Strona 1 z 7 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 122
Like Tree35Likes

Wątek: Lwów - konkurencja dla Jasionki?

  1. #1
    RWA
    RWA jest nieaktywny

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    RZESZÓW

    Domyślnie Lwów - konkurencja dla Jasionki?


    Polecamy


  2. #2
    RES
    RES jest nieaktywny
    Awatar RES

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie

    Obecie konkurencja nijaka, a jak Ukraina Będzie w UE to taka sama jak i Kraków, tak więc z punktu widzenia Rzeszowa niewielka bo i tak te najpopularniejsze kierunki będą z Rzeszowa, a w przypadku innych i tak będziemy wybierać Kraków, no może mieszkańcy Przemyśla Lwów.
    Rzeszów zawsze będzie małym regionalnym lotniskiem za kilka lat obsługującym ok 500 tyś pax rocznie kiedyś tam może milion i tyle takie lotniska funkcjonują obok siebie na całym świecie i każdemu jakoś pax starcza.

    flyRZE

  3. #3
    mss
    mss jest nieaktywny
    Awatar mss

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie

    Zanim Ukraina wejdzie do Unii minie sporo czasu - nawet jesli z Lwowa byłoby wiele atrakcyjnych lotow , dalej bariera bedzie granica UE (PL-UE)
    Dlatego szybciej bedzie dojechac do Rze czy KRK (przyszla A4 ) niz do Lwowa (np mieszkancom Przemysla)

    RES 500 000 pax to malo , juz teraz mamy ponad 300 000 takze za kilka lat 1 mln to bardzo realne. (terminal)


    - reklama w podpisie skasowana - REGULAMIN

  4. #4
    RES
    RES jest nieaktywny
    Awatar RES

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie

    Na razie nie mamy ponad 300 tyś, dopiero ten rok pozwoli nam przekroczyć tą magiczną liczbę, miliona w najbliższych czasach miał nie będziesz nawet jak dojdą 3-4 kierunki w następnym 1-2 latach to będzie to po 2-3 loty tygodniowo, łatwo policzyć, że na razie max 500 tyś będzie jakimś osiągnięciem.

    flyRZE

  5. #5
    Awatar letowniak

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UK/Aviation Valley

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RES
    Rzeszów zawsze będzie małym regionalnym lotniskiem za kilka lat obsługującym ok 500 tyś pax rocznie kiedyś tam może milion i tyle takie lotniska funkcjonują obok siebie na całym świecie i każdemu jakoś pax starcza.
    Przy takim zarządzaniu i marketingu jak teraz to faktycznie Jasionka na wieki zostanie malutkim portem lotniczym.

  6. #6
    RWA
    RWA jest nieaktywny

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    RZESZÓW

    Domyślnie

    Jasinka leży pomiędzy dużym Krakowem i Lwowem i nic tego nie zmieni. Pytanie jest czy będzie walczyć o pasażera, czy będzie bierna jak do tej pory. Z uwagi na fatalne warunki w Balicach (zbyt mały terminal i problemy z jego rozbudową) i jeszcze gorsze we Lwowie (oczywiście pozostawanie poza UE też ma swoje znaczenie) są szanse na to żeby przyzwyczaić pasażerów do lotniska w Rzeszowie. Nasze lotnisko mogłoby być dodatkowym lotniskiem dla obu miast np. dla linii niskokosztowych, biorąc pod uwagę, że autostrada A4 ma połączyć Rzeszów z oboma miastami do 2012 roku. My mamy teren, projekt, przyznane pieniądze i od kilku lat nie dzieje się nic aby wybudować nowy terminal. Zresztą po co ja to piszę wszyscy o tym wiemy. Jasionka traci swoją szansę na bycie czymś więcej niż tylko małym zapyziałym lotniskiem gdzieś na krańcach UE.

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Radymno

    Domyślnie

    Lwów nie jest żadną konkurencją dla Rzeszowa, odległość z Przemyśla do Lwowa nie jest znacząco mniejsza niż do Rzeszowa, zwłaszcza gdy jedzie się przez Hyżne/ bo na drodze nr 4 są prawie stale koszmarne korki w Jarosławiu/. Tak naprawdę to i Kraków nie jest jest zbyt dużą konkurencją, pod warunkiem iż Jasionka zacznie lepiej i sensowniej funkcjonować. Rzeszów to 1/3 mieszkańców Krakowa czy Lwowa. Ale gdyby była dobra droga z Tarnowa, to do Rzeszowa prawie taka sama odległość jak i do Krakowa. Więc problem tkwi tylko i wyłącznie w rozwoju połączeń i jakości obsługi. Trzeba pamiętać iż lotniska nie ma w woj. Lubelskim i Kieleckim, problemem są drogi i sama Jasionka.
    Pozdrawiam
    naive

    N49 56,459 E22 49,387
    Sony A 300 + 18-70 , 75 - 300 i kilka innych MAF.

  8. #8
    mss
    mss jest nieaktywny
    Awatar mss

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez naive
    Lwów nie jest żadną konkurencją dla Rzeszowa, odległość z Przemyśla do Lwowa nie jest znacząco mniejsza niż do Rzeszowa, zwłaszcza gdy jedzie się przez Hyżne/ bo na drodze nr 4 są prawie stale koszmarne korki w Jarosławiu/. Tak naprawdę to i Kraków nie jest jest zbyt dużą konkurencją,

    Rzeszów to 1/3 mieszkańców Krakowa czy Lwowa.
    Lwow odpada dla nas poniewaz bariera jest granica.
    Krakow bedzie zawsze konkurencja bo zawsze bedzie oferował bogatszy rozklad lotów,wiecej kierunkow itd. A jak wybuduja Autostrade to z Rzeszowa na Balice dojedzie sie w max 1,5h. Nie mowiac o mieszkancach Tarnowa,Debicy itd.

    Krakow jest wiekszy od Rzeszowa prawie 5 razy ... a nie 3 ... :X

  9. #9
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez "mss
    A jak wybuduja Autostrade to z Rzeszowa na Balice dojedzie sie w max 1,5h. Nie mowiac o mieszkancach Tarnowa,Debicy itd.

    :X
    Więc teraz Jasionka powinna dostać potężnego kopa i wykorzystac koniunkturę na przyzwyczajanie ludzi do latania z Rzeszowa i rozwijanie kierunków zamiast tkwić w błogiej stagnacji. Jak powstanie autostrada do Krakowa, jak minie boom lotniczy, jak nie daj dla Jasionki Boże Ukraina wejdzie do UE to będzie za późno na wszelkie działania. A lotnisko w Rzeszowie juz na wieki wieków pozostanie małym, peryferyjnym nic nie znaczącym lotniskiem. Niektórzy już teraz twierdzą, że jest za późno. Problem w tym, że niewielu osobom spoza tego forum tak naprawdę zależy na tym porcie. A Mardosz jak grzał tak grzeje stołek i wygląda na to, że jeszcze długo go pogrzeje.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    stąd

    Domyślnie

    Węgierskie linie lotnicze WizzAir, jako pierwszy tani przewoźnik, wchodzi na Ukrainę. Początkowo Ukraińcy będą mogli korzystać jedynie z połączeń wewnętrznych. Jednak już w przyszłym roku spółka zamierza uruchomić loty międzynarodowe.

    Sprzedaż biletów rozpocznie się w piątek 25 kwietnia. Pierwszy lot odbędzie jednak dopiero 11 lipca - podaje Informacyjna Agencja Radiowa.

    Centralnym lotniskiem taniego przewoźnika będzie główny ukraiński port lotniczy w Boryspolu pod Kijowem. Do Symferopola na Krymie będzie można latać 10 razy na tydzień, do Odessy - codziennie. Planowane są też połączenia z Charkowem i Zaporożem. Samolotem na Krym będzie można też się dostać bezpośrednio ze Lwowa.

    Węgrzy liczą, że uda im się zachęcić Ukraińców do podróżowania samolotami. W tym roku liczy na ćwierć miliona pasażerów, a w przyszłym, kiedy już zostaną uruchomione połączenia międzynarodowe, cztery razy więcej. W 2012 roku liczba pasażerów ma sięgnąć 4,5 miliona, liczba połączeń wzrosnąć z siedmiu do 57.


    źródło - Informacyjna Agencja Radiowa
    Wiec nie wiem czy jak im to wypali to czy nie bedzie to jakas konkurencja dla Jasionki, bo beda mogli sie dostac do kijowa skad bedzie wiekszy wybór połączen i nie trzeba bedzie stac na granicy UE nie wiadomo ile czasu
    ale dziw bierze że tam sie bedzie opłacac a unas nie :/
    ;)

  11. #11
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Ten Krym z Lwowa jest świetny, z Symferopolu jest 50 km do wybrzeża, a W6 ma obecnie taryfe promo i super promo i w obie strony np. w lipcu - w środku sezonu wychodzi ze wszystkimi opłatami i bagażem ok. 100 zł. Dojazd do Lwowa w obie strony pociągiem/autobusem bo samochodem nie bardzo (sven straszy w tym wątku - http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?t=5112&start=50 ukraińska granicą) to ok. 70 zł w obie strony.
    You Can Fly

  12. #12
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Euro 2012: Ukraina ma cztery miasta, finał w Kijowie

    UEFA uwierzyła zapewnieniom ukraińskiego rządu i uznała, że kraj ten da sobie w pełni radę z organizacją Euro 2012. Wbrew obawom, mecze mistrzostw rozegrane zostaną we wszystkich czterech miastach, do których europejska federacja miała zastrzeżenia. Finał - zgodnie z planem - ma odbyć się w Kijowie.

    Europejska centrala uznała podczas posiedzenia na Maderze, że ostatnie dotacje wystarczą na rozbudowę infrastruktury, zaś 2 niegotowe jeszcze stadiony zostaną w terminie ukończone. Tak jak przewidywano, finał europejskiego turnieju rozegrany zostanie w Kijowie. Pozostałe mecz mistrzostw, obok polskich: Warszawy, Gdańska, Wrocławia i Poznania, to Charków, Lwów i Donieck.

    Decyzję obradującego na portugalskiej Maderze Komitetu wykonawczego UEFA ogłosiła w Kijowie premier Ukrainy Julia Tymoszenko. Potwierdziła też, że zgodnie z decyzją UEFA finał turnieju zostanie rozegrany w Kijowie.

    Obawy były uzasadnione

    Ukraińscy działacze uspokajali ostatnio, rząd hojnie rozdawał hrywny, ale Ukraińcy mieli się czego bać. Do piątku tak naprawdę pewien organizacji meczów mistrzostw był tylko Kijów. Tu nie ma jeszcze stadionu, ale lotnisko, baza hotelowa i infrastruktura są zadowalające.

    Gorzej było w Charkowie, Doniecku i przede wszystkim we Lwowie. Charków i Donieck mają już gotowe stadiony, ale w Charkowie baza hotelowa i cała konieczna do przyjęcia tysięcy kibiców infrastruktura są nadal słabe. W Doniecku z kolei głównym problemem było stare lotnisko. Podobny kłopot z portem lotniczym ma też Kijów.

    Najsłabiej przygotowany wydawał się Lwów. UEFA doceniła wprawdzie bazę hotelową miasta, ale wszystkiego poza nią miała zastrzeżenia. Stadion jest w niekończącej się budowie, roboty idą wolno, a dla robotników - zdaniem lokalnych mediów - brakuje pieniędzy. Na dodatek - podobnie jak w Kijowie i Doniecku - przebudowane musi zostać lotnisko.

    Najwyraźniej jednak od czasu ostatnich ostrzeżeń i kontroli UEFA uznała, że Ukraina zrobiła tak duży postęp, że we wszystkich czterech miastach przygotowania zostaną ukończone na czas. W Kijowie, Lwowie, Charkowie i Doniecku wystrzeliły zapewne korki od szampanów.

    TVN24
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  13. #13
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gregor Zobacz posta
    Euro 2012: Ukraina ma cztery miasta, finał w Kijowie
    widzialem dzis wstawki na Regionalnej 3ce jak reporterka Wolanska z tiwi Rze relacjonowala na zywo z lotniskowego placu budowy we Lwowie. Mysle, ze sa spore szanse, ze pokaza takze owy material w regionalnych aktualnosciach - prosze zwrocic uwage na rozmach prac ... komentarz raczej zbedny

  14. #14
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    w szoku jestem, przeciez nie dalej jak miesiac temu prasa rozpisywala sie, ze Lwow na pewno stracil szanse na goszczenie EURO2012!

    To jak w koncu jest? Sven to lotnisku bardzo modernizuja? Stanie sie duza konkurencja dla Jasionki? Szcena mi opadla...
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  15. #15
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez STYRO Zobacz posta
    w szoku jestem, przeciez nie dalej jak miesiac temu prasa rozpisywala sie, ze Lwow na pewno stracil szanse na goszczenie EURO2012!

    To jak w koncu jest? Sven to lotnisku bardzo modernizuja? Stanie sie duza konkurencja dla Jasionki? Szcena mi opadla...
    Budują od podstaw nowy terminal, ma mieć kilka rękawów.
    Płyta ma być zmodernizowana tak samo pas.

    edit: Tu na temat Lwowskiego lotniska.
    http://www.skyscrapercity.com/showth...=741206&page=4

    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  16. #16

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    AR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez letowniak Zobacz posta
    Przy takim zarządzaniu i marketingu jak teraz to faktycznie Jasionka na wieki zostanie malutkim portem lotniczym.
    Od zamieszczenia powyższej opinii minęło półtora roku.
    I co ?
    ad

  17. #17
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    I nadal jest malutkim portem lotniczym
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  18. #18
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    Budują od podstaw nowy terminal, ma mieć kilka rękawów.
    Płyta ma być zmodernizowana tak samo pas.

    edit: Tu na temat Lwowskiego lotniska.
    Lviv | Львів | Реконструкція аеропорту - Page 4 - SkyscraperCity

    Niewątpliwie Ukraińcy idą z rozmachem.
    Ale ruch dalej jest niewielki i poza samym Euro 2012 nie wzrośnie drastycznie w najbliższych latach.

    Teoretycznie ich rozkład wygląda ciekawie.
    Aktualnie mają połączenia z 9 miastami operuje 9 linii:

    DTM x 2 Wizz 320
    KBP x 10 AeroSvit 737, Ukraine International 737, Wind Rose E95
    DME x 1 Wind Rose E95
    VKO x 7 UTair AT7
    MUC x 7 Lufthansa CRJ
    FCO x 1 Ukraine International 737
    TSR x 5 Carpatair S20
    VIE x 7 Austrian F70
    WAW x 10 LOT AT7/AT4

    ale w sumie linie wykonują około 50 lotów tyg wiec średnio 7 dziennie.
    W tym roku chcą obsłużyć ponad 300 tys pasażerów z czego blisko połowe na trasie do Kijowa.

    Rekawy i tak duży terminal przy takim ruchu to przesada ale mają coś z Nas Polaków (w końcu mają na tym terenie polską krew) "zastaw się, a postaw się..."
    To są plany na przyszłość:

    2010 - 794,600 (projected)
    2012 - 1,342,800 (projected)
    2015 - 2,320,400 (projected)
    2020 - 3,737,000 (projected)
    Pozdrawiam, Airliner

  19. #19
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    DME jest x2 Wind Rose E95(we współpracy z S7)

    Co do rękawów, to prawdopodobnie będą 2 jeżeli w ogóle.
    Tak samo było w Charkowie, miały być, a nie będzie w ogóle.
    Będą tylko zejścia z pierwszego piętra.



    Podobnie powinno być w Rzeszowie.
    Poza Warszawą to chyba tylko Kraków ma realne szanse na wykorzystanie rękawów.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  20. #20
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez STYRO Zobacz posta
    I nadal jest malutkim portem lotniczym
    o ile nie lubie prowizorek to tak jak sie patrze z punktu widzenia pax od srodka RZE: to co dobudowano trzeba bylo dolozyc na odlotach 2x czy nawet 3x wiecej powierzchni i byloby po temacie zamiast bawic sie (juz od x lat) w nowy terminal. Byloby znacznie szybciej i taniej, jak juz nawet wybuduja - pewnie wczesniej czesciowo wylysieje i calkiem osiwieje do tego czasu ;-) - to ilosc odprawianych pax nie bedzie w stanie zapewnic rentownosci obiektow. Fakt - barak przylotow jest taki-se ale do przezycia. Aspirowanie do drugich Balic pod wzgledem wielkosci plyty/terminalu/ilosci odprawianych pax zawsze bedzie dla mnie nieporozumieniem.

    Wlodarzom EPRZ polecam wycieczke do FDH, TSR, TRF i temu pokrewnych przybytkow - cos powinno sie rozjasnic ...

    Amen!

Strona 1 z 7 1 2 3 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •