Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 76

Wątek: Norwegian

  1. #1
    ptr
    ptr jest nieaktywny
    Awatar ptr

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    epsc|epsk

    Domyślnie Norwegian: Szczecin - Oslo od pazdziernika!


    Polecamy

    Dwa razy w tygodniu będą latać boieingi na trasie Szczecin / Goleniów - Oslo. Połączenie będzie uruchomione w październiku
    Po Londynie i Dublinie Oslo będzie trzecim miastem, do którego regularnie będą latały samoloty ze Szczecina. Operatorem latającym do stolicy Norwegii będą tanie norweskie linie lotnicze Norwegian.

    Norwegian Air Shuttle AS realizują połączenia typu point-to-point. Firma notowana jest na giełdzie papierów wartościowych w Oslo. Zatrudnia około 800 osób. Siedziba firmy mieści się w Fornebu, w pobliżu Oslo. We wrześniu 2002 r. spółka Norwegian wprowadziła program tanich lotów krajowych między Oslo a Stavanger, Bergen, Trondheim i Tromso, wykorzystując w tym celu flotę samolotów typu Boeing 737. W 2003 r. Norwegian zaczął latać do Hiszpanii i Portugalii, a potem do Londynu i Sztokholmu.

    Obecnie Norwegian obsługuje 82 trasy - 10 krajowych i 72 międzynarodowe. Posiada 22 samoloty typu Boeing 737-300 z miejscami dla 148 pasażerów. W 2005 r. norweskie linie lotnicze przewiozły 3,3 milionom pasażerów. W ubiegłym roku już 5,1 mln. osób.

    Latem ub. roku samoloty Norwegian zawitały do Polski. Zaczęły obsługiwać loty z Warszawy do różnych miast w Europie. Obecnie Norwegian Polska obsługuje 12 tras do i z Polski: dziewięć z Warszawy, dwa z Krakowa i jedno z Gdańska. Miejsca docelowe, to: Alicante, Ateny, Barcelona/Girona, Kopenhaga, Dublin, Malaga, Oslo, Rzym, Sztokholm, Warszawa, Kraków, Gdańsk.
    źródło: Wyborcza
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 13-07-2010 o 10:15

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC, TXL

    Domyślnie

    Pysznie!!! Tylko czy to nie za często??

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    To pięknie! Może 2 razy w tygodniu to nie za dużo, ale jakby im dobrze szło to mogą zwiększyć do 3 lub 4 razy. Zeby tylko nie robić "water saluta" na inaugurację

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC, TXL

    Domyślnie

    Pytałem poważnie. 2 razyy w tygodniu do Oslo z Goleniówka to kupa ludzi. Żeby nie przesadzili!

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Goleniów - Oslo
    Kolejne stałe połączenie zagraniczne z lotniska w Goleniowie ruszy w październiku.
    Największa norweska tania linia lotnicza Norwegian Air Shuttle będzie od 30 października obsługiwać dwa razy w tygodniu połącznie Goleniów - Oslo. Samoloty będą latać we wtorki (Oslo 12.25 - Goleniów 14.00, Goleniów 14.25 - Oslo 16.00) i soboty (Oslo 7.50 - Goleniów 9.25, Goleniów 9.50 - Oslo 11.25).
    źródło: gazeta goleniowska

    YES YES YES

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EIDW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wojtekf
    Goleniów - Oslo
    Kolejne stałe połączenie zagraniczne z lotniska w Goleniowie ruszy w październiku.
    Największa norweska tania linia lotnicza Norwegian Air Shuttle będzie od 30 października obsługiwać dwa razy w tygodniu połącznie Goleniów - Oslo. Samoloty będą latać we wtorki (Oslo 12.25 - Goleniów 14.00, Goleniów 14.25 - Oslo 16.00) i soboty (Oslo 7.50 - Goleniów 9.25, Goleniów 9.50 - Oslo 11.25).
    źródło: gazeta goleniowska

    YES YES YES
    Super!!! Bardzo sie ciesze, ze przybywa polaczen z Goleniowa!

    Radosc tym wieksza, ze stronka lotniska zostala dzieki temu zaktualizowana - pierwszy raz od dlugich miesiecy

    Pozdrawiam
    Rafal

  7. #7
    Awatar Sl@wcio

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Oby tylko Ryan i Cetral nie zmienił dni lotnych - bo wtedy będzie zdeka tłoczno na terminalu, dziewczyny nie nadążą robić kawy ;-)

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Fajnie zwieksza sie ruch na lotnisku a to daje kase, ktorea bedzie na rozbudowe a jak rozbudowa to bedzie ruch i kasa a pozniej to juz tylko osame 747 i A340 ale sie rozmarzylem 8)

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    SZZ

    Domyślnie

    Od jesieni z lotniska w Goleniowie ruszą połączenia do Oslo
    18:53, 10-05-2007

    Port Lotniczy Szczecin-Goleniów zyska nowe połączenie. Od jesieni pasażerowie będą mogli latać z Goleniowa do Oslo. Umowę z kierownictwem lotniska podpisała skandynawska tania linia lotnicza Norwegian Air Shuttle.

    Rzecznik goleniowskiego lotniska Krzysztof Domagalski poinformował w czwartek w Szczecinie dziennikarzy, że uruchomienie linii nastąpi 30 października. Nowa trasa będzie obsługiwana dwa razy w tygodniu przez samoloty typu Boeing 737-300, które mogą zabrać na pokład prawie 150 pasażerów. Według wstępnych szacunków, rocznie z nowego połączenia może korzystać do 30 tys. osób.

    W Polsce samoloty Norwegian Air Shuttle latają z Warszawy, Gdańska i Krakowa. Firma dysponuje 22 maszynami, które oprócz Norwegii kursują na ponad 80 trasach międzynarodowych.

    "Mam nadzieję, że to nie ostatnie połączenie z tymi liniami" - powiedział prezes spółki Port Lotniczy (PL) Szczecin-Goleniów Maciej Jarmusz.

    Kierownictwo PL Szczecin-Goleniów prowadzi rozmowy również z innymi przewoźnikami na temat uruchomienia następnych połączeń lotniczych. "Na pewno jeszcze w tym roku pojawią się w Goleniowie nowe połączenia" - zapewnił prezydent Szczecina Piotr Krzystek. Nie wiadomo na razie, o jakie firmy chodzi.

    Samoloty z Goleniowa latają regularnie do Warszawy (LOT), Londynu (Ryanair) i Dublina (Centralwings). Od 21 kwietnia uruchomiono połączenia z trzema miastami w Niemczech: Dortmundem, Lipskiem i Frankfurtem. W sezonie turystycznym zostaną uruchomione loty czarterowe do Egiptu, Tunezji i Turcji.

    W 2006 roku na goleniowskim lotnisku odprawiono prawie 8 tys. lotów, a z usług tego portu skorzystało ponad 200 tys. pasażerów. Port jest przygotowany do obsługi ok. 600 tys. pasażerów rocznie.

    "Coraz częściej z lotniska w Goleniowie korzystają Niemcy, którzy latają do Warszawy lub przez Warszawę na wschód, np. do Lwowa, Odessy czy Wilna. Odsetek pasażerów zza zachodniej granicy Polski waha się w granicach 5-10 proc." - powiedział Jarmusz.

    Zarząd lotniska ma w planach m.in. rozbudowę płyty postojowej dla samolotów, modernizację drogi dojazdowej do lotniska i opracowanie koncepcji połączenia kolejowego Goleniowa ze Szczecinem. Na to kierownictwo portu lotniczego chce pozyskać pieniądze z funduszy unijnych i kontraktu dla województwa. Koszt planowanych inwestycji, które przynajmniej w połowie miałyby zostać sfinansowane ze środków zewnętrznych, szacowany jest na prawie 40 mln zł. PAP
    źródło: Puls Biznesu

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Gorzów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RafalM

    Radosc tym wieksza, ze stronka lotniska zostala dzieki temu zaktualizowana - pierwszy raz od dlugich miesiecy
    Zdaje się, iż miała być całkowicie zmieniona
    Niestety, ale taką jaka jest w tej chwili, to mało zdolny nastolatek zrobi w jeden dzień

    Ale tak, czy inaczej, nowe połaczenie bardzo mnie cieszy

  11. #11
    Awatar Sl@wcio

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Szczególnie "podoba" mi się zachęta abym JUŻ TERAZ zarezerwował bilet... ale kiszka, na stronce Norwegian nie ma jeszcze Goleniowa

  12. #12
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    YES YES YES


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sl@wcio
    Szczególnie "podoba" mi się zachęta abym JUŻ TERAZ zarezerwował bilet... ale kiszka, na stronce Norwegian nie ma jeszcze Goleniowa
    Można rezerwować bilety na ich stronie, ale trzeba wejść na ich wersję norweską, czyli http://www.norwegian.no , wyszukać daty po norwesku, a jak już wyskoczą ceny zmienić język na polski
    Lekko to na razie skomplikowane i na pewno zrobią wszystko normalnie w polskiej wersji strony. Ważne, że juz fizycznie bilety można zabukować.

  14. #14
    Awatar Sl@wcio

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    No to normalne to nie jest. Ale dzieki za info. przekaże rodzinie.

  15. #15

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Teraz już można zarezerwować bilety całkiem po polsku bez żadnych kombinacji.

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    SZZ

    Domyślnie

    Norwegian wierzy w połączenie Szczecin - Oslo


    30 października z Goleniowa odleci pierwszy samolot Norwegian Air do Oslo. Przedstawiciele spółki wierzą, że w przeciwieństwie do innych przewoźników oni zapełnią samoloty do Skandynawii
    W ostatnich latach do Kopenhagi kilka razy połączenie uruchamiał SAS i szybko zwijał linię. Sparzył się na lotach do Sztokholmu z międzylądowanieniem w Malmoe skandynawski Direktflyg.

    - Trzeba pamiętać, że tamte połączenia uruchamiano i zamykano w nieco innych czasach - mówi Jarosław Święcki, dyrektor generalny Norwegian Air Shuttle Polska. - Poza tym my oferujemy tanie przeloty.

    Ceny przelotu w jedną stronę (wraz z wszystkimi kosztami) zaczynają się od 120 zł. Im szybciej kupiony bilet, tym tańszy. Norweski przewoźnik rozpoczął sprzedaż biletów na trasie Szczecin - Oslo 10 maja. We wtorek przedstawiciele firmy zachęcali szczecińskie biura podróży do uruchomienia sprzedaży biletów na samoloty do Oslo.

    Samoloty ze Szczecina będą lądowały na lotnisku Gadrermoen położonym 50 km na północ od centrum Oslo. Do miasta można dojechać w ciągu 20 min. koleją Flytoget. Norwegian Air notowana jest na giełdzie papierów wartościowych w Oslo. Zatrudnia około 800 osób. Obecnie obsługuje 82 trasy: 10 krajowych i 72 międzynarodowe. Posiada 22 samoloty typu Boeing 737-300 z miejscami dla 148 pasażerów. W 2006 r. norweskie linie lotnicze przewiozły 5,1 mln. pasażerów. Latem ub. roku samoloty Norwegian zaczęły obsługiwać loty z Warszawy do kilku miast w Europie. Obecnie Norwegian Polska obsługuje 12 tras do i z Polski: dziewięć z Warszawy, dwa z Krakowa i jedno z Gdańska. Norwegian lata z Polski do Włoch, Grecji, Hiszpanii, Irlandii, Niemiec, Danii i Norwegii. W październiku oprócz połączenia Szczecin - Oslo uruchomi loty z Warszawy do Stavanger i Monachium.
    źródło: Gazeta Wyborcza 29.05.2007

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Raport: Szczecin - Oslo?
    Nowe połączenie uruchamiane przez skandynawskiego Norwegiana ze Szczecina do Oslo wydaje się mocno ryzykowne.

    Szczecin położony jest zaledwie 180 km od Berlina. Dojazd na berlińskie lotnisko zajmie trochę ponad dwie godziny, zaś prawie godzinę jechać będziemy na położone 45 km od centrum miasta lotnisko w Goleniowie.

    - Sądzę, że Berlin nie jest lotniskiem typu hub. Rozważając problem bliskości lotniska berlińskiego należy wziąć po uwagę lotnisko Berlin Schönefeld oddalone od Szczecina około 245-250 km [według naszych informacji max. 180km - przyp. red.] Na nasze lotnisko - samochód jedzie 35 minut, autobus - 45 minut. Parking - na naszym lotnisku 1 tydzień kosztuje 56 zł [cena dla wylotów czarterowych, dla lotów regularnych 70 zł - przyp red.], Berlin - od 39 Euro. - mówi Krzysztof Domagalski z Działu Marketingu Portu Lotniczego im. NSZZ Solidarność w Goleniowe.

    W Berlinie pasażer ma do dyspozycji światową siatkę połączeń, w Szczecinie tylko 4 kierunki. Bliskość Berlina to duża zaleta dla miasta i jego mieszkańców, ale jednocześnie duża przeszkoda dla rozwoju lotniska w Goleniowie. Przedstawiciele lotniska widzą jednak atuty swojej lokalizacji.

    - Dlaczego to Niemcy mieszkający w terenie przygranicznym (północny-wschód Niemiec) nie mają wybierać naszego lotniska. Wielu z nich ma bliżej na nasze lotnisko niż do Berlina. Już dziś reklamujemy się na terenie północno-wschodnich Niemiec z akcją "Tankuj Tanio, Parkuj Tanio, Lataj Tanio" - przekonuje Domagalski.

    Norwegian próbował już swoich sił na mniejszych lotniskach regionalnych, zapowiadając połączenie z Wrocławia do Oslo i Sztokholmu. To pierwsze nie trafiło nawet do systemów rezerwacyjnych, drugie zostało zlikwidowane zaledwie po 3 miesiącach.

    Oficjalnie przyczyną rezygnacji był brak samolotu do obsługi tej trasy. Jednak obłożenie na tym kierunku było niezadawalające.

    W Szczecinie już dwie linie lotnicze próbowały swoich sił na kierunkach skandynawskich. SAS kilka razy otwierał połączenie ze Szczecina do Kopenhagi, ostatnio pod koniec 2004 roku rozpoczął loty 48-miejscowym samolotem CRJ 200LR.

    - Pierwszy rejs do Kopenhagi sprzedaje się fatalnie, sprzedaliśmy pięć biletów - mówiła dwa lata temu Wanda Brociek, dyrektor sprzedaży SAS-u.
    Połączenie zlikwidowano.

    Direktflyg uruchomił w tym samym czasie połączenie do Malme. Loty odbywały się 19-miejscowymi samolotami Jetstream 32.

    - Zrobiliśmy sondaż wśród firm w okolicy Malmö i Svedali i wyniki wskazywały, że kontakty z partnerami na terenie Pomorza Zachodniego są na tyle częste, że linia może być rentowna - mówił w 2004 roku Tezz Torrsdotter Ottlsson, główny menedżer do spraw marketingu i sprzedaży w Direktflyg.
    Goleniowski port przeprowadził podobne badania. Przepytano półtora tysiąca zainteresowanych - firm i osób indywidualnych. Okazało się wtedy, że respondenci są zainteresowani uruchomieniem nowej linii. Jednak dwa miesiące później połączenie zlikwidowano.

    - Nie było wystarczającej liczby pasażerów abyśmy mogli kontynuować operacje na tej trasie - argumentowała w listopadzie 2004 Anne Mattsson z DirektFlyg.

    - Malme to nie Oslo. Cena biletu zaczynała się od 1.000 zł za lot w jedną stronę [według naszych danych od 900 zł ale w dwie strony - przyp. red.]. Zakup można było dokonać tylko w szwedzkojęzycznym call center lub na lotnisku - w przypadku wolnych miejsc przed rejsem - ale w ruchu biznesowym nie ma miejsca na niepewność - przekonuje Domagalski.

    Czy jednak obecna oferta Norwegiana może być kierowana do biznesu? Dwa połączenia w tygodniu (wtorek, sobota) to dla klienta biznesowego stanowczo za mało. Czy znajdzie się 1000 osób w miesiącu chętnych na lot do Oslo - bo tylko taka liczba pasażerów będzie w stanie zapewnić rentowność przewoźnikowi.

    Uruchomienie połączenia do Oslo zostało poparte badaniami marketingowymi:
    ankieta internetowa,
    3.000 ankiet wykonanych w najbardziej ruchliwych miejscach Szczecina, Koszalina.

    - Najważniejszy jest fakt, że to tak naprawdę firmy z naszego regionu jak i Norwegii oraz ich pracownicy zabiegali u przewoźnika o uruchomienie tego połączenia. Tylko na nasze ręce zostało złożonych około 70-80 pism od firm regionu Pomorza z prośbą o uruchomienie tego kierunku, które przekazaliśmy do przewoźnika - przekonuje Domagalski.

    Dodać należy, iż niedawno Ryanair zapowiedział zamknięcie jednej ze swoich skandynawskich tras z Gdańska do Sztokholmu. Czy jest więc rzeczywisty potencjał na uruchomienie skandynawskiej trasy i to ze Szczecina? W dodatku w sezonie zimowym.
    -Ruch biznesowy jak również migracja zarobkowa nie patrzy na sezony. Biznes i pracownicy podróżują cały rok. Zima to przecież m.in. Święta Bożego Narodzenia - przekonuje rzecznik lotniska w Goleniowie.

    W zeszłym roku obecny na goleniowskim lotnisku Ryanair ograniczył o ponad 40% resjy do Londynu, przesuwając je do Wrocławia.
    Obecnie do Londynu ze Szczecina lata 4 razy w tygodniu.

    - Nie z każdego lotniska Londyn musi być samograjem i najważniejszym, najbardziej oczekiwanym kierunkiem. Na dzień dzisiejszy load factor na tym kierunku wynosi 92-93 % i chyba Ryanair jest zadowolony - przekonuje Domagalski. - Zdajemy sobie sprawę ze zdziwienia internautów korzystających z Państwa portalu internetowego "dlaczego Szczecin". Przecież wszyscy się przyzwyczaili, że "obowiązkiem" przewoźników jest ciągłe otwieranie tras do Krakowa, Gdańska, Wrocławia, Katowic, Poznania. Może przyszedł czas na Szczecin, Łódź, Bydgoszcz i Rzeszów - dodaje.

    Mam nadzieję, że istotnie tak jest. Mam także nadzieję, że moje obawy okaża się nieprawdziwe i połączenie odniesie sukces, czego i Norwegianowi i szczecińskiemu lotnisku życzę.
    źródło: Paweł Cybulak - Raport Pasażera - www.pasażer.com

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie DY do Rygge?

    Informacja z Pasazer.com

    Norwegian zapowiedział na 14.02.08 otwarcie swojej siódmej bazy na lotnisku w Rygge leżącym na południe od Oslo. Docelowo linia będzie posiadała tam dwa samoloty typu Boeing 737-800

    Norwegian planuje otwarcie połączeń z Rygge do Alicante, Aten, Barcelony, Belgradu, Bergen, Budapesztu, Istanbul Sabiha Gokcen, Londynu STN, Malagi, Marrakeszu, Palangi, Szczecina, Walencji i Warszawy.

    Maciej Musiał
    Co o tym myślicie?


    Myślę, że jeszcze parę lotów dojdzie ;)
    ---
    Pozdrowienia od Adama!

  19. #19
    Awatar Zelek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    12-go lutego DY zamknie Gardermoen a 16-go otworzy Rygge

  20. #20
    Awatar Sl@wcio

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie


    Polecamy

    www.lotmapa.pl Tanie linie lotnicze Norwegian ogłosiły dzisiaj otwarcie nowej bazy w położonym około 40 minut jazdy na południe od Oslo - Rygge. W systemie rezerwacyjnym przewoźnika już dostępne są loty z nowego portu. Wśród 14 nowo utworzonych połączeń, znalazły się również dwa polskie kierunki: Szczecin i Warszawa. Połączenie ze Szczecina, od 16 lutego zastąpi dotychczasowe loty Szczecin - Gardermoren. Połączenie Warszawa - Gardermoren zostanie utrzymane
    U nas bez zmian, poza tym oczywiście że pasażer do Oslo będzie miał + 40km.

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •