Strona 5 z 9 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 7 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 100 z 168
Like Tree30Likes

Wątek: Coś z historii... ale nie aż tak bardzo odległej

  1. #81

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam serdecznie wszystkich
    Na forum wyczytałem, że swego czasu w Bydgoszczy pojawił się Mi-6. Mogłbym prosić o więcej informacji na ten temat: czy to był jeden z trzech naszych kolosów, jakie były wrażenia na widok szóstki, a może i zdjęcia Mi-6 w Bydgoszczy by się znalazły?
    Moim zdaniem ten śmigłowiec to najwspanialsza maszyna, jaka kiedykolwiek latała pod polską szachownicą.
    Pozdrawiam serdecznie, Piotr.

  2. #82

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Na forum wyczytałem, że swego czasu w Bydgoszczy pojawił się Mi-6. Mogłbym prosić o więcej informacji na ten temat: czy to był jeden z trzech naszych kolosów, jakie były wrażenia na widok szóstki, a może i zdjęcia Mi-6 w Bydgoszczy by się znalazły?


    Jak sięgam pamięcią, Mi-6 gościł w Bydgoszczy co najmniej 3 razy.
    Po raz pierwszy Mi-6 (prawdopodobnie jeden z cywilnych egzemplarzy przedsiębiorstwa INSTAL) wykonywała montaż linii wysokiego napięcia w mieście. Było to w końcu lat siedemdziesiątych.
    Od 1984 roku, to jest od chwili gdy rozpocząłem pracę na lotnisku w Bydgoszczy pamiętam jej przylot dwukrotnie, zawsze na wojskową część przy WZL-ach.
    Ostatni raz gościła w Bydgoszczy z zadaniem transportu śmigłowca Mi-4 na poligon w Toruniu.
    Specjalnie przygotowany Mi-4 został na linach podwieszony pod Mi-6 i odbył swój ostatni lot w ten właśnie sposób.
    Z tego co mi wiadomo, Mi-4 została później "rozebrana" przez zbieraczy złomu.

    Z bliższych nam czasów prace dźwigowe w mieście prowadził wojskowy Mi-8 (lub Mi-17, musiałbym sprawdzić) z 103 Pułku Lotniczego NJ MSW - podczas prac budowlanych przy ówczesnym Geant przy Rondzie Grunwaldzkim.

    "a może i zdjęcia Mi-6 w Bydgoszczy by się znalazły?"

  3. #83
    Awatar Artek82

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Witam. Jestem tu nowy i mam nadzieję że nie namieszam . Mój Tato mi opowiadał o Mi-6 z INSTALu. Było to jakoś na przełomie lat 70/80 związane z jakimiś pracami sieciowymi. Dokładnie nie pamiętam, ale mówił że ten kolos kilka razy przelatywał nad Biedaszkowem i w domu wszystko się trzęsło i było głośno! Lądował podobno gdzieś w połowie drogi z Aeroklubu do WZL.
    Pozdrawiam Artur.

  4. #84
    Awatar Artek82

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Witam.
    Mam pytanko do Szanownych Kolegów z forum. Czy ktoś pamięta może kiedy i gdzie u nas na lotnisku stacjonował PUL ? Dręczy mnie to, bo ja tego nie pamiętam, a ostatnio się dowiedziałem że ponoć śmigłowce Mi-2 tego przedsiębiorstwa przez krótki okres czasu tu bazowały. Pierwsza połowa lat 80-tych, czy to może być prawdą?
    Pozdr.

  5. #85

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Cytat:
    ponoć śmigłowce Mi-2 tego przedsiębiorstwa przez krótki okres czasu tu bazowały. Pierwsza połowa lat 80-tych, czy to może być prawdą?

    Nie jest to do końca prawdą. Na lotnisku koło Aeroklubu kilkakrotnie "bazował" śmigłowiec PUL. A właściwie były to różne śmigłowce, które operowały z lotniska Bydgoszcz w różnych latach, kiedy to PUL uczestniczył w akcji oprysku lasów. Przez pewien czas taka podbazą PUL było lotnisko w Toruniu i gdy mieli pracę w rejonie Bydgoszczy śmigłowiec przebazował na nasze lotnisko.

    Również bydgoski pilot "czarterował" od PUL-u smigłowiec wykorzystujac go w lotach pasażerskich nad Bydgoszcza. Jest tu gdzieś jego zdjęcie w tym temacie - loty obok stadionu "Chemika"

    Przy tej okazji ciekawa sprawa. W Bydgoszczy przez pewien okres stacjonował L-410 Turbolet, który w pewnym okresie obsługiwał loty na trasie Bydgoszcz - Warszawa. Były to pierwsze próby po wielu latach reaktywacji takiego połączenia naszych miast po wycofaniu się PLL LOT z lotów do Bydgoszczy w latach 70-tych. Nie istniał wtedy jeszcze Port Lotniczy, a PUL robił to chyba na własna odpowiedzialność. Były plany (ambitne) równiez utworzenia CARGO do czego nie doszło. Po kilku miesiącach (?) PUL zrezygnował z obsługi połaczeń z Bydgoszczy do Warszawy z przyczyn ekonomiocznych.




    Na zdjęciu samolot Aero L-410 przedsiębiorstwa AEROPOL (Ex PUL) przed Aeroklubem w Bydgoszczy.
    Ostatnio edytowane przez Remigiusz Gadac ; 22-11-2009 o 10:40

  6. #86

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Witam.
    No to dla mnie rewelacja – Turbolet z Aeropolu latający na trasie Bydgoszcz-Warszawa-Bydgoszcz, nie miałem o tym zielonego pojęcia. Czy to było gdzieś w pierwszej połowie lat 80-tych?


    Zaciekawiła mnie jeszcze jedna sprawa, czy L-410 mógł operować z trawiastych pasów? Skoro miejscem postoju był aeroklub to zastanawiam się gdzie startował/lądował z pasażerami, czy właśnie na trawie w aeroklubie czy normalnie na pasie betonowym po czym kołował... w sumie ładny kawałek?


    Pozdrawiam.

  7. #87

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Turbolet lądował na pasie i podkołowywał w rejon Aeroklubu.


    No i jeszcze jeden z AEROPOL-owskich Mi-2 (SP-STA) podczas lotów pasażerskich z lotniska aeroklubowego. Na drugim planie fragment An-2 SP-FMA w pierwotnym malowaniu


  8. #88
    Awatar Artek82

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Witam
    Przeloty koło Chemika troche pamiętam, ale Turboleta już nie, bo pewnie jeszcze mnie nie było, albo miałem koło 2 lat. Nie no rewelacyjne informacje, teraz już jestem oświecony , FMA pamiętam że jak był w tym malowaniu, to na kadłubie nosił chyba reklamę Margaryny Słonecznej. Czy to prawda? A niech to, a tam wystaje nasz Jaczek SP-ABD chyba, bo on miał chyba taki pasiasty ster? Piękne fotki prawie zgubiłem koparę

  9. #89
    Awatar Artek82

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Witam.
    Postaram się dodać coś od siebie, metodą prób i błędów. Przepraszam za jakość zdjęć, ale robiłem je mając 12 lat.

  10. #90
    Awatar Artek82

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Uff. Jakoś poszło. Jutro postaram się dodać jeszcze kilka fotek, bo troszke trzeba poskanować.
    Pozdrawiam.

  11. #91
    Awatar fulcrum

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Można liczyć na więcej fotek FMA w tym malowaniu?
    – A jeśli po drodze coś się zepsuje i będziemy musieli lądować przymusowo na morzu?
    – To byłoby bardzo niefortunne... – odezwał się Hassel chichocząc złośliwie.
    –Zaufajcie wtedy Panu Bogu i firmie Pratt &Whitney.

    Mapa pomników lotniczych w Polsce
    Moje zdjęcia na Flickr

  12. #92
    Awatar Artek82

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Jasne, jeszcze ze 3 sztuki chyba mam, troche sie tego znalazło. Część zdjęć mam czarno-białych i część kolorowych. Zdjęcia nie są pierwszej jakości, ale mam nadzieję że się spodobają. A ja z miłą chęcią bym zobaczył FMA w pierwotnym malowaniu, kremowo-błękitnym z lat 80 tych, ciekawe czy ktoś taką fotkę posiada?

  13. #93
    Awatar fulcrum

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Byłbym wdzięczny.
    – A jeśli po drodze coś się zepsuje i będziemy musieli lądować przymusowo na morzu?
    – To byłoby bardzo niefortunne... – odezwał się Hassel chichocząc złośliwie.
    –Zaufajcie wtedy Panu Bogu i firmie Pratt &Whitney.

    Mapa pomników lotniczych w Polsce
    Moje zdjęcia na Flickr

  14. #94
    Awatar Artek82

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    No dobra, bo to wątek o historii, ale nie tak bardzo odległej. Czy ktos pamięta Reksia...

    taki lotniskowy kundelek, pies portier.Foto gdzies z roku 1995. Po nim był jeszcze Misiu, bo tak go portierzy nazwali. Ale psów już nie ma i portierów też.

  15. #95

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Witam.
    Postaram się dodać coś od siebie, metodą prób i błędów. Przepraszam za jakość zdjęć, ale robiłem je mając 12 lat.
    Instrukcję obsługi zielonego "Antka" miałem na noc w domu. Mój Tata wiózł ją osobiście z Mielca i dał mi do poczytania.

    Coś ode mnie: Rok koło 93. Jakość taka jak widać. Nikt nie myślał wtedy w rodzinie o fotografowaniu. Imprezy na lotnisku, fundowane przez firmę Taty. "Stawomaszbud" był sponsorem AB. Jeden samolot, chyba Jak był wymalowany w "Stawomaszbud".



    Jeszcze taki mały dodatek związany z Kusowem. Tam stacjonowały rolnicze Mi 2.
    Skan Ilustrowanego Kuriera Polskiego z 1988roku.


  16. #96
    Awatar Artek82

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Witam.
    Fotka mała, ale nareszcie widze nasze Jaki-12M SP-AWH i SP-AAH, rolniczy-prywatny Commander, czy jakos tak i Wilgi. Piękne czasy jak tyle sprzętu było na stojankach.
    A teraz obiecane fotki Antka FMA.

    rok 1993 lub 1994.

    rok 1995.

  17. #97
    Awatar Corsarz

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Namierzyłem gościa na portalu FLICKR publikującego zdjęcia z Air Show w Bydgoszczy w roku 1996. Skanowane z negatywów.

    Bydgoszcz, Poland_: un album sur Flickr
    „Amator martwi się o sprzęt, profesjonalista o kompozycje, a artysta o światło.”

  18. #98
    Awatar zielony banan

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    LEXJ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Corsarz Zobacz posta
    Air Show w Bydgoszczy w roku 1996
    byłem na tym AirShow, jako mały szkrab, ale pamiętam, że było to mistrzostwo świata dla mnie fotki przednie !
    [Sztuczna inteligencja jest zawsze lepsza od naturalnej głupoty.]


  19. #99
    Awatar Artek82

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Remigiusz Gadac Zobacz posta
    Na zdjęciu samolot Aero L-410 przedsiębiorstwa AEROPOL (Ex PUL) przed Aeroklubem w Bydgoszczy.
    Czy ten Turbolet nie stał może w latach 90-tych jako bar - restauracja w Białych Błotach?

    A tak w ramach odświeżenia tematu zdjęcia z Lisów 2001





    Jako posiłki doleciały Antki z: Piły SP-AOP i z Inowrocławia SP-FIZ, który teraz biodegraduje się w Toruniu . A w tamtym czasie wykonał tylko jeden lot bo miał jakieś problemy z silnikiem.

  20. #100

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    SOLEC KUJAWSKI

    Domyślnie


    Polecamy

    Kurcze jak ja bym chcial miec takiego AN-2 w ogrodzie... szkoda ze one stoja i tak sie biodegraduja a nikt ich nie odda bezinteresownie byleby zadbac o taki eksponat.

Strona 5 z 9 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 7 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •