Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 37
  1. #1
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    52

    Domyślnie EPLB/LUZ Spotting na EPLB


    Polecamy

    Jak w temacie. Praktyczne porady dotyczące spottingu na EPLB.
    Ostatnio edytowane przez Naleva ; 18-12-2012 o 23:02
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  2. #2

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPRA

    Domyślnie

    Jesteście w posiadaniu jakiejś mapki, dzięki której będzie można trafić w jakieś dobre miejsce do zdjęć?

  3. #3

  4. #4

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Świdnik

    Domyślnie

    Moja mapka ze sprawdzonymi osobiście punktami widokowymi:
    https://maps.google.pl/maps/ms?msid=...43381af7&msa=0

  5. #5
    Awatar pablo8019

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Markuszów

    Domyślnie

    Ja nie mieszkam tak blisko lotniska, jednak samoloty latające z/do Oslo przelatują w pobliżu lub niemal nad głową (w zależności od obranej trasy). Ale czy będzie szansa na jakieś fajne zdjęcia to się okaże dopiero wiosną.

  6. #6

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Haribo Zobacz posta
    Moja mapka ze sprawdzonymi osobiście punktami widokowymi:
    https://maps.google.pl/maps/ms?msid=...43381af7&msa=0
    Dorysowałem je do OSM

  7. #7
    Awatar MontyBL

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Gdynia

    Domyślnie

    Cześć,

    czy jest jakaś szansa, by po lądowaniu Ruslana ustawić się gdzieś koło terminala i pstryknąć kilka nocnych zdjęć ze statywu?
    Czy teren przy terminalu w ogóle nadaje się do focenia czy raczej będzie to trudne ze względu na płoty, słupy i inne przeszkody?
    Byłem na otwarciu lotniska ale nie zwróciłem większej uwagi na to, czy płyta jest dobrze widoczna zza płotu i teraz się zastanawiam czy warto jechać jutro wieczorem jak Rusłan już wyląduje.
    Ze sławnego filmiku, w którym pada wybitne pytanie: "czy wiatr go pcha czy ma napęd w kołach" (moim zdaniem powinien to być slogan LUZ a najlepiej przetłumaczony jeszcze na łacinę ;D ) wnioskuję, że samoloty startujące/lądujące da się bez problemu sfocić i że to miejsce jest gdzieś na zachód od terminala.

    Pozdrawiam
    KM


  8. #8
    Awatar piotrekc64

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    To miejsce jest na wschód od terminala.

    OpenStreetMap

    Ale jak chodzi o widok na płytę to chyba jest lepszy z parkingu (z tego po prawej jak się stoi za terminalem).
    Tutaj jest filmik nagrany z tego miejsca: Lublin Airport - kołowanie na płytę postojową Boeing B738 - YouTube

    Tylko do końca nie wiadomo, czy on w ogóle będzie stał na płycie. Może zostać na stanowisku samolotu zagrożonego.

  9. #9

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    A czy może jest taka możliwość żeby wejść do terminala, i może z któregoś okna będzie lepiej widać płytę niż za siatki. Czy nie ma takiej opcji?

  10. #10
    Awatar piotrekc64

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Nie ma takiej możliwości niestety. Terminal w tej pierwszej wersji miał mieć taka możliwość, ale po okrojeniu już jej nie ma. Z reszta plan wszystko wyjaśnia: Port Lotniczy Lublin / Lotnisko / Infrastruktura

  11. #11
    Awatar Delta_Bravo

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MontyBL Zobacz posta
    Cześć,

    czy jest jakaś szansa, by po lądowaniu Ruslana ustawić się gdzieś koło terminala i pstryknąć kilka nocnych zdjęć ze statywu?
    Czy teren przy terminalu w ogóle nadaje się do focenia czy raczej będzie to trudne ze względu na płoty, słupy i inne przeszkody?
    Byłem na otwarciu lotniska ale nie zwróciłem większej uwagi na to, czy płyta jest dobrze widoczna zza płotu i teraz się zastanawiam czy warto jechać jutro wieczorem jak Rusłan już wyląduje.
    Ze sławnego filmiku, w którym pada wybitne pytanie: "czy wiatr go pcha czy ma napęd w kołach" (moim zdaniem powinien to być slogan LUZ a najlepiej przetłumaczony jeszcze na łacinę ;D ) wnioskuję, że samoloty startujące/lądujące da się bez problemu sfocić i że to miejsce jest gdzieś na zachód od terminala.

    Pozdrawiam
    KM

    A to jest dobre miejsce na zachód od terminala, gdzie będzie prawdopodobnie nocował na płycie samolotu zagrożonego.

    Pozdrawiam
    Dario

  12. #12
    Awatar MontyBL

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Gdynia

    Domyślnie

    Dzięki za info!


  13. #13

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Na 100 % z tego co wiem Rusłan będzie nocować na PSZ, więc na płytę pod terminal nie podkołuje tylko od razu na PSZ

  14. #14

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    A to będzie kołował pod fabrykę czy nie? Wydaje mi się że jest zrobiona droga kołowania do fabryki.

  15. #15

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Droga dojazdowa Agusty dochodzi do PSZ, wiec Rusłan kuprem do niej stanie na PSZ

  16. #16

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie



    Tak wygląda sytuacja obecnie. Na LĄDOWISKU ŚWIDNIK jest 1 pas 24/06, a po całym terenie biegają ciągle ludzie, jeżdżą ciągniki, niektórzy z psami wychodzą nawet jeśli aktualnie są loty...
    Na niebiesko zaznaczyłem drogę jeśli ktoś chce stanąć centralnie pod ścieżką. z ulicy żwirki i wigury skręcić przy 'rakiecie' - zakład lakierniczy w brukowaną drogę i tam do bramy, która zwykle jest zamknięta, ale można się prześlizgnąć obok niej. Potem bokiem lądowiska na miejsce.
    Ewentualnie można z południowo wschodniego rogu lądowiska wejść i potem wzdłuż południowej siatki aż do niebieskiego punktu startowego i dalej wzdłuż zachodniej siatki zgodnie z linią.

    Zazwyczaj dobieg kończą na zjeździe, czasami zdarza się, że przekołują z 50m za zjazd i wtedy robią backtrack.

    Jako ciekawostkę dodam, że światła PAPI na eplb w mojej opinii są tragiczne - nie da się odróżnić białego od czerwonego. Nie wiem jakim cudem udało im się tak zrobić, ale rozróżnienie jest ciężkie, bardzo ciężkie.

  17. #17

    Dołączył
    Jan 2013
    Mieszka w
    Lublin, Poland, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rorter Zobacz posta

    Jako ciekawostkę dodam, że światła PAPI na eplb w mojej opinii są tragiczne - nie da się odróżnić białego od czerwonego. Nie wiem jakim cudem udało im się tak zrobić, ale rozróżnienie jest ciężkie, bardzo ciężkie.
    Z ziemi tak to wygląda, ale na podejściu pilot widzi tak jak powinno być. Taka konstrukcja

  18. #18

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez koleszek Zobacz posta
    Z ziemi tak to wygląda, ale na podejściu pilot widzi tak jak powinno być. Taka konstrukcja
    Wiem, że są to lampy kierunkowe i nie pisałbym o tym gdybym patrzył na to z ziemii. Robiłem symulacje na EPLB w listopadzie jak jeszcze lotnisko było zamknięte i ciężko było odróżnić kolory lamp. Może teraz po sprawdzeniu i oddaniu do użytku jest inaczej...

  19. #19

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Przez długi czas jeden z zestawów PAPI był wyłączony po tym jak w styczniu jeden z pilotów zgłosił ich nieprawidłowe działanie. NOTAM wskazywał na ich wyłączenie aż do kwietnia. Teraz ten NOTAM zniknął a nie ma nowego więc chyba już działają. Może to były właśnie te PAPI?

  20. #20

    Dołączył
    Jan 2013
    Mieszka w
    Lublin, Poland, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Dotyczyło to świateł na 25.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •