Ceny RZE-STN są wysoie bo na tej trasie FR ma często największy LF wśród wszystich tras z/do STN. Skoro sprzedaje tyle biletów to te ostanie wolne są najdroższe to podnosi statystkę jako największa średnia cena.
Zgadza sie, ale teraz sam sobie zaprzeczasz bo na początku napisałeś to w kontekście a nawet docelowo do WAW a nie na tle regionalnym. Zabrzmiało to jak nie jako zagrożenie dla WAW. A jak powstanie lotnisko w Lublinie to czesc potencjalnych pasazerow z regionu z niego bedzie krozystala a czesc i tak wybierze WAW bo z WAW jest i bedzie o wieeeeele wieksza siatka polonczen lub np. jesli dane polonczenie bedzie sie powtarzac a lecac z WAW niz z Lublina potencjalny pasazer sporo zaoszczedzi to czesc takich pasazerwo wybierze WAW. Np. RZE według statystyki za 2006 rok miało największą średnią cene biletów do STN wśród wszystkich lotnisk w Polsce. Ja osobiscie do RZE mam 50 km, do KRK 130, jesli polonczenie z KRK jest tansze np. o 150 zl to jade do KRK i mysle ze duzo ludzi jeszcze w Polsce zwraca uwage na cene niz na wygode = bliskosc. Tym samym jesli ceny polonczen z Lublina do Londynu beda konkurencyjne lub nizsze niz z RZE do Londynu to automatycznie wymusi to na liniach (obecnie na FR) obnizke co bedzie pozytywne dla regionu i pasazerow RZE - co jest nazywane "zdrową" konkurencją.Zamieszczone przez letowniak
You Can Fly
Masz racje. Choć nie do końca, ale tu już wchodzimy na temat metodologi badań statystycznych. Sam wysoki LF i ceny ostatnich miejsc nie kładą się w większości lub w bardziej znaczący sposób na średnią cenę. W kontekście mojego postu chodziło mi o możliwość wyboru i o wybory dokonywane przez dzisiejszych Polaków - a przynajmniej ich część, czy znaczną - nie wiem, ale myślę że tak.Zamieszczone przez RES
You Can Fly
A ja mysle, ze zarowno letowniak czy tez moze łętowniak (*niepotrzebne skreslic) jak i mariusz maja racje. Lotnisko w Lublinie bez watpienia bedzie konkurencja i dla WAW i dla RZE. Jesli z Lublina wspolna z Rzeszowem destynacja bedzie znacznie (pojecie wzgledne) tansza niz w RZE to jest oczywiste, ze taki mieszkaniec Tomaszowa, Zamoscia czy nawet Rzeszowa, ktory bedzie chcial zaoszczedzic pieniadze wybierze Lublin. Podobnie z Warszawa - jesli wspolna z WAW destynacja bedzie bardziej atrakcyjna ekonomicznie z Lublina, to ewentualny pasazer mieszkajacy w promieniu porownywalnym dla WAW i Lublina wybierze oferte lubelakow. Oczywiscie Lublin nie jest w takim samym stopniu konkurencja dla WAW jak Warszawa dla Lublina, ale jeden i drugi port sa dla siebie wzajemna konkurencja.
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
Napewno jakas cząstke pasazerów nowy port odbierze (nie tylko Lublin) ale kazdy inny.
STYRO nie sadze zeby ktos majac w Rzeszowie połaczenie do Londynu np jechal do Lublina bo było by tansze o przykladowo 100zł, wiecej na paliwo straci itd no i komfort podrózy.
dokładnie, już bym wolał te 100 dołożyć do samolotu, niż się tłuc do Lublina przez te 2-3h albo nawet więcej samochodem, tak jak niektórzy zamiast jechać do KRK i lecieć FR do GLA, to wolą jechać do WAW i lecieć Wizzem do GLA, bo taniej, tylko ile wydadzą na wache do KRK, a ile do WAW
Jesli Cie stac i nie szkoda Ci kasy to fajnie . Ale tak jak pisalem powyzej - jeszcze sporej czesci ludzi w Polsce zalezy na kasie i jesli maja zaoszczedzic 200, 300, nie wspominajac juz o 500 zl to wybieraja podroz zamiast np. z RZE to z KRK, no a jakby był Lublin to jeszcze bliżej mają. Na własnym doświadczeniu - w tym roku sprzedalem ponad 200 biletow i wiekszosc klientow zachowywala sie wlasnie w powyzszy sposob. A byly tez przypadki ze przy roznicy 400 zl klient jechal z KRK pociagiem za 80 zl do Berlina i tym sposobem zaoszczedzil 320 zl, podobnie mieszkaniec Krosna pzesiadal sie w HHN i ladowal w GDN bo tez bylo sporo taniej.Zamieszczone przez mpiotrek
You Can Fly
E do Lublina i do Krk droga taka sama , kilka km róznicy zalezy jak licząc.
Dla mnie głupota jest leciec z Krk np do Londynu jesli bilet z Krk jest tańszy o przykładowo 200zł w obie strony - jadac do krk autem tyle sie wyda na paliwo (powrót) a pociagiem tez sporo kosztuje + jeszcze 3 godziny trzeba dodac zanim sie na balice dotrze.
Wiadomo jak ktos ma podobna droge do Kkr co do Rze (lub nawet troszke dalej do krk) to jak bedzie taniej wybierze krk , ale wiekszosc ludzi mieszkajacych na Wschod i Poludnie od Rzeszowa wybierze Rzeszow , bo dalej na polnoc i wschod granice konkurencji beda sie nachodzic (krk,Lublin)
Ja pisalem na swoim przykladzie - swoich ponad 200 klientow z tego roku i tak 60% zalezalo na kasie i zawsze dawalem im wybor np. KRK czy WAW no i wbieali opcje tansza, granica bylo min.150 zl oszczednosci, srednio 300-400, no a przypadki powyzej 500 to sam bym jechal nawet do POZ... Plus te dwa przypadki kiedy klient jechal z Krakowa do Berlina dla oczednosci 320 zl i inny z GDN do Krosna .Zamieszczone przez mss
Sporo ? Hm... Osobowy - 20 zł (niecałe 3 godziny) , Pośpieszny - 33 zł , EX - 56 zł (ale nie ma nim sensu jechać bo tylko 30 min. szybciej niż osobowy.) Nie rozumie tylko jakie +3 godziny na Balice ? Co 30 minut kursuje szynobus i jedzie ok. 20 minut.Zamieszczone przez mss
You Can Fly
No wlasnie , z Rzeszowa pociag do Krkakowa jedzie jakies 2;15 powiedzmy przyjedziesz Szynobus bedzie za 15-20minut , kolejne 20minut jedziesz na Balice razem daje 2;50 minut okolo +/- wiadomo .
Mi sie ostatnio udało , wyleciałem z Wiednia o 11;30 ... a o 15;50 bylem w Rzeszowie
Z tymi oszczędnościami po np.200 PLN na bilecie jest bardzo różnie.
Czesto zdarza się tak iż nie leci tylko jedna osoba tym samym rejsem, lecz 2-3 osoby więc oszczędności wynoszą już 600 PLN.
A odległość do Balic z Rzeszowa to 177km.
PS. Czesto dojazd nie kosztuje ani jednej złotówki, od czego są samochody służbowe
Niebawem rusza wykup nieruchomości
Rozpoczęły się indywidualne negocjacje z właścicielami działek, które muszą być wykupione pod lotnisko w Świdniku. W imieniu spółki Port Lotniczy Lublin rozmowy prowadzą radca prawny Piotr Fałdyga oraz specjalista ds. nieruchomości Tomasz Skoniecki. - Ten dwuosobowy zespół został powołany w celu ustalenia aktualnego stanu prawnego nieruchomości oraz możliwości ich nabycia przez spółkę - mówi Piotr Jankowski, rzecznik PLL. - Poza tym, członkowie zespołu spotykają się z właścicielami gruntów i negocjują ceny ich zakupu. Pierwsze takie spotkania już się odbyły.
Ceny, które proponują przedstawiciele PLL, owiane są tajemnicą. Wiadomo jedynie, że zespół bazuje na szacunkowych wycenach dokonanych pod koniec ubiegłego roku przez Biuro Wycen Nieruchomości. W sumie wyceniono ponad 130 ha na kwotę 46 mln zł. - Każda działka, każdy dom zostały potraktowane indywidualnie, a proponowane ceny będą odpowiadały tym rynkowym - zapewnia Jankowski.
Władze spółki planują, że skup gruntów rozpocznie się już w lutym, po posiedzeniu Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy. W pierwszej kolejności mają być kupowane te nieruchomości, z właścicielami których spółka najszybciej dojdzie do porozumienia.
Dziennik Wschodni
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Lotnisko w Świdniku jeszcze urośnieZamieszczone przez Gregor
http://dziennikwschodni.pl/apps/pbcs...DNIK/784219513
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Projekt bardzo ciekawy i nowoczesny.Wyglada lepiej niz T2 w Warszawie
Szkoda tylko ze rekawów nie ma.
A nasze dziady rzeszowskie chca zmniejszac terminal i budowac jak najtaniej ... co za dziadostwo.
Brawo Lublin. Beda miec szybciej nowy Terminal niz my - zobaczycie.
Zakładki