Lubelskie lotnisko zerka na wschĂłd. BÄdÄ nowe kierunki? - Dziennik Wschodniw grę wchodzą połączenia m.in. do Charkowa czy Odessy.
Celestron SkyMaster 25x70, Auriol 20-60x60| UM860, UL980
Sony DSC-H200
Sony SLT-A58K + TAMRON AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD Macro
Lubelskie lotnisko zerka na wschĂłd. BÄdÄ nowe kierunki? - Dziennik Wschodniw grę wchodzą połączenia m.in. do Charkowa czy Odessy.
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Centralny Port Komunikacyjny doda skrzydeĹ lotnisku Lublin? Tak przekonuje minister - Dziennik WschodniBudowa Centralnego Portu Komunikacyjnego przyczyni się do rozwoju lotnisk regionalnych, w tym Portu Lotniczego Lublin
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
https://www.dziennikwschodni.pl/lotn...000227079.htmlChuda zima lotniska Lublin.
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Rządowy Gulfstream 0001 do nas.
https://www.facebook.com/LgsLublin - Lubelska Grupa Spotterska
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...bial-4507.htmlPo miesiącach intensywnych wzrostów, lubelskie lotnisko mierzy się ze sporymi trudnościami.
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Co prawda nie po polsku, ale po ukraińsku ale jest... Lublin się reklamuje jako lotnisko najbliższe Ukrainy.
http://shoppingpl.com/uk/post/206-ae...hko-ta-vyhidno
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...biac-4756.htmla wszystko to ze względu na utratę sporej liczby połączeń
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
https://www.dziennikwschodni.pl/lubl...000237526.htmlDokąd doleci lotnisko?
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Z przymróżeniem oka .
https://www.dziennikwschodni.pl/lubl...000238583.htmlPort Lotniczy Lublin im. Unii Lubelskiej - taką nazwę dla naszego lotniska zaproponowali dziś miejscy radni z klubu prezydenta Krzysztofa Żuka. ...
"Jeśli a oznacza szczęście, to a=x+y+z, gdzie x - praca, y - rozrywki, z - umiejętność trzymania języka za zębami." (Albert Eintein)
LOT rozwija się na lotnisku w Lublinie
[QUOTE][Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników tego połączenia i rozważamy możliwość dalszego zwiększania liczby operacji. (...) Z naszych obserwacji wynika, że najchętniej pasażerowie przesiadają się na rejsy m.in. do Gdańska, Mediolanu i Brukseli - mówi Adrian Kubicki, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej LOT-u./QUOTE]
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...hXwQOht6Q7l8GI
Ostatnio edytowane przez Przemolub ; 21-03-2019 o 14:03 Powód: quote
https://www.dziennikwschodni.pl/lubl...000239929.htmlOstatnie miesiące nie były dobre dla lubelskiego lotniska.
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Antwerpia zostaje na sezon zimowy.
https://www.pasazer.com/news/41231/l...y,na,zime.html
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
https://www.dziennikwschodni.pl/swid...000243746.htmlOtworzyli nową część terminalu Portu Lotniczego Lublin. Większa hala odlotów
Nieco ponad rok trwały prace przy budowie nowej części terminalu Portu Lotniczego Lublin. Wczoraj, jako pierwsi skorzystali z niego pasażerowie odlatujący do Oslo.
Nową cześć terminala otwarto w Porcie Lotniczym Lublin. Jako pierwsi skorzystali z niej pasażerowie odlatujący do Oslo. - Dzięki rozbudowie hala odlotów powiększyła się o 2 tys. mkw. To dodatkowe trzy bramki, co daje nam możliwość obsługi nawet pięciu samolotów jednocześnie. Pozwoliło to także na czterokrotnie powiększenie strefy handlowej, co oznacza możliwość zwiększenia przychodów lotniska - mówi Krzysztof Wójtowicz, prezes Portu Lotniczego Lublin.
Przypomnijmy, że według pierwotnych planów terminal miał mieć 23 tys. mkw. W trakcie prac projektowych urzędnicy z Unii Europejskiej, która współfinansowała budowę lotniska, zalecili jednak zmniejszenie jego powierzchni o połowę. Po kilku latach działalności lotniska rozbudowa okazała się konieczna. Przymiarki do jej rozpoczęcia trwały ponad dwa lata, a wstępnie zakładano, że nowa hala odlotów będzie gotowa do końca 2017 roku. To się nie udało, bo po ogłoszeniu pierwszego przetargu pojawiły się problemy. Zainteresowane firmy za swoją pracę chciały o wiele więcej, niż port planował wydać. Ostatecznie wykonawcę wyłoniono w formie negocjacji, a zlecenie za 10,6 mln zł wzięła firma Strabag. Pracę rozpoczęła wiosną ubiegłego roku.
- Sama budowa przebiegła szybko, ale to były trudne dwa tysiące metrów do wybudowania. Dobudowując nowy budynek do już istniejącego była potrzeba przebudowy wszystkich systemów i instalacji – wyjaśnia Wójtowicz i dodaje, że właśnie to zwiększyło koszt inwestycji.
W nowej części terminala będą obsługiwane loty w strefie Schengen, czyli do Warszawy, Oslo i Eindhoven. Pasażerowie odlatujący do Londynu, Dublina, Tel Awiwu i Kijowa (od czerwca) będą odprawiani w dotychczasowej części hali odlotów.
5 gejtów macie teraz?
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
^^Tak 1,2 w starej części i 3,4,5(Schengen) w nowej.
Jeszcze informacja ze strony PLL:
https://www.airport.lublin.pl/lotnis...u-otwarta.htmlOd 29 maja pasażerowie, latający z lubelskiego lotniska, będą mogli korzystać z nowej hali odlotów. Dzięki rozbudowie terminalu czeka na nich większa poczekalnia, bogatsza część komercyjna oraz szybsza odprawa na lotnisku. Dzięki inwestycji, Port Lotniczy Lublin będzie mógł także bezkolizyjnie obsłużyć kilka samolotów w tym samym czasie.
Rozbudowana została wschodnia częśćterminalu, gdzie znajduje się hala odlotów, która w ramach inwestycji została powiększona. Prace objęły powierzchnię ponad 2 tys. m2. W dobudowanej części terminalu, na lot oczekiwać będą pasażerowie strefy Schengen. Jej powierzchnia ma 1400 m2. Wcześniej pasażerowie mieli do dyspozycji 600 m2.
Podróżni strefy Non Schengen, będą korzystać z dotychczasowej hali odlotów, zlokalizowanej w „starej części” terminalu. Dzięki rozbudowie i przeniesieniu ruchu strefy Schengen do dobudowanej części, jej powierzchnia zwiększyła się z aż czterokrotnie - z 167 m2 do 780 m2.
- Rozbudowa była podyktowana koniecznością zwiększenia przepustowości terminalu, a co za tym idzie podniesieniem komfortu podróżnych, oczekujących na samolot.Odpowiednio rozwinięta infrastruktura, to także niezbędny element do tego, abyśmy mogli się rozwijać i podejmować rozmowy z przewoźnikami, dotyczące uruchomienia nowych połączeń. Dzięki tej inwestycji będziemy mogli jednocześnie obsłużyć pięć, a nie jak do tej pory dwa samoloty. Przepustowość terminalu zwiększy się do około 2 milionów pasażerów rocznie, co da nam dużo większe możliwości - powiedział Krzysztof Wójtowicz, prezes zarządu Portu Lotniczego Lublin.
W nowej hali zlokalizowane są m.in.: poczekalnia z wyjściami - dedykowana pasażerom strefy Schengen, nowa strefa kontroli bezpieczeństwa, pomieszczenia Służby Ochrony Lotniska, Krajowej Administracji Skarbowej, Straży Granicznej, toalety i pomieszczenia techniczne. Pasażerowie strefy Schengen będą mogli także skorzystać z nowego saloniku „business lounge”, z wyjściem na patio.
Rozbudowa pozwoliła znacznie rozwinąć przestrzeń handlową w terminalu. Wzrosła ona ponad czterokrotnie - z około 200 m2 do ponad 850 m2.. W nowej części terminalu pojawiły się dwa duże sklepy wolnocłowe oraz dwa punkty gastronomiczne. Warto zauważyć, że sklepy zostały zaprojektowane w oparciu o model „walk through shop”. Oznacza to, że mają one otwartą formułę i zlokalizowane są na bezpośredniej drodze, jaką pokonują pasażerowie pomiędzy kontrolą bezpieczeństwa, a poczekalnią. Ten model organizacji odpraw jest dobrze znany polskim pasażerom korzystającym z lotnisk w Wielkiej Brytanii np. z lotniska Londyn Luton. Podobne rozwiązanie w Polsce na lotniskach regionalnych zastosowano we Wrocławiu i Gdańsku.
W ramach sklepu Aelia Duty Free będzie funkcjonowało także stoisko Lublin Touch, oferujące lokalne produkty – m.in. piwo z lubelskiego browaru, miody pitne z Lublina.
Warto też dodać, że nowe skrzydło zostało dostosowane do ewentualnego zniesienia strefy Schengen poprzez zabezpieczenie miejsca pod stanowiska kontrolerskie Straży Granicznej.
Rozbudowa terminalu pasażerskiego trwała od marca 2018 roku i kosztowała 10,5 mln złotych.
https://www.lublin112.pl/do-swidnika...N1s6KJ05-jp6aEW najbliższym czasie na terenie Portu Lotniczego Lublin pojawi się znacznie więcej samolotów z logiem LOT-u. Nie będą to jednak mogące zabrać na pokład 78 pasażerów małe Bombardiery Q400, którymi najczęściej obsługiwane jest połączenie Lublin – Warszawa, lecz znacznie większe Boeingi 737 MAX. Wszystkie pięć tego typu maszyn, które znajdują się we flocie narodowego przewoźnika, zostało w połowie marca czasowo wycofanych z eksploatacji na skutek katastrof z udziałem tych samolotów, w których zginęło łącznie 346 osób. Pierwsza maszyna rozbiła się w październiku ub.r. w Indonezji, druga zaś w marcu br. w Etiopii. Dotychczasowe ustalenia wskazują, że przyczyną obu katastrof było najprawdopodobniej programowanie kontrolujące system MCAS, mający automatycznie zapobiegać przeciągnięciu czyli utracie siły nośnej.
Pomimo, że od uziemienia maszyn minęło już wiele miesięcy, wciąż nie wiadomo kiedy otrzymają one nowe certyfikaty dopuszczające je do lotów z pasażerami. Choć prace nad aktualizacją tego oprogramowania zakończyły się w maju, to jednak na jaw wyszły kolejne problemy. Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa poinformowała właśnie o tym, że część tych samolotów może mieć wadliwy element skrzydła. Chodzi dokładnie o istotną część, który ma wpływ na siłę nośną i jest szczególnie istotna podczas startu i lądowania.
Polskie Linie Lotnicze zadecydowały, że do czasu wydania przez Urząd Lotnictwa Cywilnego decyzji o możliwości wznowienia lotów, Boeingi 737 MAX zostaną przebazowane z mocno zatłoczonego warszawskiego lotniska Okęcie, gdzie tylko zajmują miejsce. Wybór padł na Port Lotniczy Lublin. Została zawarta odpowiednia umowa w tej sprawie i niebawem maszyny mają trafić do Świdnika. Zarówno LOT, jak też Port Lotniczy Lublin nie chcą zdradzać szczegółów operacji, jak też dokładnych dat jej przeprowadzenia. Jak wyjaśniał nam Piotr Jankowski z lubelskiego lotniska, zgodnie z decyzją przewoźnika nie może udzielać na ten temat informacji.
PRTL.pl - wiadomoĹci z rynku lotniczegoPrezes Zarządu Spółki Port Lotniczy Lublin Krzysztof Wójtowicz w rozmowie z Anną Jakubczyk z PRTL.pl
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Zakładki