mogę potwierdzić Photos: Let L-410MU Turbolet Aircraft Pictures | Airliners.net
w 2002 widziałem go osobiście koło Chojnic.
Na pewno nie.
Turbolet z baru - restauracji w Białych Błotach nigdy nie miał polskich znaków.
Tamten przez kilka lat stał na "parkingu Urzedu Celnego w Lublinie" i został z niego wykupiony na "wyprzedaży". A drążąc głębiej temat, samolot miał być prawdopodobnie użyty do "oscylatora" pewnej znanej firmy i wozić pieniądze między bankami, aby zarabiały na oprocentowaniu. Wszystko jednak skończył się jak się skończyło.
Sama kariera "Turboleta z baru" również zakończyła się odsprzedażą następnemu właścicielowi. W tej chwili (jeśli jeszcze istnieje ?) ma swój postój gdzieś koło Chojnic (?) - ale tego już nie śledziłem.
mogę potwierdzić Photos: Let L-410MU Turbolet Aircraft Pictures | Airliners.net
w 2002 widziałem go osobiście koło Chojnic.
Dziękuję Kolegom za informacje .
Wiedziałem że on potem został przewieziony w okolice Chojnic, ale przekonany byłem że to była maszyna ex Aeropol.
Pozdrawiam.
Witam!
http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogo..._i_1997_a.html - w tym temacie wstawiłem kilka fotek z Air Show 1997, z 1996r. niestety tylko skan biletu oraz rozkład pokazów .
EOS600D+Sigma 70-300 APO DG MAcro+ XJR 1300SP '01+WSK M06Z 59'
Super sprawa Dreambox.
Dzięki za poświęcenie czasu na przypomnienie tej imprezy
Coś z ostatnich skoków na starym kole które już pewnie zarosło Tutaj akurat wojsko.
Brakuje mi tych czasów kiedy jechało się na koło klubowym Urusem z niebieską spadochroniarską przyczepką, ściągało się drzwi od żółtego Jaczka SP-AWH lub SP-AAH i można było być tam z całą ekipą bez żadnych problemów. Najbardziej cieszyłem się jak skoki były z antka SP-FMA
Ostatnio edytowane przez Albatros Poland ; 23-02-2011 o 23:42 Powód: podwójny link
Ostatnio gościł u nas Ił-76 z Białorusi, i szperając w starych fotkach znalazłem Iła indyjskiego z ostatniego chyba transportu Iskier, mogę się pomylić, ale to był chyba 2000 lub 2001 rok.
Fotka kiepska, ale dokumentacyjnie może być
Pozdrawiam,
Norbert
Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218
ZA chwile dreamliner nad wami pierwszy raz :P
Chyba koledze coś się wątek pomylił Ale wracając do tematu, znalazłem fotkę Gawrona, który stał u nas w Aeroklubie przez cały bodaj 2002 rok. Nie wiem skąd był i do kogo należał, malowanie wskazuje że odkupiony z Zespołu Lotnictwa Sanitarnego, ale nie naszego. Miał jeszcze nalepki Rafinerii Gdańskiej chyba W necie też cisza o takim regu.
Samolot ten to prawdopodobnie "Gawron" o numerze seryjnym 107220 a latał kiedyś jako sanitarny SP-RXF, bodajże (tu mogę się mylić, bo one dość często zmieniały zespoły) w końcowym okresie w Zespole Lotnictwa Sanitarnego w Lublinie (?). Tu występuje już w barwach prywatnego właściciela.
W pewnym okresie (przejściowym) blok rejestracyjny SP-F.. zarezerwowany był dla prywatnych właścicieli samolotów, choć nie do końca, bo aeroklubowy An-2 też był w tym bloku rejestrowany (SP-FMA)
Ostatnio edytowane przez Remigiusz Gadac ; 19-11-2011 o 16:25
Kolejną maszyną która chwilowo, bo przez tydzień czasu zaszczyciła swoją obecnością nasz Aeroklub był ten Antonow SP-FAH, a było to na jesieni 2002 lub 2003 roku. Pamiętam że Antoni zrobił na mnie wrażenie niczym "koński" SP-FAP w porównaniu do naszych Antków. Piękna powłoka lakiernicza, chromowane elementy silnika, wnętrze salonka VIP . Prawdopodobnie coś w nim naprawiali, bo przez trzy dni grzebali w silniku, a po jakimś dłuższym czasie w sieci znalazłem jego fotki, ale już przemalowanego całego na srebrno.
Podzielę się z Wami listą incydentów i katastrof w lotnictwie wojskowym, które miały miejsce w Bydgoszczy i okolicach. Zdarzenia te, także tragiczne, są również częścią historii, trochę odleglejszej, naszego lotniska.
Informacje te opracowałem na podstawie książki: Katastrofy Awarie Uszkodzenia w polskim lotnictwie wojskowym 1961-1970. Książkę-spis opracowali Sławomir Bartosik, Miłosz Bogdański i Robert Senkowski.
Opisy skróciłem. Dla własnej wygody piszę ”tabelkowo” .
Skróty:
BYD (Bydgoszcz).
Mk: Miejsce katastrofy.
Mz: Miejsce zdarzenia.
Miejsca te przepisałem z książki (niezbyt precyzyjnie są tam podane)
Wypadki i zdarzenia z BYD i okolic:
61.01.16: Lim2 Za duża prędkość przy lądowaniu. Dobieg 700m, za pasem w lesie. Kasacja
61.01.25: Lim5M Przymusowe lądowanie zakończone spaleniem. Wada fabryczna silnika. Pilot zginął. MK: rejon Białych Błot.
61.04.24: Lim5M Prawdopodobnie pilot zasłabł od przeciążenia (korkociąg). Pilot zginął. Mk: 2km od lotniska- Białe Błota.
61.11.09: Lim5M Pilot przerywa start, nie używa żadnego, dostępnego hamulca. Dobieg 780m, za pasem w lesie. Kasacja.
64.02.07: Lim5M Start z BYD. Nurkowanie, brak pożaru, brak próby katapultowania. Przyczyn nie ustalono. Pilot zginął. Mk: 22km na południe od pasa.
64.05.23: Lim5M Start z BYD. Przymusowe lądowanie zakończone spaleniem. Awaria silnika. Pilot bez obrażeń. Mk: 1,5 km, na południe, od Solca Kujawskiego.
64.06.21: Lim5M Start z BYD. Upadek w korkociągu, brak danych na temat przyczyn. Pilot zginął. Mk: Sosnowiec koło Szubina.
64.09.15: Sm2 Upadek przy starcie z tylnym wiatrem. Mz: Stadion w Żołędowie. Do naprawy.
66.05.16: Sm2 Upadek przy ćwiczeniu autorotacji. Do naprawy. Mz: lotnisko
67.10.09: Su7BKŁ Start z BYD. Awaria silnika, pilot katapultuje się. Lekkie obrażenia. Mk: Rejon Łabiszyna
.
68.08.06: Lim2 x2 Loty parami. Z powodu błędu pilota następuje zderzenie w powietrzu. Piloci giną. Mk: rejon Osowej Góry
70.11.11: Su7BM Start z BYD. Pompaż silnika, z powody wystrzelenia pocisku rakietowego. Pilot po katapultowaniu łamie kręgosłup. Mk: poligon w Solcu Kujawskim.
Inne:
Pod Pakością miała miejsce katastrofa IŁ-a 28. Prawdopodobnie rozhermetyzowała się kabina pilota.
Ciekawe zestawienie ; dzięki Albatros Poland.
„Amator martwi się o sprzęt, profesjonalista o kompozycje, a artysta o światło.”
Albatros Poland pod Pakością Ił-28? A nie czasami w okolicach Janikowa/Skalmierowice i TU-2?
EOS600D+Sigma 70-300 APO DG MAcro+ XJR 1300SP '01+WSK M06Z 59'
Mea Culpa, TU-2 rozbił się w latach 50, o Ile nie słyszałem jeszcze, dzięki za info .
EOS600D+Sigma 70-300 APO DG MAcro+ XJR 1300SP '01+WSK M06Z 59'
Zakładki