Budowa OPTeamu idzie na dobre, oto fotki z wczoraj (14.09)
Na początek tablica informacyjna.
I plac budowy, niestety już było dość ciemno.
![]()
Firma zatrudni w nowym centrum dodatkowo 30 informatyków programistów.
Kontakt:
OPTeam S.A.
35-032 Rzeszów
ul.Lisa Kuli 3
tel. +48 17 867 21 00
fax +48 17 852 01 38
email: opteam@opteam.pl
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Budowa OPTeamu idzie na dobre, oto fotki z wczoraj (14.09)
Na początek tablica informacyjna.
I plac budowy, niestety już było dość ciemno.
![]()
Marszałek Cholewiński: chcemy ściągnąć chińską firmę do Jasionki
Przebywał pan kilka dni służbowo w Chinach. Jaki był cel tej wizyty?
- Rozmowy z poważnym inwestorem z branży lotniczej. I nakłonienie go, aby zainwestował na lotnisku Rzeszów - Jasionka i uruchomił nowe połączenia ze światem.
- Proszę podać nazwę firmy, z którą pan rozmawiał?
- Na tym etapie nasze rozmowy miały charakter poufny, dlatego nie mogę wymienić nazwy firmy.
- Czy udało się panu ją przekonać do zainwestowania w Jasionce?
- Rozmowy były konkretne, dlatego jestem ostrożnym optymistą - co do ich efektu. O sukcesie będę mógł zakomunikować dopiero, gdy podpiszemy umowy.
- Czy rozmowy z tym potencjalnym inwestorem nie mogły odbyć się w Polsce?
- Mogły. Ale nalegał on, aby odbyły się w Chinach.
- Czy to była pańska pierwsza wizyta w tym kraju?
- Tak.
- Starczyło czasu na zwiedzanie zabytków?
- Czasu starczyło na wycieczkę samochodową po Pekinie i krótki wyjazd, aby zobaczyć Mur Chiński.
- Jakie wrażenia?
- Pekin to miasto wielkich kontrastów. Bogactwa i biedy.
Nowiny Rzeszów
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Przyjadą do nas Niemcy z pieniędzmi ?
Kilkunastu niemieckich przedsiębiorców przyjechało na Podkarpacie, by rozejrzeć się za terenami i możliwościami inwestycyjnymi. - Szukamy ponad 50 hektarów przy samym lotnisku w Jasionce na 2011 rok - zapowiada prezes Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego.
W Rzeszowie rozpoczęła się w czwartek Konferencja Inwestorów na Europę Wschodnią organizowana przez firmę Metroplan. - To doroczne konferencje, które do tej pory odbywały się w Niemczech. Przez jedenaście lat tylko raz była na Węgrzech. Teraz namówiłam firmę, by wybrała właśnie Podkarpacie w Polsce - mówi nam Susanna Brittani z firmy BNG Bittani Network Group, współorganizatorka konferencji.
Susanna Brittani uczestniczyła w rozmowach na temat sprowadzenia MTU do Podkarpackiego Parku Naukowo-Technologicznego.
Do Rzeszowa przyjechali przedstawiciele dwunastu firm z Niemiec, które szukają terenów do inwestycji w tej części Europy. - Z naszych doświadczeń wynika, że proces decyzyjny u zachodnich inwestorów trwa od półtora do dwóch lat. A na ten czas przygotujemy już ekskluzywną propozycję. Uzbroimy i zabudujemy 51 hektarów tuż przy lotnisku, po południowo-zachodniej stronie pasa startowego. Jesteśmy bodaj jedynym takim miejscem w kraju, gdzie w bezpośrednim sąsiedztwie lotniska są tak bogato uzbrojone tereny przemysłowe - mówi Waldemar Pijar, prezes RARR.
- To spotkanie jest po to, by inwestorzy niemieccy poznali możliwości Podkarpacia, zwłaszcza okolic Rzeszowa. Dowodem na to, że można tu spokojnie inwestować jest fakt, że na Podkarpaciu zainwestowało już 160 firm z Niemiec - podkreśla Andrzej Szortyka, członek zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu.
- Konferencja to pierwszy krok inwestorów, którzy przyjechali tu głównie po to, by zdobyć informacje. Obserwuję ich i widzę ogromne zdziwienie, że ten region tak bardzo się rozwinął pod względem przemysłowym - mówi Susanna Brittani.
Inwestorzy byli szczególnie "atakowani" informacjami o Dolinie Lotniczej i parku naukowo-technologicznym. Ten ostatni ciągle się rozwija się. Tereny już gotowe są już niemal całkowicie obstawione. - 90 procent działek jest już zarezerwowanych. Zostało nam 20 hektarów ziemi i już się zgłaszają chętni - mówi prezes Pijar.
Nowe tereny dla inwestorów w ramach Podkarpackiego Parku Naukowo-Technologicznego mają być gotowe w 2011 roku. Właśnie kończą się prace projektowe. W ramach tej inwestycji zostanie tam doprowadzona 7-kilometrowa magistrala wodno-kanalizacyjna z miasta, powstanie budynek o powierzchni ponad 5 tys. metrów kw., w którym będą się mogły ulokować 42 firmy. Czynsz będzie wynosił w granicach 10-15 zł. za metr kw. Powstaną też dwa obiekty laboratoryjne o powierzchni 950 m. kw. każdy. Być może tutaj ulokują się firmy z Japonii. Przedstawiciele 25 podmiotów z tego kraju już dwa razy odwiedzili Rzeszów i do tej pory są w kontakcie z RARR. Dopytywali nawet, czy jeśli by tu zainwestowali, powstałoby dla dzieci ich pracowników przedszkole z językiem angielskim. - Odpowiedziałem im, że jeśli do nas przyjdą, powstanie przedszkole z językiem japońskim - opowiada nam prezes Pijar.
Gazeta.pl
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Zelmer zainwestuje w Rzeszowie
45 milionów złotych kosztować będzie budowa nowej fabryki największego w Polsce producenta sprzętu AGD. Zelmer chce uruchomić nowy zakład w Rzeszowie lub okolicach. Budowa ma ruszyć w pierwszym półroczu przyszłego roku.
Nie wiadomo jeszcze dokładnie, gdzie nowy zakład powstanie. Prezes Zelmeru mówi, że pod uwagę brane jest kilka lokalizacji. Albo sama stolica województwa, albo jej najbliższe okolice. Mówi się, że może to być specjalna strefa ekonomiczna. Najbliższe takie tereny są w Jasionce i Rogożnicy.
Super Nowości
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Jest praca dla specjalistów w MTU
Pracowników kilkunastu specjalności poszukuje MTU Aero Engines z Jasionki. Właśnie ogłoszony został kolejny nabór.
Do swojego Centrum Badawczo – Rozwojowego MTU szuka pracowników na stanowiska projektant części silników lotniczych, inż. oprogramowania systemów monitoringu i kontroli silników lotniczych, inż. ds. analiz wytrzymałościowych, inż. ds. projektowania elektronicznych systemów monitoringu i kontroli silnikówlotniczych, inż. technologii napraw, inż. materiałowy, inż. produktu – silniki lotnicze, inż. wsparcia CAD, inż. ds. aerodynamiki, konstruktor oprzyrządowania.
Do Zakładu Produkcyjnego MTU poszukuje pracowników o specjalnościach technolog produkcji, operator maszyn pomiarowych CMM, operator drążarki wgłębnej, elektronik, mechanik, technolog produkcji i specjalista lean manufacturing.
Nowiny Rzeszów
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Czy ktoś z Was wie co to za inwestycja w pobliżu MTU i OPTEAM`u ? (przy drodze gminnej) którą buduje HARTBEX ?
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
to już się dowiedziałem kilka dni temu, że to ZELNAR (przeczytałem tablicę inf. na budowie), ale wizualek nie widziałem.
Także dziękuję za odpowiedź![]()
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Francuscy biznesmeni zainteresowani Podkarpaciem
Po raz pierwszy przedstawiciele francuskich przedsiębiorców mieli okazję zapoznać się z regionem podkarpackim na spotkaniu zorganizowanym przez Polską Izbę Handlową we Francji podczas Dni Województwa Podkarpackiego, które odbyły się w Paryżu w pierwszej połowie grudnia. W prezentacji uczestniczyło 28 francuskich biznesmenów. Pięciu poważnie zainteresowało się zainwestowaniem kapitału w Rzeszowie i jego okolicach. Rozmowy toczyły się za zamkniętymi drzwiami i żaden z uczestników spotkania nie chce mówić o szczegółach, dopóki nie zostaną podpisane kontrakty.
Mogę na razie zdradzić informacje o trzech projektach. Jeden dotyczy budowy centrum logistycznego wokół Rzeszowa - rozbudowa dróg, magazynów, hal, składów celnych. Drugi projekt to rozbudowa miejscowego stadionu sportowego. Trzeci dotyczy włączenia się francuskiej firmy w rozbudowę lotniska w Rzeszowie - mówi Hanna Stypułkowska-Goutierre, prezes Polskiej Izby Handlowej we Francji, członek Stowarzyszenia Francuskich Przedsiębiorców "Medef".
Mamy tak dużo terenu, że jesteśmy w stanie przyjąć każdego inwestora - zapewnia Janusz Ramski, wiceprezes Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego. Trzeba jednak pamiętać, że Komisja Europejska przewidziała istnienie specjalnych stref ekonomicznych do roku 2016. - Ten atut nie ma więc szczególnego znaczenia dla inwestorów planujących w długim terminie, choć oczywiście każde zwolnienia podatkowe są atrakcyjne dla przedsiębiorców - dowodzi prezes Polskiej Izby Handlowej we Francji.
Polska Izba Handlowa we Francji zapewnia, że francuscy przedsiębiorcy zainteresowani rozwijaniem działalności na terenie regionu podkarpackiego reprezentują duże firmy z ogromnym doświadczeniem na rynkach zagranicznych. Dalsze rozmowy z nimi zostały zaplanowane na pierwszy kwartał stycznia. Będą skoncentrowane na ustalaniu szczegółów współpracy.
- Mam nadzieję, że pierwsze kontrakty, akty własności na działki dla inwestorów zostaną podpisane do końca przyszłego roku - informuje Ramski.
Gazeta.pl
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Rząd wesprze inwestycję MTU
No no coraz ciekawiej się robi. Może doczekamy się regularnych lotów cargo na dużych maszynach i zapewne przybliży nas ta inwestycja do otworzenia regularnych połączeń z Monachium.Rząd przyjął we wtorek programy wieloletnie dotyczące wsparcia inwestycji, w tym m.in. budowy centrum produkcji silników lotniczych koło Rzeszowa.
CIR podało, że w latach 2009-2012 spółka MTU Aero Engines Polska planuje utworzyć w Tajęcinie koło Rzeszowa centrum produkcyjno-badawczo-serwisowe. Ma się ono zajmować m.in. produkcją i sprzedażą silników lotniczych, a także części do tych silników. Spółka chce zainwestować w to przedsięwzięcie ponad 258 mln zł i utworzyć 418 nowych miejsc pracy.
W tym czasie wsparcie z budżetu państwa na ten cel wyniesie ponad 12,485 mln zł. Ponadto inwestor będzie mógł korzystać w tym czasie ze zwolnienia z podatku CIT.
Gazeta.pl![]()
z racji sasiedztwa z EPRZ w ramach watku przewija sie jedynie aeropolis 1, warto zwrocic uwage takze na zlokalizowany na rzut beretem aeropolis 2 :-)
Aeropolis / BAZA OFERT INWESTYCYJNYCH
Autostrada przy lotnisku już w marcu
Pierwsze maszyny wyjadą na plac budowy w marcu 2010 roku. Podkarpacka część autostrady A 4 zacznie powstawać od odcinka położonego wzdłuż lotniska w Jasionce, po południowej stronie pasa startowego. Wczoraj Mirosław Karapyta, wojewoda podkarpacki, podpisał decyzję o pozwoleniu na budowę tej 7-kilometrowej drogi.
Pierwszy odcinek podkarpackiej autostrady będzie budowało konsorcjum firm Mostostal Warszawa SA i hiszpańska Acciona Infraestructuras SA. Dobiega właśnie końca procedura przetargowa i w lutym nadchodzącego roku będzie możliwe podpisanie umowy z wykonawcami. Autostrada od węzła Rzeszów Centralny, położonego w Rudnej Małej na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 9, do węzła Rzeszów Wschodni w Terliczce będzie kosztowała niemal 439,5 mln zł. Pieniądze na jej budowę będą pochodziły z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z budżetu państwa.
Koniec fazy przygotowań
- Podpisanie decyzji o pozwoleniu na budowę pierwszego odcinka autostrady na Podkarpaciu ma również wymiar symboliczny - zauważa Mirosław Karapyta. - Oznacza koniec fazy przygotowań i przejście do fizycznej realizacji tak bardzo oczekiwanych inwestycji. W pierwszym kwartale nadchodzącego roku zostaną wydane decyzje o pozwoleniu na budowę kolejnych części tak zwanej autostradowej obwodnicy Rzeszowa. Wydawanie pozwoleń na budowę dla wszystkich odcinków podkarpackiej autostrady zakończymy w połowie 2010 roku.
- W 2010 roku rozpoczniemy też budowy na wszystkich odcinkach - zapewnia Wiesław Kaczor, dyrektor rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Autostradową obwodnicę Rzeszowa planujemy oddać do użytku kierowców jesienią 2011 roku. Cała podkarpacka autostrada, od Tarnowa do granicy państwa w Korczowej, powinna zostać ukończona w 2012 roku, przed rozpoczęciem piłkarskich mistrzostw Europy.
Ten ambitny plan wydaje się jednak bardzo trudny do zrealizowania. Pierwsze maszyny wyjadą na plac budowy za 3 miesiące. W Polsce dotychczas budowa każdego odcinka autostrady trwała około 2,5 roku i była kończona z około półrocznym opóźnieniem. Rozpoczęto dopiero przetarg na budowę najdłuższego, ponad 40-kilometrowego odcinka od Rzeszowa do Przeworska. Upłynie jeszcze wiele miesięcy, zanim w tym rejonie zaczną się prace w terenie. Natomiast do rozpoczęcia Euro 2012 pozostało już tylko 2,5 roku.
Super Nowości
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Jeszcze jedno info na ten temat
... a dla zainteresowanych tu są poglądowe mapki przebiegu tego odcinka przy lotniskuPierwsze pozwolenie na budowę autostrady podpisane
Do tej pory nie było w naszym kraju tak dużego frontu robót - ocenia wojewoda podkarpacki. We wtorek wydał pozwolenie na budowę pierwszego odcinka autostrady. Do 2012 roku w naszym regionie pójdzie aż 10 miliardów zł na drogi. Nie pieniądze są jednak problemem tylko brak inżynierów.
Podkarpacka trasa autostrady - 166,6 km - podzielona została na siedem odcinków. Największym z nich jest odcinek Rzeszów - Jarosław. Ma blisko 40 km i będzie jedną z największych takich budów w Europie. Budowa autostrady na wszystkich siedmiu odcinkach ruszy już w przyszłym roku. A zakończyć musi się w kwietniu 2012, przed mistrzostwami w piłce nożnej Euro 2012.
Żmudna biurokracja
- Do tej pory na terenie naszego kraju nie było rozpoczętego tak dużego frontu robót drogowych. Bo mieliśmy w Wielkopolsce dwa odcinki, w łódzkiem tak samo, a u nas ruszy budowa aż siedmiu - podkreślał we wtorek Mirosław Karapyta, wojewoda podkarpacki.
Podpisał pozwolenie na budowę jednego z najkrótszych odcinków tej drogi. Chodzi o 6,5-kilometrowy odcinek Rzeszów Centralny - Rzeszów Wschodni. Wydanie takiej decyzji to ogromna praca biurokratyczna. Samo pozwolenie to dokument liczący 47 stron, a dokumenty potrzebne do jego wydania zgromadzone zostały w kilku potężnych walizach, które pokazano dziennikarzom. Ale dowiedzieliśmy się też, że pozwolenia na wszystkie odcinki podkarpackiej autostrady będą wydane do końca pierwszego półrocza 2010 r. A na odcinek, na który pozwolenie zostało podpisane we wtorek, ekipy budowlane wejdą już w marcu.
Część terenów pod autostradę została już wykupiona. Reszta przejdzie na własność skarbu państwa automatycznie, na podstawie specustawy, która pozwala na uniknięcie żmudnego procesu wykupów. Gdyby jej nie było, zadania na pewno nie udałoby się zrealizować do 2012 roku. Bo na trasie podkarpackiego przebiegu autostrady jest 8 tysięcy działek.
Potężne pieniądze
O zawrót głowy mogą przyprawić kwoty, które trzeba będzie wydać na tę gigantyczną budowę. Lwia ich część będzie pochodzić z budżetu unijnego, dokładnie z programu Infrastruktura i Środowisko. Tylko 15 proc. będzie musiał dołożyć budżet państwa.
Żeby zobrazować skalę dość powiedzieć, że ten 6,5-kilometrowy odcinek, który jest jednocześnie autostradową obwodnicą Rzeszowa, będzie kosztował, bagatela - 439 mln zł.
Do tej pory rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisał umowy na budowę dwóch odcinków autostrady: Odcinek Jarosław-Radymno będzie kosztował 969 milionów, Radymno-Korczowa 818 mln. Przetargi zostały ogłoszone już na wszystkie odcinki. Poza ostatecznym rozstrzygnięciem tych dwóch, otwarte zostały oferty na dwa inne: właśnie ten, na który zostało wydane we wtorek pozwolenie oraz na odcinek Rzeszów Zachód - Rzeszów Centralny. Tu najniższa oferta wynosi 234 mln zł i złożyło ją egzotyczne konsorcjum dwóch polskich i jednej hinduskiej firmy.
Wiesław Kaczor, dyrektor GDDKiA powiedział we wtorek, że na budowę dróg krajowych na Podkarpaciu w latach 2008-12 pójdzie w sumie 10 miliardów złotych! To program rządowy, w ramach którego w naszym województwie w tym czasie powstanie nie tylko autostrada, ale także część drogi ekspresowej S-19, obwodnice miast (m.in. Jarosławia, Ropczyc). Do tej pory już zawarte umowy na te budowy opiewają na kwotę ponad 2,5 mld. zł. A zadania, dla których otwarte zostały już oferty w przetargach sięgają kolejnego blisko półtora miliarda.
Największe problemy
- To będzie wyzwanie dla wszystkich nas na Podkarpaciu. Gigantyczne zadanie dla wykonawców, gigantyczna praca logistyczna, do zwiezienia będą miliony metrów sześciennych materiałów, kruszyw, betonu, piasku. Zadaniem też będzie znalezienie źródeł tych materiałów. Potrzebna też będzie oczywiście armia pracowników. A nam potrzebna jest wysokokwalifikowana kadra. A tej na Podkarpaciu brakuje - opowiada dyrektor Kaczor.
Teraz w rzeszowskim oddziale GDDKiA pracują 203 osoby. Od kilku lat stan zatrudnienia wzrasta, bo jeszcze trzy lata temu pracowało tu 130 osób. Generalna dyrekcja zapowiada dalsze zatrudnienia. Ale szuka wykwalifikowanych kadr, a więc inżynierów drogowych i mostowych z uprawnieniami i doświadczeniem. Za to zarobić można nienajgorzej - pensja na początek to 5 tys. złotych.
Budowa autostrady na Podkarpaciu to będzie ogromne przedsięwzięcie: - Ale to jednocześnie będzie skok cywilizacyjny naszego województwa - podkreśla dyrektor Kaczor.
Czy na pewno uda się w dwa lata wybudować blisko 170 kilometrów autostrady? - Tylko optymiści mają szansę to zrealizować. A my na Podkarpaciu jesteśmy optymistami - mówi wojewoda Karapyta.
Źródło: Gazeta Wyborcza Rzeszów
http://siskom.waw.pl/autostrady/a4/a4-019.jpg
http://farm1.static.flickr.com/31/67...8ee136b1_o.jpg
Pzdr
Pozdrawiam, Mariusz
Zakładki