http://photos.skrzydla.org/2013-09-17/269735_mid.jpg
http://photos.skrzydla.org/2013-09-18/269956_mid.jpg
Wersja do druku
Czyli dalej parkujemy byle jak...
To wyglada na strategie jak stac sie synonimem burdelu. Jak nie rozklad, to plyta, jak nie plyta to parking. Ech... tam chyba nigdy nie bedzie dobrze...
Jaki jest sens ustawiać samolot "w punkt" przy takim natężeniu ruchu?
Pytam całkiem poważnie. Czas obsługi jest wtedy dłuższy i koszty większe.
Widocznie inne male lotniska robia to bez sensu i strzelaja sobie w stope wydluzajac czas obslugi ustawiajac samoloty na miejscach postojowych wg linii :zly
Najwidoczniej na tych małych lotniskach nie jest potrzebny pushback do wypchnięcia samolotu z miejsca postojowego.
Być może nie jest potrzebny, ale te linie i miejsca postojowe po coś są(!). Przecież w poruszaniu się po płycie i DK nie ma wolnej amerykanki. Rozumiem, że może i więcej trwa obsługa samolotu, ale noż bez przesady.
Zastanawiam się, co w przypadku jakiegoś przykrego zdarzenia się dzieje? Bo przecież nietrudno sobie wyobrazić, że pasażerowie z Ryana idą sobie po płycie, bo ktoś byle gdzie ustawił samolot, przylatuje następny i co? Jedzie o płycie i pilot tylko patrzy przez mikro szybkę, żeby kogoś nie zahaczyć?!
O wolnej amerykance nie ma mowy, samolot jest pilotowany przez koordynatora na sprawdzone wcześniej stanowisko.
Czas od lądowania do startu w FR wynosi 25min. Dalej uważasz, że strata 5min jest bez znaczenia?
Trudno, ponieważ w dni z większym natężeniem ruchu, samoloty ustawiane są zgodnie z oznaczeniem.
Powtórzę pytanie: Jaki jest sens ustawiać samolot "w punkt" przy takim natężeniu ruchu? :)
Na zdjęciu jest LO, a nie FR. Poza tym jakoś na innych lotniskach (o zdecydowanie większym ruchu niż w RZE) dają radę.
Nie wiem w jakich godzinach było zrobione zdjęcie, to że na ten moment nie ma ruchu, nie znaczy, że za 10min nie będzie.
Zresztą dyskusję można by ciągnąć w nieskończoność, a przecież nie o to chodzi. Problemem jest organizacja ruchu, nawet jak jest mało samolotów, to przynajmniej sobie poćwiczą (vide rękaw).
Nie zaśmiecać wątku gdzie maja byc wstawiane tylko zdjecia i filmy - a zbędną w tym wątku dyskusje, dalej można prowadzic tu Hyde Park - post 957159
Przecież przy większym ruchu samoloty są ustawiane zgodnie z namalowanymi miejscami. Ja tylko uważam, że jeśli na płycie stoją dwie maszyny, to nie ma potrzeby ustawiania ich zgodnie z oznaczeniem. Mi osobiście mały „burdel” nie przeszkadza, przeciętnemu pasażerowi zapewne również i nie sądzę aby pracownicy portu robili sobie niedźwiedzią przysługę.
Ok, niech Ci będzie: LO 3807 przylot: 19:40, LO3808 odlot 20:00 = 20min, czyli 5min mniej niż FR.
Ciężko porównywać Jasionkę z dużo większymi lotniskami, nie ta liga. Zapewne mają więcej ludzi, sprzętu i kasy.
Myślisz, że w porcie nie widzą ile mają mieć samolotów i kiedy przylecą? Nie liczę tutaj sytuacji awaryjnych. Dodam tylko, że takie samoloty kierowane są na płytę do odladzania, więc nie ma obawy, że pilot o kogoś zahaczy przy terminalu ;)
Od tego jest forum :)
Spokojna Twoja głowa Martin. Styro zaraz to pewnie przeniesie.
Tak jak Cie Pawel lubie tak teraz bzdury pleciesz ... Stawiaja na przyslowiowa odpierdolke jak popadnie. Nie wazne czy 2 samoloty czy 5. Wzgledny porzadek panuje od swieta - przewaznie Chasydzkiego.
Powiedz to twardoglowemu Niemcowi z LH ... jak to bylo? - Ordnung muss sein ...? ;)
Ps' My tu pierdu pierdu, na EPRZ i tak sie nic nie zmieni, a tymczasem Autosan oglosil upadlosc.
W dniach: 31.07, 07.08, 11.08, 25.08 samoloty ustawiane były "w punkt". Wychodzi na to, że w środy i niedziele, w momencie największego natężenia ruchu. Liczę tutaj tylko samoloty, które można wypchać za pomocą lotniskowego pushbacka.
Co by powiedział przecież Niemiec, gdyby lufe wypychano rękami :)
Armani - po pierwsze te daty nie miały nic wspólnego z natężeniem ruchu, po prostu testowano jakby to wyglądało.
FR ma i owszem 25 minut, ale nie na postój na płycie, a na przeładunek samolotu - a to różnica.
Co do CRJ, E170/190 i DH8D to dalej nie ma możliwości zastosowania pushbacka (z tego co wiem specjalny łącznik jest w trakcie zakupu). Oczywiście można było przygotować stanowisko 1, 2 i 3 do powerbacku, ale ktoś w porcie musiałby pomyśleć..... o tym.
Podczas testów przy ustawianiu na stanowiskach średnio samoloty wychodziły z płyty 3-5 minut dłużej. Oczywiście można było zrobić stanowiska jak w Trapani (tj pod kątem), ale ktoś w porcie musiałby pomyśleć .... o tym.
Acha Armani, na EPLB, gdzie ruch póki co jest dużo mniejszy - samoloty ustawiają jak Pan Bóg przykazał - się da.
Pozdrowionka
Podałem tylko przykładowe daty, które jestem w stanie udowodnić zdjęciami. Dużo częściej bywasz na lotnisku, więc masz lepszą wiedzę w tym temacie.
Pełna zgoda, przydałyby się 2-3 stanowiska, na których wypychanie nie jest konieczne, ale ich na tę chwilę nie ma. Jak mają zatem ustawiać embriony, crj, dashe? Nie da się uniknąć "burdelu".
Rozumiem, że później wypychane są przez pushback? Jeśli nie, to kiepskie porównanie.
W takim wypadku zwracam honor - się da :) Swojego zdania jednak nie zmienię.