W poprawce AIRAC 130 do AIP pojawił się pakiet informacji dot. Lublina (do ściągnięcia ze strony ais.pansa.pl jeśli ktoś nie wie). Poprawka ważna od 15 listopada, co oznacza, że legalnie nie da się wykonać lotu do/z Lublina przed tym terminem.
Z ciekawostek: CTR i TMA EPLB mają klasę przestrzeni D, inaczej niż gdziekolwiek indziej w Polsce (i bardzo dobrze, może ten trend się upowszechni).
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Zna ktoś warunki na jakich ma być użytkowane TSA03? Jakie by zresztą nie były szkoda Radawca
Dlaczego szkoda. TSA03 ma być od 2500 stóp. Poniżej przestrzeń jak dotychczas - G. TSA03 pewnie aktywowane i dezaktywowane telefonicznie.
The best part about nightshift is driving home, when everybody is driving to work :>
ATZ do wysokości 762m AMSL gdzie elewacja wynosi prawie 200m to bardzo nisko. Samoloty jeszcze przejdą, ale dla szybowców taki "sufit" to przeszkoda raczej nie do pokonania w drodze do wyjścia spod "wewnętrznego" TMA. Widać, że w PAŻP wciąż część osób (na szczęście nie wszyscy) jest przeciwna dzieleniem się przestrzenią z tymi "malutkimi". Tyle dobrego, że podczas podejść na 25 będą pewnie dostępne te 03.
Oby Radawiec nie ucierpiał na tym nowym lotnisku, przecież to klęska dla szybowników i dla innych spraw. Wydaje mi się że dziś widziałem papugę w powietrzu, czyżby to był jakiś związek z nowymi przestrzeniami dla EPLB.
No i właśnie dla szybowców jest TSA03. Jakby PAŻP nie chciał się dzielić przestrzenią to by się w żadne TSA nie bawił. Wyobraźcie sobie jak strome musiałoby być podejście na pas 07 gdyby wykroić TMA nad Radawcem np na 1500m?
The best part about nightshift is driving home, when everybody is driving to work :>
PAŻP nie może się dzielić przestrzenią, bo to nie jego przestrzeń.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
No tak, ona jest nasza, wspólna
The best part about nightshift is driving home, when everybody is driving to work :>
Wygląda na to, że nic nie wyląduje przed 16 grudnia.
A6390/12 - UPDATE INFORMATION ABOUT FREQUENCY TWR LUBLIN - AERODROME EPLB-LUBLIN AIP POLAND AIRAC AMDT 130 WEF 15 NOV 2012 (IN DISTRIBUTION), PAGE ENR 2.1-5, ENR 2.1-6 POINT 3.3 AND PAGES OF AD 2 EPLB. READ: 136.425 MHZ LUBLIN TOWER INSTEAD: 128.250 MHZ LUBLIN TOWER. 15 NOV 00:15 2012 UNTIL PERM. CREATED: 15 NOV 00:15 2012
A6388/12 - DVOR/DME SWI FREQ 112.200MHZ/CH59X ON TEST. DO NOT USE FOR NAVIGATIONAL PURPOSES. 15 NOV 00:11 2012 UNTIL 15 DEC 12:00 2012 ESTIMATED. CREATED: 15 NOV 00:12 2012
A6386/12 - TRIGGER NOTAM - MIL AIP AIRAC AMDT 024 AND AIP AIRAC AMDT 131 WEF 13 DEC 2012. -CHANGE OF TWR FREQUENCY FOR LUBLIN (EPLB) AERODROME. 13 DEC 00:00 2012 UNTIL 26 DEC 23:59 2012. CREATED: 15 NOV 00:09 2012
A6384/12 - LUBLIN (EPLB) TMA/CTR/TWR CLSD. 15 NOV 00:07 2012 UNTIL 15 DEC 23:59 2012. CREATED: 15 NOV 00:07 2012
A6382/12 - LUBLIN (EPLB) AD CLSD. 15 NOV 00:03 2012 UNTIL 15 DEC 23:59 2012. CREATED: 15 NOV 00:06 2012
Uzupełniam bazę lotnisk do Aviadroida o EPLB. Udało mi się znaleźć następujące dane, proszę o potwierdzenie, czy są poprawne:
Częstotliwość: Tower 136.425;
Współrzędne: N51°14'25" E22°42'49";
Elewacja: 633 ft;
Wymiary pasa: 2520 x 45 m;
Kierunek lądowania (GEO): 072/252;
Link: http://www.portlotniczy.lublin.pl/;
Kontakt: Tower +48 814581303, Duty Officer +48 814581301;
Wszystko się zgadza. Z reszta można sobie tutaj sprawdzić: Aeronautical Information Service Poland - Służba Informacji Lotniczej
A co do częstotliwości w ostatnim notam-ie jest potwierdzenie:
A7135/12 - UPDATE INFORMATION ABOUT FREQ TWR LUBLIN AMD AIP POLAND PAGES: ENR 6.2-3, AD 2 EPLB 1-1-1, 5-1-1, 6-2-1, 6-2-3, 6-2-5 AND 7-3-1. READ: 136.425 MHZ LUBLIN TOWER INSTEAD: 128.250 MHZ LUBLIN TOWER. 13 DEC 11:43 2012 UNTIL PERM. CREATED: 13 DEC 11:45 2012
Widzę, że podobny notam pojawił się też na innych lotnistach.A1015/13 - TRIGGER NOTAM - PERM AIRAC AIP AMDT 135 WEF 04 APR 2013. - INTRODUCTION OF INSTRUMENT APPROACH CHARTS (GNSS) - ICAO. 04 APR 00:00 2013 UNTIL 18 APR 23:59 2013. CREATED: 21 FEB 17:07 2013
Nowe mapki opublikowane (AIRAC 135, w sumie już jakiś czas temu), będą obowiązywać od 4 kwietnia, w tym podejście RNAV (GNSS) do pasa 07
Photo Album - Imgur
Złą częstotliwość wieży podali
Od 28 maja zwiększa się ilość punktów VFR:
http://ais.pansa.pl/aip/aippliki/zmi...015_163_en.pdf
Yeah, Lima- Łęczyca town. Z tym punktem podejście może okazać się skomplikowane...
Zakładki