZE w mediach


    Polecamy

    Ostatnio edytowane przez STYRO ; 01-01-2012 o 20:40

  2. #2
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Ech juz dawno media nie napisaly o Jasionce, w kiedys wspominaly o Norwegian, Lufie, C0 i innych liniach, ktore "pchaja" sie na Jasionke... Podsylam tekst, ktory moze nie ma wiele wspolnego z Jasionka, za to duzo z Rzeszowem:

    RZESZÓW. O absolwentów pilotażu z Politechniki Rzeszowskiej walczą europejskie i amerykańskie linie lotnicze
    "Produkt eksportowy" - piloci z Podkarpacia


    Jarosław Synowiec, student V roku pilotażu, musi do perfekcji wyćwiczyć latanie w symulatorze lotów tylko na podstawie wskazań przyrządów


    Na 1000 pilotów latających w Polskich Liniach Lotniczych aż 486 to byli studenci pilotażu na Politechnice Rzeszowskiej. Wykształcenie tylko jednego kosztuje ok. 60 tys. dolarów, co roku Politechnikę opuszcza 15 zawodowych pilotów. Teraz, kiedy w Polsce zaczyna brakować pilotów, jest duża szansa, że Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego dołoży znaczne pieniądze do podkarpackiego produktu klasy luks.

    Politechnika Rzeszowska jest jedyną w kraju cywilną uczelnią kształcąca pilotów mogących pracować w liniach pasażerskich. Pierwsi studenci na Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa, gdzie mogli wybrać specjalizację pilotaż, trafili 31 lat temu. Od tego czasu z Politechniki wyszło ponad 600 pilotów. Dziś latają prawie we wszystkich liniach lotniczych świata i wożą ludzi w najdalsze zakątki globu.

    Latał ojciec, lata syn

    - Rzeczywiście nie mamy kompleksów - śmieje się prof. Andrzej Tomczyk, prodziekan ds. nauki na Wydziale Budowy Maszyn i Lotnictwa PR. - Jeśli chodzi o kształcenie przyszłych pilotów, jesteśmy jednymi z najlepszych w kraju. Studiuje u nas młodzież z całej Polski. W świat wypuszczamy już drugie pokolenie pilotów.

    60 tys. dolarów za pilota

    Problem w tym, że wykształcenie tylko jednego pilota kosztuje ok. 60 tys. dolarów. Dużo mniej, bo "tylko" 8,5 tys. dolarów, trzeba zapłacić za wyedukowanie absolwenta budowy silników albo awioniki. Politechnika gotowa byłaby kształcić nie 15, ale nawet 20-25 studentów na pilotażu pod warunkiem, że dostałaby pieniądze z Warszawy.

    Biorąc pod uwagę, jak rozpaczliwie o pilotów musi już walczyć LOT, jest ogromna szansa, że rzeszowskie lotnictwo otrzyma pieniądze z ministerstwa.

    - Rzeczywiście jesteście prawdziwą perełką w Polsce - przyznaje Ewa Kaferska, rzecznik w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego w Warszawie. - Ale na razie nie chciałabym mówić o konkretnych sumach.

    ANETA GIEROŃ

    KOMENTARZ

    Mieczysław Górak, dyrektor Ośrodka Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej:

    - Kształcenie pilotów jest kosztowne, bo kosztowne jest szkolenie praktyczne; 40 godzin w symulatorze lotów i 220 godzin w powietrzu. Do tego doliczyć trzeba kształcenie teoretyczne. W efekcie jednak po 5 latach edukacji wypuszczamy w świat magistra inżyniera mechanika z licencją pilota zawodowego, pod warunkiem, że zda egzamin przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną.

    Jarosław Synowiec z Kielc, student V roku lotnictwa na PR:

    - Już w liceum wiedziałem, że chcę latać. Na początku to było latanie na szybowcu, skoki ze spadochronem w kieleckim aeroklubie, potem studia w Rzeszowie. Przez 5 lat nauki nie było ani jednej łatwej sesji egzaminacyjnej, ale warto było się pomęczyć.

    Super Nowości z dnia 21_02_2007
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  3. #3
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie odp

    W dniu 15 lutego 2007 r. odbyło się wyjazdowe posiedzenie Zarządu Regionu Rzeszowskiego NSZZ „Solidarność” na terenie portu lotniczego w Jasionce.
    Zwrócono się do Naczelnego Dyrektora Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze” o przyspieszenie procesu rozbudowy i modernizacji infrastruktury lotniskowej w Porcie Lotniczym Rzeszów-Jasionka. Argumentując, że uruchomienie bardzo oczekiwanych, nowych połączeń, zwiększy nie tylko ruch turystyczny, ale przybędą nowe miejsca pracy i nowe około lotniskowe inwestycje. A efektem tych działań będzie podniesienie konkurencyjności regionu.

    Solidarność - region rzeszowski

    [ Dodano: Pon 26 Lut, 2007 10:08 ]
    Rzeszowski ratusz obiecuje dużą imprezę promocyjną

    Marzenia o dużej imprezie, która rozsławiłaby Rzeszów, ma Tadeusz Szylar, dyrektor Wydziału Promocji, Kultury i Sportu w Urzędzie Miasta Rzeszowa. (...) Przyznaje, że były prowadzone wstępne rozmowy o organizacji wielkiego show lotniczego w podrzeszowskiej Jasionce. - Rzeszów kojarzony jest z Doliną Lotniczą. Chcieliśmy to wykorzystać. Odbyły się już wstępne rozmowy w tej sprawie, m.in. spotkanie z poprzednim marszałkiem, bo taka impreza promowałaby całe województwo. Niestety, wszystko rozbiło się o pieniądze. Miasto deklarowało 100 tys., a marszałek zaoferował tylko 20 tys. zł, a to było za mało - opowiada Szylar. Z pomysłu jednak całkowicie nie zrezygnował. - W tym roku będę szukał dobrej agencji zajmującej się organizacją dużych imprez, a w przyszłym powrócę do realizacji pomysłu show lotniczego lub ...... koncertu zagranicznej gwiazdy, która mogłaby wystąpić na lotnisku Aeroklubu Rzeszowskiego w Jasionce - deklaruje. - Biorę to sobie za punkt honoru - dodaje.

    Gazeta.pl

    [ Dodano: Wto 27 Lut, 2007 23:10 ]
    Pieniądze dla Ryanaira

    W budżecie Podkarpacia w dalszym ciągu jest 1,5 mln zł dla linii Ryanair. To opłata za promowanie województwa na stronie internetowej taniego przewoźnika. Wydatek był kwestionowany przez radnych i obecny zarząd nie jest przekonany o jego słuszności. Zapis jednak pozostał.

    resinet.pl

    [ Dodano: Wto 27 Lut, 2007 23:18 ]
    Cytat Zamieszczone przez STYRO
    Podsylam tekst, ktory moze nie ma wiele wspolnego z Jasionka, za to duzo z Rzeszowem
    ja też coś wrzucę

    Dolina Lotnicza wyda na szkolenia 10 mln euro

    Tysiąc nowych pracowników rocznie potrzebuje Dolina Lotnicza. By kształcić młodych ludzi na nowoczesnych fachowców, niezbędna jest specjalistyczna baza. Na jej stworzenie Dolina Lotnicza chce zdobyć 10 mln euro z funduszy unijnych.
    Firmy zrzeszone w Dolinie Lotniczej chcą co roku przyjmować do pracy co najmniej tysiąc specjalistów z wykształceniem średnim. Zapotrzebowanie na nowych pracowników z roku na rok rośnie. Przedsiębiorcy potrzebują osławionych już operatorów obrabiarek sterowanych numerycznie, ale i specjalistów od obróbki plastycznej blach, spawaczy, lakierników, galwanizerów, techników obsługi sprzętu lotniczego, monterów lotniczych. - Gwarantujemy tym ludziom stabilną pracę w dobrych firmach - zapewnia mówi Marek Darecki, prezes WSK PZL-Rzeszów i szef stowarzyszenia Dolina Lotnicza.

    Pierwszym krokiem do zapewnienia Dolinie Lotniczej wykwalifikowanych pracowników było utworzenie dwa lata temu Centrum Kształcenia Operatorów, które skupia sześć szkół wraz z centrami kształcenia praktycznego. Uczy się tam przyszła fachowa kadra Doliny Lotniczej. Teraz na kanwie CEKSO ma być realizowany projekt Regionalne Centrum Transferu Technologii Wytwarzania. Znalazł się on na liście 15 kluczowych programów wpisanych w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego. Przyjął go rząd, a teraz musi zostać zaakceptowany w Brukseli. Jeśli zostaną spełnione warunki formalne na Regionalne Centrum Transferu Technologii Wytwarzania zostanie przeznaczone co najmniej 10 mln euro.

    Te pieniądze mają trafić do sześciu szkół, przy których istnieją centra szkolenia praktycznego. Są to Zespół Szkół Mechanicznych w Rzeszowie, szkoły w Mielcu, Stalowej Woli, Krośnie, Ropczycach i Leżajsku.

    Otrzymałyby one fundusze na tworzenie profesjonalnej bazy, zakup urządzeń, pomocy naukowych, a także niezbędne remonty. - Mamy nowoczesne pracownie i sprzęt. I mamy gdzie kształcić przyszłych specjalistów, i to na poziomie europejskim. Musimy zabiegać o pozyskanie pieniędzy, bo technologia idzie do przodu - mówi Mariusz Kapica, dyrektor Zespołu Szkół Mechanicznych Rzeszowie, który liczy na to, że do jego placówki trafi 2 mln euro. Chciałby je przeznaczyć na doposażenie pracowni dla operatorów obrabiarek sterowanych numerycznie, zakup trenażerów, obrabiarek demonstracyjnych, wyposażenia elektronicznego. Sporo z tej zostałoby przeznaczone na niezbędne remonty.

    Projekt Regionalnego Centrum Transferu Technologii Wytwarzania przygotowują samorządy powiatowe. Współdziałają z nimi urząd marszałkowski, szkoły i przemysł. Koordynatorem projektu jest samorząd Rzeszowa.

    W ślad za tym projektem ma powstać następny dotyczący nowych programów nauczania, szkoleń, kursów. Przeznaczono na to ogromne środki - realizacja programu Kapitał Ludzki w latach 2007-13 ma pochłonąć prawie 1 mld 200 mln euro.

    Na te pieniądze liczy również Dolina Lotnicza, która chciałaby nie tylko, by w Centrum Transferu szkolili się absolwenci gimnazjów, przekwalifikowywali bezrobotni, dokształcali studenci, instruktorzy, nauczyciele, a także swoje umiejętności podwyższali specjaliści pracujący już w branży. - Myślę, że następnym krokiem będzie stworzenie skoordynowanego systemu kształcenia średniego technicznego, żeby nie było takich sytuacji, iż firma nie może znaleźć pracownika, a ktoś jest bezrobotny. Zero tolerancji dla bezrobocia - mówi Marek Darecki.

    Dolina Lotnicza

    W 60 firmach skupionych w Dolinie pracuje już ponad 18 tys. pracowników. Jeszcze trzy lata temu ich sprzedaż eksportowa wynosiła 270 mln dolarów, teraz - 700 mln dolarów. Skoncentrowany w regionie przemysł lotniczy przyciąga kolejnych inwestorów. W ubiegłym tygodniu na WSK spotkało się dwóch międzynarodowych inwestorów, którzy chcą tutaj wybudować fabryki i zatrudniać po kilkaset osób. - Dolina Lotnicza nie jest czymś, co pojawiło się na rok i zaraz zniknie. To przemysł, który będzie rozkwitać przez następne dziesięciolecia. I ciągle będzie potrzebować nowych pracowników - mówi Marek Darecki. WSK chce zatrudnić w tym roku 600 osób.

    gazeta.pl
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  4. #4
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Dzisiaj bedzie bez cytatu...

    Zwroccie uwage na to, ze juz od jakiegos czasu w mediach cisza na temat naszego lotniska. Podpowiedzcie prosze na co nalezaloby zwrocic uwage dziennikarzom zajmujacym sie w lokalnych mediach tematyka EPRZ.

    Ja mialbym do nich pare pytan:

    -co sie dzieje z budowa terminala, przetarg mial zostac ogloszony wg. p. Buraka w lutym - jak do tej pory cisza - biorac pod uwage, ze ktoras z firm startujacych w konkursie bedzie skladac protesty - opoznienie murowane.

    - czy tak jak ktos mowil - istnieje cichy pakt pomiedzy lotniskiem a FR, wg ktorego w zamian za obecnosc FR na lotnisko zarzad blokuje wejscie innych przewoznikow do Jasionki (Wizz nie wejdzie, C0 wybralo Szczecin, z zagranicznymi liniami wogole chyba sie nie rozmawia, media szumnie oglaszaly, ze norwegian zbazuje samolot i jak zwykle nic z tego nie wyszlo)

    -zapewne pamietacie ankiete sprzed kilku miesiecy z lotniskowej strony. Pasazerowie mieli wskazac kierunki w jakich najchetniej chcieliby latac - z blisko 50 % glosow wygral Madryt (co mnie nie dziwi patrzac na ilosc ludzi z Podkarpacia w Madrycie) tu za nim uplasowal sie Rzym (rowniez gigantyczna emigracja z Podkarpacia) dlaeko w tyle uplasowaly sie takie miasta jak Dublin (ktory ma calkiem niezly LF czy Paryz. O Madrycie mozna zapomniec, bo wlasnie UX oglosila rozpozcecie rejsow do KRK. Co z innymi destynacjami? Dlaczego nie zaprasza sie do rozmow zagranicznych linii (Clickair, Air Italy, czy innych) Przeciez nasz terminal wg slow Dyrektora jest w stanie obsluzyc jeszcze kilka rejsow dziennie.

    - do rozpoczecia rejsow do USA pozostaly 3 miesiace. Czy zdazymy ze wszystkim i najwazniejsze - czy do nich dojdzie= Bo coraz glosniej mowi sie, ze zostana odwolane a 762 skierowany na inne trasy, zas pasazerowie w atr i przesiadka w warszawie. Co ze sprzetem do obslugi i zaladunku duzego benka? A moze w PPL juz wiedza ze tych rejsow nie bedzie i dlatego nie kupili sprzetu?

    Nic wiecej do glowy mi nie przychodzi, ale chyba przyznacie, ze w jasionce nie dzieje sie najlepiej - mysle, ze warto byloby zainteresowac tym dziennikarzy, aby zainteresowali sie sprawa.

    Macie na mysli jeszcze cos na co mozna zwrocic ich uwage - piszcie to tutaj w tym watku...
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  5. #5
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    w lutowym numerze LOTowskiego Kalejdoscope jest wzmianka na 1/3 strony o EPRZ jak i sam Rzeszowie. Pokusili sie o wklejenie foto z rynku rzeszowskiego.

    Z ciekawostek sa nowe fotki jadelka jak i samej klasy business, dla kontrastu do znudzenia deklaracje celno-wizowe do USA. Od dwoch numerow znalezc mozna info nie tylko nt juroLOTu ale takze i JetAir. Zapomnialbym o sztandarowej 'udanej rodzince' ukazujacej sie co drugi numer z B767 na czele...
    Coraz bardziej okrojone porcje mega-hiper-nowoczesnego LOT cafe w klasie ekonomicznej porazaja

    A tak poza tym to nawet kilka fajnych art do poczytania jest :-)

  6. #6
    Awatar PanPstryk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Reading/Sanok

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sven
    A tak poza tym to nawet kilka fajnych art do poczytania jest :-)
    Moj typ numer 1 to Pani Artystka, ktorej nazwiska nie pamietam ale za to pamietam obrazy przedstawione na zdjeciach w artykule... A deklaracje wizowo-celne sa rowniez w ilosci wiekszej, w magazynie pokladowym SWISS...

    Cytat Zamieszczone przez STYRO
    Przeciez nasz terminal wg slow Dyrektora jest w stanie obsluzyc jeszcze kilka rejsow dziennie.
    Terminal moze tak, ale obsluga graniczna jest L E N I W A do potegi entej Jak ma byc wiecej polaczen to trzeba tych ludzi nauczyc pracowac pod presja czasu itp itd... I wiecej kultury wobec pasazerow...

  7. #7
    mss
    mss jest nieaktywny
    Awatar mss

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie

    eh w mediach nic nie słychac o lotnisku itd. nic nie pisza o przetargu na budowe terminala itd :/ niedobrze


    - reklama w podpisie skasowana - REGULAMIN

  8. #8
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mss
    eh w mediach nic nie słychac o lotnisku itd. nic nie pisza o przetargu na budowe terminala itd :/ niedobrze
    Moze powiedzenie - "brak wiadomosci to dobra wiadomosc" sprawdzi sie w przypadku RZE.
    You Can Fly

  9. #9
    Awatar vincentdelabeas

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    Może to nie do końca o EPRZ, ale może....

    Tanie linie atakują Polskę

    Już wiosną wystartuje kilkadziesiąt nowych połączeń lotniczych. W Związku z tym zaostrza się konkurencja. A to oznacza nieuchronną wojnę cenową o pasażerów - informuje DZIENNIK.


    Trwa podniebne szaleństwo. Tanie linie lotnicze jedna po drugiej otwierają nowe połączenia nad Wisłą. Jak wynika z informacji, do których dotarł „Dziennik”, wraz z rozpoczęciem sezonu wiosenno-letniego tani przewoźnicy wprowadzą do swoich rozkładów co najmniej 35 nowych połączeń. Wszystko więc wskazuje na to, że wreszcie bez większych problemów będziemy mogli latać po całej Europie. W dodatku zaostrzająca się konkurencja wymusi jeszcze większe obniżki cen.

    Najwięcej nowości szykuje WizzAir. Zapowiada uruchomienie aż 19 nowych tras. To może być prawdziwy nokaut dla konkurencji. Najgroźniejszy rywal Węgrów, irlandzki Ryanair, jak na razie ujawnił jedynie cztery nowe trasy, tyle co Sky Europe i Norwegian Air Shuttle. W tej rywalizacji o oczko niżej plasuje się Centralwings. Kolejny jest easyJet, który uruchomi dwa nowe połączenia. Ale te dwie linie prawdodpodobnie nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa. Niektórzy zaś, tak jak Germanwings, skrzętnie ukrywają swe plany - pisze DZIENNIK.

    Skąd ten boom? "Polska jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków na świecie. Wiele osób pracuje za granicą i w dodatku rośnie zainteresowanie turystów polskimi miastami" - mówi John Kohlsaata, dyrektor sprzedaży easyJet.
    Najpopularniejszymi kierunkami wciąż pozostają Wielka Brytania i Irlandia – w końcu pracuje tam blisko milion Polaków. Ale obok tradycyjnego Londynu czy Dublina pojawią sie takie miasta, jak Newcastle czy Coventry.

    Hitem mogą okazać się nowe połączenia na południe Europy: do Włoch (Palermo), Grecji (Heraklion) czy Bułgarii (Burgas). Równie atrakcyjne powinny być loty do Szwecji, Norwegii i Danii. – Coraz częściej wyjeżdżają nie tylko pracujący tam Polacy, ale też biznesmeni – mówi Jan Święcki, prezes Norwegian Air Shuttle Polska. Północ stała się na tyle atrakcyjna, że na ten rynek wchodzą nieobecne dotąd tam linie, jak np. WizzAir - donosi DZIENNIK.

    Przewoźnicy walą do nas drzwiami i oknami, bo prognozy rozwoju rynku są bardzo optymistyczne. Według Eugeniusza Wróbla, wiceministra transportu, w tym roku na pokłady samolotów wsiądzie w Polsce o 5 mln więcej pasażerów niż w ubiegłym. A potencjał i tak jest jeszcze ogromny. Nasz rynek, pomimo wysokich wzrostów, z rocznymi przewozami na poziomie 15 mln osób, jest wciąż w środku europejskiej stawki.

    To jednak niejedyny powód, jaki ściąga tanie linie do naszego kraju. Nie ma tu bowiem tak zabójczej konkurencji jak na Zachodzie - a dzięki temu łatwiej jest zarobić. Dziś ze sprzedaży jednego biletu do kieszeni przewoźników trafia od 40 do 100 euro. I to przy uwzględnieniu wszystkich promocji - pisze DZIENNIK.

    Która z tanich linii wygra rywalizację? Gdyby opierać się na samych prognozach przewoźników, to palmę pierwszeństwa utrzyma WizzAir. Zapowiada on zdobycie w tym roku ponad 3 mln pasażerów. Drugie miejsce, z przewozami na poziomie 2,6 mln osób, zajmie Ryanair, a na trzecim miejscu, z liczbą 1,6 mln klientów, uplasuje się Centralwings. O kolejne pozycje powalczą easyJet, Norwegian Air Shuttle i Sky Europe, które zapowiadają przewozy w granicach 1 mln pasażerów.


    Wszystko też wskazuje na to, że tani przewoźnicy po raz pierwszy zdominują nasz rynek. W ubiegłym roku, choć działają na polskim rynku zaledwie od dwóch lat, obsłużyli oni ponad 6 mln pasażerów, czyli zdobyli 40 – 45 proc. przewozów regularnych. W tym roku chcą jednak przejąć większość rynku i może im się to udać. A to oznacza, że do walki o klienta mocniej będą musiały włączyć się drogie narodowe linie, również i nasz LOT. Dzięki temu już niebawem do Londynu nikt nie będzie jeździł autobusem, a na wybrzeże Włoch czy Chorwacji samochodem. Taniej i szybciej będzie samolotem - informuje DZIENNIK.

    http://www.dziennik.pl/Default.aspx?...rticleId=31979

  10. #10
    Awatar QmP3L

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRG / EPRZ

    Domyślnie

    Może i tutaj coś się ruszy.

  11. #11
    RZEszowiak
    Goście

    Domyślnie

    wg mnie jasionka bedzie mogła (moze sie myle) nowe połaczenia miec tylko dopiero jak bedzie nowy terminal bo narazie to jakos chetnych nie ma ;/ a szkoda bo i tu jest potencjał na latanie

  12. #12
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mss
    eh w mediach nic nie słychac o lotnisku itd. nic nie pisza o przetargu na budowe terminala itd :/ niedobrze
    Juz niedlugo przeczytasz o lotnisku i cos obszernego. Bedzie tez o bazie STA. Powiem Ci tylko tyle, ze tekst jest juz napisany i wlasnie poddawany obrobce.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  13. #13
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RZEszowiak
    wg mnie jasionka bedzie mogła (moze sie myle) nowe połaczenia miec tylko dopiero jak bedzie nowy terminal bo narazie to jakos chetnych nie ma ;/ a szkoda bo i tu jest potencjał na latanie
    lomatko - jak zes na to wpadl?
    Dobrze, ze jestes z nami RZE

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sven
    omatko - jak zes na to wpadl?
    Dobrze, ze jestes z nami RZE
    sven dlaczemu jestes taki agresywny :P:P:P

  15. #15
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    e tam przesadzacie - jeszcze 2-3 polaczenia na 737 moznaby bylo upchnac jesliby sie chcialo.

    Ok czytalem artykul, ktory jutro ukaze sie w Super Nowosciach - na temat Jasionki i bazy STA (tutaj chcialbym podziekowac Koledze eu01 za poinformowanie nas o sprawie bazy STA). Artykul, ktory mam nadzieje zmotywuje zagubionego Marszalka do dzialan w tej sprawie, wielkie dzieki rowniez dla red. Rokosza (ktory tez chyba lubi samoloty) za to, ze zainteresowal sie sprawa - tytul artykulu "Marszalku , walcz o 100 mln dolarow" na 1 i 3 stronie jutrzejszego wydania SN - o ile nic sie nie zmieni.....


    To jeszcze nie koniec - juz niedlugo ukaze sie kolejny artykul ukazujacy inne problemy Jasionki, o ktorych tutaj na Forum wielokrotnie pisalismy...

    Milej lektury jutro....
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  16. #16
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    http://www.pressmedia.com.pl/sn/wydarzenia/d2.asp?u_file=!w.txt

    RZESZÓW. Wciąż jest szansa na budowę lotniczej bazy remontowej na lotnisku w Jasionce
    Marszałku! Walcz o 100 mln dolarów


    Podpowiadamy więc panu marszałkowi: Jeżeli chce pan zdobyć dla Podkarpacia inwestycję za 100 mln dolarów, to działać trzeba natychmiast!


    Singapore Technologies Engineering, największa singapurska firma branży lotniczej, wciąż szuka we Wschodniej Europie miejsca na wybudowanie bazy serwisowo-remontowej dla samolotów komunikacyjnych. Inwestycja ma kosztować 100 mln dolarów, a w bazie znajdzie pracę blisko 1,5 tys. specjalistów branży lotniczej. Baza mogłaby powstać w Jasionce, jeżeli władze Podkarpacia powalczyłyby o tę inwestycję. Tymczasem nie robią nic.

    O możliwości budowy w Jasionce bazy serwisowej dla samolotów komunikacyjnych zaczęło być głośno we wrześniu 2005 roku. Wówczas inwestycję tę planowały wspólnie irlandzkie linie lotnicze Ryanair i azjatycka firma Singapore Technologies Engineering, wchodząca w skład koncernu Singapore Technologies Aerospace.

    Jan Straż, ówczesny dyrektor rzeszowskiego lotniska, przygotował projekt koncepcyjny bazy, a Sejmik Podkarpacia dał zgodę na wydzierżawienie Azjatom terenu pod jej budowę.

    W styczniu zeszłego roku przedstawiciele samorządu województwa i władz lotniska polecieli do Singapuru i złożyli szczegółową ofertę. Potem zapadła cisza...

    Ryanair zrezygnował

    W czerwcu ub.r. Irlandczycy wycofali się z projektu inwestycji wspólnej z Azjatami. Tomasz Kułakowski z Ryanair poinformował o tym pod koniec stycznia.

    - Bazę serwisową dla naszych boeingów wybudujemy sami - powiedział dyrektor Kułakowski. - Ostateczna decyzja o lokalizacji jeszcze nie zapadła, lecz na pewno Rzeszów nie jest już brany pod uwagę.

    Po tej informacji przestano się sprawą interesować. Okazuje się, że zbyt wcześnie.

    Singapurczycy szukają lokalizacji

    - Ta sama firma, która miała budować bazę razem z Ryanairem, nadal szuka lokalizacji w Europie Wschodniej - pisze w e-mailu do redakcji internetowy Czytelnik z Teneryfy. - Niestety, w Rzeszowie chyba nikt o tym nie wie.

    Sprawdziliśmy tę informację na stronie serwisu Bloomberg: http://www.bloomberg.com/apps/news?p...1n6Kbo&refer=a

    Rzeczywiście, Azjaci tylko do końca tego roku będą prowadzić bazę serwisową pod Londynem. Zapadła już decyzja o jej zamknięciu. Koszty pracy w Anglii są zbyt wysokie i baza przynosi straty. W Europie Wschodniej praca jest tańsza o około 40 proc. Dlatego Azjaci tu chcą przenieść zakład remontowy samolotów. Wybudują go w niespełna rok. Czy w Jasionce?

    Panie marszałku Zygmuncie Cholewiński, podpowiadamy

    Jest szansa na budowę lotniczej bazy w Rzeszowie. Żeby ją wykorzystać, trzeba sprawę przypilnować. Czy samorządowe władze Podkarpacia o tym wiedzą?

    - Czy Podkarpacki Urząd Marszałkowski prowadzi jakiekolwiek działania w celu pozyskania singapurskiego inwestora i budowy przez niego lotniczej bazy serwisowej w Jasionce? - zapytaliśmy wczoraj Łukasza Andresa, asystenta marszałka Podkarpacia.

    Nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi. Można przypuszczać, że marszałek Cholewiński jest całkowicie zaskoczony tematem. Podobnie jak jego urzędnicy, którzy objęli swoje posady w czasie, gdy sprawa azjatyckiej inwestycji wyglądała na przegraną.

    KRZYSZTOF ROKOSZ

    Super Nowości z dnia 07_03_2007



    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  17. #17
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    pisze w e-mailu do redakcji internetowy Czytelnik z Teneryfy
    You Can Fly

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie

    Ciekawe kto to :P

  19. #19
    Awatar Gizmo

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    a co sie nam jakas teneryfa do piaskownicy wpiepsza skandal miedzynarodowy

    pzdr!!
    ----
    NIEZGODNY Z REGULAMINEM PODPIS USUNIĘTY

  20. #20
    Awatar QmP3L

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRG / EPRZ

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie ważne skąd, ważne że ktoś zwrócił na to uwagę. A poza tym co wy macie do Teneryfy? Pięknie tam jest

Strona 1 z 208 1 2 3 11 51 101 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 03-03-2018, 19:06
  2. 02-03-2018, 10:17
  3. 01-03-2018, 15:16
  4. 01-03-2018, 10:07
  5. 27-02-2018, 16:07
  6. 27-02-2018, 14:58
  7. 26-02-2018, 13:41
  8. 30-06-2015, 20:57
  9. 17-07-2014, 14:19
  10. 13-11-2013, 16:12
  11. 13-11-2013, 15:53
  12. 25-02-2013, 11:43
  13. 15-02-2013, 17:46
  14. 10-02-2013, 19:54
  15. 01-09-2012, 00:22
  16. 26-08-2012, 21:52
  17. 20-07-2012, 08:25
  18. 20-07-2012, 08:07
  19. 08-06-2012, 17:54
  20. 29-05-2012, 11:53
  21. 19-03-2012, 19:45
  22. 19-03-2012, 15:35
  23. 24-01-2012, 11:03
  24. 04-03-2011, 19:20
  25. 04-03-2011, 08:01
  26. 03-03-2011, 18:39
  27. 03-03-2011, 18:34
  28. 01-03-2011, 08:39
  29. 01-03-2011, 07:01
  30. 06-02-2011, 13:39

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •