Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 100
Like Tree4Likes

Wątek: Modlin (EPMO)

  1. #41

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wieliszew, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    w końcu... oby jak napisał kolega inwestycja ruszyła i dotarła do końca. Czekam od lat na Modlin
     

  2. #42

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Gorzów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez soccerinho Zobacz posta
    Zaledwie z kilkupostowym opóźnieniem
    Cytat:Napisał eter
    Dziś wojewoda mazowiecki wyda pozwolenie na budowę lotniska w Modlinie - dowiedziało się nieoficjalnie "Życie Warszawy".
    Jest róznica między nieoficjalnymi informacjami o tym co ma się zdarzyć, a tym co się zdarzyło...

    Wiesz ile ja w życiu widziałem takich informacji, które się nie potwierdziły ...

    A wracając do mojej nadziei, że Modlin stanie się wreszcie lotniskiem LCC dla stolicy i dużej części Polski północnej i wschodniej, to w lokalnym programie programie TVP Warszawa widziałem jednego z ekologów, który twierdził, że nieodpuszczają i dalej będą walczyć o wstrzymanie tej inwestycji...
     

  3. #43

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Sochaczew i Mszczonow nadal zapowiadaja budowe lotnisk w ich rejonie... Jak tak dalej pojdzie to za kilka lat bedziemy mieli tyle lotnisk w okolicy Wawy co NYC czy Londyn.
     

  4. #44

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Na Sochaczew już zdaje się z powrotem nie ma chętnego, bo Austriakom zbrakło kasy.

    W sumie to lepszy Modlin od Sochaczewa, bo lotniczą mapę Polski wysuwa trochę na północny-wschód.

    Na Mszczonów też nie ma szans, skoro nie ma na dużo bardziej priorytetowe projekty kasy.

    Czy Modlin ma mieć ograniczenia godzinowe?
     

  5. #45

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Czy Modlin ma mieć ograniczenia godzinowe?
    Port Lotniczy Modlin będzie operować 24 h na dobę, obsługując przewozy międzynarodowe (na liniach krótkiego i średniego zasięgu) oraz przewozy krajowe pomiędzy portami regionalnymi. Oferta lotniska w Modlinie w pierwszej kolejności będzie skierowana do przewoźników niskokosztowych i czarterowych.
    via modlinairport.pl
     

  6. #46
    Old
    Old jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Teraz to już musztarda po obiedzie. W WAW pozostał jeden i pół LCC (W6 i zwijające się DY), czyli razem 5 samolotów. Nawet z czarterami - jak Modlin ma na siebie zarobić? Okęcie bierze 60 zł od paxa. Etiuda brała 30. Dojazd do Modlina z centrum musiałby kosztować mniej niż te 30 zł i trwać max 30 minut. To nierealne. Ale nawet gdyby było, to za mało lotów, za mało linii, za mało kierunków. LCC ubywa w ogóle i są coraz droższe. FR co miał zebrac z Polski, to już zebrał i też się zwija z nawet tańszych lotnisk, U2 w ogóle sobie u nas poza KRK nie poradził a i stąd lata mniej niż kiedyś, a poza tym nie lata do 'kurników'. 4U to nie żadne LCC i raczej dogorywa lub idzie w stronę czarter-mixa. Nikt inny nie wejdzie no bo kto i po co? Boom na wyspy się skończył, a Polacy latają głównie do pracy, a nie dla przyjemności. Czartery są u nas sezonowe, bo linie czarterowe mają samoloty zbyt małego zasięgu.
    Może cargo? Ale jak z dojazdem? Jednym słowem szkoda zachodu i na Modlin i na cokolwiek innego.
     

  7. #47
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Sprintair ma stacjonować w Modlinie z tego co słyszałem.
     

  8. #48
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Old - watek funkcjonuje juz pare lat, i do tej pory nikt sie taka drugorzedna kwestia jak celowosc tej inwestycji nie chcial zajmowac. Najwazniejsze to miec drugi Londyn albo Frankfurt.
     

  9. #49

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Old Zobacz posta
    Okęcie bierze 60 zł od paxa. Etiuda brała 30. Dojazd do Modlina z centrum musiałby kosztować mniej niż te 30 zł i trwać max 30 minut.
    Czy pasażerów i linie lotnicze zatrzymuje różnica 30 zł za bilet? Modlin wcale nie musi mieć cen równych Etiudzie, żeby miał sens. Pomysł na Modlin jest dobry nie dlatego, że Modlin będzie tani, tylko że będzie DRUGI. I będzie to konkurencja dla Okęcia. Oczywiście konkurencja bardzo, bardzo ograniczona, bo PPL jest tu i tam, ale w Modlinie jest tej instytucji troszeczkę mniej. Więc kręcenia lodów będzie mniej, nawet wewnętrzna rywalizacja w ramach PPL jest lepsza niż degrengolada (dobrałem łagodne słowo) w zarządzaniu procesem budowy T2 i zarządzaniu samym Okęciem.
    Ostatnio edytowane przez JarP ; 12-09-2009 o 09:48 Powód: literówka
     

  10. #50
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Old Zobacz posta
    ... za mało lotów, za mało linii, za mało kierunków. LCC ubywa ... też się zwija ... lata mniej ... dogorywa ... inny nie wejdzie ... się skończył ... szkoda zachodu i na Modlin i na cokolwiek innego.
    Słusznie i naukowo.
    W krótkim okresie trzeba jeszcze zwinąć jeden pas na Okęciu. W dłuższym - zaorać całokształt.
    Ostatnio edytowane przez Stoarn ; 12-09-2009 o 10:53
    For every solution there is a problem.
     

  11. #51

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Chyba na Modlin można się spodziewać nocnego desantu czarterów. Nie będzie to dobra wiadomość dla pasażerów, bo jeśli do tej pory linie czarterowe miały nad sobą bata, że do Warszawy się nie lata po nocy, to bat już się skończy...

    Ale sukces Modlina może wyniknąć właśnie z nocek...
     

  12. #52
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    W krótkim okresie trzeba jeszcze zwinąć jeden pas na Okęciu.
    Moze to nie taki glupi pomysl, bo jak pokazuje rzeczywistosc na lotniskach z jednym pasem ruch odbywa sie sprawniej niz na naszej krzyzowce.
     

  13. #53
    Old
    Old jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    Słusznie i naukowo.
    W krótkim okresie trzeba jeszcze zwinąć jeden pas na Okęciu. W dłuższym - zaorać całokształt.
    Pewnie likwidacja krzyżującego się pół-pasa miałoby więcej sensu niż budowa Mszczonowa W końcu LGW ma 32 mln rocznie z jednym pasem.

    Ale jak chcesz 'naukowo' to proszę bardzo:
    1) malejąca ilość linii na europejskim niebie jest faktem (nie tylko u nas), masz inne dane?
    2) malejąca ilość połączeń również i to zarówno w przypadku linii tradycyjnych jak i LCC,
    3) Linie typu LH czy KL wysyłają poza lotami dostosowanymi do przesiadek coraz mniejsze maszyny, czyli popyt spada,
    4) LO - główny przewoźnik Okęcia - zmniejsza ilość lotów i zapowiada coraz mniej,
    5) jest jeden całoroczny kierunek czarterowy, do którego lata B737 bez międzylądowania (Egipt), inne są sezonowe a szerokodadłubowymi wciąż nie opłaca się polskim liniom czarterowym latać) i to nie z powodu 60 zł opłaty od paxa na Okęciu,
    6) kolejny raz okazało się, że w odróżnieniu od np. ... Czech, Słowacji czy Węgier nie ma chętnych na czartery z Polski do Chorwacji , gdyby DY miał wysoką sprzedaż i opłacalnośc, to by nie likwidował ich,
    7) boom lotów na wyspy się skończył i nie ma co liczyć na linie typu FR czy U2 w ilości połączeń większej niż 1-2 dziennie, jeżeli w ogóle (ta druga linia jest po prostu dla Polaków za droga ),
    8) WAW nie jest żadną atrakcją turystyczną jak PRG czy KRK i w pobliżu też takich funkcjonujących w europejskiej świadomości atrakcji brakuje.
    9) i mógłbym jeszcze sporo .

    Na początku lat 90-tych po wielu latach Polskie Nagrania ukończyły właśnie tłocznię płyt analogowych, co akurat zbiegło się z zaprzestaniem ich produkcji poza Polską. Po czym upadły. Tu mamy szansę jeszcze nie ponieść kosztów takiej tłoczni.
    Bądźmy realistami. Jesteśmy peryfkami lotniczej Europy i tak zostanie, choćbyśmy wybudowali Modlin, Sochaczew, Mszczonów, Mińsk Maz. Spotterów jest mało i raczejnie latają na lotniska typu BVA czy HHN a Modlin i tak nie ma szans na taki ruch jak tam panuje A nikt inny nie lata dla samej przyjemności oglądania nowych lotnisk.

    Bez obrazy, ale nie mieszajmy własnych marzeń z realiami.
     

  14. #54

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Old Zobacz posta
    Pewnie likwidacja krzyżującego się pół-pasa miałoby więcej sensu niż budowa Mszczonowa W końcu LGW ma 32 mln rocznie z jednym pasem.

    Ale jak chcesz 'naukowo' to proszę bardzo:
    1) malejąca ilość linii na europejskim niebie jest faktem (nie tylko u nas), masz inne dane?
    2) malejąca ilość połączeń również i to zarówno w przypadku linii tradycyjnych jak i LCC,
    3) Linie typu LH czy KL wysyłają poza lotami dostosowanymi do przesiadek coraz mniejsze maszyny, czyli popyt spada,
    4) LO - główny przewoźnik Okęcia - zmniejsza ilość lotów i zapowiada coraz mniej,
    5) jest jeden całoroczny kierunek czarterowy, do którego lata B737 bez międzylądowania (Egipt), inne są sezonowe a szerokodadłubowymi wciąż nie opłaca się polskim liniom czarterowym latać) i to nie z powodu 60 zł opłaty od paxa na Okęciu,
    6) kolejny raz okazało się, że w odróżnieniu od np. ... Czech, Słowacji czy Węgier nie ma chętnych na czartery z Polski do Chorwacji , gdyby DY miał wysoką sprzedaż i opłacalnośc, to by nie likwidował ich,
    7) boom lotów na wyspy się skończył i nie ma co liczyć na linie typu FR czy U2 w ilości połączeń większej niż 1-2 dziennie, jeżeli w ogóle (ta druga linia jest po prostu dla Polaków za droga ),
    8) WAW nie jest żadną atrakcją turystyczną jak PRG czy KRK i w pobliżu też takich funkcjonujących w europejskiej świadomości atrakcji brakuje.
    9) i mógłbym jeszcze sporo .

    Na początku lat 90-tych po wielu latach Polskie Nagrania ukończyły właśnie tłocznię płyt analogowych, co akurat zbiegło się z zaprzestaniem ich produkcji poza Polską. Po czym upadły. Tu mamy szansę jeszcze nie ponieść kosztów takiej tłoczni.
    Bądźmy realistami. Jesteśmy peryfkami lotniczej Europy i tak zostanie, choćbyśmy wybudowali Modlin, Sochaczew, Mszczonów, Mińsk Maz. Spotterów jest mało i raczejnie latają na lotniska typu BVA czy HHN a Modlin i tak nie ma szans na taki ruch jak tam panuje A nikt inny nie lata dla samej przyjemności oglądania nowych lotnisk.

    Bez obrazy, ale nie mieszajmy własnych marzeń z realiami.
    Nie mieszajmy własnych emocji z nauką ;-)

    ad 1) 2) 3) Jest okres kryzysu gospodarczego, więc globalny popyt na usługi lotnicze spada. Ale budowa lotniska to inwestycja w infrastrukturę - czyli sposób na walkę z kryzysem: można to teraz zrobić taniej, budowa będzie trwała jakiś czas, i jest całkiem możliwe, że oddanie lotniska zbiegnie się w czasie z odwróceniem cyklu koniunkturalnego.
    ad 4) LOT jest głównym przewoźnikiem Okęcia. Życzymy mu wszyscy jak najlepiej. Ale Ryanair zapowiada wyprzedzenie Lotu w obsłudze polskiego rynku. Jeśli Ryanair przyłoży się do obsługi Warszawy i będzie to robił z Modlina?
    ad 5) Czartery to rynek efemeryczny: kierunki pojawiają się i znikają pod dyktando biur podróży. A biura podróży rosną, uczą się i eksperymentują. Są przynajmniej 3 kierunki całorocznych czarterów z Polski: Egipt, Wyspy Kanaryjskie, Wyspy Zielonego Przylądka, z czego dwa pierwsze mogą być obsługiwane przez B737 (nota bene: Ryanair rozważa uruchomienie połaczenia z Porto na W. Zielonego Przylądka).
    ad 7) Na Wyspach mieszka i będzie mieszkać dużo Polaków. Bum na loty na Wyspy się skończył, ale ruch na przyzwoitym poziomie pozostanie bardzo długo.
    ad 8) Warszawa nie jest atrakcją turystyczną taką jak Kraków, ale ma dużo hoteli, pojawiają się obiekty kongresowe, budowane są 2 stadiony. Potencjał jest.

    A generalnie: takie same obiekcje zgłaszano w czasach planowania rozbudowy Okęcia: po co rozbudowywać, jesteśmy peryferyjnym rynkiem, kto za to będzie płacił itp. W końcu w T1 zbił się taki tłum, że nie można było oddychać przy odprawie w porze odlotów czarterów. Nikt nie przewidział ani się nie przygotował do bumu lotniczego w Polsce sprzed 2-3 lat.

    A tak generalnie to o jakich pieniądzach my rozmawiamy: planowane koszty są niskie, i jeszcze EU oferuje dotację.

    Proponuję by uczestnicy forum lotnictwa uczcili zwycięstwo polskiej drużyny na Euro2012 w stylu LLC właśnie na lotnisku w Modlinie: apple-pie do syta i kawa na ciepło w McDonald's ;-)
     

  15. #55
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    odmalowane pasy;
     

  16. #56

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Tak tak tak, srały muchy będzie wiosna, daje sobie rękę uciąć że nie zdążą przed 2012!! Zapomnijcie o Modlinie!

    Już dużo prościej jest poprowadzić linie z warszawy do epll jakimś super szybkim pociągiem prosto pod nasz nowy terminal, niż czekać na cud który albo nigdy nie nastąpi albo jak nastąpi to bardzo późno i z mizernym rezultatem.

    Zobaczycie że po wrześniu i po naszym sukcesie z odprawą tylu A320 i 737 wielu tanich przewoźników zawita do Łodzi!

    Nie liczcie na cud latajcie tanio z Łodzi!!
     

  17. #57
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BartekTEO1908 Zobacz posta
    Zobaczycie że po wrześniu i po naszym sukcesie z odprawą tylu A320 i 737 wielu tanich przewoźników zawita do Łodzi!
    a to ten słynny ogrzewany namiot zostanie w EPLL na stałe?
     

  18. #58
    Gryniek
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szerszen Zobacz posta
    Czyli niekoniecznie musi się wszystko udać przed EURO jakby chcieli niektórzy...
    Ja się zastanawiam dlaczego nikt nie dąży do kompromisu. Przecież lotnisko mogłoby wziąć na etat dwóch, trzech takich eko i zatrudnić ich do pracy. Na przykład polegającej na obserwacjach i jazdach poza terenem lotniska, na ścieżce podejścia i informowaniu portu o bieżącej sytuacji. Z drugiej strony dokładając trochę OTOP-owi niech nie pierniczą, że ptaki wędrują stadnie cały rok i jedyna trasa wiedzie prze EPMO! Bez przesady!
     

  19. #59
    Awatar szerszen

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gryniek Zobacz posta
    Ja się zastanawiam dlaczego nikt nie dąży do kompromisu. Przecież lotnisko mogłoby wziąć na etat dwóch, trzech takich eko i zatrudnić ich do pracy. Na przykład polegającej na obserwacjach i jazdach poza terenem lotniska, na ścieżce podejścia i informowaniu portu o bieżącej sytuacji. Z drugiej strony dokładając trochę OTOP-owi niech nie pierniczą, że ptaki wędrują stadnie cały rok i jedyna trasa wiedzie prze EPMO! Bez przesady!
    Dokładnie, nie bardzo widać wolę kompromisu.
    Jest propozycja jakiegoś radaru, na pewno są też systemy odstraszające ptaki od najbliższego obrębu lotniska.
    Można by też, tak jak proponujesz, zatrudnić kilku specjalistów od ptasich wędrówek w tej okolicy i jakoś temu zaradzić.
    Lotniska i drogi buduje się na całym świecie i jakoś nie wyjaławia to całej okolicy z przyrody. Trzeba tylko chcieć rozwiązywać problemy a nie mnożyć kolejne...
     

  20. #60

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie


    Polecamy

    A najciekawsze w tym wszystkim jest to, że ptaki i tak zrobią swoje, bez względu na ludzi, a tym bardziej ekologów, którzy mam wrażenie, że traktują przyrodę jako materię która nie ewoluuje. Jak trzeba będzie omijać lotnisko, to zwierzyna ominie, jak nauczyć się nie przebywać w okolicach lotniska kiedy nie trzeba też skumają.
     

Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •