W czwartek tj. 08.03.2007 do Dublina lotem CO299 udało się ok. 140 pasażerów.
Niezły wynik. Widać, że połączenie cieszy się dużym zainteresowaniem.
Nie chciał Ryan więc skorzystał polski tani przewoźnik Centralwings. I chyba dobrze...
W czwartek tj. 08.03.2007 do Dublina lotem CO299 udało się ok. 140 pasażerów.
Niezły wynik. Widać, że połączenie cieszy się dużym zainteresowaniem.
Nie chciał Ryan więc skorzystał polski tani przewoźnik Centralwings. I chyba dobrze...
W marcu średnie obłożenie Ryana do Stansted to 80,3 % więc chyba nie najgorzej.
A jak radzi sobie CentralwingsZamieszczone przez Oskar Lima
Niestety nie wiem.
Informacje o ilości pasażerów do Stansted (generalnie do UK) są na tej stronie:
http://www.caa.co.uk/default.aspx?ca...id=11&sglid=11
Może ktoś z portu wie jakie jest obłożenie do Dublina?
W kwietniu średnie obłożenie Ryana do Stansted to 87%, więc całkiem przyzwoicie.
Nie wiem czy 8 kwietnia (Wielkanoc) był Ryan, bo jeśli nie był to średnio wyjdzie trochę więcej (92%).
W maju średnie obłożenie Ryana do Stansted 89 %.
No to przyzwoicie, niepowiem.
źródło: www.pasazer.comRuch pasażerski w 2007 roku
Łącznie polskie lotniska odprawiły w 2007 roku prawie 19,3 miliona pasażerów, to o 25% więcej niż rok wcześniej. W 2006 odprawiono w Polsce 15,3 miliona pasażerów, zaś dynamika wyniosła wtedy ponad 33%. Portal Pasazer.com zebrał i opracował wyniki przewozowe na poszczególnych lotniskach w 2007 roku.
Ilość pasażerów odprawionych na poszczególnych lotniskach:
Warszawa 9 268 551
Kraków 3 068 199
Katowice 1 995 914
Gdańsk 1 722 552
Wrocław 1 280 973
Poznań 897 973
Łódź 337 891
Rzeszów 278 287
Szczecin 234 800
Bydgoszcz 179 746
Zielona Góra 6 998
Łącznie 19 270 848
Najwięcej pasażerów - 9,2 miliona - odprawiło warszawskie Okęcie. Ruch wygenerowany w Warszawie stanowił 48% całkowitego ruchu w 2007 roku. Po raz pierwszy w historii porty regionalne odprawiły łącznie więcej pasażerów - 52% (ponad 10 milionów) - niż największe polskie lotnisko.
Liderem w ruchu regionalnym był Kraków który odprawił ponad 3 miliony pasażerów. Zaraz za nim uplasowały się Katowice z niespełna 2 milionami.
Lotnisko w Krakowie odprawiło w 2007 - 53% pasażerów więcej niż Katowice, rok wcześniej było to 63%.
1,7 miliona pasażerów odprawił w 2007 Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. Zmiana w stosunku do roku 2006 wyniosła 39%. Na stałym poziomie utrzymuje się dystans pomiędzy Gdańskiem i Katowicami. W ostatnich 2 latach Katowice odprawiły 15% pasażerów więcej niż Gdańsk.
Dynamika wzrostu liczby odprawionych pasażerów w 2007 roku wyniosła 25,5%, rok wcześniej 33%. Obserwujemy zatem spadek dynamiki o 8 punktów procentowych. Największą dynamikę zanotowała Łódź, Wrocław i Poznań.
Zmiana dynamiki wzrostu liczby pasażerów w 2007 roku:
Łódź 63,6 %
Wrocław 49,3 %
Poznań 40,8 %
Gdańsk 37,8 %
Katowice 38,7 %
Bydgoszcz 35,1 %
Rzeszów 34,5 %
Szczecin 32,9 %
Kraków 30,7 %
Warszawa 14,4 %
Zielona Góra -15,8 %
Średnio 25,5 %
Jedynym lotniskiem które utrzymało dodatnią dynamikę wzrostu (czyli dynamika wzrostu była wyższa niż rok wczesniej) były Katowice. Porównując dynamikę wzrostu w 2006 i 2007 obserwujemy iż zwiększyła się o blisko 6 punktów procentowych z 32,8% w 2006 do 38,7% w 2007 roku. Reszta portów zanotowała ujemny współczynnik w porównaniu z 2006 rokiem.
Ogólna dynamika spadła z 33,5% do 25,5 % czyli o 8 punktów procentowych. Oznacza to, że rynek przewozów pasażerskich powoli sie nasyca i nie ma już tak szybkiego tempa przyrostów, jakie miało miejsce po wejściu Polski do strefy "otwartego nieba".
źródło: www.pasazer.comRuch w Szczecinie wzrasta
Port Lotniczy w Szczecinie w listopadzie 2008 roku obsłużył 24.761 pasażerów, podczas gdy rok temu pasażerów było 20.814. Daje to wzrost o 19%.
W okresie od stycznia do listopada 2008 z lotniska skorzystało 273.743 pasażerów, w analogicznym okresie zeszłego roku było to 213.004 pasażerów. Wzrost wynosi zatem 28,5%.
Ze Szczecina możemy polecieć do Warszawy, Londynu Stansted, Londynu Luton, Dublina, Oslo, Bristolu, Liverpoolu i Birmingham. Na wakacje zaś do Egiptu, Turcji, Tunezji i Grecji.
Szczecin 2008:
302 468pax +32,72 %
http://www.pasazer.com/in-3420-prawi...,2008,roku.php
Statystyki do UK za grudzień
Stansted 4568(5335) 114os./lot-60%
Birmingham 1628(0) 90os./lot-47%
Bristol 1501(0) 83os./lot-44%
Poznań-Ławica&Kraków-Balice
źródło: głos szczecińskiRekordowy rok lotniska w Goleniowie
W minionym roku Port Lotniczy Szczecin Goleniów odprawił 302 468 pasażerów, blisko 33 proc. więcej niż rok wcześniej.
- Dzięki tak dużej dynamice pod względem procentowego wzrostu ruchu pasażerskiego zajęliśmy trzecie miejsce, po Bydgoszczy i Poznaniu w Polsce - informuje Krzysztof Domagalski z Portu Lotniczego Szczecin Goleniów. - Średnia krajowa wyniosła 8,37 proc.
Najdynamiczniej rósł sektor przewozów czarterowych, który w 2008 roku zwiększył się aż o 120,3 proc. Z lotów czarterowych skorzystało 40 877 pasażerów.
- Tyle wynosił całkowity ruch pasażerski z naszego lotniska w 1998 roku - dodaje Domagalski. - Rok wcześniej 18 553 pasażerów.
Ten rok zdaniem naszego rozmówcy nie powinien być gorszy. Oprócz połączeń do Egiptu, Turcji i Tunezji w ofercie znajdują się 2 nowe kierunki do Grecji. Dodatkowo, w związku z olbrzymim zainteresowaniem w sezonie 2008, zwiększa się częstotliwość lotów do Egiptu, Turcji, Tunezji.
Bardzo znacząco wzrosły przewozy towarowe. Samolotami przewieziono bowiem 1113 ton towarów i poczty, o 47 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wzrosła też liczba lotów. Statystycznie co 30 minut z goleniowskiego lotniska startował bądź tu lądował samolot.
nie powinien być gorszy, ale pod jakim względem??? bo chyba nie chodzi o loty Ryanair'em! z tego co można zauważyć w rozkładzie (na chwilę obecną), nie będzie zbyt wiele tanich lotów z Ryanair na SZZ w 2009 r. niestety, z końcem marca w rozkładzie lotów pozostaje tylko DUB i STN... nawet LTN wypada po 28 marca... zresztą statystyki (nawet za grudzień!) są bezlitosne, więc i zdziwienia chyba wielkiego nie ma...Zamieszczone przez wojtekf
No niestety, kiepsko to wygląda. Wszystko co dostaliśmy na jesieni - BHX, BRS, LPL i LTN - znika od kwietnia (na dziś, wg strony Ryanaira). Mimo wszystko w 2009r. możemy mieć podobną ilość pasażerów co w 2008r., bo te kierunki były w 2008r. tylko przez 2 miesiące, w 2009 przez 3 miesiące. No ale to też byłby średni powód do dumy, żeby mieć zerowy przyrost pax-ów. Chyba, że będą jakieś niespodzianki pozytywne w rozkładzie, ale specjalnie nie liczę na to.Zamieszczone przez res_brum
EDIT: z rozkładu Rajana zniknęły też 4 kierunki z Łodzi, a tam LF był raczej przyzwoity. Może coś się jeszcze zmieni bo inaczej to będzie niezła rzeź.
też zauważyłem Łódź, ale... szukając pozytywów z negatywnych sytuacji, to w Łodzi EMA pewnie będzie zamienione na BHX (to tylko przypuszczenia, ale patrząc jak się rozbudowuje BHX, jest to dosyć prawdopodobne). LPL zniknął z wielu miast. ciekawostka: rozmawiałem ostatnio na lotnisku BHX ze Słowaczką, która wcześniej pracowała w LPL i z tego co mówiła, to Ryan nie ma za wiele cabin crew i przenosi ludzi z LPL na BHX (tu ma lepsze profity od lotniska=taniej). to by wyjaśniało te cięcia z LPL. a Szanon i Sztokholm odpadną (jak już), to przez słabe obłożenie...Zamieszczone przez Oskar Lima
może się mylę, czas pokaże. zresztą z Ryanem nigdy nic nie wiadomo, choć ekonomia tak czy inaczej jego też dotyczy...
Zakładki