Nie wiem czego nie rozumiesz - jasniej chyba juz nie mozna bylo odpowiedziec. System dziala jak dziala, bo nie bylo i nie ma kasy, zeby go dobrze zrobic od poczatku, wiec robia co moga. Staraja sie o srodki, aby zrobic go dobrze, w 2011 system wg. zapewnien portu bedzie dzialal jak trzeba. Wez pod uwage, ze spolka cala czas jest na minusie - w zeszlym roku chyba 12 milionow straty, wiec kazda zlotowke ogladaja cztery razy zanim ja wydadza. Jesli dalej nie rozumiesz to znaczy, ze problem lezy w Tobie a nie w odpowiedzi
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
Styro gratuluję, świetny wywiad. Bardzo rzeczowy i poruszający wiele ciekawych kwestii. A Panu Sikorze (skoro zapowiedział odwiedziny naszego forum) bardzo dziękuję za odpowiedź na moje pytania i konkretne, rzeczowe odpowiedzi na pozostałe. Sporo mi to wyjaśniło, różnych kwestii związanych z branżą lotniczą
W zasadzie druga czesc zdania wszystko wyjasnia ...Kiedy ruszy Loża Biznes w Jasionce?
Bussiness Lounge zrealizowaliśmy, ale pojawił się kłopot. Chodzi o koszty jej funkcjonowania.
Ale - BL gotowy to moze jest ale czesciowo - poki co jest kanapa + stolik + niepodlaczony na scianie tv-lcd. Regalow/polek/lodowki brak ...
Co do kosztow funkcjonowania: otwarcie BL stanowi dla Portu badz linii zawsze inwestycje i to pode wieloma aspektami. Po pierwsze wymiar marketingowy - BL podnosci prestige lotniska. Po drugie jest to inwestycja finansowa. Najpierw port badz linia wyklada kase, pozniej za wejscie kazdego lepka do lozy pobierana jest oplata od linii lotniczej.
Heeeeeee? ze co? Ni chu chu nie czaje o co Panu Lukaszowi chodzi z tymi czytnikami ...W tej chwili jesteśmy na etapie dość długo już trwających rozmów z przewoźnikami i providerami usług VIP zainteresowanymi korzystaniem z Bussiness Lounge i okazuje się, że musimy się wyposażyć w elektroniczny system odczytywania kart umożliwiających wstęp do loży, tak aby móc obsłużyć przynajmniej pasażerów Star Alliance, a także pasażerów innych linii, którzy mają takie uprawnienia, ponieważ my nie mamy dedykowanej loży biznesowej.
Przede wszytkim - na dzien dzisiejszy (i wszystko wskazuje na to, ze nic w najblizszej przyszlosci sie nie zmieni) bieżemy pod uwage jedynie Star Alliance. W drugiej kolejnosci np. banki i ich klientow - np. posiadaczy CC gold i platyna.
Jak to wygklada w innych, przykladowych portach:
Warszawa: Ballada i Preludium - loza dla pasazerow roznych linii lotniczych o odpowiednim statusie (karta programu) lub/i o odpowiedniej kl. podrozy. wchodza zarowno pasazerowie LO, BA, LH, AF ... ktorych pierwszy lub kolejny odcinek podrozy odbywa sie z WAW.
Nikt do zadnego czytnika ani nie wklada karty czlonkowskiej ani boardingowej. Nastepuje weryfikacja kartyprogramu pod wzgledem zgodnosci nazwiska z karta pokladowa, waznosci karty programu jak i karty pokladowej.
Obsluga z palca wklepuje numer karty programu do systemu, a na karcie pokladowej przywalaja pieczatke lozy.
Krakow: Numery karty czlonka programu jak i numer biletu przepisywane sa recznie na karteluszke przez obluge lozy.
Poznan: j.w.
Wroclaw: j.w.
Gdańsk: nie pamietam - ale na pewno nikt nie wkladal karty do czytnika.
Frankfurt: loza LH - nikt niczego nie spisuje/zczytuje. Nastepuje weryfikacja wzrokowa pod wzgledem daty waznosci karty programu, karty pokladowej, ew. kl. podrozy pasazera widocznej na karcie. Bywa, ze karta jest przedrukowywana w przypadku gdy na dziewiczej brak kodu kreskowego lub tez brak kodu statusu czlonka programu (czlonkowie programow z reguly gromadza mile szybciej).
Monachium: j.w.
Dusseldorf: generalnie j.w. ale bywa, ze obsluga zczytuje kod kreskowy z karty pokladowej, ktorych de facto RZE nigdy nie nadrukowuje na wydawanych przez siebie kartach.
itd., itp. moznaby dlugo wyliczac ale jak widac - w zasadzie nikt niczego czytnikiem nie zczytuje ...
A wezmy pod uwage np. WAW i ichniejszy przemial w ciagu godziny i roznorodnosc linii lotniczych, ktore wybrali podrozni.
Ciekawostka z WAW sa pasazerowie City Banku - wjazd do lozy maja posiadacze CC od golda wzwyz. Choc jak uczy zycie jak ktos ma golda CC to zreguly dorobil sie conajmniej silvera MiM czy odpowiednika w innych liniach.
Obecne negocjacje dedukuje, ze rozchodza sie o stawke pobierana od linii za kazdego pax'a, ktory wdepnie do lozy ...
Druga sprawa to kawiarenka na pieterku po prostu padnie. 95% Klienteli to pasazerowie LO i LH, na dodatek takich co w wiekszosci posiadajacych statusy, ktore z reguly pozwalaja na wejscie do lozy.
Na poczatku bottom leg stanowi brak czytnika kart (cokolwiek to oznacza) i przeciaganie ze strony linii lotniczych. Port jest zwarty i gotowy A za chwile dowiadujemy sie, ze personel nie przeszkolony ...To jest właściwie problem stricte techniczny, z którym próbujemy się uporać i myślę, że to już nie potrwa bardzo długo, żebyśmy mogli w końcu już tą lożę otworzyć. Nie mogę podać konkretnej daty, ponieważ ona nie zależy tylko i wyłącznie od nas. Gdyby to tylko od nas zależało, to od Nowego Roku Bussiness Lounge by działała, ale niestety tak nie jest. Problem jest o tyle złożony, że po pierwsze musi być elektroniczny system wejścia do Lounge uwzględniający osoby uprawnione, a po drugie w tym systemie muszą być przeszkolone osoby, które tą Lożę Biznes będą obsługiwać. Systemu nie mamy, zatem także i przeszkolonego personelu nie ma.
Bardzo prosze Pana Lukasza po zarejestorwaniu sie coby rozjasnil o co chodzi z tymi czytnikami kart ...To są główne powody, które nam blokują tę operację. Chcę jednak zapewnić, że to nie jest tak, że wybudowaliśmy Business Lounge i z zadowoleniem przyjęliśmy fakt, że ona jest, a potem ją zamknęliśmy jak wskazywałyby niektóre sugestie forumowiczów - absolutnie nic takiego nie ma miejsca.
Ps' STYRO - Sanhedryn jest zadowolony z wykonanego przez Was zadania
Druga sprawa - dzieki temu, ze pytania byly opublikowane wczesniej Gosc mial czas aby rzeczowo do takowych sie przygotowac. Dzieki temu nie ma cyndolenia jak zawsze, w stylu "zgodnie z zapewnieniem Przedstawicieli Portu to nie ostatnie nowe polaczenie uruchamiane z Jasionki".
Rzeczowe pytania - konkretne odpowiedzi.
czytniki kart pewnie mialyby wyreczyc obsluge...
takie rozwiazanie widzialem z porcie o podobnych rozmniarach jak RZE, gdzie pani/pan nie czeka na mega-businessman
Marcin
W tak małym porcie jednak dodatkowy etat to spore obciążenie, Nie wiem czy jest aż tak niezbędny i czy przy tej liczbie połączeń tradycyjnych przewoźników będzie dochodowy. Wywiad spoko, dobra robota STYRO. A Pan Łukasz poprawił sobie niesłychanie wizerunek tym wywiadem. Co tu ukrywać miał trochę w moim prywatnym odczuciu przeciętny.
Loze zaliczalem juz na roznych lotniskach i ZAWSZE pierwszy kontakt byl z czynnikiem bialkowym (czyt. czlowiekiem); nie spotkalem sie jeszcze z sytuacja kiedy to ktos sam sobie otwieral dzwi tylko i wylacznie karta. Znajac Polactwo to jedna osoba* wpuszczalaby 5 osobowa stonke coby tylko za mineralke nie zaplacic w sklepiku obok
Po drugie zawsze musi byc ktos do obslugi lozy coby wrzucic w zmywarke brudne szklo. Nie wiem czy widziales wogole ow pomieszczonko - mysle, ze 10 osob to max co tam wejdzie ale dobre i to. Stad tez "ktos" zwyczajnie musi miec oko na towarzystwo ...
* i to niekoniecznie od senatora wzwyz.
Przeciez spolka ma ambitne plany zwiekszania liczby polaczen i przyciagania nowych przewoznikow ...
Po drugie na miedzynarodowym lotnisku longue to standard! Nawiasem mowiac bywa, iz przewoznik tradycyjny daje w umowie deadline, do ktorego to longue musi sie pojawic. A czy juz bedzie z uslug takowego wogole korzystac w przyszlosci to juz inny temat ...
Nowy etat - nie wydaje mi sie, przy obecnym stanie zalogi spokojnie sa w stanie obsluzyc longue.
Ja sie obawiam w zasadzie jednego - przepychanek co niektorych politykow w stylu "dlaczego ja moge wejsc, a moj kolega ze mna juz nie".
Nieraz widze jak towarzystwo kupuje flaszke w Baltonie i zwyczajnie łoji z gwinta w poczekalni.
Gratuluję materiału Styro! Kawał dobrej roboty! Z zaciekawieniem przeczytałem cały, obszerny wywiad.
I <3 RZ
Co do USA to analizowałby jeszcze Ryan International Airlines (też u nas bywał). Bazę ma w Ilinois niedaleko Chicago (jak rzekł Pan rzecznik) - Rockford INTL Airport.
Ale tylko zgaduje.
Ryan International Airlines is an air charter company
Chicago Rockford Airport - Chicago Rockford to Las Vegas, Orlando, Tampa, Phoenix, Ft. Myers, Cancun
Gdyby była to DAL w co wątpię, byłbym delikatnie pisząc w szoku.
Druga sprawa to cyt. Linia ta nie podjęła jeszcze ostatecznej decyzji, ma ona zapaść do końca tego roku.
Jednoznacznie widać iż nie jest to wcale pewnie iż "wirtualna linia" podejmie decyzję na tak.
Być może jest to rodzaj "straszaka" na LOT, coś a'la w KRK.
Z tą różnicą iż u Nas nie było czasu na taki ruch, ponieważ LOT poinformował iż klamka zapadła z dnia na dzień a wy mieliście czas na reakcje.
Podbijam ten temat bo dopiero go zobaczylem. Dobry ten wywiad, naprawde dobry. Wiem jak to jest z lotniskami bo ja slucham od drugiej strony jak menedzerowie lotnisk/marketingu gadaja z nami i nas kusza.
Czy ja dobrze widze czy rzecznik RZE zdradzal ze gadaja z Ryan International o JFK-RZE?
Oh yea:
"pierwsze pytanie jakie zadaje mi przewoźnik łapiąc się za głowę jest następujące: „To dlaczego LOT zastanawia się nad likwidacją tego połączenia?” To dość trudne do zrozumienia, mając na uwadze wcale nie najniższe ceny biletów i wartości obłożeń. Liczymy jednak też na to, że LOT nasze połączenie z USA utrzyma, aby nie rozczarować tysięcy pasażerów. "
"Wypełnienie samolotu do USA przez 4 sezony, w jakich odbywały się loty z roku na rok rosło. Jednak prawdą jest, że tam nie lata klasa biznesowa, ona jest zazwyczaj pusta. Natomiast jeśli chodzi o obłożenie klasy ekonomicznej to wskaźniki wskazywały ponad 90% wypełnienia. Trudno w tym momencie mówić kiedy mamy tak wysoki LF, że połączenie jest nieopłacalne.
"
Z najwiekszym szacunkiem proponuje dla Pana Rzecznika:
Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 17-01-2011 o 23:46
Mysle, ze nie dobrze widzisz Lukasz Sikora zdradzil (zreszta od jakiegos czasu nie jest to tajemnica), ze rozmawiaja z amerykanskim przewoznikiem na temat polaczen JFK-RZE, ale nie zdradzil jaki to bedzie przewoznik - wiemy tylko oficjalnie, ze nie jest to AA. A na reszte przyjdzie nam poczekac do ogloszenia trasy, ktora caly czas jednak stoi pod znakiem zapytania.Czy ja dobrze widze czy rzecznik RZE zdradzal ze gadaja z Ryan International o JFK-RZE?
Tutaj tez nie wiem czy zrozumiales co Lukasz Sikora chcial powiedziec. To nie on tutaj twierdzi, ze te polaczenia sa oplacalne pomimo tego, ze C lata na pusto. To CEO (lub ktos bardzo wysoko usadowiony) tej tajemniczej amerykanskiej linii patrzac tylko na oblozenie w Y i ceny biletow zlapal sie za glowe dziwiac sie, ze LOT chce przestac latac na tej trasie i ze jest to dla LOT nieoplacalne przy takim oblozeniu i takich cenach biletow."pierwsze pytanie jakie zadaje mi przewoźnik łapiąc się za głowę jest następujące: „To dlaczego LOT zastanawia się nad likwidacją tego połączenia?” To dość trudne do zrozumienia, mając na uwadze wcale nie najniższe ceny biletów i wartości obłożeń. Liczymy jednak też na to, że LOT nasze połączenie z USA utrzyma, aby nie rozczarować tysięcy pasażerów. "
"Wypełnienie samolotu do USA przez 4 sezony, w jakich odbywały się loty z roku na rok rosło. Jednak prawdą jest, że tam nie lata klasa biznesowa, ona jest zazwyczaj pusta. Natomiast jeśli chodzi o obłożenie klasy ekonomicznej to wskaźniki wskazywały ponad 90% wypełnienia. Trudno w tym momencie mówić kiedy mamy tak wysoki LF, że połączenie jest nieopłacalne.
"
Z najwiekszym szacunkiem proponuje dla Pana Rzecznika:
Pozostaje czekac - na razie brak nowych informacji na ten temat, doszly mnie plotki, ze jednak nic z tego nie bedzie - jednak to tylko plotki - port nie ma na dzien dzisiejszy informacji ani na tak ani na nie.
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
Czy po oddaniu do użytku nowego terminala (T2), obecny terminal (T1) będzie nadal funkcjonował tak jak do tej pory, czy może będzie przeznaczony np tylko do lotów krajowych albo czarterów ? I czy korzystanie z T2 nie będzie wiązało się z wyższymi opłatami lotniskowymi, bo może okazać się tak, że Fr nie zgodzi się na wyższe opłaty za korzystanie z T2 i wtedy będziemy dalej gnietli się w baraku, a z T2 będzie można latać np tylko LOT-em do Wawy i Lufa do FRA i pewnie 2012 do MUC.
Pytanie można będzie zadać Panu Sikorze przy okazji kolejnego wywiadu.
pozdrawiam
Nie buduje sie nowego terminala tylko dla 3 lotow dziennie do WAW i 1 do FRA. Ryanair bedzie latal z nowego.
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
Niechcacy wkleilem pierwszy quote kiedy chcialem wkleic tylko ten drugi:Tutaj tez nie wiem czy zrozumiales co Lukasz Sikora chcial powiedziec. To nie on tutaj twierdzi, ze te polaczenia sa oplacalne pomimo tego, ze C lata na pusto. To CEO (lub ktos bardzo wysoko usadowiony) tej tajemniczej amerykanskiej linii patrzac tylko na oblozenie w Y i ceny biletow zlapal sie za glowe dziwiac sie, ze LOT chce przestac latac na tej trasie i ze jest to dla LOT nieoplacalne przy takim oblozeniu i takich cenach biletow.
""Wypełnienie samolotu do USA przez 4 sezony, w jakich odbywały się loty z roku na rok rosło. Jednak prawdą jest, że tam nie lata klasa biznesowa, ona jest zazwyczaj pusta. Natomiast jeśli chodzi o obłożenie klasy ekonomicznej to wskaźniki wskazywały ponad 90% wypełnienia. Trudno w tym momencie mówić kiedy mamy tak wysoki LF, że połączenie jest nieopłacalne. "
Dlaczego szkoda? Bo naprawde nie rozumiem...
Piotrek, rozumiem - stad moja uwaga w wywiadzie, ze dla linii, yield jest wazniejszym wskaznikiem niz LF, ale to nie zmienia faktu, ze to co dla LOTu jest nieoplacalne wydaje sie byc dosc oplacalne dla tajemniczego amerykanskiego przewoznika. Przy tych cenach biletow i przy takim LF majac wypelniona tylko klase Y, amerykanski przewoznik wg Lukasza Sikory, jest bardzo zainteresowany lataniem z Rzeszowa, chociaz - co trzeba podkreslic - decyzja nie zostala jeszcze podjeta.Niechcacy wkleilem pierwszy quote kiedy chcialem wkleic tylko ten drugi:
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
Heh Tez rozumiem ale to "wydaje sie" i "wedlug" mnie drazni dlatego wstawilem moj oryginalny komentarz o ekonomii. Nie mysle ze istnieje jeden Amerykanski przewoznik co posiada samoloty do long-haul ktory jest tak glupi ze mysli ze tylko duzy LF w Y Class = Profits. Przynajmniej ja nie znam zadnego takiego przewoznika niezaleznie kto to jest (nawet Sun Country). Nie obnizam tutaj rzecznika bo to jest jego praca zeby mowil ze sa "bardzo blisko" i w "zaawansowanych fazach negocjaci" ale powinno sie odrozniac od kompletnie nie-realistycznych na dlugi termin rozwiazan (stale polaczenie RZE-USA Amerykanskiego przewoznika) z rozwiazaniami ktore sa bardziej realistyczne, nawet jak sie uda kogos przyciagnac to nie bedzie to na dluzszy termin. Stanie sie to samo co w Kijowie, Bukareszcie, itd. czyli przyciaganie kogos z obietnicami i ($$$) a potem "Thats not working out for us, bye"Piotrek, rozumiem - stad moja uwaga w wywiadzie, ze dla linii, yield jest wazniejszym wskaznikiem niz LF, ale to nie zmienia faktu, ze to co dla LOTu jest nieoplacalne wydaje sie byc dosc oplacalne dla tajemniczego amerykanskiego przewoznika. Przy tych cenach biletow i przy takim LF majac wypelniona tylko klase Y, amerykanski przewoznik wg Lukasza Sikory, jest bardzo zainteresowany lataniem z Rzeszowa, chociaz - co trzeba podkreslic - decyzja nie zostala jeszcze podjeta.
Prawda jest taka ze Rzeszow-USA nie stanie sie oplacalne przez bardzo dlugi czas i kazda proba co probuje udowodnic inaczej nie odpali albo odrazu albo po krotkich probach. Gdybym to byl ja to bym nie robil sobie sytuacji ktora prowadzi tylko w jedna strone: Failure.
Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 18-01-2011 o 21:10
Zakładki