A Korczowa jak była niedrożna tak dalej jest, Panie Michale, co z Panem? cool)
Wersja do druku
A Korczowa jak była niedrożna tak dalej jest, Panie Michale, co z Panem? cool)
Dodatkowo Lwów-Berlin by W6.
Imponuje mi działanie LUZ, zakładają jakąś listę kierunków i uparcie dążą do ich otwarcia co się dzieje i jest widoczne.
U nas wygląda to tak jakby czekali jak im skapnie samo, a że ostatnio samo nie chce skapnac to będą spadki.
Dziaja znowu Berlin odwołany i zamaist + 0,0398% przyrostu będzie- 2% spadku.
Aż nie chce się tego komentować, brawo Lublin krok po kroku i nowe połączenia mają. A co u nas ? dalej projektują szynobus na lotnisko i parę innych "gadżetów" ?
Młode lotnisko a osiągnęło więcej niż Rzeszów przez tyle lat, zostaję tylko czekać aż będzie S19 do Lublina i mamy duoport Kraków / Lublin :)
Gratulacje dla sasiadow!
Ps' jeżeli potwierdzi się plotka z DY to parę osób z J942 powinno podać się do dymisji...
Gratulacje dla Lubelaków.
A o naszych włodarzach to szkoda pisać .....
Ja się nie zgodzę, zmiana dobra czy nie ciągnie na wózku poprzedników. Jak ktoś wcześniej sprawę spieprzył to Ci teraz maja "g" do gadania. A efekty działalności poprzedników będziemy widzieć przez wiele lat.Tutaj potrzeba rewolucji a nie podejścia na "jakoś o będzie".
Spoko loko, w ciagu 8 lat na pewno trafia sie kolejni odwazni na powtorke z 4you czy inne OLT ;)
Coby byla jasnosc - nie popieram "T-K-M" czy innej dojnej zmiany. Ale nie chwalmy poprzednikow czego to nie zrobili. Przeciez wiekszosc tych tematow sama przyszla.
Wiem, ze wszyscy sa glodni sukcesu w postaci nowych tras kalibru A320/B737 ale Panu MT radzilbym nie szukac szczescia na kongresie w Szanghaju czy RPA lecz moze zaczac od sezonowego GDN na Saabie 340. Pozycja negocjacyjna SRN mocno spadla ostatnio ;)
Z tymi samograjami to jest też tak, jak pokazał to Berlin, że powinno się udać a jednak, się nie udało, cały czas i tylko bardziej będzie ciążyć KRK, ludzie nie przestawią się na latanie z Jasionki jeżeli nie poczują ze jest alternatywa dla Krakowa, a jest ona tylko możliwa jak się pojawi ktoś jeszcze, jakaś inna linia.
Powiedzmy że FR nie dostanie kasy i co pomimo obłożenia 98+% zetnie połączenia jak w Łodzi, co popchnie nas mocno do tyłu, straciliśmy przewagę negocjacyjną, a FR sam widzi że mieszkańcy Podkarpacia chcą latać z KRK. Więc nie inwestuje u nas. Jak by słupki pokazały że spada ilość podróżujących w KRK z Podkarpacia, a tu ktoś inny ma niezłe wypełnienia, to szybko dostalibyśmy nowe połączenia.
A to mnie akurat nie dziwi, że sie ze mna nie zgadzasz :)
CSA i Adria po kilku miesiącach okazały się porażką, ale przynajmniej były jakieś próby, jakiś efekt "negocjacji" lub też szczęścia starej ekipy. Nowa od ponad roku nie ma nam NIC do zaoferowania. Piękna infrastruktura stoi niewykorzystana.....
Co Ty porownujesz Berlin z Paryzem ... :-0 Podkarpacie nigdy nie mialo jakis specjalnych tradycji emigracyjnych z orientacja w rejon Berlina.
Pomijajac sama zasadnosc Atlantykow od nas to tak jakby stwierdzic, ze skoro 3xW Berlin od nas nie wyszedl to z pewnoscia 1xW Nju Jork bedzie niewypalem ...
Kase na promocke dac trzeba - moze nawet i wiecej niz plan przewiduje - ale trzeba jeszcze wiedziec co sie chce w zamian...
A ja mam watpliwosci czy w J942 to wiedza lub gmachu vis-a-vis Galerii Rzeszow ...
Wiesz zgadza się, ale to jak dla mnie to bardzo dobrze pokazuje nasz lokalny rynek, skoro na kierunku gdzie wbrew pozorom jest ruch autokarowy (choć ciężko na tym bazować bo to inna specyfika usług), i to również może nie dominujący ale jest ruch emigracyjny oraz biznesowy, turystyczny nie jestesmy w stanie zebrać 2x na tydzień tych 600-700 osób w obu kierunkach to pokazuje że ciężko nam wypełnić nawet wydaje się pewniaki jak EDI, w troche wyższych stawkach niż FR. To poza emigracyjnymi kierunkami, nie mamy obecnie z czym i kim wojować innych kierunków w Europie.
FR nie wprowadzi BVA bo nie podetnie sam sobie gałęzi w KRK, dodatkowo ogranicza z 4xweek do 3xweek w sezonie letnim.
EDI lata z KRK 4xweek, i tak samo nie wprowadza tego w Rzeszowie boby musieli zejść do 3x week a wtedy automatycznie oferta robi się mniej atrakcyjna.
Podobnie z CIA jest 5x week i nie dodadzą bo by musieli pewnie zejść na może 4. I dalej zostajemy z 2 lotami z Rzeszowa które trzeba zapełnić. To niestety pokazały próby CSA i Eurolot, że nie dość że obłożenie nie porwało, to jeszcze FR odczuł spadki w KRK.
Dlatego sadze że nie ma samograjów u nas obecnie dopóki nie wejdzie całkiem inna linia, która podniesie atrakcyjność oferty poprzez nowe kierunki i konkurencje z FR. Dopóki nie będziemy traktowani jako element ciążący na KRK, a nie jako osobny rynek dopóki tak to będzie wyglądać.
Tu nie chodzi o samograje, bo tych jest jeszcze kilka z RZE. Tu chodzi o marketing i reklamę danego połączenia. Czy tak trudno dać zlecenie na 3 mln ulotek i rozpropagować przez Pocztę Polską wśród mieszkańców Podkarpacia, a nawet sąsiadów? Taniej wyjdzie niż banery reklamowe stojące w szczerym polu.
Pamiętaj o tym że Ryanair ma mocną konkurencję na tej trasie w postaci EZYa który na CDG lata w sezonie 11 x week.
Więc musi walczyć z konkurencją oferując loty na lotnisko peryferyjne.
Zresztą podobnie jest na połączeniu do EDI gdzie także konkuruje z EZY.
W tym przypadku są siły wyrównane 4 x FR i 4 x EZY.
Jeszcze jedna ciekawostka, która z powodu struktury ruchu w KRK jest dla Ryanaira bardzo cenna.
A mianowicie poziom średnich cen za bilety, w KRK jest najwyższy w Polsce stąd ich kolejne inwestycje w rozwój połączeń.
Co zapewne nie pomaga w rozwoju lotów od Was, czym jest bardzo dobrze widoczny na połączeniach do Berlina gdzie bilety były bardzo tanie a i tak nie udało się zapewnić zadawalającego LF.