Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 84
Like Tree26Likes

Wątek: EPLB/LUZ Kierunki rozwoju, zapowiedzi nowych połączeń

  1. #21
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie


    Polecamy

    I macie odpowiedź na "pewne" informacje o wejściu Lufthansy na LUZ, którym to wielu tak się tutaj emocjonowało, na podstawie jakiegoś durnego artykułu..
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 720KM/800NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  2. #22
    Awatar Janecki

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fotel_prl Zobacz posta
    co z krajowkami?
    krajówek nie bedzie bo niby kto?? Eurolot ma za malo samolotow i jest na skraju bankructwa, nie beda ryzykowac z nowymi trasami!

  3. #23

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janecki Zobacz posta
    krajówek nie bedzie bo niby kto?? Eurolot ma za malo samolotow i jest na skraju bankructwa, nie beda ryzykowac z nowymi trasami!
    tak jak trasy w stylu Wrocław - Zadar?...
    Ostatnio edytowane przez rasheed ; 16-03-2013 o 10:02 Powód: pisownia

  4. #24
    Awatar Janecki

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fotel_prl Zobacz posta
    tak jak trasy w stylu Wroclaw - Zadar?...
    co roku setki jeśli nie tysiące Polaków lata do Chorwacji na wakacje więc to dość pewna trasa, do tego została ogłoszona prawie pól roku temu więc sporo czasu na zakup biletów.
    Ostatnio edytowane przez rasheed ; 16-03-2013 o 10:04 Powód: pisownia, ortografia

  5. #25
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janecki Zobacz posta
    co roku setki jesli nie tysiace polakow lata do chorwacji na wakacji wiec to dosc pewna trasa, do tego zostala ogloszona prawie pol roku temu wiec sporo czasu na zakup biletow.
    Stary, przestań lać wodę..
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 720KM/800NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  6. #26
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janecki Zobacz posta
    co roku setki jesli nie tysiace polakow lata do chorwacji na wakacji wiec to dosc pewna trasa, do tego zostala ogloszona prawie pol roku temu wiec sporo czasu na zakup biletow.
    Chyba nie wyczułeś ironii jeżeli chodzi o Zadar ...
    Ostatnio edytowane przez rasheed ; 16-03-2013 o 10:05 Powód: pisownia

  7. #27

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Stalowa Wola

    Domyślnie

    Minął marzec, zbliża się połowa kwietnia a DTM nie ogłoszony- pewnie zacznie latać od jesieni, nie można też wykluczyć wariantu łódzkiego gdzie na początku gadka szmatka o potencjale, później roszady kierunkami a następnie nagłe wycofanie się Wizza twierdzącego że potencjału brak- taki scenariusz pewnie też będzie dotyczył Szczecina.

  8. #28
    Awatar Martinshmit

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    Mazury

    Domyślnie

    Długo wyczekiwany port lotniczy Lublin - działa już od czterech miesięcy. Z pewnością jest chlubą i "oczkiem w głowie" województwa. O prognozach na przyszłość, opiniach pasażerów w materiale Moniki Suszek. ...
    Jak wynika z końcówki tej audycji - PL Lublin jak na razie testuje swój potencjał regionalny na "realne zapełnienia pokładów samolotów".

    Całość wywiadu w zakladce "posłuchaj": Radio eR 87.9 FM Rozgłośnia Archidiecezji Lubelskiej - radio lublin, radio lokalne, radio diecezjalne, radio katolickie, diecezja lubelska, informacje lublin

  9. #29
    Awatar piotrekc64

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Martinshmit Zobacz posta
    Jak wynika z końcówki tej audycji - PL Lublin jak na razie testuje swój potencjał regionalny na "realne zapełnienia pokładów samolotów".

    Całość wywiadu w zakladce "posłuchaj": Radio eR 87.9 FM Rozgłośnia Archidiecezji Lubelskiej - radio lublin, radio lokalne, radio diecezjalne, radio katolickie, diecezja lubelska, informacje lublin
    Widać, że się prezes trochę uczy..oby jeszcze politycy wzięli przykład. No może tylko z tymi 300tyś troszkę już w tej chwili przesadza..ale będziemy rozliczać pod koniec roku.

  10. #30

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Martinshmit Zobacz posta
    Jak wynika z końcówki tej audycji - PL Lublin jak na razie testuje swój potencjał regionalny na "realne zapełnienia pokładów samolotów".

    Całość wywiadu w zakladce "posłuchaj": Radio eR 87.9 FM Rozgłośnia Archidiecezji Lubelskiej - radio lublin, radio lokalne, radio diecezjalne, radio katolickie, diecezja lubelska, informacje lublin
    Prezes może i się uczy, ale też słuchać u niego w głosie wyraźnie nieprofesjonalne rozdrażnienie i irytację, gdy został zapewne zapytany o nowe połączenia (w materiale nie słychać treści pytań). Chyba też rozdrażniło go niepowodzenie dość dziwnej aktywności jak na lotnisko czyli organizowanej rzymskiej majówki.
    Na przyszłość powinien mniej mówić na temat rzekomych przyszłych połączeń a więcej działać. W tej branży lotniska nie trąbią o nowych połączeniach dopóki przewoźnik ich nie ogłosi (często wspólnie z władzami lotniska).
    Nowe kierunki pewnie się wkrótce pojawią - przewoźnicy analizują na razie zakupy biletów na loty do EPLB. To wymaga trochę czasu. Pewnie przyglądają się też rozwojowi sytuacji z budową ILS.
    Co do przyszłych kierunków to myślę, że jeśli chodzi o Ryanaira to mógłby być Edynburg i być może Bristol. Ten pierwszy kierunek byłby nieco na podobnej zasadzie jak dostaliśmy Liverpoolu z zestawieniu z Manchesterem z Jasionki. Tu może być podobnie Edynburg - z EPLB a Prestwick z EPRZ. Bristol byłby powtórzeniem kierunku z Jasionki ale odnoszę wrażenie (być może błędne), że sporo osób pochodzących z naszego regionu żyje w UK w zasięgu lotniska w Bristolu.
    Co do WizzAira to nie mam pomysłów - odnoszę wrażenie, że jeśli chodzi o Polskę to występuje u nich stagnacja. Chyba kiepsko im się konkuruje z Ryanairem i zaczynają skupiać się na krajach wschodnich, gdzie takiej konkurencji nie mają. Ciężko powiedzieć, czy faktycznie dadzą jakieś nowe połączenia. Dużo mówiło się o Dortmundzie, ale ten kierunek nie za bardzo wychodził im na innych lotniskach - pytanie dlaczego mieliby wobec tego próbować u nas.

  11. #31
    Awatar Martinshmit

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    Mazury

    Post

    Z Lublina do Amsterdamu z przesiadką w Gdańsku
    Eurolot udostępnił pasażerom możliwość zakupu biletu na lot łączony z Lublina do Amsterdamu z przesiadką w Gdańsku.
    Do Amsterdamu przez Gdańsk będzie można polecieć w niedziele, wylot z Lublina do Gdańska o 14:25, z Gdańska do Amsterdamu dzień później (w poniedziałek) o 12:10. Powrót w piątki, wylot z Amsterdamu do Gdańska o 9:40, z Gdańska do Lublina o 12:35. Za bilet w dwie strony zapłacimy od 882 zł.
    Eurolot - bilety lotnicze i atrakcyjne promocje

  12. #32
    Awatar piotrek.

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Jaki jest sens przesiadki na którą trzeba czekać prawię dobę ? Tym bardziej, że są loty bezpośrednie z Warszawy.

  13. #33

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piotrek. Zobacz posta
    Jaki jest sens przesiadki na którą trzeba czekać prawię dobę ? Tym bardziej, że są loty bezpośrednie z Warszawy.
    a jak już się ktoś upiera by do AMS lecieć z LUZ to wygodne przesiadki na Easy Jeta są na lotniskach londyńskich...już tacy latali - sprawdzone, tańsze i szybsze niż przez GDN z dobowym oczekiwaniem

  14. #34

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Lublin, Poland, Poland

    Domyślnie

    Połączenie to zniknęło już ze strony Eurolotu, także nie ma o czym gadać

  15. #35
    Awatar piotrekc64

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Leszekvag Zobacz posta
    Połączenie to zniknęło już ze strony Eurolotu, także nie ma o czym gadać
    Tylko chwilowo zniknęło..coś robili pewnie na stronie.

  16. #36

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Lublin, Poland, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piotrekc64 Zobacz posta
    Tylko chwilowo zniknęło..coś robili pewnie na stronie.
    Przez dobę nie było, ale dobrze że wróciło.

  17. #37
    Awatar piotrekc64

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Co prawda wajcher jest tutaj na forum, ale wkleję jego post z SSC, bo jest w nim trochę ciekawych informacji głównie na temat połączenia GDN-LUZ:
    Witam,

    Widzę, że dyskusja rozgorzała na dobre więc, jako osoba "bardzo blisko związana z tematem" postanowiłem - na tyle, na ile mogę - przekazać informacje odnośnie GDNLUZGDN.

    Zacznę od tego, że rozumiem poirytowanie kolegów spoza LUZ rozentuzjazmowaniem lubelskich fanów lotnictwa, zwłaszcza po bolesnych doświadczeniach latania krajowego z Jet Air i OLT (w obu projektach brałem udział). Jednak w tym przypadku entuzjazm jest uzasadniony. Dlaczego? Poniżej kilka informacji:

    1. Dotychczas na cały sezon lato 2012 dla trasy LUZGDN sprzedano ponad 82% oferowanych miejsc. Widzicie to po systemie rezerwacji, gdzie na niektóre terminy miejsc już nie ma.

    2. Nie jest prawdą jakoby podróżowali wyłącznie lublinianie. Pierwsze rejsy pokazały, że na lubelszczyzne przylatują turyści z Pomorza, wynajęto ponad 20 samochodów. Booking pattern na kolejne weekendy pokazuje wyraźnie, ze mamy do czynienia z pasażerem mieszanym 60 proc wraca z wakacji do LUZ 40 proc leci na wakacje/weekend w lubelskie.

    3. Średnia taryfa ow (a nie cena biletu) przekracza 250 PLN. Mimo tego, że tanich biletów już nie ma, bilety ciągle się sprzedają.

    Porównywanie taryf z OLT nie ma najmniejszego sensu z przyczyn, że tak powiem "nie związanych bezpośrednio z biznesem lotniczym".

    4. Nie jest prawdą jakoby połączenie było dotowane przez którąkolwiek z instytucji samorządowych. Jest natomiast prawdą, że połączenie zostało włączone w szereg dzinałań promocyjnych, które były już wcześniej zaplanowane w obu miastach. Na przykład Lublin już wcześniej planował się promować ze swoimi festiwalami, podobnie jak Pomorskie czy Gdańsk promuje w całej Polsce swój jarmark itp. Dzięki temu produkt turystyczny po obu końcach wsparty jest możliwością szybkiego skomunikowania. Pieniądze wydawane w ten sposób na promocję oznaczają efektywność mierzoną ilością rezerwacji. Efekty przekroczyły oczekiwania. Dotychczas bezpośrednio na promocję wydano kilkadziesiąt tysięcy złotych przy czym bliżej 50 niż 100.

    5. Czy warto? Każdy pasażer przylatujący generuje wpływ do lokalnej gospodarki na poziomie 130-150 USD, polecam badania profesora Rekowskiego i innych w tym temacie.

    6. Czy połączenie zostanie i w jakiej formie? To decyzja przewoźnika. Zobaczymy, co powie. Wkrótce.

    Sądzę, że właśnie to miał na myśli Prezes Eurolotu, który powiedział, że między innymi miastu bardzo zależało na uruchomieniu tego połączenia, a co było przekręcone prżez pasazer.com i zinterpretowane jako dopłacanie do połączenia.

    7. Odniosę się jeszcze do poruszanych wszędzie kwestii tego, że "Lublin płaci za połączenia, żeby w ogóle coś tam latało". Stek bzdur. Gdyby tak było to:
    a) informacja ta byłaby powszechnie dostępna chociażby w formie wyników postępowań przetargowych na BIPach czy to lotniska, czy właścicieli, tak jak ma to miejsce w Rzeszowie, Katowicach czy Krakowie

    b) gdyby tak było, to Ryanair czy Wizz Air nie obsługiwaliby 2-3 połączeń tylko 7-8 bez względu na osiągane wyniki ekonomiczne.

    Jaskrawym przykładem są tutaj Kraków i Rzeszów, gdzie znamy dokładne kwoty oraz połączenia, na jakie zostały spożytkowane.

    8. W Lublinie mamy do czynienia z innym modelem, który polega na konsekwentnym i zrównoważonym rozwoju współpracy z przewoźnikami z każdego sektora. O szczegółach niestety nie mogę powiedzieć.

    Na zakończenie dodam tylko, że zanim Państwo....
    a) dziennikarze czytający to forum;
    b) fani lotnictwa z innych regionów;
    c) dyżurni hejterzy
    d) pasjonaci lotnictwa z LUZ

    Ocenicie jakiś aspekt działalności operacyjnej lotniska (najczęściej w postaci działającej lub nie siatki połączeń), pamiętajcie proszę o tym, że

    a) lotnisko, działające od 8 miesięcy ma w tej chwili dwóch największych w kraju przewoźników niskokosztowych i jedynego regionalnego oraz silny sektor business aviation

    b) mimo iż pierwsze efekty jego działalności dla regionu i miasta już są zauważalne, to na większą skalę zaczną być one odczuwalne w perspektywie 3-5 lat, a nie 3-5 miesięcy, co jest absolutnie NORMALNE w biznesie lotniczym.

    Janecki, E-Jet KRK and Pipen like this.

  18. #38
    Awatar Janecki

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie

    Do końca sezonu zostały pojedyncze bilet za 195PLN większość to kosz ok. 242-269PLN ow, na niektóre dni wszystkie bilety już sprzedane!

  19. #39
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  20. #40
    Awatar piotrekc64

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie


    Polecamy

    Było w informacjach prasowych, ale tutaj istotniejsze fragmenty do tego tematu:
    Wizz nie wskakuje, ale...

    Wszyscy ci, którzy liczyli, że wolne kierunki zagospodaruje inna, tania linia Wizz Air, będą rozczarowani. - Nie jesteśmy firmą, która wskakuje na wolne kierunki - mówi Daniel de Carvalho z Wizz Air. - Nie działamy w ten sposób. Mamy własny plan rozwoju i go realizujemy - dodaje.

    Węgierska linia lata z Lublina do Oslo i Londynu, i to nie jest jej ostatnie słowo. - Planujemy rozwój połączeń. Ale jak mówię, że planujemy, to oznacza to, że analizujemy, sprawdzamy, badamy potencjał. Można się w tym roku spodziewać zwiększenia częstotliwości lotów na istniejących kierunkach i uruchomieniu nowych z Lublina - mówi Carvalho.

    Nieoficjalnie dowiadujemy się, że Wizz Air przeprowadza badania potencjalnych pasażerów na Lubelszczyźnie i Podkarpaciu. Nowe kierunki są możliwe, bo współpraca między przewoźnikiem a lubelskim lotniskiem układa się dobrze.

    - Od samego początku. Nawet od czasu budowy lotniska. Widzimy w Lublinie potencjał. Katowice i Gdańsk obsługują teraz milion pasażerów, a jak zaczynały funkcjonować, miały wyniki zbliżone do Lublina - mówi Carvalho.

    Radom nie będzie konkurencją

    W Radomiu tymczasem powstaje nowe lotnisko. Ma przyjmować samoloty w czerwcu. Czy będzie to konkurencja dla Lublina? Jeśli chodzi o Wizz Air, to nie. - Przecinam wszelkie spekulacje. Nie zamierzamy latać z Radomia. Planując loty, bierzemy pod uwagę szereg czynników, jak liczbę potencjalnych pasażerów i odległość ich zamieszkania do najbliższego lotniska - mówi przedstawiciel węgierskiej linii.

    Wrocław się oddala, Rzym przybliża

    Jakich nowych połączeń można się spodziewać w Lublinie? Na razie są to informacje nieoficjalne, ale dużo wskazuje na to, że szybko nie będzie lotów do Wrocławia. Miałby je uruchomić Eurolot - negocjacje trwają, ale według naszych informacji utknęły.

    Dużo lepiej pod tym względem wygląda kierunek włoski. Latem można się spodziewać połączenia z Rzymem. Tę trasę miałaby obsługiwać rumuńska linia Carpatair.

    Rozmowy z Rumunami trwają od dawna. W grudniu zeszłego roku Mariusz Sagan, dyrektor magistrackiego wydziału strategii i obsługi inwestorów, był w Timisoarze, gdzie spotkał się z przedstawicielami Carpatair. - Nie ujawnię żadnych szczegółów. Obowiązuje mnie tajemnica - mówił nam w grudniu Sagan.

    Cały tekst: http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,487...#ixzz2si2X57Tn

Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •