Strona 8 z 8 PierwszyPierwszy ... 6 7 8
Pokaż wyniki od 141 do 158 z 158
Like Tree27Likes

Wątek: Coś z historii... ale nie aż tak bardzo odległej

  1. #141
    Awatar OlekBydgoszcz

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPBY-Bydgoszcz

    Domyślnie


    Polecamy

    "Historia nie aż tak odległa..."
    Nie wiedziałem gdzie to zdjęcie wstawić, więc zdecydowałem tutaj, bo przecież w końcu już takiego widoku nie ujrzymy...

    Samolot i właściciel
    PZL-Swidnik Mi-2Hoplite
    Lotnicze Pogotowie Ratunkowe - LPR
    Lotnisko
    Poland: Other location - Bydgoszcz( )
    Data /REG / CN
    31.05.2010 / SP-ZXA / 514207065
    Autor
    Aleksander Budny (EPBY Spotting Team)
    Kamel and sebacyw like this.
    Nikon D7000 + Nikon D5000 + NIKON ACTION EX 16x50+Nikkor AF-S DX 18-105mm VR+ Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G VR

    Pozdrawiam.

  2. #142

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    na podejściu EPBY

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Artek82 Zobacz posta
    Tak, to wiadome z tym blokem "F" dla prywaciarzy i tu zastanawia mnie fakt czy nasz FMA nie należał właśnie do Stomilu i bazował u nas, a potem zwyczajnie przekazano go na własność Aeroklubu. Na innym forum pewien człowiek pytał właśnie o zdjęcie naszego FMA z początkowego okresu eksploatacji u nas i twerdził że pamięta że malowany był na kremowo-biało i pod kabiną pilotów był czerwony napis "Stomil" w elipsie. Nie dowierzałem mu [ciach]

    Witam.
    Tym "pewnym człowiekiem" to bylem ja (link do tamtego forum gdzieś mi się ulotnił stąd moja - całkowicie przypadkowa - wizyta tutaj).

    Na początku chcialbym podziekować za zdjęcie FMA z tamtych lat. Baardzo się przyda (ale prawdę powiedziawszy - nie dam głowy, czy w tych barwach przyleciał do nas).

    I z tego co moje szare komórki jeszcze przechowują:
    Antek przybył na przełomie wiosny/lata 1981 już jako Aeroklubowy (loty zapoznawcze dla młodych-przyszłych skoczków zaczęły się w kwietniu i to jeszcze na starym Antku).
    Ful wypas to był, pasażerski, prawie funkiel nówka (bo co znaczą 4 czy 5 lat(a) w porównaniu do drugiego Antka) ale dla skoczków nie bardzo... Fotele i kibelek ... ciasno z tego co pamietam jedno pojedyncze siedzenie "wyleciało" (i stało w spadachroniarni) by można było normalnie przy drzwiach stanąć (normalnie czyli do skoków).
    Antek posiadal napis STOMIL (równierz na stateczniku), po usunięciu literek zbędnych dostal na imię TOMI

    Cytat Zamieszczone przez Artek82 Zobacz posta
    Aeroklub eksploatował AN-2 o znakach SP-ANO
    Tu niestety nie pamietam, jedno jest pewne, ów Antek miał na imię Wrona, i któregoś pięknego dnia (jeszcze latem) '81 odleciał - i tu też, niestety, nie powiem gdzie.

    Mam nadzieję, że nie zanudziłem i za dużo nie pokręciłem (to już 32 lata...).

    Jeszcze raz dziękuję za zdjęcie.
    Pozdrawiam
    Jerzy

  3. #143
    Awatar Artek82

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    ale dla skoczków nie bardzo... Fotele i kibelek ... ciasno
    Bardzo ciekawe. Ja od kiedy pamiętam, czyli od 1985/86 to FMA nie posiadał kibelka zabudowanego tylko "nocnik" za drzwiami do ładowni
    po usunięciu literek zbędnych dostal na imię TOMI
    Faktycznie coś mi zaświtało że takowe imię posiadał i to nawet chyba do późnych lat 80-tych będąc już w drugim malowaniu.
    Tu niestety nie pamietam, jedno jest pewne, ów Antek miał na imię Wrona, i któregoś pięknego dnia (jeszcze latem) '81 odleciał - i tu też, niestety, nie powiem gdzie.
    Z tą "Wroną" to coś nowego A odleciał może do Inowrocławia, ale to tylko domysły.

    Dzięki za garść nowych informacji Jurku i powodzenia w budowie miniatury. Ja chyba poczekam aż FMA dostanie nowe malowanie bo w obecnym wygląda jak bezdomny

  4. #144

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Artek82 Zobacz posta
    Bardzo ciekawe. Ja od kiedy pamiętam, czyli od 1985/86 to FMA nie posiadał kibelka zabudowanego tylko "nocnik" za drzwiami do ładowni

    Faktycznie coś mi zaświtało że takowe imię posiadał i to nawet chyba do późnych lat 80-tych będąc już w drugim malowaniu.

    Z tą "Wroną" to coś nowego A odleciał może do Inowrocławia, ale to tylko domysły.

    Dzięki za garść nowych informacji Jurku i powodzenia w budowie miniatury. Ja chyba poczekam aż FMA dostanie nowe malowanie bo w obecnym wygląda jak bezdomny
    Miał nawet namalowana "piękną" wronę z lewej strony pod kabiną pilota.

    Remigiusz

  5. #145
    Awatar Artek82

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Miał nawet namalowana "piękną" wronę z lewej strony pod kabiną pilota.
    Ale tą Wronę posiadał ten starszy Antek co rzekomo odleciał A jaką miał rejestrację W dalszym ciągu ciekawi mnie to, co to za fragment kadłuba Antka leżał przy tym niebieskim blaszaku za portiernią do lat 90-tych, znaczy czy to był jakiś nasz Antek

  6. #146
    Awatar Artek82

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Dziś będąc w przejazdem w Aeroklubie widziałem stojącą przed drugim hangarem częściowo zdemontowaną/skanibalizowaną zakurzoną żółtą Wilgę SP-EBA "Wacuś". Mam złe przeczucie że "Wacuś" opuszcza nas już na zawsze bo chodziły słuchy że samolot ma być zabrany przez osobę która w zeszłym roku zabrała Zlina SP-ADY Szkoda że Aeroklub pozbywa się kolejnej swojej maszyny i że nie można w żaden sposób zadziałać aby Wilga została w "swoim gnieździe". Samolot ten ma ciekawą historię ponieważ brał udział w wielu zawodach szybowcowych jak i spadochronowych. Jako dzieciak pamiętam jak skakali z tej Wilgi nad Zawiszą w bodaj 1989/90 na jakichś zawodach, z latami mogę się mylić, ale chyba jestem blisko Pracowała dzielnie jako holownik na zawodach szybowcowych w Toruniu i u nas w 1991 roku, a także brała ponoć udział w zawodach w lataniu precyzyjnym z numerem 18 Najbardziej zaszczytną funkcję pełniła jednak w 1973 roku w uroczystości ślubnej na terenie naszego Aeroklubu.




    Jak widać na fotografiach z tamtego okresu miała fabryczne srebrne malowanie z ozdobnymi biało-czerwonymi pasami. W latach 80-tych samolot został przemalowany w barwy żółte z niebieskimi akcentami i ponownie przemalowany w barwy żółto-czerwone w WZL-2 pod koniec lat 90-tych. Pamiętam jak ją holowano po "remoncie" Żukiem z WZL do Aeroklubu w marcu chyba 1998 roku. Do stanu lotnego przywrócona została w 2002/03 i służyła pięć lat do 2008 roku.




    Czy podzieli los Zlinów i JAKów-12M, możemy coś zrobić aby została

  7. #147

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    SOLEC KUJAWSKI

    Domyślnie

    Po co ma u nas zostac i niszczec? Zlin przynajmniejcdalej lata

  8. #148
    Awatar Artek82

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    A masz jakąś informację że lata Wiele samolotów z aeroklubów sprzedawanych jest za marną kasę w prywatne ręce, a potem za dobrą kasę lądują na wschodzie lub zachodzie O dziwo nawet Rumuni magazynują swoje Wilgi czekając na "lepszy czas" i odsyłają do PL na remonty główne, podobnie robione jest w niemczech

  9. #149
    Awatar Artek82

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Czli jednak prawda
    Aeroklub Bydgoski - Wilga SP-EBA na sprzedaĹź

    Cena ciekawa, gdyby ta sprzedaż odbywała się jakieś 2-3 lata wstecz, to sam bym zainwestował w tego ptaszka
    Swoją drogą to ciekawe co będzie służyć do holowania szybowców gdy Wilga AGVałka poważnie zastrajkuje Wiem że jest jeszcze mandarynkowy JAK-12A, ale szkoda go do takiej oranki. Wiem że Aeroklub nie ma środków na jej remont i przedłużanie żywota, ale uważam że jest to zła decyzja. Zawsze można było zrobić akcję typu "Zbieramy na staruszkę Wilgę", przecież jest KRS, 1% itp, itd, sam bym się przyłączył do tego

  10. #150

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Co prawda nie lotnisko, ale..:

    Wspominaj Bydgoszcz. Zdjęcia z Bydgoszczą w tle

    Pamiętam, że raz widziałem ten szybowiec.

    Nie wiem, jak wyczarować, aby zdjęcie pokazywało się bezpośrednio, więc musicie zjechać w dół.

  11. #151
    Awatar fulcrum

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    mały likes this.
    – A jeśli po drodze coś się zepsuje i będziemy musieli lądować przymusowo na morzu?
    – To byłoby bardzo niefortunne... – odezwał się Hassel chichocząc złośliwie.
    –Zaufajcie wtedy Panu Bogu i firmie Pratt &Whitney.

    Mapa pomników lotniczych w Polsce
    Moje zdjęcia na Flickr

  12. #152
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    Cicho i ponuro w tym wątku... .
    Trzeba by go trochę rozruszać, no to ja zacznę... .
    Kilka ujęć z drugiej połowy lat 90-ych, kiedy na lotnisko w Bydgoszczy przylatywały gościnnie na loty Mi-24W z 56 pśb z Inowrocławia. To były czasy, zdjęcia robione aparatem marki Zenit 122, obiektyw zoom 80-200 mm bez AF, robienie takich zdjęć to była prawdziwa sztuka, a nie fotografia... .
































    Gryni, Corsarz, MaciekK84 and 10 others like this.
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

  13. #153
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Stare malowanie naszych Mi-24 było bardzo fotogeniczne. A zdjęcia bardzo dobre, dziś zrobić takie cyfrową lustrzanką z pełną automatyką, stabilizacją itd. nie problem, kiedyś to takie proste nie było
    nobie1973 likes this.
    Pozdrawiam!
    Maciek


  14. #154
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Ode mnie dzisiaj ciekawostka - na pierwszych stronach tematu dyskutowaliśmy o Moravach bydgoskiego ZLS. Poszperałem nieco w internecie i udało mi się prawdopodobnie odtworzyć losy ostatniej, najbardziej znanej nam sztuki: SP-NXK. W skrócie po powrocie do Czech "wróciła" ostatecznie do Rosji, gdzie w 2013 roku niestety została rozbita w wyniku awarii (załoga ocalała).
    Oto linki z danymi, idąc odnośnikami dalej można znaleźć opis zdarzenia, a nawet raport MAK z paroma zdjęciami:
    RA-0364G Private Let L-200D, MSN 170908 | OneSpotter.com
    ASN Aircraft accident 27-JUL-2013 Let L-200D Morava RA-0364G
    Pozdrawiam!
    Maciek


  15. #155
    Awatar Artek82

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Kilka moich staroci z szuflady

    Wspomniana wyżej przez Maćka sanitarna Morava SP-NXK wygrzewająca się przed hangarem


    Najładniejszy kiedyś Bocian aeroklubowy SP-2587 przed hangarem


    Inowrocławskie Hokeje na Air Show w 1996 roku


    BartEPBY and mały like this.

  16. #156

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Witam serdecznie.


    ZAPRASZAM W DNIU JUTRZEJSZYM O GODZ. 17.30

    TVP-3 Bydgoszcz

    "LEKCJA HISTORII"

    https://bydgoszcz.tvp.pl/28711558/lekcja-historii

    Na pierwszy ogień por. pil. Franciszek Żwirko i Jego bydgoska historia opowiedziana słowem i obrazem

    Miłego spotkania z historią

    Remigiusz Gadacz
    Arkadiusz Kaliński
    Marcin Tomaszewski.
    Ostatnio edytowane przez Remigiusz Gadac ; 05-10-2017 o 21:47 Powód: uzupełnienie
    nobie1973 likes this.

  17. #157
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    Jako ciekawostka...
    Pierwszy MiG-29 wyposażony w WZL-2 w GPS i światła antykolizyjne podczas oblotów w sierpniu 1998 roku




    solti, Airliner and uminus like this.
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

  18. #158

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie


    Polecamy

    Z wczorajszych odwiedzin lotników na bydgoskich cmentarzach

    Myśliwcy - Forum dyskusyjne

    Remigiusz Gadacz

Strona 8 z 8 PierwszyPierwszy ... 6 7 8

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •