Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Awatar sweetseptember

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    szczecin

    Domyślnie Kierunek lądowań i startów EPSC


    Polecamy

    Witam, poprszę kolegówzwiązanych bliżej z EPSC o wytłumaczenie jak to jest z lądowaniami w Goleniowie nad drogą.
    Zwykle, kiedy jestem na lotnisku, zarówno starty jak i lądowania odbywają się na wschód i od wschodu. Tego nie obserwowałem na żadnym innym lotnisku, a kilkanascie odwiedziłem.
    Pytam, ponieważ chciałbym ustawić się pod lądującymi samolotami, a z różnych względów nie będę mógł tarabanić się w krzaczory od strony wschodniej. Czy oprócz niekorzystnego wiatru cos jeszcze wpływa na wybór lądowania nad drogą? I czy jesteśmy w stanie przewidzieć kiedy takie lądowania będą?
    dzięki
    pozdrawiam
    Robert
    Pozdrawiam :) R

    Skromny Samsung PRO815
    radziecka lufka z bazaru 30x-60x
    zapraszam w wolnej chwili na link poniżej

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    W Goleniowie w większości samoloty lądują od wschodu (na pasie 31) bo ten kierunek jest u nas oprzyrządowany (ILS), a samoloty - mówiąc ogólnie - komunikacyjne, czyli wszystkie ATR-y, Boeingi, jak również mniejsze, latające wg wskazań przyrządów (IFR) najczęsciej wybierają właśnie podejście w ILS-ie do 31. Właściwie tylko mocny wiatr (z reguły więcej niż 10 węzłów) z przeciwnej strony (czyli z kierunków ~ 130 stopni) może powodować, że te samoloty wybiorą podejście z widocznościa na pas 13 (nad drogą).
    A VFR-y (czyli np. małe Cessny, śmigłowce) lądują z reguły pod wiatr, ale nie zawsze. Jak coś podchodzi np. od wschodu a wiatr w plecy jest niewielki to zamiast robic kółko dookoła lotniska pilot może wybrać pas 31 i najczęściej taki pas dostaje.
    Jeśli chodzi o starty, większość samolotów staje na płycie nr 1, przy terminalu (przy progu 13). Żeby zaoszczędzić czasu i paliwa pilot często wybiera pas 13 (na wschód) - nie musi wtedy kołować 2 km po pasie i startuje 'od razu'. Oczywiście jest to w 100 % bezpieczne. Tu decydującą rolę odgrywa wiatr i kontroler, bo nie zawsze 13 może być dostępny (np. coś może podchodzić do 31).

    Pozdrawiam

  3. #3
    Awatar sweetseptember

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    szczecin

    Domyślnie

    wielkie dzięki za rzeczową odpowiedź,
    to widze, że jednak tylko krzaczory
    Pozdrawiam :) R

    Skromny Samsung PRO815
    radziecka lufka z bazaru 30x-60x
    zapraszam w wolnej chwili na link poniżej

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sweetseptember
    to widze, że jednak tylko krzaczory
    Z krzakami nie jest źle, dojazd do Marszewa nie jest najgorszy a widoki całkiem przyjemne (czasami) 8)


  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Oskar Lima
    Cytat Zamieszczone przez sweetseptember
    to widze, że jednak tylko krzaczory
    Z krzakami nie jest źle, dojazd do Marszewa nie jest najgorszy a widoki całkiem przyjemne (czasami) 8)
    Do tego jeszcze miłe spotkanie z panami SOL’owcami. Właśnie wczoraj miałem przyjemność spotkać się z nimi. Co mnie zastanawia to jak oni tak nagle znaleźli się przy bramie.

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Szczecin/Londyn

    Domyślnie


    Polecamy

    No to już wiem po której stronie samolotu jutro usiądę

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •