Ciekawe czy w ogóle będą jakieś konsultacje co do jej umiejscowienia?
Wersja do druku
Ciekawe czy w ogóle będą jakieś konsultacje co do jej umiejscowienia?
Zapewniam Cię, że konsultacje są prowadzone na szeroką skalę z EPBY Spotting Team. :)
Wie ktos dlaczego nowy prezes PLB uniewaznil przetarg z dnia 07.05.2010 na usługi doradcze i usługi inwestora zastępczego?. Czyzby nadzor i rozliczenie inwestycji portu lotniczego realizowane beda silami prcownikow PLB? - czy oznacza to cos znacznie gorszego?
http://www.plb.pl/images/stories/prz...ewaznienie.pdf
^Żeby na odpowiednich warunkach odpowiednia firma wygrała przetarg,przecież tu chodzi o grubą kasę. Nie zdziwię się jak będzie to firma jednego z członków Rady Nadzorczej - pana S.
Oto stanowisko bylego prezesa PLB pana Wojtkowiaka na temat uniewaznienia przetargu na uslugi doradcze i uslugi inwestora zastepczego. Nic dodac nic ujac, czas szybko pokaze o co tutaj chodzi.
Dług był, którego nie było, potem znowu był i jest - Krzysztof M. Wojtkowiak - MM Moje Miasto
Moze nie przebudowa ale sa kolejne 4 przetargi... sadzac po przetargach to OSTRA ZIMA idzie hehe. No i sezon na ziemniaki :p
Pytanie do kolegów z PLB lub wtajemniczonych - przetarg na rozbudowę terminala został rozstrzygnięty?
czytajac wywiad red. Aladowicza z nowym prezesem portu lotniczego
Moraczewskim, nie sposob odniesc wrazenia ze mamy do czynienia z celowa
taktyka opozniania inwestycji portu lotniczego. Jak innaczej mozna ocenic
dzialanie czlowieka przyslanego z poza branzy lotniczej przez Calbeckiego,
ktory nie majac zadnego doswiadczenia i wiedzy, natychmiast wstrzymuje
przetargi na rozbudowe terminalu i inwestora zastepczego. Dalej potrzebuje
przeszlo dwoch miesiecy azeby odkryc afere o braku 40 milionow zlotych i
spokojnie bedzie teraz czekal na wynik kontroli do konca wrzesnia. Nastepnie
uznal gotowa juz od dwoch lat dokumentacje na rozbudowe terminalu pasazerskiego,
drog kolowania, placow postojowych czy remontu pasa startowego za zla i nie kompletna i wyznaczyl
sobie czas 1,5 roku na jej zmiany i uzupelnienia. Dla przykladu podam, ze tak
opozniona budowa drogi expressowej, lacznie z wykonaniem kompletnej
dokumentacji, przetargow i wywlaszczen, ma zaczac sie w terminie dwoch lat.
Jezeli istniejace projekty trzeba zmienic czy adoptowac do nowej koncepcji to
na to na milosc boska nie potrzeba 1,5 roku, chyba ze mamy do czynienia z
dzialaniem celowym lub nieudacznictwem prezesa. Wszystkie porty lotnicze w
Polsce od kilku lat inwestuja i modernizuja swoje obiekty tylko nie Bydgoszcz.
Nie bez znaczenia jest fakt, ze doplaty z Unii Europejskiej nie sa wazne w
nieskonczonosc i moze sie szybko okazac ze torunski marszalek bedzie je musial
przeznaczyc na inne cele zapewne na torunskie, azeby nie przepadly. Szukanie afer ma
na celu skierowanie uwagi spoleczenstwa na tematy zastepcze a nie
inwestycje, uruchamianie nowych polaczen i kierowaniu portu na sciezke oplacalnosci.
Jest dla kazdego jasne, ze nowy prezes potrzebuje czasu ktorego juz nie ma za
duzo na zapoznanie sie z specyfika branzy lotniczej ale gloszenie takich
planow i zamierzen jake znalazy sie w wywiadzie w Gazecie Pomorskiej, pozwala postawic
teze, ze Morczewski pomylil sie z swoimi mozliwosciami i powinien za ta "synekure"
swojemu koledze Calbeckiemu predko podziekowac i szukac sobie innej gdzie czas nie gra
zadnej roli.
Sorry - wywiad red. Aladowicza z prezesem Moraczewskiem, mial miejsce w dniu 6.08.2010 w Gazecie Wyborczej a nie w Gazecie Pomorskiej jak pisalem.
Tak się zastanawiam pisząc z innego regionu Polski- jak można tak niszczyć podstawy rozwoju województwa- przecież dużego, z dużymi miastami, nie tak biednego- wiem to bo 3 lata w Bydgoszczy mieszkałem- rozpacz !!!
to się nazywa polityka...
mam nadzieje że te lejby które teraz rządzą policzyli już swoje godziny... chociaż z drugiej strony jak przyjdą nowi to znowu będą chcieli pokazać że poprzednicy byli źli ... i tak w kółko
Nie jestem zwolennikiem PiS, ale na Podkarpaciu województwem rządzi ta właśnie partia, a szefem spółki lotniskowej jest człowiek z PO i współpraca układa się znakomicie- rosną nowe inwestycje na lotnisku- w tym strefa przemysłowa obok lotniska ze znaczącymi podmiotami zagranicznymi, rośnie ruch pasażerski a i w cargo Rzeszów zanotował najwyższy wzrost w Polsce w I półroczu br.
Przecież Bydgoszcz to nie osławiona ściana wschodnia i tu na prawdę powinno się zmienić styl rządzenia.
Bydgoskie realia sa niestety takie, ze zarowno bydgoscy politycy PO i PiS maja rozwoj portu lotniczego gleboko gdzies.... Tutaj karty rozdaje torunski marszalek samorzadu, ktory nie tak dawno chcial lkiwidacji tego portu i wybudowania nowego w Toruniu, zmieniajac prezesow portu jak rekawiczki. Przy miernym prezydencie miasta, ktory godzil sie na taka polityke wynik mogl byc tylko jeden: zero inwestycji w porcie, zadnych wiekszych remontow czy napraw i kompletna stagnacja. Teraz mamy "granie na czas" nowego prezesa i zadnej perspektywy na przyszlosc. Takie to sa tragiczne dzieje tego portu.
Ponizej link do wypowiedzi bylego prezesa PLB w nawiazaniu do ostatniego, czwartkowego wywiadu nowego prezesa portu Moraczewskiego w Gazecie Wyborczej.
Po czwartkowej prasie - Krzysztof M. Wojtkowiak - MM Moje Miasto
Pozwolilem sobie wkleic link do artykulu o inwestycjach portu lotniczego w Szymanach. Do konca roku ma tam powstac pelna dokumentacja na budowe od podstaw terminalu pasazerskiego, pasa startowego, drog kolowania i placow postojowych. W ciagu trzech lat ta ogromna inwestycja bedzie oddana do uzytku. Widac tutaj rozmach, checi i efekty dzialania samorzadu wojewodztwa, prezydentow miast i dyrekcji portu, ktorzy znalezli takze niezbedne srodki finansowe.
A jak to wyglada u nas ? dla porownania Bydgoszcz na przetrzeni ostatnich trzech lat nie zrobila nic w zakresie inwestycji portowych, pomijajac drobne zakupy sprzetu i modernizacje hali przylotow. Po latach debat, przygotowywania dokumentacji przez Wojtkowiaka i walki tego ostaniego z Dombrowiczem i Calbeckim, uznal ten ostatni wspolnie z wybitnym fachowcem od kolei Moraczewskim, ze te plany i dokumentacja nie warte byly nawet funta klakow i trzeba wszystko zaczynac od nowa a tylko na przygotowanie opinii srodowiskowej, zyczy sobie pan prezes portu skromne dwa lata. Dzialania inwestycyjne w porcie bydgoskim, nalezy nazwac mianem skandalu bo nawet w porownaniu do duzo mniejszych wojewodztw, nasze lotnisko odstaje coraz bardziej i to we wszystkim.
Lotnisko ma powstać już za 3 lata - Pasazer.com
Chyba cos zaczyna sie z inwestycjami PLB dziac. W zalaczeniu link do Artykulu Gazety Pomorskiej na temat finansowania i realizacji jeszcze w tym roku naprawy pasu startowego i 50 m drogi kolowania na ogolna sume 92 mln zlotych plus zakupy sprzetu dla potrzeb portu.
Bydgoszcz: Port Lotniczy w Bydgoszczy: Pieniądze na skrzydła(ch) - 15 listopada 2010
Nie cos sie zaczyna dziac tylko wybory i trzeba pokazac ze cos sie dzieje bo wladze sa laskawe i podpisuja rozne umowy... ten pas juz powinien byc dawno zrobiony... plus remont plyty...
No, chyba to rzeczywiście wyborcza modernizacja. Aż 92mln na pas startowy i 50m drogi? I na dodatek do realizacji w tym roku? Zresztą poczekajmy na szczegóły tej umowy, bo Pomorska nie zawsze jest bardzo wiarygodnym źródłem danych o Porcie.
Może chodzi o nowy pas, albo wydłużenie go aż do Glinek ;-)