Cytat:
Nowy Country Manager Lufthansa Group w Polsce, Frank Wagner przedstawił dziennikarzom sytuację w formie i plany na ten rok.
Wagner, podlegający bezpośrednio dyrektorowi generalnemu Lufthansy na region Europy Środkowej i Wschodniej, Oferowi Kischowi, pracuje w Lufthansie. Był między innymi przez pięć lat dyrektorem generalnym w Portugalii, ostatnio pracował w zespole European Area Management we Frankfurcie.
Wagner powiedział m.in.: „Zdaję sobie sprawę z tego, jakim wyzwaniem jest praca tutaj. Polska najważniejszym rynkiem w regionie i najbardziej perspektywicznym. Będę się starał ten rynek jeszcze bardziej poszerzyć. Postaram się, by nasze linie było mocniej obecne na wszystkich polskich lotniskach.Na przykład, perspektywiczny jest port w Rzeszowie, ponieważ z tego regionu dużo Polaków lata do Ameryki Północnej.
Nie obawiam się konkurencji ze strony tanich linii, chociaż doceniam oczywiście ich rosnąca rolę na rynku lotniczym. Jak sądzę będziemy w stanie konkurować ze wszystkimi, bo mamy mocne atuty. Niedługo we wszystkich samolotach będzie podwyższony standard kabin we wszystkich klasach, od ekonomicznej do biznes klasy. Innym naszym atutem jest niezaprzeczalnie catering na pokładach samolotów. Nie wspomnę też o bardzo wysokim poziomie usług świadczonych przez nasz personel.
Wierzę, że Lufthansa, która jest obecna w Polsce od 44 lat, umocni tutaj swoją pozycję. Atutem Polski jest stabilna sytuacja gospodarcza. W ogarniętej kryzysami Europie, Polska byłą i jest „zieloną wyspą". Stąd mój i zarządu firmy optymizm i zaangażowanie na rynku polskim."
.......
W tym sezonie Polacy zyskali dzięki Grupie nowe połączenia:
samolotami Lufthansy – do Bydgoszczy 4 razy w tygodniu;
samolotami Swiss – do Krakowa, Sarajewa i Sofii 4 razy w tygodniu, do Lublany i Zagrzebia codziennie, do Skopje raz w tygodniu;
samolotami Brussels – 2 razy w tygodniu do Dubrownika i raz w tygodniu do Zagrzebia.
Liczba miejsca oferowanych w tym roku w regionie zwiększyła się o 5,2 proc., do 134 tys. Od początku roku do końca maja, Lufthansa Group oferowała o 6,8 proc. więcej miejsc i przewiozła o 7,6 proc. więcej pasażerów, osiągając średnie obłożenie samolotów w wysokości 71,4 proc. sama Lufthansa przewiozła o 9,6 proc. więcej pasażerów z obłożeniem samolotów w wysokości 70,7 pro