Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2 3 4 5 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 80 z 81
Like Tree15Likes

Wątek: EPSC/SZZ Informacje medialne

  1. #61

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

  2. #62
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Takie coś znalazłem w Gazecie Wyborczej
    Na trasie Szczecin-Warszawa zostają tylko samoloty LOT. Jakie są inne warianty? [ANALIZA]

    Parę błędów zrobiłem ale proszę nie rzucać kamieniami

    Facebook:
    https://www.facebook.com/permalink.p...action_generic

  3. #63

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Możesz wkleić tekst? Nie mam dostępu, a jestem ciekawy.

    Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

  4. #64
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie


    Na dzień dzisiejszy połączenie lotnicze pomiędzy lotniskiem Fryderyka Chopina (WAW) a lotniskiem Szczecin Goleniów (SZZ) obsługuje dwóch przewoźników, PLL LOT i Ryanair.
    1. LOT obsługuje 4 połączenia dziennie. Do 27 maja 2018 roku były tylko 3 połączenia na dobę z z przylotem do WAW po godzinie 10 i wylotem z WAW o godzinie 19:20. Trzy połączenia nie pozwalały na przyjazd do Warszawy w godzinach porannych. Czwarte połączenie LO3937/8 tzw. nocne połączenie połączone z „nocowaniem” samolotu LOTu na lotnisku w Goleniowie uruchomione w maju pozwala jednocześnie na wylot z Warszawy po godzinie 22, jak również przylot na lotnisko Chopina przed godziną 7 rano. Daje po pierwsze możliwość załatwienia spraw urzędowych i biznesowych od godzin porannych a po drugie daje możliwość skorzystania z tzw. porannej fali wylotów z WAW, co w połączeniu nocnym lotem LO3937 umożliwia mieszkańcom województwa zachodniopomorskiego na wylot do stolic europejskich i powrót do Szczecina w ciągu jednego dnia.
    2. Ryanair uruchomił to połączenie jednocześnie wycofując z WAW połączenia z Gdańskiem i Wrocławiem które podobnie jak połączenie SZZ-WAW będące konkurencyjnymi dla odpowiednich połączeń wykonywanych przez LOT cieszyły się dużą popularnością i wysokim współczynnikiem wypełnienia maszyny LF (Load Factor). Połączenie do Szczecina było jedynym połączeniem Ryanair z lotniska Chopina i po zaprzestaniu połączeń do Szczecina Ryanair będzie nieobecny na tym warszawskim lotnisku. Wszystkie inne połączenia dla pasażerów ze stolicy i z Mazowsza Ryanair oferuje z lotniska w Modlinie (WMI) gdzie jest jedynym przewoźnikiem operującym z tego lotniska. Branżowe portale lotnicze podają że Ryanair płaci w WMI opłatę za pasażera w wysokości 6 zł przy cenie wyjściowej ok 30 zł. Różnica wynika z rabatów które są w cenniku opłat lotniskowych. Wysokość rabatu od opłaty podstawowej pochodzi z czasów uruchamiania WMI gdy lotnisko szukało przewoźników którzy chcieliby z niego korzystać. Cenniki opłat lotniskowych na lotniskach publicznych zatwierdzane są przez Urząd Lotnictwa Cywilnego ULC po wcześniejszej konsultacji z przewoźnikami. Obecna sytuacja w WMI spowodowała że nie pojawi się na nim żaden nowy przewoźnik ponieważ jego połączenia zawsze byłoby droższe od połączenia oferowanego przez Ryanair. Wynika to z faktu że w cenie biletu lotniczego zawarta jest opłata za pasażera.

    Wracając do połączenia FR2361/2 SZZ-WAW-SZZ uruchomione zostało 26 marca 2017 roku i polega na dodatkowej rotacji do Warszawy i z powrotem dla samolotu przylatującego z lotniska London Stansted lotem o numerze FR2466. Rozkład zimowy w stosunku do letniego różni się brakiem lotów w soboty podczas gdy w rozkładzie letnim połączenia odbywały się we wszystkie dni tygodnia. Ogłoszona przez Ryanair decyzja o likwidacji połączenia SZZ-WAW-SZZ wynika prawdopodobnie z cennika opłat lotniskowych WAW obowiązującego od końca października 2016 roku i promującego przewoźników oferujących ruch transferowy takich jak LOT. Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” zarządzające lotniskiem Chopina oprócz zniżek wynikających z wielkości ruchu czy ruchu transferowego oferuje w cenniku zniżki dla każdego przewoźnika uruchamiającego nowe połączenie. Jakkolwiek trasa WAW-SZZ-WAW operowana była i jest przez LOT, to uruchomiona przez Ryanair była traktowana jako nowa. Decyzja o likwidacji tego połączenia wynika prawdopodobnie ż faktu iż po okresie zniżkowym wpływy z biletów nie pozwalały przynoszenie zysków.

    Możliwości rozwoju połączeń do Warszawy na dzień dzisiejszy:
    1.
    Powrót połączenia Ryanair SZZ-WAW. Jest niemożliwy i wynika to dwóch faktów. Po pierwsze cennik opłat lotniskowych lotniska Chopina premiujący LOT sprawiłby że bilety musiałby być droższe w stosunku do konkurencyjnego połączenia LOT. Po drugie, konsultacje ogłoszone przez Ministerstwo Infrastruktury w grudniu br. zakładają administracyjny podział ruchu dla lotniska Chopina zakładając przeniesienie części ruchu na inne lotniska na Mazowszu. (link: https://www.gov.pl/web/infrastruktur...3-grudnia-2018) Z medialnych wypowiedzi urzędników i polityków wynika że ruch transferowy ma pozostać w WAW natomiast ruch p2p (bezpośredni i nie transferowy) oraz czarterowy ma zostać przeniesiony na lotnisko w Radomiu (RDO) które to lotnisko zostało w połowie roku przejęte na własność przez PPL czyli Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”.
    2. Otwarcie połączenia Ryanair SZZ-WMI na lotnisko Warszawa- Modlin. Jest możliwe ale na dzień dzisiejszy Ryanair nie oferuje z WMI żadnego lotu krajowego. Rotacja ta mogłaby być wykonywana jak dotychczas samolotem przylatującym z Londynu jako SZZ-WMI-SZZ bądź jako rotacja WMI-SZZ-WMI samolotem przylatującym z lotniska w Modlinie. Połączenie to podzieliłoby ruch pasażerski do i z Warszawy na niskokosztowy na lotnisko w Modlinie i tradycyjny na lotnisko na Okęciu. Jakkolwiek Ryanair nie oferuje w WMI połączeń łączonych na jednym bilecie to pasażerowie przylatujący z lotniska Szczecin-Goleniów zasililiby siatkę połączeń lotniczych Ryanair z Modlina.
    3. Otwarcie połączenia na lotnisko Chopina przez innego przewoźnika niż LOT i Ryanair. Jest możliwe ale mało prawdopodobne. Żaden z pozostałych przewoźników operujacych z lotniska Szczecin-Goleniów czyli Wizz i Norwegian nie lata codziennie na lotnisko w Goleniowe co sprawia że połączenie SZZ-WAW-SZZ nie byłoby połączeniem wykonywanym codziennie co przy ruchu krajowym prawdopodobnie nie pozwoliłoby na odpowiednie wypełnienie samolotu i osiągnięcie zysku przez przewoźnika. Przewoźnik musiałby na swój koszt przeprowadzić akcję reklamową w mediach z informacja o połączeniu co przy prawdopodobnym niskim zysku mogłoby być dla przewoźnika nieopłacalne. Na niekorzyść tego rozwiązania przemawia również fakt że połączenie to uznane zostałoby w kontekście wyżej wymienionych konsultacji prawdopodobnie za ruch p2p co wiązałoby się z administracyjnym zablokowaniem dostępności do lotniska Chopina i przekierowaniem do Radomia , czyli na lotnisko położone ponad 90 km od Warszawy
    4.
    Uruchomienie połączenia LOT LO3937/8 czyli połączenia „nocnego” we wszystkie dni tygodnia, w tym co ważne w sobotę. Najbardziej możliwy wariant. W chwili obecnej od soboty 14 do niedzieli godziny 14, przez 24 godziny Szczecin jest oddzielony lotniczo od Warszawy. W sobotę po godzinie 22:30 są połączenia do Gdańska LO3827, Krakowa LO3911, Wrocławia LO3849 oraz Poznania LO3941. Pozwoli to powrót z Warszawy w sobotę wieczorem, jak również przylot do Warszawy w niedzielę rano na poranną falę wylotów z WAW. PLL LOT wprowadzając każde nowe połączeni krajowe i krótkodystansowe analizuje je pod kątem wyników finansowych i zachowań pasażerów czyli ilu pasażerów w danym połączeniu podróżuje tylko p2p do Warszawy a ilu przesiada się w WAW i zasila ruch średnio i dalekodystansowy LOTu i na których to pasażerach bardzo zależy polskiemu przewoźnikowi. Zarząd lotniska w Szczecin-Goleniowie powinien również posiadać powyższe dane jako niezbędne do negocjacji z narodowym przewoźnikiem.

    Podsumowując, na dzień dzisiejszy są możliwe dwa rozwiązania problemu ograniczenia połączenia regionu zachodniopomorskiego z Warszawą, nowe połączenie Ryanair na lotnisko w Modlinie oraz zwiększenie ilości rotacji WAW-SZZ-WAW wykonywanych przez LOT.
    Oczywiście nie obyło się bez błędów. Pisałem w nocy i źle opisałem Ryana z WAW do GDN i WRO latał od 30 października 2016 a zawieszony zostały rejsy 28 października rok temu. Niemalże w rocznicę uruchomienia. Pamiętacie oświadczenia Rynanair że w WAW stawiano ich na najdalszym stanowisku oddlalonym i że pasażowie 20 minut jechali po płycie do samolotu.

  5. #65

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Dzięki! Z grubsza racja, ale...
    Wizz i Easy rozwijają się na Okęciu i nie narzekają.
    Jakby nie patrzeć - zyska LOT.

    Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

  6. #66

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Ryanair: Połączenia Szczecin - Warszawa mogą wrócić. Jest jeden warunek

    Połączenia lotnicze Ryanaira spod Szczecina do Warszawy mogą wrócić, ale już nie na port Fryderyka Chopina, a do Modlina - to nowe informacje w sprawie zawieszonych rejsów z goleniowskiego lotniska do stolicy.
    kudak likes this.

  7. #67
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sabb Zobacz posta
    Ryanair: Połączenia Szczecin - Warszawa mogą wrócić. Jest jeden warunek

    Połączenia lotnicze Ryanaira spod Szczecina do Warszawy mogą wrócić, ale już nie na port Fryderyka Chopina, a do Modlina - to nowe informacje w sprawie zawieszonych rejsów z goleniowskiego lotniska do stolicy.
    Ubiegłeś mnie o 5 minut.
    Chciałby napisać "a nie mówiłem "

  8. #68

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Czyli lotów nie będzie... Zostaje LOT i nadzieja, że pociągiem będzie możliwe w mniej niż 5 godzin.

    Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

  9. #69
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    https://24kurier.pl/aktualnosci/wiad...ecin-warszawa/


    Nie będzie połączenia ponieważ na razie rozbudowa Modlina to odległa przyszłość.

  10. #70
    Awatar patryk_szym

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Heidelberg

    Domyślnie

    Fakt jest taki, że wszyscy przyzwyczaili się do cen Ryanaira i lotów za 5zł.
    LOTem w obie strony da się lecieć za 250zł, często trochę taniej. To jest 60 euro, zupełnie normalna, znośna i niewygórowana cena za długie krajowe połączenie.
    pasazernagape likes this.
    70-300 + D5100


  11. #71
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez patryk_szym Zobacz posta
    Fakt jest taki, że wszyscy przyzwyczaili się do cen Ryanaira i lotów za 5zł.
    LOTem w obie strony da się lecieć za 250zł, często trochę taniej. To jest 60 euro, zupełnie normalna, znośna i niewygórowana cena za długie krajowe połączenie.
    Zdarzyło się że leciałem w jedna stronę za 80 zł. Obecnie 200-250 za lot RT jest częstą ceną.
    Jak Ryanair wprowadzi wg zapowiedzi selfhandling w WMI to będzie taniej. Na pudelku podano że LSAS podwyższył FR opłatę za handling o 40%.
    patryk_szym likes this.

  12. #72

  13. #73

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    Wiadomo ile osób obsłużono w 2018 roku?

  14. #74

  15. #75

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    To tylko za 8 miesięcy

  16. #76
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Diego Zobacz posta
    To tylko za 8 miesięcy
    Przy wielkie sympatii do Goleniowa mogę z trudem zrozumieć że grudzień jest nie połączony ale wrzesień - listopad?

  17. #77

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    jak policzą to połączą

  18. #78
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Właśnie, właśnie. Trzeba te tabelki w Excelu połączyć i policzyć.
    Ach, ta autokotekta w telefonie

  19. #79
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    http://radioszczecin.pl/1,384083,pks...-goleniowa-do-

    PKS ułatwi życie pasażerom lotów z Goleniowa do Warszawy

  20. #80

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie


    Polecamy

    Inne lotniska już podsumowały styczeń 2019, a u nas brak danych za 2018

Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2 3 4 5 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •