Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
Like Tree1Likes

Wątek: Przestrzeń powietrzna w EPLB

  1. #1
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Przestrzeń powietrzna w EPLB


    Polecamy

    W poprawce AIRAC 130 do AIP pojawił się pakiet informacji dot. Lublina (do ściągnięcia ze strony ais.pansa.pl jeśli ktoś nie wie). Poprawka ważna od 15 listopada, co oznacza, że legalnie nie da się wykonać lotu do/z Lublina przed tym terminem.

    Z ciekawostek: CTR i TMA EPLB mają klasę przestrzeni D, inaczej niż gdziekolwiek indziej w Polsce (i bardzo dobrze, może ten trend się upowszechni).
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  2. #2
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    W poprawce AIRAC 130 do AIP pojawił się pakiet informacji dot. Lublina (do ściągnięcia ze strony ais.pansa.pl jeśli ktoś nie wie). Poprawka ważna od 15 listopada, co oznacza, że legalnie nie da się wykonać lotu do/z Lublina przed tym terminem.

    Z ciekawostek: CTR i TMA EPLB mają klasę przestrzeni D, inaczej niż gdziekolwiek indziej w Polsce (i bardzo dobrze, może ten trend się upowszechni).
    Szczegóły ---> Nowe strefy i przestrzeń klasy D dla lotniska w Lublinie | dlapilota.pl
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  3. #3

  4. #4
    Awatar LoboV

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EPRZ
    The best part about nightshift is driving home, when everybody is driving to work :>

  5. #5
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    Zna ktoś warunki na jakich ma być użytkowane TSA03? Jakie by zresztą nie były szkoda Radawca

  6. #6
    Awatar LoboV

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    Dlaczego szkoda. TSA03 ma być od 2500 stóp. Poniżej przestrzeń jak dotychczas - G. TSA03 pewnie aktywowane i dezaktywowane telefonicznie.
    The best part about nightshift is driving home, when everybody is driving to work :>

  7. #7
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    ATZ do wysokości 762m AMSL gdzie elewacja wynosi prawie 200m to bardzo nisko. Samoloty jeszcze przejdą, ale dla szybowców taki "sufit" to przeszkoda raczej nie do pokonania w drodze do wyjścia spod "wewnętrznego" TMA. Widać, że w PAŻP wciąż część osób (na szczęście nie wszyscy) jest przeciwna dzieleniem się przestrzenią z tymi "malutkimi". Tyle dobrego, że podczas podejść na 25 będą pewnie dostępne te 03.

  8. #8

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Oby Radawiec nie ucierpiał na tym nowym lotnisku, przecież to klęska dla szybowników i dla innych spraw. Wydaje mi się że dziś widziałem papugę w powietrzu, czyżby to był jakiś związek z nowymi przestrzeniami dla EPLB.

  9. #9
    Awatar Delta_Bravo

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piotruś Zobacz posta
    Wydaje mi się że dziś widziałem papugę w powietrzu, czyżby to był jakiś związek z nowymi przestrzeniami dla EPLB.
    Była była. Zaczęły się testy.

  10. #10
    Awatar LoboV

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    No i właśnie dla szybowców jest TSA03. Jakby PAŻP nie chciał się dzielić przestrzenią to by się w żadne TSA nie bawił. Wyobraźcie sobie jak strome musiałoby być podejście na pas 07 gdyby wykroić TMA nad Radawcem np na 1500m?
    The best part about nightshift is driving home, when everybody is driving to work :>

  11. #11
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    PAŻP nie może się dzielić przestrzenią, bo to nie jego przestrzeń.
    Flycat likes this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  12. #12
    Awatar LoboV

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    No tak, ona jest nasza, wspólna
    The best part about nightshift is driving home, when everybody is driving to work :>

  13. #13
    Awatar piotrekc64

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Poprawka ważna od 15 listopada, co oznacza, że legalnie nie da się wykonać lotu do/z Lublina przed tym terminem.
    Wygląda na to, że nic nie wyląduje przed 16 grudnia.

    A6390/12 - UPDATE INFORMATION ABOUT FREQUENCY TWR LUBLIN - AERODROME EPLB-LUBLIN AIP POLAND AIRAC AMDT 130 WEF 15 NOV 2012 (IN DISTRIBUTION), PAGE ENR 2.1-5, ENR 2.1-6 POINT 3.3 AND PAGES OF AD 2 EPLB. READ: 136.425 MHZ LUBLIN TOWER INSTEAD: 128.250 MHZ LUBLIN TOWER. 15 NOV 00:15 2012 UNTIL PERM. CREATED: 15 NOV 00:15 2012

    A6388/12 - DVOR/DME SWI FREQ 112.200MHZ/CH59X ON TEST. DO NOT USE FOR NAVIGATIONAL PURPOSES. 15 NOV 00:11 2012 UNTIL 15 DEC 12:00 2012 ESTIMATED. CREATED: 15 NOV 00:12 2012

    A6386/12 - TRIGGER NOTAM - MIL AIP AIRAC AMDT 024 AND AIP AIRAC AMDT 131 WEF 13 DEC 2012. -CHANGE OF TWR FREQUENCY FOR LUBLIN (EPLB) AERODROME. 13 DEC 00:00 2012 UNTIL 26 DEC 23:59 2012. CREATED: 15 NOV 00:09 2012

    A6384/12 - LUBLIN (EPLB) TMA/CTR/TWR CLSD. 15 NOV 00:07 2012 UNTIL 15 DEC 23:59 2012. CREATED: 15 NOV 00:07 2012

    A6382/12 - LUBLIN (EPLB) AD CLSD. 15 NOV 00:03 2012 UNTIL 15 DEC 23:59 2012. CREATED: 15 NOV 00:06 2012

  14. #14
    Awatar winiarro

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Uzupełniam bazę lotnisk do Aviadroida o EPLB. Udało mi się znaleźć następujące dane, proszę o potwierdzenie, czy są poprawne:

    Częstotliwość: Tower 136.425;
    Współrzędne: N51°14'25" E22°42'49";
    Elewacja: 633 ft;
    Wymiary pasa: 2520 x 45 m;
    Kierunek lądowania (GEO): 072/252;
    Link: http://www.portlotniczy.lublin.pl/;
    Kontakt: Tower +48 814581303, Duty Officer +48 814581301;

  15. #15
    Awatar piotrekc64

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez winiarro Zobacz posta
    Uzupełniam bazę lotnisk do Aviadroida o EPLB. Udało mi się znaleźć następujące dane, proszę o potwierdzenie, czy są poprawne:
    Wszystko się zgadza. Z reszta można sobie tutaj sprawdzić: Aeronautical Information Service Poland - Służba Informacji Lotniczej

    A co do częstotliwości w ostatnim notam-ie jest potwierdzenie:
    A7135/12 - UPDATE INFORMATION ABOUT FREQ TWR LUBLIN AMD AIP POLAND PAGES: ENR 6.2-3, AD 2 EPLB 1-1-1, 5-1-1, 6-2-1, 6-2-3, 6-2-5 AND 7-3-1. READ: 136.425 MHZ LUBLIN TOWER INSTEAD: 128.250 MHZ LUBLIN TOWER. 13 DEC 11:43 2012 UNTIL PERM. CREATED: 13 DEC 11:45 2012

  16. #16
    Awatar piotrekc64

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    A1015/13 - TRIGGER NOTAM - PERM AIRAC AIP AMDT 135 WEF 04 APR 2013. - INTRODUCTION OF INSTRUMENT APPROACH CHARTS (GNSS) - ICAO. 04 APR 00:00 2013 UNTIL 18 APR 23:59 2013. CREATED: 21 FEB 17:07 2013
    Widzę, że podobny notam pojawił się też na innych lotnistach.

  17. #17
    Awatar pv=nrt

    Dołączył
    Feb 2013
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Nowe mapki opublikowane (AIRAC 135, w sumie już jakiś czas temu), będą obowiązywać od 4 kwietnia, w tym podejście RNAV (GNSS) do pasa 07

    Photo Album - Imgur

    Złą częstotliwość wieży podali


  18. #18
    Awatar piotrekc64

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Od 28 maja zwiększa się ilość punktów VFR:

    http://ais.pansa.pl/aip/aippliki/zmi...015_163_en.pdf

  19. #19

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Yeah, Lima- Łęczyca town. Z tym punktem podejście może okazać się skomplikowane...

  20. #20
    Awatar LoboV

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez roki Zobacz posta
    Yeah, Lima- Łęczyca town. Z tym punktem podejście może okazać się skomplikowane...
    Faktycznie! I co teraz? Jak żyć?
    The best part about nightshift is driving home, when everybody is driving to work :>

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 27-04-2014, 12:37
  2. 27-02-2014, 10:55
  3. 09-04-2013, 14:14
  4. 29-12-2012, 19:18
  5. 28-11-2012, 00:44

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •