Strona 6 z 9 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 120 z 168
Like Tree30Likes

Wątek: Coś z historii... ale nie aż tak bardzo odległej

  1. #101

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Artek82 Zobacz posta
    Czy ten Turbolet nie stał może w latach 90-tych jako bar - restauracja w Białych Błotach?
    .
    Na pewno nie.
    Turbolet z baru - restauracji w Białych Błotach nigdy nie miał polskich znaków.
    Tamten przez kilka lat stał na "parkingu Urzedu Celnego w Lublinie" i został z niego wykupiony na "wyprzedaży". A drążąc głębiej temat, samolot miał być prawdopodobnie użyty do "oscylatora" pewnej znanej firmy i wozić pieniądze między bankami, aby zarabiały na oprocentowaniu. Wszystko jednak skończył się jak się skończyło.
    Sama kariera "Turboleta z baru" również zakończyła się odsprzedażą następnemu właścicielowi. W tej chwili (jeśli jeszcze istnieje ?) ma swój postój gdzieś koło Chojnic (?) - ale tego już nie śledziłem.

  2. #102

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz/Kraków

    Domyślnie

    mogę potwierdzić Photos: Let L-410MU Turbolet Aircraft Pictures | Airliners.net
    w 2002 widziałem go osobiście koło Chojnic.

  3. #103
    Awatar Artek82

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Dziękuję Kolegom za informacje .
    Wiedziałem że on potem został przewieziony w okolice Chojnic, ale przekonany byłem że to była maszyna ex Aeropol.
    Pozdrawiam.

  4. #104

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Janikowo

    Domyślnie

    Witam!

    http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogo..._i_1997_a.html - w tym temacie wstawiłem kilka fotek z Air Show 1997, z 1996r. niestety tylko skan biletu oraz rozkład pokazów .
    EOS600D+Sigma 70-300 APO DG MAcro+ XJR 1300SP '01+WSK M06Z 59'

  5. #105
    Awatar Corsarz

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Super sprawa Dreambox.
    Dzięki za poświęcenie czasu na przypomnienie tej imprezy

  6. #106
    Awatar Artek82

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Coś z ostatnich skoków na starym kole które już pewnie zarosło Tutaj akurat wojsko.


    Brakuje mi tych czasów kiedy jechało się na koło klubowym Urusem z niebieską spadochroniarską przyczepką, ściągało się drzwi od żółtego Jaczka SP-AWH lub SP-AAH i można było być tam z całą ekipą bez żadnych problemów. Najbardziej cieszyłem się jak skoki były z antka SP-FMA

  7. #107

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Ostatnio edytowane przez Albatros Poland ; 23-02-2011 o 23:42 Powód: podwójny link
    Corsarz likes this.

  8. #108
    Awatar Artek82

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Ostatnio gościł u nas Ił-76 z Białorusi, i szperając w starych fotkach znalazłem Iła indyjskiego z ostatniego chyba transportu Iskier, mogę się pomylić, ale to był chyba 2000 lub 2001 rok.

    Fotka kiepska, ale dokumentacyjnie może być

  9. #109
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Artek82 Zobacz posta
    Ostatnio gościł u nas Ił-76 z Białorusi, i szperając w starych fotkach znalazłem Iła indyjskiego z ostatniego chyba transportu Iskier, mogę się pomylić, ale to był chyba 2000 lub 2001 rok.

    Fotka kiepska, ale dokumentacyjnie może być
    Mocno się pomyliłeś kolego bo ostatni indyjski IŁ-76 był w Bydgoszczy chyba w 1998 (jeśli dobrze pamiętam). Niestety po pewnym dosyć poważnym incydencie natury damsko-męskiej hindusi zdecydowali o wynajmowaniu do zadań transportowych samolotów i załóg z Ukrainy….
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

  10. #110
    Awatar Corsarz

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nobie1973 Zobacz posta
    Niestety po pewnym dosyć poważnym incydencie natury damsko-męskiej hindusi zdecydowali o wynajmowaniu do zadań transportowych samolotów i załóg z Ukrainy….
    No jak już tak wspominamy to rozwiń temat
    „Amator martwi się o sprzęt, profesjonalista o kompozycje, a artysta o światło.”

  11. #111

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    ZA chwile dreamliner nad wami pierwszy raz :P

  12. #112
    Awatar Artek82

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Chyba koledze coś się wątek pomylił Ale wracając do tematu, znalazłem fotkę Gawrona, który stał u nas w Aeroklubie przez cały bodaj 2002 rok. Nie wiem skąd był i do kogo należał, malowanie wskazuje że odkupiony z Zespołu Lotnictwa Sanitarnego, ale nie naszego. Miał jeszcze nalepki Rafinerii Gdańskiej chyba W necie też cisza o takim regu.

  13. #113

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Samolot ten to prawdopodobnie "Gawron" o numerze seryjnym 107220 a latał kiedyś jako sanitarny SP-RXF, bodajże (tu mogę się mylić, bo one dość często zmieniały zespoły) w końcowym okresie w Zespole Lotnictwa Sanitarnego w Lublinie (?). Tu występuje już w barwach prywatnego właściciela.
    W pewnym okresie (przejściowym) blok rejestracyjny SP-F.. zarezerwowany był dla prywatnych właścicieli samolotów, choć nie do końca, bo aeroklubowy An-2 też był w tym bloku rejestrowany (SP-FMA)



    Ostatnio edytowane przez Remigiusz Gadac ; 19-11-2011 o 16:25

  14. #114
    Awatar Artek82

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Kolejną maszyną która chwilowo, bo przez tydzień czasu zaszczyciła swoją obecnością nasz Aeroklub był ten Antonow SP-FAH, a było to na jesieni 2002 lub 2003 roku. Pamiętam że Antoni zrobił na mnie wrażenie niczym "koński" SP-FAP w porównaniu do naszych Antków. Piękna powłoka lakiernicza, chromowane elementy silnika, wnętrze salonka VIP . Prawdopodobnie coś w nim naprawiali, bo przez trzy dni grzebali w silniku, a po jakimś dłuższym czasie w sieci znalazłem jego fotki, ale już przemalowanego całego na srebrno.

  15. #115

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Podzielę się z Wami listą incydentów i katastrof w lotnictwie wojskowym, które miały miejsce w Bydgoszczy i okolicach. Zdarzenia te, także tragiczne, są również częścią historii, trochę odleglejszej, naszego lotniska.

    Informacje te opracowałem na podstawie książki: Katastrofy Awarie Uszkodzenia w polskim lotnictwie wojskowym 1961-1970. Książkę-spis opracowali Sławomir Bartosik, Miłosz Bogdański i Robert Senkowski.

    Opisy skróciłem. Dla własnej wygody piszę ”tabelkowo” .
    Skróty:
    BYD (Bydgoszcz).
    Mk: Miejsce katastrofy.
    Mz: Miejsce zdarzenia.
    Miejsca te przepisałem z książki (niezbyt precyzyjnie są tam podane)

    Wypadki i zdarzenia z BYD i okolic:

    61.01.16: Lim2 Za duża prędkość przy lądowaniu. Dobieg 700m, za pasem w lesie. Kasacja

    61.01.25: Lim5M Przymusowe lądowanie zakończone spaleniem. Wada fabryczna silnika. Pilot zginął. MK: rejon Białych Błot.

    61.04.24: Lim5M Prawdopodobnie pilot zasłabł od przeciążenia (korkociąg). Pilot zginął. Mk: 2km od lotniska- Białe Błota.

    61.11.09: Lim5M Pilot przerywa start, nie używa żadnego, dostępnego hamulca. Dobieg 780m, za pasem w lesie. Kasacja.

    64.02.07: Lim5M Start z BYD. Nurkowanie, brak pożaru, brak próby katapultowania. Przyczyn nie ustalono. Pilot zginął. Mk: 22km na południe od pasa.

    64.05.23: Lim5M Start z BYD. Przymusowe lądowanie zakończone spaleniem. Awaria silnika. Pilot bez obrażeń. Mk: 1,5 km, na południe, od Solca Kujawskiego.

    64.06.21: Lim5M Start z BYD. Upadek w korkociągu, brak danych na temat przyczyn. Pilot zginął. Mk: Sosnowiec koło Szubina.

    64.09.15: Sm2 Upadek przy starcie z tylnym wiatrem. Mz: Stadion w Żołędowie. Do naprawy.

    66.05.16: Sm2 Upadek przy ćwiczeniu autorotacji. Do naprawy. Mz: lotnisko

    67.10.09: Su7BKŁ Start z BYD. Awaria silnika, pilot katapultuje się. Lekkie obrażenia. Mk: Rejon Łabiszyna
    .
    68.08.06: Lim2 x2 Loty parami. Z powodu błędu pilota następuje zderzenie w powietrzu. Piloci giną. Mk: rejon Osowej Góry

    70.11.11: Su7BM Start z BYD. Pompaż silnika, z powody wystrzelenia pocisku rakietowego. Pilot po katapultowaniu łamie kręgosłup. Mk: poligon w Solcu Kujawskim.


    Inne:

    Pod Pakością miała miejsce katastrofa IŁ-a 28. Prawdopodobnie rozhermetyzowała się kabina pilota.

  16. #116
    Awatar Corsarz

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Ciekawe zestawienie ; dzięki Albatros Poland.
    „Amator martwi się o sprzęt, profesjonalista o kompozycje, a artysta o światło.”

  17. #117

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Janikowo

    Domyślnie

    Albatros Poland pod Pakością Ił-28? A nie czasami w okolicach Janikowa/Skalmierowice i TU-2?
    EOS600D+Sigma 70-300 APO DG MAcro+ XJR 1300SP '01+WSK M06Z 59'

  18. #118

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dreambox Zobacz posta
    Albatros Poland pod Pakością Ił-28? A nie czasami w okolicach Janikowa/Skalmierowice i TU-2?
    Rok 69. 1,5 km, na południe od Pakości. Pilot otworzył klapy przy zbyt dużej prędkości, ta się urwała i walnęła w wiatrochron.

  19. #119

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Janikowo

    Domyślnie

    Mea Culpa, TU-2 rozbił się w latach 50, o Ile nie słyszałem jeszcze, dzięki za info .
    EOS600D+Sigma 70-300 APO DG MAcro+ XJR 1300SP '01+WSK M06Z 59'

  20. #120
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie


    Polecamy

    Dobra robota, dzięki za informacje. Przykro, że dużo tych zdarzeń było...
    Pozdrawiam!
    Maciek


Strona 6 z 9 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •