Strona 1 z 153 1 2 3 11 51 101 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 3048
Like Tree1506Likes

Wątek: Przyszlosc EPRZ - kierunki rozwoju, zapowiedzi nowych polączeń...

  1. #1
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie Przyszlosc EPRZ - kierunki rozwoju, zapowiedzi nowych polączeń...


    Polecamy

    Witajcie,

    Pozwoliłem sobie założyć nowy temat. Chciałbym, abyśmy dyskutowali tutaj o tym jak widzimy przyszłość Jasionki - czy na szarym końcu razem z Bydgoszczą czy też uważacie, że śmiało możemy myśleć o 5 miejscu w perspektywie kilku lat. Chciałbym, abyście pisali co Waszym zdaniem trzeba zrobic, jakie kroki należy podjąć, co Wy byście zrobili gdybyście byli Prezesami spółki Port Lotniczy Rzeszow - Jasionka. Proszę o rzeczową i pozbawioną złośliwości dyskusję, jeśli obśmiejemy jakiś pomysł - argumentujmy to, dlaczego naszym zdaniem jest on bez sensu. Zapraszam do dyskusji nie tylko Kolegow z Rzeszowa, ale wszystkich, którzy moga coś ciekawego dodać na ten temat.
    Miłego pisania

    Chyba wypada mi jako pierwszemu wsadzic kij w mrowisko

    Czy przesadzam mówiąc, że gdyby Jasionka wykorzystała swoje położenie to ma szansę stać się dla północnej Słowacji i zachodniej Ukrainy tym czym jest Berlin dla Poznania czy Szczecina? Oczywiście w dużo mniejszej skali - jestem świadomy, że nie można porównywać Berlina do Rzeszowa - to są zupełnie 2 różne ligi. Co należy w tym kierunku zrobić, jak ominąć problem zatorów na granicy polsko-ukraińskiej? Jak i gdzie promować Jasionkę za miedzą, kto powinien być tym najbardziej zainteresowany, kto powinien wyłożyć na to pieniądze?
    Ostatnio edytowane przez STYRO ; 12-07-2011 o 06:44
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  2. #2
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez STYRO
    Chciałbym, abyście pisali co Waszym zdaniem trzeba zrobic, jakie kroki należy podjąć, co Wy byście zrobili gdybyście byli Prezesami spółki Port Lotniczy Rzeszow - Jasionka.
    1) Za wszelką cenę zbudować terminal - od razu na wyrost, żeby był zdolny do obsługi miliona pasażerów rocznie;
    2) Wystosować "ofertę nie do odrzucenia" (znaczna zniżka w opłatach za lądowanie i obsługę) dla linii niskokosztowej innej niż Ryanair, która wyrazi chęć utworzenia swojej bazy na RZE i podpisze umowę z portem w tym celu,
    3) Utrzymać status quo Ryanaira (wiadomo - konkurencja musi być),
    4) Jako prezes jeździłbym na Zachód do wszystkich linii z ofertą zachęcającą na uruchomienie połączenia z którymś z hubów europejskich dla zapewnienia wyboru alternatywnych połączeń transatlantyckich i azjatyckich dla mieszkańców z regionu,
    5) Działać w kierunku utworzenia w RZE mikro-hubu dla pasażerów z Ukrainy, Białorusi, Słowacji, Bułgarii, Węgier itp. państw z regionu,
    6) Wywaliłbym WAS z lotniska,
    7) Reklama, reklama, reklama, reklama, reklama, reklama, reklama, reklama, reklama, reklama, reklama, reklama, reklama, reklama, reklama, reklama i jeszcze raz reklama.

  3. #3
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    5) Działać w kierunku utworzenia w RZE mikro-hubu dla pasażerów z Ukrainy, Białorusi, Słowacji, Bułgarii, Węgier itp. państw z regionu,
    Tutaj to kolega poszedl "po bandzie".
    Ukraina i Slowacja OK, ale Wegry, Bialorus czy Bulgaria to juz przesada.
    Pozdrawiam, Airliner

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    2) Wystosować "ofertę nie do odrzucenia" (znaczna zniżka w opłatach za lądowanie i obsługę) dla linii niskokosztowej innej niż Ryanair, która wyrazi chęć utworzenia swojej bazy na RZE i podpisze umowę z portem w tym celu,
    Rzeszów ma i tak tanio..., więc z drewnem do lasu?

  5. #5
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rafik_83
    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    2) Wystosować "ofertę nie do odrzucenia" (znaczna zniżka w opłatach za lądowanie i obsługę) dla linii niskokosztowej innej niż Ryanair, która wyrazi chęć utworzenia swojej bazy na RZE i podpisze umowę z portem w tym celu,
    Rzeszów ma i tak tanio..., więc z drewnem do lasu?
    Widocznie "tak tanio" jest zbyt drogo aby zachecic ktoras z linii na zbazowanie maszyny lub uruchomienie kilku polaczen. Dodatkowa konkurencja wyszlaby Jasionce na dobre. Nie wiemy czy to, ze mamy tylko FR to efekt tego, ze linie nie widza w Jasionce lotniska z potencjalem czy tez tego, ze jak glosza plotki (nie wierze w nie) istnieje cicha umowa z FR a przewoznicy, ktorzy chca wejsc do EPRZ sa przez zarzad portu do tego skutecznie zniechecani.

    ojcie_c - terminal jak najbardziej potrzebny, wszyscy sobie z tego zdaja sprawe i mam nadzieje, ze tym razem to kwestia 2 lat.

    Uwazam, ze w Jasionce potrzeba tez linii tradycyjnej - takiej ktora zawiozlaby nas via hub w miejsca, gdzie low-costy nie lataja - mysle, ze w gre wchodzi jedynie Lufthansa. Potrzeba rowniez polaczen do Wloch, do Hiszpanii, to zarzad musi ganiac za przewoznikami a nie przewoznicy za Jasionka - dlugo jeszcze tak nie bedzie... Przygotowac oferte i jezdzic na targi branzowe, rozmawiac z przewoznikami i sprzedac im Jasionke.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  6. #6
    Awatar mpiotrek

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Leżajsk/Amsterdam

    Domyślnie

    A jaka przepustowość roczna ma ten terminal budowany? na stronie internetowej lotniska znalazłem, że 1440 pax/h, więc przyjmując że pasażerowie będą odprawiani 18h na dobę przez cały rok to maksymalna liczba odprawionych pasażerów nosi ok 9,5 mln pasażerów rocznie. Czy to możliwe?

    STYRO przecież masz LOT którym możesz polecieć przez Warszawę.. co prawda siatka LOTu jest uboga, ale zawsze...
    "Jest Leżajsk- jest dobrze"

  7. #7
    Awatar Intercontinental

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Citizen of World

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    1) Za wszelką cenę zbudować terminal - od razu na wyrost, żeby był zdolny do obsługi miliona pasażerów rocznie;
    bo na razie to budynek administracji wygląda 100 razy lepiej niż terminal

    Ja bym jeszcze wykorzystał ten budynek z wieżą co stoi koło Aviaty, ponoć nic się tam nie dzieje, byłby dobry na terminal dla low-costów, ale to kiedyś w przyszłości, jak byłby już duży ruch u nas
    Nie da się wypić całej wódki na świecie, ale próbować trzeba.

  8. #8
    RES
    RES jest nieaktywny
    Awatar RES

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie

    haha SZZ i BZG dostają nowe kierunki, a u nas ocywiście marazm i stagnacja, gratuluje panu Mardoszowi intensywnych negocjacji
    LCJ juz nas wyprzedziła w przyszłym roku pewnie zostaniemy na szarym końcu lotnisk regionalnych.
    flyRZE

  9. #9
    Awatar mpiotrek

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Leżajsk/Amsterdam

    Domyślnie

    Bydgoszcz ma kolejne połączenie- do Dusseldorfu-Weeze. Które to już połączenie w tym roku dla Bydgoszczy? Ja już chyba straciłem nadzieje- chyba Port Lotniczy w Jasionce nie napisał listu do Mikołaja, bo nie dostał zdanego prezentu w tym roku w postaci nowego połączenia... Jak tak dalej pójdzie to prześcigną nas Obice i Świdnik... Ja nie pojmuje jak to jest możliwe- są ludzie którzy chcą latać-(samoloty do Dublina i Londynu są pełne, to samo do Warszawy!) jest lotnisko, ale nie ma połączeń? To samo- są pieniądze, a terminalu dalej nie ma! Takie cuda to chyba tylko u nas...
    "Jest Leżajsk- jest dobrze"

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    stąd

    Domyślnie

    Unas może i były by połączenia tylko jest jedno ale: FR to linia utrzymujaca sie z kasy samorządowej w tym przypadku od władz województwa kótra za każdym nowym połączniem podnosi kwote "reklamowa". Przecież jakiś czas temu była lekka afera w Bydgoszczy że FR chce od nich kase za nowe połączenia a oni twardo mówili NIE, tweraz zapewne poszli po rozum do głowy i wolą płacić i latac bo to przynosi zyski, i tu błeden koło sie zamyka.
    ;)

  11. #11
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mpiotrek
    (...) chyba Port Lotniczy w Jasionce nie napisał listu do Mikołaja ...
    napisał i dostał - w Super Nowościach można było wygrać bilet w 2 strony Rzeszów - Bristol wysyłając sms :P
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  12. #12
    Awatar mpiotrek

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Leżajsk/Amsterdam

    Domyślnie

    A tak przy okazji- kiedy będzie wiadomo ilu w tym roku pasażerów odprawiła Jasionka?
    "Jest Leżajsk- jest dobrze"

  13. #13
    RES
    RES jest nieaktywny
    Awatar RES

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie

    Jak ULC przygotuje i opublikuje raport, a że oni sie nie spieszą to pewnie ok lutego. Chyba, że jakaś gazeta przygotuje jaiś artykuł o lotniskach to może dowiemy się wcześniej.
    Ja moge Ci podpowiedzieć, że będzie to ok 280 tyś.
    flyRZE

  14. #14
    Awatar mpiotrek

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Leżajsk/Amsterdam

    Domyślnie

    Tak sie zastanawiałem, bo na pasazer.com znalazłem artykuł o Szczecinie

    http://www.pasazer.com/artykul.php?lp=2274

    Widać, że Szczecin nas goni w ilości pasażerów- Łódź już nam uciekła, a przecież rok temu mieliśmy 10 tys pasażerów więcej... na stronie lotniska w statystykach zakładali, ze w tym roku obsłużą ok 357 000 pax, a w 2008: 394 000- czy to realne- bez terminalu i zapowiedzi nowych połączeń? A może zaczniemy przyjmować zakłady na przyszły rok ile Jasionka obsłuży pasażerów (o ile będziemy mieć nowe kierunki lotów- na co na razie się nie zapowiada)?
    "Jest Leżajsk- jest dobrze"

  15. #15
    RES
    RES jest nieaktywny
    Awatar RES

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie

    Jak nie dojdą nowe połączenia to wynik będzie podobny, jedyna różnica, to taka, że dziei Bristolowi przeroczymy 300 tyś, razem z czarterami jak się sprzedadzą przyszły rok zamkniemy liczbą ok 305-310 tyś. Niestety od sezonu letniego Dublin znów tylko 2x w tyg. więc raczej nie poszalejemy.
    Przyszłość Jasionki działaniami z ostatnich 2 lat już została określona jako małe lokalne lotnisko, które będzie wiązać koniec z końcem. Nie chodzi o to, iż SZZ czy BZG mają obecnie więcej połączeń, bo część z nich wezdłu mnie nie ma racji bytu i prawdopodobnie po kilku miesiącach zostaną zawieszone, nie mniej życze im powodzenia, bo nie ściganie w statystykach jest istotne. Kiepską przyszłość lotniska widać przede wszystkim w sposobie pracy szefów i braku managera na lotnisku.
    Dla mnie skandaliczne jest nie rozpoczęcie budowy termianla od kilku już lat. To jest ewidentne działanie na szkode firmy. Projekt powinnien już być gotowy powinny być ogłaszane przetargi, ale po co na wiosen sobie przypomną i ogłoszą, że jak od przetargu się nit nie odwoła to może w pazdzierniku 2008 rozpocznie sie budowa, i tak jest co rou, marnuje sie okres wiosny i lata karmi obietnicami, a pózniej przekłada sie budowe o rok.....
    flyRZE

  16. #16

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    stąd

    Domyślnie

    A własnie apropo terminalu, jest już coś wiadomo ?? czy utknęło w punkcie ??
    ;)

  17. #17
    Awatar mpiotrek

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Leżajsk/Amsterdam

    Domyślnie

    Nasuwa mi sie jeszcze jedno pytanie? jak będzie wyglądała odprawa po 29 marca 2008? Są jakieś przygotowania do wejścia do strefy Schengen? Muszę przyznać że od czasu zbudowania tymczasowej hali przylotów komfort trochę się zwiększył- szczególnie dla pasażerów odlatujących- w końcu można tam coś kupić w odlotach- kawka, gazetka- no i ładniejszy sklepik Baltony
    "Jest Leżajsk- jest dobrze"

  18. #18
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    z innego forum - najprawdopodobniej napisane przez pracownika portu:

    Żadnego układu z Ryanairem nie ma, bo aby się układać, trzeba choć trochę znać
    język. To zresztą nie jest najważniejsze - trzeba chcieć.
    Nie można tu napisać o szczegółach, bo osoby z portu,które niewątpliwie
    przeglądają to forum, czuły by się zagrożone. Pracować jednak trzeba, port płaci
    fatalnie, ale...
    Przy gościu co dławi Jasionkę, ustawia coraz to nowych "swoich" na kluczowych
    stanowiskach - jest źle.
    Norwegowie nieprędko wrócą - na pewno nie do tej "ekipy" co lotnisko przejęła.
    Sprawa z Centralwingsem, któremu też bardzo RZE pasował - udup.iona na całej
    linii. Z EasyJet i paroma innymi - także.
    Cargo? Chyba żartujecie.
    Terminal? Odprawi 15 rejsów dziennie, nawet jeżeli będą zakłócone.
    A Straż? Tak, doskonały i chyba jedyny na dzisiaj, ale to jest polityka, a nie
    biznes.
    Jak myślicie, dlaczego jeszcze nie odwołano obecnie zarządzających PPL-em?
    Pomyślcie o certyfikacji do Schengen na wiosnę, którą mają przechodzić polskie
    porty. Czy któryś spełnia warunki?
    Z tego powodu Straż na razie nie powróci - trzymają Łatacza i takich jak w RZE.
    Na nieszczęście nas i Was.
    .
    http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.ht...818&a=73489820
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  19. #19
    Awatar mpiotrek

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Leżajsk/Amsterdam

    Domyślnie

    POwiem tylko tyle- ten komentarz chyba jest prawdziwy- jakoś C0 otwiera połączenia ze wszystkich portów tylko nie z Jasionki...
    "Jest Leżajsk- jest dobrze"

  20. #20
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie


    Polecamy

    Podkarpacie wciąż bez promocji

    Od dwóch lat województwo podkarpackie nie ma strategii promocji. Od ponad roku departament, który się nią zajmuje, nie ma stałego kierownictwa.

    Od pięciu miesięcy departamentem promocji, turystyki, sportu i współpracy narodowej w Podkarpackim Urzędzie Marszałkowskim rządzi Andrzej Klimczak, były dziennikarz i szef marketingu rzeszowskiego oddziału PZU.

    Ale od początku tylko pełnił obowiązki. Od końca grudnia oficjalnie wiadomo, że jego dni w dyrektorskim fotelu są policzone. Urząd marszałkowski ogłosił nabór na dyrektora, a pierwszym warunkiem jest wyższe wykształcenie. Klimczak nie ma magisterium.

    Amerykanie nie przylecieli

    W ubiegłym roku zasłynął jednym: chciał zaprosić grupę amerykańskich dziennikarzy i pokazać im Podkarpacie. Nie udało się nawet tego zrealizować, bo połączenia lotnicze Rzeszów - Nowy Jork zostały zawieszone. Klimczak twierdzi, że jedno z drugim było ściśle powiązane.

    Pod koniec roku urząd marszałkowski ogłosił nabór na stanowisko dyrektora tego departamentu. Kandydat musiał się legitymować wykształceniem wyższym o kierunku: zarządzanie i marketing, prawo, ekonomia lub administracja. Musiał też znać angielski, francuski bądź niemiecki i znać protokół dyplomatyczny.

    Nie spuszczamy z tonu

    Do konkursu zgłosiły się trzy osoby, ale żadna z nich nie spełniała kryteriów. Konkurs został ogłoszony raz jeszcze. Kandydaci mogą się zgłaszać do 14 stycznia.

    Tym razem języków obcych już się nie wymaga, wykształcenie wyższe jest, ale nie ma sprecyzowanych kierunków.

    - Nie spuściliśmy z tonu. Szukamy człowieka, który będzie miał jasną wizję promocji regionu. Dlatego do wymagań dodaliśmy przedstawienie własnej wizji w zakresie promocji województwa - podkreśla Aleksandra Gorzelak-Nieduży, rzeczniczka prasowa marszałka.

    A dlaczego po ponad roku urząd zdecydował się na rozpisanie konkursu na dyrektora promocji? Okazuje się, że Klimczak nie spełnił pokładanych w nim nadziei.

    Pani rzeczniczka tłumaczy to tak: - Ten doświadczony dziennikarz, sprawnie poruszający się w świecie mediów i PR, przedstawił interesującą koncepcję promocji województwa. Niestety, nawet najambitniejsze zamierzenia nie zawsze udaje się spełnić w praktyce.

    Tymczasem od 2006 roku województwo nie ma strategii promocji. - Opracowanie takiego dokumentu zostanie zlecone w roku 2008. Na ten cel jest zarezerwowane 120 tys. zł - podaje dyrektor Klimczak.

    Będzie więcej pieniędzy

    W ubiegłym roku w wojewódzkiej promocji panowała mizeria. Nie dość, że urząd pracował bez strategii, to jeszcze było bardzo mało pieniędzy - 1,8 mln zł. Z tego trzeba było jeszcze wydać milion na reklamę województwa na stronie internetowej Ryanaira. Ledwo starczało na gadżety i udział w targach. To była - co podkreślają pracownicy podkarpackiej promocji - najmniejsza suma, jaką miały do wydania wszystkie samorządy wojewódzkie w kraju.

    W tym roku ma być lepiej. Razem z pieniędzmi na promocję w liniach lotniczych do wydania będzie 3,4 mln zł.

    Za te pieniądze urząd chce przeprowadzić kilka akcji. Na przełomie maja i czerwca chce zorganizować wycieczkę dla dziennikarzy i touroperatorów z Beneluksu po Podkarpaciu. Organizatorami mają być Polska Organizacja Turystyczna, podkarpackie biuro regionalne w Brukseli i departament promocji.

    - Biuro przygotowuje też dużą prezentację województwa w Parlamencie Europejskim. Taki totalny przegląd regionu, pokazanie walorów turystycznych łącznie z serwowaniem jadła ekologicznego. Taka prezentacja to duża szansa. Mogą nas pokazać światowe media - reklamuje pomysł dyrektor Klimczak. Prezentacja jest planowana na przełom sierpnia i września.

    W tym roku województwo chciałoby też uruchomić Centrum Informacji i Promocji Województwa Podkarpackiego w Warszawie. Ale ma na to zaledwie 30 tys. zł. Liczy na to, że do tego interesu dołączą się gminy i powiaty.

    Gazeta Wyborcza Rzeszów
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

Strona 1 z 153 1 2 3 11 51 101 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •